Vasárnap felhívtam a mindigolajoskörmű veterános brünni ismerősömet, Jarekot, tud-e valakit Brünnben akinek W123-asa van. Jarek állandó szokásához híven megint ajánlott egyet a veteránautói közül.
- Van egy ilyen Fiat 850 Sportcoupém 40-ért, karosszéria munkát kéne befejezni rajta... Mit szólsz?
- Hát az az igazság hogy épp tegnap vettem egy W123-ast.
- Mi? Azt amit múltkor mondtál hogy dízel meg automata...(ennél a két szónál egy kis undort fedeztem fel a hangjában)
- Ja. Azt.
- Hát te nem vagy normális.Na küldöm a Libor számát. Szevasz!
- Szevasz!
Felhívtam Libort és két óra múlva már a műhelye padlásán kotortunk a térdig érő porban a Mercedes-kormány után.
Libor műhelye egy valamikori sörgyár épületében (tipikus cseh filmben is elmehetne) található, közvetlen szomszédságában egy Ford műhely is van.Természetesen egymás autóinak fikázása alap.
Meglett a kormány, és Liborral azonnal nekiestünk a fakormány leszereléséhez. A beszerelendő kormány egy dzsuva volt, és amíg én a kormányt súroltam, Libor kinyitott még egy helyiséget.
Bementem, és megláttam 4 Mercedes kereket barokko-felnik, Fulda nyári gumival.
- Ez eladó? (és már láttam lelki szemeimmel az autón...)
- Ja, 4 ezerért odaadom.
- Viszem.
- Mindjárt fel is teszem a kocsira, csak még keresek egy fúrohegyet.
- Mit akarsz fúrni az én autómon?
- Hát a szpojlert, nem látod fel van nittelve.Le kell szedni a lökhárítót, és szét kell fúrni a nitteket.
3 perc múlva a szpojler a földön landolt.
Kiálltam a műhelyből, a világosra, és a szeptemberi napfényben megnéztem az autót a plasztikai operáció után.Kerekek, kormány.
- Na ez már Mercedes.
A hűtőrács viszont furcsa volt. Egy ideig néztük, aztán Libor egy határozott mozdulatta letépte a egyik króm díszlécet.
Ekkor villant be. A W123-as hűtőrácsán csak 3 króm díszléc van. Az enyémet meg teleragasztotta az előző tulaj, hadd csillogjon. Nekiestem én is, jött gyorsan mert valami gagyi ragasztóval volt feltéve.
- Most már csak a csillagod hiányzik. - és elővett egyet a W124-es kombija csomagtartójából.
- Nálam mindig van egy tartalék.
Felkerült a csillag. Jövő hétre megbeszéltünk egy olajcsere, légszűrőcsere etc. session-t.
Kifizettem a kerekeket, beültem, és hazafelé menet nem győztem csodálkozni.A nagyobb átmérőjű kormánytól sokkal finomabb lett az irányítás, most már tényleg egyujjas, és nem takarja ki a műszerfalat.
A csillag az autó elején pedig... Nehéz szavakba önteni.
Beszóltak