Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A paraszt és a viharlámpás

2009.01.26. 19:00 | Rocko- | 11 komment

Címkék: budapest szmog levegő munkacsoport dugódíj parkolási díj szmogrendelet

Komolyan, néha elég csak a híreket olvasni, és az emberben annyira felmegy a pumpa, hogy egy hétig nem akar kávézni (egyébként se szoktam). Alant az újabb rendelet:

A főpolgármesteri kabinet keddi ülésén a dugódíj bevezetéséről tárgyalt, amit 2012-ben vezetnének be, a bevételeket pedig közlekedési fejlesztésekre fordítanák. Ennek értelmében a Hungária körút - Október 23. út - Bocskai út - Karolina út - Alkotás utca - Margit körút vonalán belülre hajtáskor 400-600-800 forintos behajtási díjakat kéne fizetni. Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója arról tájékoztatott, hogy ezzel naponta 60-110 ezer autóval kevesebb közlekedne a belső negyedekben, ami csökkentené a levegőszennyezettséget és a zsúfoltságot.

Jó reggelt emberek, miről beszélünk? Parkolási díj időtlen idők óta van, a forgalmat korlátozandó, plusz cserébe az ég egy adta világon semmilyen szolgáltatást nem kapunk.

A szmogrendeletet most vezették be, láthattuk hogyan működik: csúfosan megbukott. A környezetvédelmi korlátozás után kíváncsi vagyok, hány autó fog eltűnni.

És ezek után még dugódíj? Miért gondolják, hogy az autós egy fejős tehén? Nem hallották még azt a mondást, hogy sokat akar a szarka, nem bírja a farka? Kabinetülés ajtajára ki van írva: belépés csak agy nélkül! ? Mit fognak kezdeni azzal a hiánnyal, ami az autós közlekedés megszűnéséből adódik? Hova akarják tenni azokat az autósokat, akiket letiltanak? A BKV semmilyen szín alatt nem alternatíva. A bicikli sem. Persze, elő lehet huzakodni a külföldi városok példájával, csak tessék már megnézni az ottani tömegközlekedést meg a mi akármicsodánkat! Hát a parkolási díjak bevételei hova lettek, kinek a zsebét húzzák? Milyen fejlesztés történt? Mi indokolja, hogy a tömegközlekedést válassza valaki? Miért utólag akarják fejleszteni? Nem volt rá elég idő?

Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport szakértője csalódott volt

Ó kedves sötétzöld barom barátom én is csalódott vagyok. A belső kerületből tiltanál, a külső dögöljön meg, mi? És mi alapján tiltasz? Miért diszkriminnálod a vidékit és peremkerületit? Aztán P+R-t kapnak?
És a külső forgalmat hova vezessük? MC? Mert hogy az nem körgyűrű, az biztos, hmm, kinek is a jóvoltálból? Igen, a tietek, ti átkozott álkörnyezetvédők! Ha az agyatokat használnátok, akkor rájöhetnétek, hogy ti ölitek meg a várost a vezetéssel karöltve!
Dugódíj? Aztán ha beszeded a pénzt, akkor attól hogyan javul a város közlekedése? Mert dugót csak ott szoktam látni, ahol elbaltázott tervezések miatt például 3 sávos út szűkül egy-kettő sávra, vagy ahol nincs alternatív útvonal.

Nem, nem fogadom el ezt az egészet, akasszatok a ti t*k*tökre viharlámpást!




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr43893181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.26. 21:34:18

Rocko, ez nagyon rövidlátó és szűklátókörű post volt.
Bármennyire is fáj, a városi autózásnak nincs hosszú távú jövője.
Igen, amit hiányolsz, az igazán utasbarát, a várost jól lefedő, tiszta(!) BKV, illetve a P+R hiányos. Ezek fejlesztését (+ körgyűrű, ez egyértelmű) kell számonkérni, de a belváros forgalmát előbb-utóbb korlátozni kell. Én szeretném, ha inkább előbb, hogy még az én életemben élhetőbb legyen a belváros.

Rocko- 2009.01.26. 21:44:24

úri passzióból autózást én se szeretem, sőt, való igaz, túlzsúfoltságot is meg kell szüntetni. viszont amit elfelejtenek az az ok-okozat. hogy marhára nem adnak alternatívát, nem fejlesztettek.
amúgy érdekes lenne a jó BKV-n túl olyan ötletekkel is eljátszani, h P+R helyett P+E lenne, leteszed az autódat, ellenben Aixma jellegű, de elektromos autóval behajthatsz a belvárosba. (mondjuk persze némi ellentételezésért).
szóval a fejelsztéseket nem látom sehol, elleben a korlátozásokat igen, és ez az ami a legjobban zavar. pláne hogy egy autótulaj elégg aranytojást tojó tyúk.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.26. 21:52:06

Az alapvető problem nem a forgalom korlátozása. Sokkal inkább a magyaros megoldás: Tiltással, büntetéssel nyitunk, anélkül, hogy bármilyen valós, működő alternatívát kínálnánk.

Ha lenne korrekt, működő, használható alternatíva, használnák az emberek.

De nincs, nem is lesz még nagyon sokáig.

Kifordított kacagány 2009.01.26. 22:04:23

szerintem akinek arra van ingatlana, az sürgősen szabaduljon meg tőle. nagyjából az lesz az egyedüli látványos hatás, hogy mélyrepülésbe kezdenek az ingatlanárak.
amúgy ez is olyan mint az új metró. sokba kerül, de legalább nem old meg semmit.

Zolás 2009.01.26. 22:49:06

www.bkv.hu/downloads/parameterkonyv/terkepe/vonalhalozati_terkep.jpg
Ha megnézitek ez a legsűrűbben ellátott terület, hogy milyen a minőség, arról lehet vitatkozni, arról is, hogy mikor és hol kezdődött a leépülés:((( Külföldi barátaim csodálják a Bp-i és a környéki tömegközlekedést: sűrűbben és tovább járnak mint náluk és a minőséget sem kifogásolták. (Nem keletről jöttek: amerikai, kanadai és francia ismerőseimről van szó, igaz otthon sem taxival, öltönyben-kosztümben járnak dolgozni:)
Engem inkább az háborított fel tegnap este, hogy valami főfejes azt bírta nyilatkozni: "kb. 200.000 ingyenes P+R parkolóra lenne szükség Budapesten, ehhez képest évente 1.000 db-ot (??!!) létesítenek.

Rocko- 2009.01.26. 23:18:21

prokee · www.prokee.hu 2009.01.26. 21:52:06
és nem az a baj, h alig működő hanem semmilyen élhető alternatív nincs.

Zolás 2009.01.26. 22:49:06
404, nem működik a link.
és igen, a rohedli bevétel ott van, de semmi viszonzást nem kapunk cserébe. hát oylan rohadt nehéz lebetonozni x négyzetmétert?

loláb 2009.01.27. 08:59:56

Nem értek egyet az általános tiltással, de a nevezett szakasz speciel tényleg jól elérhető, még a jelenlegi (általam egy kalap sz@rnak tartott BKV-val is). Egy apró (?) bibi, megoldásra váró probléma lenne. Egyrészt ugye a parkolók hiánya, tudniillik az övezet határa MINDENHOL parkolási övezet. Ez azért baj, mert ha én a belvárosban, saját mélygarázzsal rendelkező irodaépületben dogoznék, nyílván hogy nem tenném le parkoló övezetben az autómat, hogy utána BKV-ra üljek, mégha spórolok is fél-egy órát, hogy utána minden este ott várjon a mikulás csomag a szélvédőn. Akkor inkább bemegyek, növelem a dugót, szennyezem a levegőt, és parkolok a mélygarázsban ingyen. (Azért baromira örülök, hogy az én rendszeres működési területem kimarad ebből a körből).
Ja, és arra nem térnek ki a hírek, hogy éjszaka is érvényes ez a díj-e vagy sem. Ha igen, az nonszensz lenne.

Ha minden nagyobb bekötő út övezet oldali végén lenne elég P+R, és onnan mondjuk 5-10 perc alatt elérhető lenne a legközelebbi metro, hév, gyors villamos vonal, akkor lenne értelme ennek a korlátozásnak. De így nem.

Rocko- 2009.01.27. 14:14:11

köszönjük. :)
a sûrûség igaz, de az még sajnos nem minden. ott van még a gyakoriság és minôség is.

Zolás 2009.02.01. 22:52:12

Rocko-! Csúcsidőben ezek a járatok 5-10 percenként követik egymást. Azért ez nem nevezhető ritkának. A csúszások nagy része nem a járművek műszaki hibáiból adódik, hanem a dugók miatt, amit pont az autósok okoznak. (pl.: a friss pékárut szállító furgon "csak" addig áll meg az Izabella utcában másodikként, amíg beszalad a boltba két rekesz kiflivel. Vagy éppen csak beszaladok a postára feladni a csekket, de nincs nálam kp. és már másodszor ütöm be zavaromban rosszul a PIN kódot. stb:)
A minőség pedig "kint" sem sokkal jobb. Nálunk sem a BKV-sok teszik tönkre a járműveket: lsd.: meddig voltak graffiti mentesek a Combinok, Desirok, Volvok:(((
Ha utazik egy homeless a járművön: miért nem csinál valamit a BKV-MÁV-VOLÁN, ha, csak érvényes jeggyel lehet felszállni az adott járatra: miért vegzálják az utasokat? Épp a minap voltam fültanuja egy elegáns 50-es hölgy telefon beszélgetésének, amint szállt fel a metróra: " Várjál b**meg, ezek a g***ik már megint itt vannak, mit képzelnek, rongyos a bérletem, annyiszor kell naponta felmutatni" Akkor most mi van???? Szűrjék ki a lógósokat, de NEKEM higgyék el, hogy ÉN NEM vagyok az? Muhaha

Rocko- 2009.02.02. 09:14:07

Zolás 2009.02.01. 22:52:12
bár nem errôl szól a post, mint a kommented, azért reagálok.
"Csúcsidőben ezek a járatok 5-10 percenként követik egymást. "
volt nem egyszer, h 20-30 percet vártam a buszra, mert nem jött. hol az 5-10 perc? átlagban? illetve igyekeznek megoldani, h biztos ne érd el.
"A csúszások nagy része nem a járművek műszaki hibáiból adódik, hanem a dugók miatt, amit pont az autósok okoznak."
hogy van az hogy nem látok dugót arról, amerrôl a busznak jönnie kéne, sôt, elég ritka a forgalom, a busz mégse jön?
a "csakötperc" jellegû dolgot én se szeretem. senkitôl se.
"A minőség pedig "kint" sem sokkal jobb. "
de, ajánlom Hamster oldalát.
"Nálunk sem a BKV-sok teszik tönkre a járműveket:"
és mi tartja vissza ôket attól h megjavítsák, takarítsák? nem támogatom a graffiti, de attól még el lehet távolítani. ne mondd h nem érdemes, mert akkor minek fizessek, úgy se kapok semmit cserébe. ugyanaz a logika. ajánlom h kerss rá New york fôpolgármesterére, Gulianira.
"Ha utazik egy homeless a járművön: miért nem csinál valamit a BKV-MÁV-VOLÁN,"
na ez jó kérdés. ezer éve kéne eletronikus beléptetés. viszlát csöves, külföldön mûködik. csak hát ugye így a bliccelôkre lehet fogni a hiányt...
süti beállítások módosítása