Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Fake brake - avagy fék fék.

2009.01.28. 13:00 | tomnemtom_ori | 51 komment

Címkék: autó közlekedésbiztonság fék baromállat

Kaptuk mélben egy barátunktól.

Nem az én féktárcsám volt a képeken.

Egy ismerősömtől kaptam a képet ő cserélte ennek az autónak a tárcsáit, betéteit és a féknyergeket..

A tulaj fél évig úgy járt, hogy nagy nyikorgás közepette ötszörös fékutakkal ált meg a kereszteződések közepén és túloldalán.

Amikor elfogyott a betét vasa is akkor még hangosabb lett a fékezés és rohamosan kopott a tárcsa.

Amikor a képeken látható mértékben elkopott a tárcsa, a fék dugattyúja mellett kifolyt az olaj amit fölül folyamatosan töltött bele.

A tulaj már többet költött fékolajra mint benzinre és szerelőhöz fordult, hogy vajon mi lehet a baj.

És ez az ember itt Budapesten él és közlekedik!!! 

Ez ugye eredetileg valahogy így nézett ki:

Bátor, mondanám, de inkább az "idióta, potenciális gyilkos" kifejezést használnám.

Ne higyjétek, hogy borzasztóan extrém eset. Ha nem is napi szinten, de túlságosan is gyakran előfordul, hogy ilyen állapotú féktárcsát, fékbetétet hoznak be mintának.

Úgy gondolom, nem csupán vezetésre, de a mindennapi életvitelre is korlátozottan alkalmas az az ember, aki ennyire felelőtlen.

...és ehhez nem kell műszaki érzék...

- prokee -

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,7/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr5903517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2009.01.28. 13:28:49

Azt a rohadt hétszentségit! Az ilyen embertől is el kéne venni jogsit, kulcsot, stb...

miximixi 2009.01.28. 13:48:21

Csak éppen nem igaz....vagy az egyik dugattyu be volt állva....?

lazlo85 2009.01.28. 13:57:31

milyen auto? adhatnátok vmi támpontot hogyha látom nagy ivbe elkrüljem
rendszám?

steve078 2009.01.28. 14:23:02

Azt a műszaki analfabéta semmit nem érző mindenit!Ezt jó ideje nem látta szerelő,de sz.tem műszakin sose volt.

konkry 2009.01.28. 14:51:01

Azért az a szerelő is kerülendő, aki így tárolja hozzá bevitt autót... Nincs műhelye, emelője? Vagy miért fekszik a kocsi a földön?

Kifordított kacagány 2009.01.28. 15:10:40

azért ez érdekes. mármint nem a kopás, hanem az, hogyan nem vette észre, mikor az elvékonyodott anyag a terheléstől szanaszét szakad és begyűrődik. vagy annyira sükebóka az illető, hogy a szokásosnál is durvább csikorgás, pattogás és a fékerő teljes hiánya sem tűnt fel neki?

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.28. 15:15:27

Azt hiszem, a "nem vette észre" kifejezés helyett a "sz*rt bele" a helytálló :/

AtoszMester 2009.01.28. 16:31:00

Ahogy elnézem négy csavaros, és igen robosztus futóművel rendelkezik. Abs drót nincsen, kicsit rozsdás a felfüggesztés.

Szerintem egy kilencvenes évek elejei Opelről van szó.

Csak így tippre :)

yeti 2009.01.28. 16:31:19

Nekem egy kicsit túlzó ez a sztori...Aki idáig koptatja a tárcsát az nem hiszem,hogy tudja hol kell utántölteni.Prookenak igaza van.Egy barátom fékszaküzletben dolgozott.Mesélt történeteket ő is a "mintaalkatrészekről",és a sértődött vevőkről akik felháborodtak,hogy miért nem akarják felszabályozni a milliméterekkel legkisebb megengedett vastagság alá kopott tárcsáikat.

yard (törölt) 2009.01.28. 18:47:16

Mi a gond?
Jobb lett a tárcsa hűtése (kijött a kosz a lamellák közül) :D
Egyébként van ilyen, gondolom "levelezőn" vizsgázott.

loláb 2009.01.28. 19:55:15

@yeti:

"...Aki idáig koptatja a tárcsát az nem hiszem,hogy tudja hol kell utántölteni..."

Én is így gondolom. Az ilyen csikorgást maximum egy (férjezetlen) nő visel el hosszú ideig, (márpedig ez nem egy hét alatt kopott le), szóval nem hinném, hogy aki ilyet művel, az egyáltalán tudja, hogy van olyan, hogy fékolaj.

bspbsy 2009.01.28. 20:01:26

a fékbetét elakadt volna a hűtőbordákban és szétszakadt volna minden, vagy olyan kerepelés lett volna hogy nem igen mászkált volna a csóka, valami más bibi is lehetett itt!

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.28. 20:03:51

Csak megjegyzem, a "rendeltetésszerű" kopásban nem érdemes kételkedni, nem kevés ilyen tárcsa volt már a kezemben.
Bizony, le lehet koptatni idáig egy tárcsát úgy, hogy a hanyagságon kívül nincs más műszaki probléma.

rognork 2009.01.28. 20:23:57

én simán el tudom képzelni, hogy szart rá. vannak emberek, akiket nem zavar, ha szól a fék.gondolom nem a betét koptatta le hanem a vas.

Csúfy 2009.01.28. 21:01:02

@Zsomi84: Szerintem a kocsit kéne elvenni vagy a kocsiba beültetni ezt a füttyöt és kinnhagyni a jogsiját.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.01.28. 21:15:41

No igen, klasszikus. Már nem is tudom milyen témát kommentelve emlegettem fel , amikor én is láttam ilyen tárcsát, illetve glóriaként üzemelő, az agyról a betéttel(illetve annak fémrészével) szabályosan leesztergált tárcsát. Volt, aki azt mondta, photoshop. Nos, nem az, hülyéből olyan komoly a felhozatal ebben a világban, hogy az már rémisztő.
Jah, ismételten köszönöm mindenkinek a tegnapi össznépi szilent-cserében való részvételt! Nem kicsit változott meg a kocsi viselkedése -természetesen a jó irányba!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.28. 21:22:20

Amióta a kocsinkat vizsgáztató ember azt mondta, hogy nem is kell odavinni a kocsit, majd "elintézi" azóta semmin nem lepődök meg. Mi azért odavittük, biztos ami tuti...

Zsomatograf 2009.01.28. 21:36:59

@AtoszMester:
Jah, valami olyasmi lesz az, Fastra, vagy A Vectra. Kadettnak emlékeim szerint nem volt belső hűtött az első fék, legalábbis 1.6i-ig nem. fölötte lehet.

Elismert író 2009.01.28. 22:18:49

Nem vagyok túl művelt a tárcsafék mechanikájában (nem vagyok szerelő), de a betétek nem két oldalról szorítják össze a tárcsát? Akkor hogy lehet, hogy csak a külső oldal kopott le? A belső oldal "szinte ép". Ekkora különbség lenne a két oldal szorítóereje között? Vagy pont ez volt a baj... ?

tomnemtom 2009.01.28. 22:33:33

@megadave: ismereteim szerint kétféle konstrukció van.
úszónyerges : a nyereg vízszintesen ( tengelyirányban ) képes elmozdulni, csak az egyik, általában a külső oldalán van munkahenger. tehát amikor lenyomod a pedált, a munkahenger nekiáll nyomni a betétet, az kifejti a newtoni ellenerőt a nyergen keresztül, mely így rányomja a belső oldali betétet is a tárcsára. namost ha az úszónyereg megszűnik úszónyeregnek lenni, tehát megszorul, nem mozdul el vízszintesen, tengelyirányban, csak a külső oldal fejt ki nyomást, így csak a tárcsa külső oldali betétje fog, koptatja a tárcsa külső oldalát, melynek eredménye lehet a képeken látható. ilyet láttam már sk, illetve ssz ( saját szememmel ), saját autón, valahogy nem volt az igazi a fékhatás, tehát azonnal észrevettem, orvosoltam.
másik konstrukció a fiksz nyereg ( egyes, művelt ismerőseim fix-nek nevezik ), mikor is a nyereg rögzítve van és mindkét oldalán van munkahenger. ennél gyanúm szerint ritkább, hogy beragad az egyik oldali munkahenger, tapasztaltabb kollegák majd megírják a valóságot.
hirtelen elképzelésem nincs, melyik az elterjedtebb, ha gazdasági szempontból nézem, az úszónyerges.

Zsola777 2009.01.28. 22:37:57

@megadave: jaja, általában úszónyereg van, vagy min. kétdugattyús (egymással szemben) a féknyereg, tehát mindkét oldalon ugyanakkora a nyomóerő. Szerintem itt valami nagy árulás van, vagy már berhelték a féket másik nyereggel - vagy szemléltetés gyanánt leköszörülték a felesleget, és kitették, valaki meg most megtalálta.
Vagy: valakinek nagyon kellett fék, és megfelelő méretben csak belső hűtésű volt, ezért köszörülte le, hogy beférjen, csak rájött, hogy nem jó.
A többi mese habbal.

Zsola777 2009.01.28. 22:38:52

@tomnemtom: te aztán gyorsan gépelsz :)

rognork 2009.01.28. 22:39:41

@tomnemtom:

és ez olyan k valóságos, hogy nekem nem azért kezdett el szólni a fékem, mert vasat fogott, hanem a szerelő szerint a betét rárohadt a nyeregre, emiatt a tárcsa szépen elkezdett rozsdállni, és ez a rozsdaréteg nyekergett.

tomnemtom 2009.01.28. 22:47:50

@rognork: ezt így, ahogy írva vagyon, nem értem. a tárcsa szépen elkezd rozsdállni, párás időben estétől reggelre simán, pár nap nedves időben állásban biztosan. ezt ügyesen, bármi külön tevékenység nélkül. azt nem értem, miért kezd rozsdállni a tárcsa, ha a betét rárohad a nyeregre. azt értem, hogy az összerohadt alkatrészeknek érdekes hangja lesz, illetve a "rárohadt" oldalon esetleg nem mozog a betét, nem ér tárcsát, mely ettől elkezd rozsdásodni, ezesetben meg mi a retek nyikorogna, hiszen nem érnek össze ?
vagy félreértem a szituációkat.
:)

Kifordított kacagány 2009.01.29. 01:23:08

prokee · www.prokee.hu 2009.01.28. 15:15:27
elképzelhető, mert azt kizártnak tartom, hogy ennyire süket legyen valaki. egy biztos, nekem már az is elég hangos, mikor a ladánál kihullanak a rezgéscsillapítók és elkezd sikítozni fékezéskor. egy ilyen abnormális kopás annál 1000x rosszabb hangokat adhat ki magából. arról nem is beszélve milyen balesetveszélyes. ráadásul egy ilyen nem két nap alatt következik be. mire a tárcsa koptatófelülete teljesen elkopik, gondolom kell néhány fékezés, amikor darabok hullanak le róla és szorulnak be a tárcsa és a nyereg közé. ilyenkor egész biztosan el is húzza oldalirányba az autót. nem tudom elképzelni, hogy valaki ennyire szarjon az egészbe. ha mégis van ilyen azt inkább patkolni kellene és nem autóba ültetni.
ha a kezedbe kerül egy olyan, aminél már csak tizedmilliméterekbe lehet mérni a kopófelület vastagságát, lefényképezhetnéd, kiváncsi lennék milyen deformációkat szenved mire eljut addig az állapotig.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.29. 02:34:42

Fix nyergen is meg tud szorulni a dugattyú, az ilyesmitől független. Kicsit megöregszik a dugattyú, megpattogzik rajta a szép krómbevonat, és már hipp-hopp meg is szorul. Vagy elöregszik a szimmering körülötte, belemegy a kosz, és attól is megszorul. A Range fix-nyerges, cseréltem is már rajta egy-két dugattyút, mert megszorult, és egy hét alatt vasig ette a fékbetétet, de hát 16 éves dugattyúnak elnézzük, hogy megfáradt. :)

dextercapo 2009.01.29. 03:51:10

@Zsola777: nem kell olyan messzire menni ganyolas ugyben . csak gondolj bele - egyetlen fekbetet nem tudja ilyen szintig legyalazni a tarcsat - tehat az utolso fekbetetcserekor a tarcsa mar boven a minimum vastagsag alatt volt . megis osszeraktak azzal hogy elmegy az meg .

Rocko- 2009.01.29. 07:47:44

Zsoli · www.trollhattansaab.net/ 2009.01.29. 03:25:46
annál több. :)

nagyo78 2009.01.29. 08:03:44

Ott van a féknyereg is a képeken, úszóágyazású. Az alsó képen pedig úgy tűnik mintha lenne is bent egy betét egy kis kopófelülettel épp a munkahenger felöli oldalon... Nem tudom a munkahenger belül van vagy kívül? Ha megnyitjátok a képeket új ablakban, az eredeti méretükben lesznek láthatók.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.01.29. 08:06:12

Ez egy opel astra vagy kadett.

loláb 2009.01.29. 08:16:34

@prokee:

Részemről nem is a kopásban kételkedem, hanem a mellé kitalált történet valódiságában.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.29. 08:30:10

loláb:
Kérdezz körbe szerelőket. Nem mondom, hogy mindennapos, de mindenkinek van ilyen esete.
Kezemben havonta van egy ilyen tárcsa, mintaként.

báró Csekonics 2009.01.29. 08:36:20

Ezt én nem értem - mennyi idő alatt kopott ez így el?
Nem volt közben vizsgán?! (Mert akármennyire is meg lehet a vizsgáztatókat kenni, azért _ilyet_ szerintem még kenőpénzzel sem engednek át, mert ha következő héten balesetet okoz, őket is elővehetik.)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.01.29. 09:01:16

Én is vezettem már olyan autót, ahol a motorfék volt a megállás legfontosabb eszköze. Kb három kilométert mentem vele forgalomban, mély nyomokat hagyott (14 évvel ezelőtt történt).

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.01.29. 09:04:15

A fékbetétek, tárcsák sztorija mellett érdemtelenül kevés szó esik a féknyergekről és azoknak a kocsiszekrényhez való rögzítéséről. Pedig végülis ez a pont is átveszi a teljes igénybevételt.

Blues 2009.01.29. 09:15:32

Engem ki akartak küldeni forgalomba hasonló tárcsával egy tengelyen (az ötből) teljesrakományért 44t de lealkudtam lightosra és 21t vel kockáztattam az életeteket.Ez teherforgalomba általános.Amíg "magyar virtus" feketén kifizetni annyit a műszakiért mintegy tisztes volna addig itt ez marad.Ja és az út szélén sápoló "marhákat" kilóra lehet venni addig a maszek is inkább azokat "tömi" a sittre meg úgyis a sofőr megy!

papugaja 2009.01.29. 09:27:32

Bizonyára egy vak gumisnál cseréltette a kerekeket minden őszön és tavaszon.
Vagy...

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.29. 09:28:57

"érdemtelenül kevés szó esik a féknyergekről és azoknak a kocsiszekrényhez való rögzítéséről"

Talán mert nem a kocsiszekrényhez van rögzítve :)

Sam8888 2009.01.29. 12:13:52

Az ilyen embert megkéne fogni és beleverni a fejébe a kurva féktárcsáját! A maszek műszakinak is van azért egy határa!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.29. 14:45:15

"mert ha következő héten balesetet okoz, őket is elővehetik."

kizárólag erről van szó (amennyiben igaz a sztori ilyen formában). egy öt fős mobil szakértői csapat kéne ami járja az országot, és kiszedi a forgalomból a gyanús egyedeket.

amennyiben pedig olyan tényállásra derül fény, ami már a műszakikor is ismert kellett legyen, akkor hivatalból eljárás a műszakiztató ellen közveszély okozásért (vagy más jogcímen). valakinek csak ott a kézjegye a dokumenten. +a vizsgaállomást bezáratni egy hónapra.

emellett bevezetni, hogy minden műszaki állomás kap 15e forintos fotóapparátot meg 5e forintos dvd-írót és 10 fotót lő minden autóról, hogy az utólag gányolás ellen védve legyen.

Kifordított kacagány 2009.01.29. 15:11:20

nagyo78 2009.01.29. 08:03:44
az is látszik a képen, hogy csak az egyik oldalon van csak kopófelület a betéten. tippelj, melyik oldalon lehet.

lapa 2009.01.29. 14:45:15
ez sem működne. kizárólag olyanokért büntetnének balekokat, mint pl az ablakfólia, meg utólagos xenon szett, meg ilyenek. ami a lényeg lenne, azért meg zsebpénzt szednének.
fotóapparát pedig már van a műszaki állomásokon, ha jól tudom.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.29. 18:29:03

@Kifordított kacagány: csak találnék 5 feddhetetlen mérnököt / szakértőt mondjuk havi 1 milláért... nem kevesebbet, nem többet. ha napi 8 órában fél óránként megnéznek egy autót, már megérné.

Rocko- 2009.01.29. 22:06:53

lapa · www.lapanet.hu 2009.01.29. 14:45:15
"kizárólag erről van szó (amennyiben igaz a sztori ilyen formában). egy öt fős mobil szakértői csapat kéne ami járja az országot, és kiszedi a forgalomból a gyanús egyedeket."
totalcar.hu/magazin/kozelet/zsigavizsga/?full

Kifordított kacagány 2009.01.29. 22:57:23

kár, hogy ezek is csak apró cseppek a tengerbe.
pláne ennyiért. mi kerül egy ilyen vacakba 16 millióba?
no mindegy, a cigányokat a szakadt szarjaikban ezek sem állítják meg, ugyanúgy mint a rendőrök.

Rocko- 2009.01.30. 09:07:23

naja. néha kezdem magam kisebbségben érezni h nem tartozom egyik kisebbséghez se. :)

loláb 2009.01.30. 11:58:25

@prokee:

A kopást elhiszem, sok f@sz van a világon. De hogy valaki, aki eddig koptatja a tárcsát, tudja, hogy hol köll fékolajat betölteni, azt nem.

Kifordított kacagány 2009.01.30. 15:09:03

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.30. 09:07:23
ezzel én is így vagyok. már gondolkodtam azon, hogy megváltoztatom a nevem orsóra, vagy kalányosra, mert manapság ezek a menő nevek:)
asszimilálódni kell, másképp nem megy

loláb 2009.01.30. 11:58:25
az a szépítés része volt a dolognak, nem vetted észre?

gss 2009.02.03. 19:49:46

Nagy az isten állatkertje.
Müszakilag tényleg fura egy kicsit,de szerintem hihetö.
Gumis haver mesélt egy hasonló nagyvadbaromról:
Vmi kicsi fiattal begurult hozzá egy buta picsa gumit szereltetni,és mellékesen megkérte hogy nézze már meg mi az a világitó piros kiskanna a müszerfalon ,mert már jóideje világit.
Ha jól emlékszem harmincx ezer km volt az autóban,a gyári olajjal.
Haver leengedte az "olajat":kis mennyiségü kocsonyás trutyit.
Feltöltötte használt olajjal, járatta,leengedte,majd uj olajat tett bele.
Igy meguszta a motor,de ha késöbb vki megvette a buta picsától a "megkimélt,nem hajtott" autót, az lehet hogy pofára esik.

süti beállítások módosítása