Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Zsákruhában ééélek, semmitől se fééélek!

2009.02.20. 08:00 | Rocko- | 23 komment

Címkék: rendszám abszurdisztán autóvásárlás

Mint minden rendes autóbuzi, az ember autókat néz, hol vásárlási szándékkal, hol csak nyálcsorgatás céljából. Valakinek a mobile.de a kezőlapja, más a használtautó kínálatán csámcsog a kávé mellé. Ennek kapcsán fedeztem fel egy érdekes jelenséget, gondolom nem vagyok ezzel egyedül. Ez pedig a gépjárműazonosító jel, azaz a rendszám eltűntetése. Ennek több iskolája is van:


Van Painttel retusálós.


Van a rendszámlevevős.



Van a fénymásolópapírral kitakarós.

És - ehhez sajnos nem találtam képet - a ronggyal letakarós.

Mi értelme van ennek az egésznek? A napi életben is így közlekednek? Esetleg szemfedővel, zsákruhában élnek, nehogy azonosítani lehessen őket? Vagy mitől félnek az eladók? Lényegében hamarosan nem az övék lesz az autó, ergo semmi bajuk nem lehet belőle. Haragos a szomszédja? Valószínűleg új autót vesz, nehogy azt higyjük: nem fogja megkarcolni az új autót.
Rettegnek a márkaszervíz lekérdezésétől? Az autók többsége 3 éves kor után nem hiszem hogy gyakran látott olyat. Törés, sérülés? A képek megmutatják, gyakorlott szem élőben kiszúrja.
Ha nem eladnák az autót, hanem teszem azt valahova felteszik, csak megmutatni, akkor valahogy még érteném, hogy féltik bármiféle sérüléstől, na de pont meg akarja mutatni a kocsit, mit számít a rendszám.

Én komolyan nem értem ezt az egész mizériát. Kérem, adjon valaki erre logikus magyarázatot, mondjátok el, honnan ered ez az egész!

prokee:
Ötletem az van. Valószínűleg nem csak nekem, hanem scheertinek is - így elkerülhető a bukta, ha egy kisebb téridő-anomália folytán visszatekeredne a kilométeróra, mint ennél a fehér Polonál...

Javaslom, indítsunk népi mozgalmat "Nem Veszek Gyanús Autót Letakart Rendszámos Hirdetésből" néven! :)




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr24950515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2009.02.20. 08:47:50

a vicces az, hogy a rendszámot kitakarja, de a telefonszámot meg nem:)

Rocko- 2009.02.20. 09:16:38

sztem elég lenne az autóról is csak egy sematikus ábrát berakni. :D
mondjuk persze lehet fokozni, h berakja a gyári fotót, illusztráció megjegyzéssel. :DDD

ZsZ 2009.02.20. 09:50:57

A kereskedések/nepperek kezdték alkalmazni, mert az volt a gyakorlat, hogy a vevőjelölt megkereste a tulajt, kivette a bizományból és a kereskedő jutalékával kevesebbért megvette...
Megugye fél, hoyg az APEH majd utánanéz, mennyi is volt az adásvételin és menniy az eurotax értéke
Cimborám vett nemrég autót 950-ért, az eladó 980-ért akarta rásózni, de azért írjon adásvételit 150E-ről... ekkor sikerült 30Eret lealkudni, de azért megsértődött a csóka randesen, mert alkudtunk...

Rocko- 2009.02.20. 10:00:00

ZsZ 2009.02.20. 09:50:57
ez nem tiszta, ma nem a kereskedô tulajdonában van az autó, ha eladta az elôzô tulaj? mert akkor felesleges.
az APEH meg így is - úgy is utánajár.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.02.20. 10:45:54

Nem midnenki adja el a kereskedőnek. Van olyan, ahol napi X forintért lehet pihentetni a kocsit, a kereskedő árulja.

Mondjuk nem tudom, hogy ez általánosságban elmondható-e, mindenesetre ismerek olyan helyet, ahol bevett gyakorlat lebeszélni a vevőt a bizományos kocsiról, tudniillik a kereskedőnek sem baj, ha ott áll napi párszáz forintért.

Másrészt azt tudom tanácsolni mindenkinek -aki ilyen rendszám nélküli autót lát a kereskedőnél-, hogy kérjen egy másolatot a forgalmiról.

Ha nem akarnak adni, mondván nem adhatják ki, vagy épp rossz a fénymásoló, esetleg elkeveredett valahova a forgalmi, vagy az okmányirodában van leadva( kurva gyakori szöveg, figyeljünk rá), akkor azt a kereskedőt messzire kerüljük el.

Első alkalommal úgyse adják oda, ez biztos. De ha többször megnézed a kocsit, kipróbálod, tetszik, de bizonytalan vagy,akkor jó eséllyel megkapod.

ZsZ 2009.02.20. 11:09:26

@Rocko-: lehet hogy már van ígyis, de én még csak bizományos használtautóssal találkoztam - Békéscsaba és Kecskemét... RÉgen nem lehetett megspórolni a kétszeri átiratást...

martong 2009.02.20. 11:19:26

én ilyen esetekre 'tartok' egy barátot az önkormányzatnál (volt oszt.társ ott dolgozik)
rsz. alapján elég sokat meg tudnak mondani, esetleg egy biztosítós és egy szalonos ismerős a szerelő haver mellé és így 4-emberrel felvértezve TALÁN el lehet indulni autót venni ...talán!...

szóval kb. azért takarja ki mert
a) paranoid
b) fél, hogy lekérdezik, és kiderül nme minden OK
c) rossz beidegződés, hogy ellopják (tudom LOL)

loláb 2009.02.20. 11:42:48

Szerintem a legtöbb (magánszemély) egyszerűen csak paranoiás. Valaki elkezdte ezt a rendszámletakarást, a többiek csak folytatják, a hülye példa ragadós.

Rocko- 2009.02.20. 11:49:44

ZsZ 2009.02.20. 11:09:26
értem.

martong 2009.02.20. 11:19:26
hazug embert...
nincs értelme trükközni.

a) felesleges
b) az mindenképpen kiderül
c) eladás nélkül is ellophatják. :)

zalkapone 2009.02.20. 13:24:11

Mikor az autómról megjelent a teszt a TC-n, akkor én is kitakartattam a rendszámot. Hülye-e vagyok?

Kifordított kacagány 2009.02.20. 14:02:05

persze, mi itt mind ismerjük már:)

Kifordított kacagány 2009.02.20. 16:17:09

az ott olvasott néhány komment alapján talán nem is baj:)

Rocko- 2009.02.20. 17:21:31

hát javarészt ismertük az autót (utolsó képen látszódott azért :P), amúgy meg nem. ahol dolgozol, és amit dolgozol, amiatt nem.
ha eladnád az autót, és akkor takar(tat)nád, akkor igen. :)

dansun 2009.02.20. 18:07:29

ja, és itt is lehet rendszám alapján adatokat keresni:
www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp

Rocko- 2009.02.20. 19:22:07

dansun 2009.02.20. 18:01:15
köszönjük! :)

Kifordított kacagány 2009.02.20. 21:56:10

nem túl megbízható adatbázis

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.02.21. 18:15:30

@dansun: itt az én kocsim sikeresen egy X5-ös BMW lett, pedig nem :D

Amúgymeg rendszám kitakarás, most lényeges a magánszemély is, aki nem akarja eladni az autoját? Én csak simán úgy gondolom, hogy jogos paranoia. Én is kitakarom a rendszámom. Az internet veszélyes üzem. Én nagyon óvatos vagyok, elég kevés infot adok meg magamról a neten, mégis az évek során egyre többet... így eléggé védtelenné tud válni egy ember, nagyon sok infót meg lehet róla tudni, ha tudjuk használni a keresőt. A rendszám olyan mint a telefonszámom, azt sem szívesen rakom ki netre.

Rocko- 2009.02.21. 19:02:03

nullstring 2009.02.21. 18:15:30
ez abban az esetben igaz, ha megtartod. de itt épp eladni akarja.
érted, fikás zsebkendőt se rejtegeted, ha épp ki akarod dobni.

Dzsony 2009.02.22. 08:20:47

Szerintem is a kereskedők kezdték el, aztán mindenki majmolja őket.
Egyik haver amikor árulta a kocsiját, ő is kitakarta a rendszámot. Mondom azt minek? Hát így szokták...

Rocko- 2009.02.22. 08:58:34

kútba ugrani is szoktak. :)
süti beállítások módosítása