Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A matróna visszatér I.

2009.02.28. 16:00 | Sanyi. | 36 komment

Címkék: mazda technika szerelés garázs youngtimer

Az úgy volt, hogy volt egyszer egy Capri szerelés, amiről jól lemaradtam, aztán kezdődött a Csikós bütykölős széria, a Tnt meg vett egy Trabantot. Én meg csak dolgoztam, mint a güzü, kocsi a garázsban, hónapok óta elő sem vettem – illetve csak egyszer egy kis munkára, de akkor meg olyat toltam az arcába, hogy utána majd meghasadt a szívem.

 

Nem az Ő korosztálya, meg súlycsoportja na!

Most meg jól meg is betegedtem, és itthon emésztett a pusztulat. Persze így is melóztam 3 napot, tele is lett a tököm. Volt egy szabad délutánom, na mondtam magamnak: Most vagy soha!

Motoszkált már napok óta bennem a cselekvés gondolata, vannak új tervek, folytatom az egy éve leállt projektet! Van egy jó formám – vele pedig egy korrekt funkcionális tér - van egy jó motorom rengeteg tartalékkal. Nincs más hátra, mint ellenőrizni a vázat, és kitakarítani, és kipofozni a lassan 20 éves belteret. Le is mentem a garázsba a Vénasszonyhoz, egyszer élünk nézzünk rá!

Fogalmam sem volt, hogy mit találok, és egyáltalán mennyi idő lesz a munka. A fő cél az volt, hogy kiszereljem az üléseket – hogy lefújhassam a síneket. Meglepően pörgősen ment a munka, sehol egy rozsdás, vagy beragadt csavar, kb. 3 perc alatt kint is volt mind a kettő. Szétnéztem, sok éves használat azért hagyott nyomot. A padlókárpit retkes, mindenhol apró kavicsok. Na mondom - időm van – rámoljuk csak szépen szét az egészet. Ha valahol gázos a kasztni – és volt egy kényes pont amitől féltem – az most kiderül. Ha „para” van így marad, ha nincs, akkor érdemes tovább fejleszteni (összkerék+kompresszoros feltöltés).

 

Attól féltem, hogy a jobb egy alatt lesz valami komoly gányolás – a múltból -, mert volt egy csavarral rögzített „T” tábla, és még sohasem szedtem szét. Izgi volt. Nem volt semmi.
 

Sokan mondják, hogy unalmasak a Mazdák, én ezt általában tagadom, de lehet igazuk van. Szerelni mentem, erre 1 óra alatt egy 13-as fejjel meg egy csillagcsavarhúzóval kibeleztem az autót. Jutalmam 360 Ft nettó – apróban -, plusz egy kisebb betonoszlophoz elegendő kavics a kárpit alatt.

 

Egy kis érdekesség. Jól látható, hogy hatalmas raktér tartalék van a csomagtartó emelhető padlólemez része alatt. Belgiumban, és Hollandiában árulták 7 személyesként is a kombi változatot, a csomagtartóban, két lehajtható kisegítő üléssel. A lábteret, a pótkerék jobb oldali irányban kibővített ürege adta.

Több érdekes megfigyelést is tettem.

Az első az volt, hogy azért a japánok beosztották. Egy ülés általában vagy a rugós megfejtés volt 90-en környékén, vagy az acéllap-szivacs kombót használták. A japók megspórolták a tervezés javát, mert egyszerűen a háborúból megmaradt Zero üléseket használták fel.

A 626 ülései bazi kényelmesek, és most már megvan a titok miért bírják ilyen jól. Az acél-szivacs kombináció itt is játszik, de nem egy prosztó „lap” van burkolva, hanem egy fenék formájú, lemez adja az alapot.


A kárpitok nélkül az autó belülről akár egy teherautó.

A második az, hogy láthatóan, már bütyköltek a kocsival, hiszen nem hiszem, hogy a sárgák zöld szigetelőszalaggal rögzítenék a kábelkötegeket.

A harmadik pedig, hogy mindenütt sértetlen  gyári galvanizált lemez, úgyhogy tökéletes szilárdságú a kocsi, lehet agyalni a fejlesztéseken és a szükséges megerősítéseken.

Hogy mi lesz most?

Ki fogom ganyézni a kárpitot, ahol nagyon gáz cserélem. A csomagtartó pl. tutira újat kap. Javítok a kocsi zajszigetelésén, hogy bent ne legyen annyira hangos, mert hosszú úton a családomat – érthető okokból – zavarja. Meg különben is. Tényleg.
Befűzök a  kábelcsatornákba pár új vezetéket, a hangtechnika, és más elektronikák végett. Néhány műanyag elemnek le fogom gyártatni a rozsdamentes acél mását, és azok már úgy kerülnek majd vissza.

Végül, pakolás közben odapróbáltam az új küszöböt is:) Azt hiszem újra forognak a fogaskerekek, elkapott a gépszíj, meg ilyenek…

Folyt. köv...




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr49970955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.02.28. 16:31:31

Sanyi:

Egyenlőre nincs hír a kompresszorról, de még ne add fel!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.28. 17:34:44

A küszöbben (a fotó alapján) nem vagyok biztos. Kicsit soknak tűnik. AWD+extra lovak=MMMMHHH!
Kiderült, mi az a "T" tábla?

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.28. 17:37:19

szerintem is sok
nekem így teccik, ahogy van

pickapu 2009.02.28. 18:18:56

Talán ha színt kap... jó lesz az...

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.02.28. 19:50:06

Nem aggódik! Jó lesz az! Ez a hozzátartozó ugyanis. Élőben brutál, és végre nem fogja teletaknyolni az első kerék a kocsi oldalát, mert van ahol kilóg a síkból.

Streetsta: Ki, írtam, semmi, ill. egy T tábla. Ott lesz a végfok.

Nézzétek meg a spoilerek szintjeit a kerekek mellett, ezzel kiadja, a mostanival kicsit "lépcsős".

www.cardomain.com/ride/329996

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.28. 20:33:09

Ja, felnikkel lehet, hogy egész más lesz. Kivárjuk a végét.

crix 2009.02.28. 20:59:17

Ez nagyon szép, csak így tovább!
Irigyellek benneteket a garázs miatt:)

Kifordított kacagány 2009.02.28. 22:07:20

szerintem is jó lesz. az a világos szín nagyon becsapós, de tényleg ezzel lesz szépen egy vonalban az alja.

az a ronda nagy disznó meg hogy elhúzott.

loláb 2009.03.01. 10:00:14

Biztos, hogy kell az a küszöb? De azért remélem kék neont nem raksz alá...

zalkapone 2009.03.01. 10:18:07

@loláb:

Ragadós a hülyeség! Én is múlt héten rendeltem egy Eibach ültető-szettet az Orionhoz. Szegény szerelőm csak a fejét csóválja... :-)

loláb 2009.03.01. 14:46:47

@zalkapone:

Mifféle Orion az, hogy a tuning első állomása a futómű kell hogy legyen?

Különben pedig a kommentelés után elolvastam a többiek irományát, illetve Sanyi válaszát, szóval visszaszívom, ha az a sajátja, akkor biztos jó lesz.
Azt hittem valami tuning cumó, mert azoktol konkrétan hányingert kapok.

Ehh, olvasnom kéne mielőtt jártatom a pof...számat.

zalkapone 2009.03.01. 15:31:01

@loláb:

Igazából nincs különösebb baj a futóművel, azon kívül, hogy kicsit magas, és billeg. Na nem nagyon, csak épp annyira, hogy zavarjon. Így lejjebb megy majd kb. 50-60 mm-t, és keményebb lesz. A lengéscsillapítók eleve állíthatóak benne, tehát nem lesz nagy mutatvány. Pár hete készült el a karosszéria, cserélni kellett a küszöböket, és a sárvédő íveket. Kapott egy komplett alváz- és üregvédelmet. Az igazán nagy mutatvány a kompresszor lenne, de az kicsit húzósabb költségvetéssel bír. Arra még várni kell. Aztán le kell még gyártatnom két kormányösszekötő gömbfejet is, hogy a nagyobb felni is elférjen. Sajnos a gyári mellé csak nevetséges 6J-s felni fér. Aztán még a belső kárpitra is kéne áldozni...
Szóval nagyon az út elején tartok, de ráérek, fiatal vagyok! :-)

loláb 2009.03.01. 16:04:03

@zalkapone:
Hajrá sok sikert, és kitartást hozzá.
A kompresszor előtt szerintem kicsit a féket izmosítsd, és valóban a futóművet tedd stabilabbá, de utána mehet az ereszd el a hajam, ha a váltó, meg a tengelykapcsoló elbírja.

Optikai tuningot szerintem ne, maximum az esetlegesen előforduló típus és évjáratidegen dolgokat cseréld autentikusra (nekem legalábbis ez tetszik, bár tudom, hogy magadnak építed), kis polír, a fakult fekete lökhárítók, tükrök, lámpabúrák megfiatalítása, stb..de a lényeg, szerintem hogy szép gyári állapotra legyen hozva.
Szép lesz, biztosan, az Orion szerintem a kor európai fordjai közül a legszebb.

zalkapone 2009.03.01. 16:11:19

@loláb:

Fékek elöl-hátul Brembo, és a komplett kuplung most lett cserélve egy gyáritól jóval erősebb LUK-ra. Optikai tuningot nem tervezek, mert az "egybefekete" lökhárítók nagy titkokat rejtenek! :-)
Amúgy köszi a jókívánságokat!

loláb 2009.03.01. 16:40:24

@zalkapone:

Nincs mit, nincs mit.
Hej, ha én nem lennék egy ilyen gyáva és kényelmes alak, mi mindent nem csinálnék...
Kezdeném ezzel egy Isuzu Piazzával, aztán folytatnám mindenféle Alfákkal, meg Fiatokkal, kiscápákkal...

Pedig egyszer már majdnem beleugrottam egy AR 155V6-ba, konkrétan egy 90-es évek eleji bajnok túraautót szerettem volna csinálni belőle, pirosat, fehér felnivel, matricákkal, az eredetihez hasonló nem gagyi szélesítésekkel, spoilerekkel, sparco ülésekkel, múszakilag is hasonló szintre felkészítve, stb...
Már meg is beszéltem a tulajjal az egyik itthoni V6 megnézését, amit valami nevetséges 300 ezer forint körüli áron kínáltak, amikor csak úgy megszokásból felmentem a hasznaltautóra, és látom, hogy ott hirdetik az én álmomat, készen, patentül, 3,5 millióért. Akkor valami kicsit összetört bennem, azóta se vettem 155-öst.

zalkapone 2009.03.01. 18:41:21

@loláb:

Pedig hagyni kell az álmokat kiteljesedni! Mert ha magadban őrlődsz, akkor csak a lelked haldoklik! Szívem szerint én is szereznék egy Cosworth blokkot bele, összkerékhajtással. De ez elég nagy pénzt emésztene fel, és jelenleg az épülő ház az egyes számú projekt. Addig csak az "olcsó" örömök felé tendálok. De majd egyszer...! :-)
Alfából én egy 145-öt néztem, még évekkel ezelőtt. De nem tudtam megbarátkozni a magas üléssel, és a végeláthatatlan olajfolyással. Persze, mindkettőre van megoldás, de akkor, nyeretlen kétévesként még nem láttam át ennek racionális megoldását. Lehet, hogy sajnos?

loláb 2009.03.01. 19:13:43

@zalkapone:

"Pedig hagyni kell az álmokat kiteljesedni!"
Így van, csak azzal, hogy valaki már megcsinálta előttem (tényleg nagyon szép volt, olyan, amilyennek elképzeltem), úgy már nem is tünt olyan jó ötletnek, és legfőképp már nem volt az ÉN ötletem.

Azóta persze lett más álom, (jövőre Bamakó), ami nem akarom elkiabálni, de egyre jobban alakul.
Sajnos időm sokkal kevesebb van, mint szeretném, így is nagyon sok mindent csinálok egyszerre, talán nem is baj, hogy így alakult. Ráadásul garázsom sincs, ugyan szüleiméknél van egy 3 állásos aknás garázs, végső soron ki lehetne pakolni belőle a jóleszmégvalamirét, de az sem lenne egyszerű.
És lehet, hogy én nem bírtam volna, nekem nem biztos, hogy lenne kitartásom négy-öt évig építeni egy autót, mint Csikos Zsoltnak.

Viszont mindig örülök, ha valaki belevág egy ilyen projektbe, és kívánom, hogy sikerüljön neki, és olyan legyen, amilyennek elképzeli.

zalkapone 2009.03.01. 19:32:27

@loláb:

Ha sikerül a Bamako, akkor utána vendégem egy kiadós steak-vacsorára a kertben! Persze csak az élménybeszámoló fejében! ;-)
Én például az ilyen embereket irigylem! Én nem mernék nekiindulni. Pedig imádom az egzotikus helyeket! Munkám folytán nagyon sok ilyen helyről származó embert ismerek, és volt aki szintén hívott, hogy látogassam meg. Eddig csak Jemenbe mertem így elindulni, illetve Jordániába. Viszont van tervben egy Barakás túra a Skót-felföldön, de abból is ki tudja, mikor lesz valami...

loláb 2009.03.01. 19:51:07

Rendben, de akkor menjünk egy karikát a kompresszoros Orionnal is :)

Egyelőre csak az alapautó van meg a társamnál (1.6-os Niva, egyelőre gatya állapotban), még fel kell készíteni, a túrára, be kell szerezni egy csomó mindent, pótalkatrészeket, papirokat, a korábbi résztvevők tapasztalatait, felszerelést, de szerencsére még van tíz hónapunk, ha nem töketlenkedjük el, akkor összejöhet.

A másik álom pedig motorral nekiindulni egy hónapra európának, egy szál hálózsákkal,konkrét úti cél nélkül. Ez nem eredeti ötlet, egy srác írt valami motoroshonlapon egy 6500 km-es, asszem hatetes útról, amire egy GS500-as suzukival, és 40ezer forinttal ment, ha elfogyott a pénze, akkor dolgozott egy-két napot, ment tovább. Bejárta németországot, spanyolországot, franciaországot, olaszországot, svájcot, még talán a benelux államokban is megfordult. Azt hiszem ennél alaposabban nem lehetne megismerni európát.

zalkapone 2009.03.01. 20:04:57

@loláb:

Egyik barátom nyaggat egy hasonló motorostúrával! Neki egy V-Stormja van, asszem 650-es. Sajna az én motoros tudásom nem elegendő egy ilyenhez, talán pár év múlva! Meg amióta elütöttek motorom sincs. Meg bátorságom sincs. Ezért marad az autó. Kis védelem is védelem. Ha elkezdődik a kompresszor-projekt, akkor Rockót úgyis zaklatom majd, hogy segítsen archiválni, úgyhogy arról tudni fogsz, ha kész! :-)

loláb 2009.03.01. 20:26:02

@zalkapone:

Nem szabad, hogy a balesetek elvégyék a kedved, tudod: kutyaharapást szőrivel.
Nekem is volt elég komoly, GTK-val végződő balesetem az autós hibájából, meg az elején számtalan kissebb esés saját hibából, szerencsére csontom sose tört, igaz a vállizületeim tropák.
Viszont amint tudtam ültem a motorra, és noha sok szempontból megfontoltabban motorozok, félni sose féltem a motoron. Pedig túl komoly motoros tapasztalatom nekem sincs, mindössze öt éve motorozom nagymotorral, előtte sose ültem, még csak robogón se.
Pályára nem mennék, az nem izgat, viszont túrázni nagyon szeretek. És jópár 7-800 km-es Tátrai túrával a hátam mögött, bárhova el mernék indulni, mert biztos vagyok benne, hogy odaérek. Lassan, de biztosan:)

Milyen motorod volt? Nekem egy 650-es banditom van.

zalkapone 2009.03.01. 20:51:59

@loláb:

Egy Tuareg volt, 600-as. Nem kaptam meg az elsőbbséget jobbkezesben. Ha nem kapom fel a lábam a lábtartóról, akkor ma tuti nincs meg. Így "csak" a medencém tört össze... :-(
A túrázás jó dolog, én is azért vettem ilyen motort. Bárhova elvitt. Mivel a Velencei-tó mellett nőttem fel, volt hely kis forgalmú utakon gyakorolni. De ebben a gyilkos forgatagban kevésnek érzem magam. A feleségemre is tekintettel kell lennem. Elég neki, hogy a munkám miatt izguljon állandóan.
Azért a vágy, az igény megvan bennem, hogy egyszer majd visszaüljek!

loláb 2009.03.01. 21:18:51

@zalkapone:

Hú, basszus, a medencetörés ronda dolog. A feleséges-gyerekes indokokat viszont abszolút megértem, főleg a budapesti közlekedésben kell nagyon észnél lenni. A főnököm is ilyen indokkal hagyta abba a motorozást, viszont cserébe állandóan rángatja a gázkart, ha reggel összefutunk a parkolóban:)

Nekem is szinte minden hétre jut nyáron egy elkerült potenciálisan életveszélyes helyzet, pedig nem cikázok, gyorsan se megyek, maximum előrecsorgok néha. Mondjuk én tavasztól őszig szinte csak motorral közlekedem, egyszerűen képtelen vagyok lemondani arról az előnyről, hogy tíz-tizenöt percen belül bárhova odaérek bp-en belül.
Egy buszsávban csapták ki alólam a motort, én "csak" átrepültem az autó felett, de az volt a szerencsém, hogy nem akadtam bele semmibe. A ruha, sisak védett, csak a kitámasztásnál szakadhatott el valami szalag a vállamban, sokadszorra.
A tuareg az egy szép motor, igazi túragép, igazán kár érte.

Szépen elkanyarodtunk a poszt témájától, de sebaj:)

zalkapone 2009.03.01. 21:36:03

@loláb:

Talán a cenzúra azért nem veszi fejünket! :-)
Még mindig jobb kulturáltan más témáról beszélgetni, mint trágárkodva anyázni (ahogy a TC-n folyik mostanság). Szerintem.

loláb 2009.03.02. 08:02:01

Abszolút egyetértek. Sajnos egyszer én is elvesztettem a fejemet, és az sokadszorra megkapott hülyére meg köcsögre (persze mindig egy embertől) úgy válaszoltam, ahogy, de nagyon nem vagyok rá büszke.

Egyébként ott két-három ember csinálja a fesztivált minden topicban, a többiek normálisak, még ha nemis értenek egyet, ezt kulturáltan tudatják. Nem "kussolj anyádba" stílusban.
Csak mindig másokat találnak meg, akik azt hiszik, érdemes leállni velük vitázni. Pedig nem, egyik füleden be ait mondanak, másikon ki. Meggyőzni pedig végképp nem érdemes őket.

zalkapone 2009.03.02. 18:38:10

@loláb:

Az elején nagy rutintalanul próbáltam felvenni a kesztyűt, de tényleg felesleges. Pedig én elég türelmes vagyok, de ott volt pár emberke, akit azért megkínáltam volna egy jobbossal. Ami nekik pont eggyel lett volna több, mint amit elbírnak... Na mindegy, ez van. Azért azt jó tudni, hogy vannak kivételek!

loláb 2009.03.02. 18:52:43

@zalkapone:

Én is direkt megfogadtam, hogy nem személyeskedek, nem anyázok, nem vagyok mindenttudó, csak véleményem van viszonylag sok dologról.
És talán annál kicsit árnyaltabb, mint hogy "Olasz autó szar, csak az audi jó".

Persze, szeretem "hallatni a hangom", de ezt sose teszem olyan stílusban, hogy azzal valakit megbántsak, vagy "büntessek". Pedig lehetne, de még hogy...

Viszont az nagyon nem szeretem, ha valaki a véleményemért elküld a francba, meg lehord mindenféle hülyének. És ha ez még abból is akad, mert nem érti meg amit irtam, amire gondolok, az külön bosszant.

Annak örülök, hogy itt egy normális közösség van jelen, nem kell 456 komment, elég 20, de akkor az legyen értelmes.

zalkapone 2009.03.02. 19:52:17

@loláb:

Én mániákus Fordos vagyok, de érdekelnek más autók is. Szerintem ez is olyan, mint a nők: a barnákat szeretem, de egy szép vöröset is megnézek. :-)
A változatosság gyönyörködtet! Aki nem nyitott elmével járja a világot, az szegény ember. Az meg, hogy ez az ország még mindig itt tart, hogy ujjal mutogat mindenki a másikra, mert egy kicsit több van, nos ez is szomorú. 1999-ben, mikor még operatőrként dolgoztam, volt hogy 300e forintot is kényelmesen megkerestem. Most a felét. De nem panaszkodom, én választottam, ez kellett, megkaptam. Most én is kössek bele az élő fába, mert sikertelen az életem? Ami nem is lenne igaz. Megbecsült tagja vagyok a társadalomnak. :-)

loláb 2009.03.02. 20:25:54

Én is, gyakorlatilag mindenevő vagyok autók terén. Imádom a régi Alfákat, az egyik nagy álmom egy CRX volt, de megnézem a Coraddokat is, és a (képzeletbeli, de előbb utóbb materializálódó) 3 állásos garázsomban biztosan lesz egy níva is. Vagy egy samurai.
És persze elgyengülök, ha egy amcsi v8 bugyborékol el mellettem, de néha arról álmodom, hogy felhúzott liter körüli motorral csapatok felfele Pécsen a tv-torony felé egy 800 kilós autóban.
Simán megértem aki Cee'd-et vesz Golf helyett (próbáltam, jó kis autó az 1.6-os motorral, a dízel Kia motor pedig megy mint a disznó), és szépnek találom a citroeneket. Meg a német prémiumautó tulajokat se tartom okvetlenül egy tulok gengszternek,mert sok ellenpéldát is ismerek, aki becsületesen kereste meg a 745-öst, vagy tud kulturáltan közlekedni az SL55AMG-vel.
Emberek vannak, akik közt van rendes is, meg gyökér, de sose az autó tehet róla, hogy kiféle, miféle vezeti. Csak általánosítani egyszerű, segít felfogni a világot. Pedig a világ nem fekete-fehér. Van szürke, meg rózsaszin is.

Az autóbuzériaellenére jelenleg egy 1.4-es G Astrám van, se nem szép (mondjuk nekem tetszik, de ez nem volt szempont vásárlásnál), se nem korszerű, se nem versenyautó, de nekem jelenleg tökéletesen megfelel, ár-érték arányban amikor vettem az egyik legjobb volt, és azóta csak olcsóbb lett.

És marhára nem az anyagiak emelik fel az embert, hanem az, hogy ki hogyan él. Erre idő kell, amíg rájön az ember, fiatalabb koromban az volt a vágyam, hogy borzasztó gazdag legyek. Mostmár egészen más céljaim vannak, egyrészt elérhetőbbek, másrészt tartalmasabbak.
Na, jó, azért éhezni sose szeretnék, szerencsére nem is fenyeget az a veszély.

zalkapone 2009.03.02. 20:46:30

@loláb:

Tudod mit hallgatok a környezetemtől az Orion miatt? Kollégák kérdik, hogy ugyanannyit keresek, mint ők, miért nem járok rendes, új autóval (a teljesség igénye nélkül: 307SW, Toledo, Corolla, Fabia, Jetta, A3, stb.)? Mondom, én szeretem, jól megy, keveset fogyaszt (7,2 l/100 km), szerintem jól is néz ki. És nem jön szembe minden sarkon. Főleg nem ilyen állapotú! Jó, szívesen elfogadnék egy Focus ST170-et, mint a múltkori TC-tesztes kombi, de erre kevés esély van, hogy kifogok egy jó állapotút. Pedig az tényleg kéne. Vagy egy Mustang, az örök álom! Ha minden reggel elvernének a Greenpeace aktivisták, akkor is vállalnám! :-)

loláb 2009.03.02. 21:51:29

Nekem ezelőtt wartburgom volt, 1.3-as, négy ütemű, öt évig.
Folyamatosan csesztettek vele, de most már hiányzik.
Alacsony fogyasztás, megbízhatóság (bizony bizony, jó kis autó volt) a "nem féltés" élménye és az a tudat, hogy édesapám azzal az autóval építette fel a házunkat, járt a szőlőbe, balatonra, 12 éven keresztül.

Sajnos anyira rohadt már, hogy nem talátunk olyan szakit, aki megcsináltatta volna (az ajtón koknrétan ki lehetett látni, a sok utánfutózás miatt a kasztni recsegett-ropogott járdaszegélyre felállásnál, de motorikusan a leghidegebb télen is pöccre indult, én sose szereltem, mert nem volt mit), két éve télen elbúcsuztam tőle egy havas parkolóban:), és mivel lejárt a műszakija elvitettem.

De egy emléket azért kiszedtem belőle, a váltógombot őrzöm.

zalkapone 2009.03.02. 22:21:16

@loláb:

Ez szép történet! :-)
Az emlékek megmaradnak, lehet mesélni, nosztalgiázni...
Nekem van egy ősrégi Clarion fejegységem, én azt hordozom, mint a szent jobbot. :-) Az Orion a negyedik autóm, amiben szól. Illetve van egy szerencse-gumim! Minden autómban ez a mindenkori pótkerék! Egy Fulda Attiro. Amióta megvan, azóta nem volt defektem! (Lekopogom!) Vannak ilyen hülyeségek az ember életében, ami nélkül nem lenne teljes! :-)

crix 2009.03.07. 09:46:38

Basszus ezt a postot a kommentek miatt is érdemes elolvasni. A motorozás sosem izgatot, de az autóbuzériám egyre durvább. Nekem is álmom egy jó első szériás crx ami illene a nevemhez:) mondjuk crx rendszámmal:)
Egyébként meg autó miatt csesztetni, bazz ilyen irdatlanul felszines dolgot. Sokkal többe nézem az Oriont, mint egy új A3-ast vagy egy bármilyen seatot.
A multkor a legbetegebb dolgot vettem észre. Az előző (nemkocka) swiften találtam egy gyönyörű részletet. A 3ajtós teteje olyan szépségesen kanyarodik lefelé a legvégén, hogy csak bambultam egy darabig. Mondom: mi ez? Továbbnézem. Bazmeg egy swift. Készvagyok
süti beállítások módosítása