Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A legjobb

2009.04.20. 20:30 | Rocko- | 80 komment

Címkék: * sukoró treffen 5

A legjobb találkozóról hadd mondjam el a legjobb dolgokat.

A legjobb sztori: Csikós Zsolt megérkezik, kiszáll, üdvözöljük, a kimondhatatlan nevű autóját körbecsodáljuk, megindul a sztorizás. Majd Zsolti a negyedik béből előkapja a fényképezőgépét, mutatja mekkora Mad Max motort látott a rakparton. Mire a reakcióm: Zsolt, fáradj el a sarokig, majd balra, ott megtalálod. Ekkor pedig Zsolt Gárdonyig leesett állal megnézte a motort.

A legjobb élményautó: A Capri. Eszméletlen jó, Köszönöm Zoli!

A legjobb hely: a Gémeskút étterem.

A legjobb szervező és utisofőr: zalkapone.

A legjobb Trabant: Hamilton, de csakis azért, mert azzal vitt prokee egy kört. Marha jó élmény, már értem miért szereti annyira.

A legjobb személyes élmény autó: a sleeper. Köszönöm Angiéknak, hogy kipróbálhattam, erős most a birtoklásvágy! :)

A legjobb hangú autó: Ződ Szörny.

A legbetegebb ember: Tie.

A legbetegesebb autó: Bence Range-e, a két! eltörött hátsó lengéscsillapítóval.

A legjobb társaság Ti!

És képeim alant, az indafotos képeitekhez töltsétek fel ti is a treffen_5 taget!

Tündér képei:

feketenap képei:

Lowtyo képei:

Barika képei:




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr31074828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[@Reszeg@] 2009.04.20. 21:21:45

és ki akarta elhozni a legtöbb húst a Tesco-ból? nevezetesen 28 kilót, és akart ezért fizetni 72.000-et ha jól emlékszem?

ki húzta fel a legjobban a szomszédot?

kit húzott fel legjobban a szomszéd a bokornyírás, flex kombóval?

kinek volt a legdúrvább feje vasárnap reggel?

lesz még itt szerintem egy csomó hasonló kérdés :)

[@Reszeg@] 2009.04.20. 21:23:20

ja, és ki röhögött a legjobban, amikor fehér Celicát kerestek a rendőrök?

boibo 2009.04.20. 21:24:58

Három képen is látszik szegény kis Paprikám.
Nagggyon büszke vagyok!
Ez az első lépés a halhatatlanság felé! :)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.20. 22:07:29

Igazán megtisztelő, hogy egyből két címet is "elhoztam". A legbetegebb ember címe külön megható. :)))

A szomszéd felhúzására is asszem jó eséllyel pályázom, egyrészt a csutkán ordító AC/DC-vel, másrészt a vizesárokban bemutatott géperejű akrobatikával. :)

Rocko- 2009.04.20. 22:33:54

Tie 2009.04.20. 22:07:29
az árkozást én már csakk épen láttam, sztem őket jobban zavarta a Celica. :)))

zalkapone 2009.04.20. 22:35:07

@Tie:

Szerintem boruljunk össze! :-)
És persze köszönöm én is!

Lowtyo 2009.04.20. 23:33:43

@boibo: és ne feledjük a pogácsádat, ami valami isteni volt
zalkapone. neked meg max riszpekt, nagyon komoly munkát végeztél, a gyerkeke autóztatásával meg még az én nagyon kemény szívemet is megkönnyeztetted
merhogy amúgy én kökemény vagyok
streetsa, megint te hoztad azt az autót a találkozóra amitől még ma sem kapok szikrát
bárki fél kezét odaadnám a gépparkodért, és félek, hogy ha legközelebb a 323-al jössz, megkedvelem a japó vasakat
tie, te egy állat vagy, nincs mese
és mindenki, aki ott volt, nagyon jó emberek vagytok, nem csak én mondom, hanem a nejem is.
nagy élmény volt, és láttam sleepert, meg láttam, hogy jó kezekbe került, aminek nagyon örülök

biker_kolee 2009.04.20. 23:39:22

@Rocko-: A Celica nem a TóthZé hacsija akart lenni? :D Mármint értemén, de most remélem te is/tik is értitek.. :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.20. 23:43:20

@Lowtyo:
Nem véletlenül ragadt rám terepjárós körökben nagyon hamar az a név, hogy Tie a Zállat. :)

Rocko- 2009.04.20. 23:46:13

biker_kolee 2009.04.20. 23:39:22
igen, az a Hacsi. csak a rendőrbácsik hitték h Celica. :)

Tie 2009.04.20. 23:43:20
nem véletlen, lekváros. ja nem, szándékos. :D

Kifordított kacagány 2009.04.21. 00:36:10

@Lowtyo: szerintem is jó kezekbe került:)

zalkapone 2009.04.21. 00:52:04

@Lowtyo:

Reggel Anyukám felhívott az otthonból, miszerint a srácokról azóta sem tudták leimádkozni a pólókat... :'-)

(A zord külső nálam is érző szívet takar.)

Szóval az Ő nevükben is köszi mégegyszer!

Rocko- 2009.04.21. 07:50:24

valaki amúgy elárulná h mi ez a Citroen-Audi összefonódás?
képem közt látható Vorsprung felirat meg Traction Avantot VW/Audi rendszámtáblakeret.

Krisi 2009.04.21. 08:51:05

A legjobb hang szerintem is a Zöld Szörny elemi V8 bugyborékolása volt, de én holtversenybe helyezném a Biturbo süvítésével :)
Vagy a lófaszt, a legjobb a 2T Trabi trömtrömtrömtrömmmm volt :D

A legjobb Last-minute autó meg egyértelműen a Zőccséges volt :)

A legkényelmesebb ülés a Maseratijé. Mit ülés, az már szinte bőrfotel (bár a 6-osba végül nem ültem bele, de gondolom az sem fapados :)

És végül a motorbuzik sem maradtak élmény nélkül: Igazi Mad Max Yamaha kardánnal, szép állapotú Pannónia, mutatós Jawa, és persze az önindítós Sámson mindent visz :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.21. 09:05:11

Kedves Mindenki! A legfontosabb:jó érzés együtt lenni ennyi jó emberrel -Lowtyonak és kedves nejének száz százalékig igaza van!
Nem győzöm eleget dicsérni mindazokat, akik a háttérmunkát végezték: Zalkapone minden elismerést megérdemel a mindenre, teljes körűen kiterjedő szervező munkájáért, a lányok a büdös rendetlen disznók (azaz mi) által hátrahagyott "helyzet" kezeléséért, és ugye mindenkinek, aki a húsok előkészítésében és elkészítésében akár csak a tűzgyújtás erejéig része volt.
Tie, te valóban bármilyen címet megérdemelsz, mert aki a Réndzs szócskát kötőszóként használja, és bármilyen mondatba képes beszúrni, épelméjű nem lehet, na. Te, akinek már oviban is törött terepváltó volt a jele.
Ne felejtsük el megemlíteni Ommm päpät sem, akinek ugye elévülhetetlen érdemei vannak a belsőség treffek tető alá hozásában, kösz päpä!
Valamint szeretném megragadni az alkalmat, és megköszönni a sok köszönetet, úgy a magam, mint a Capri nevében!
Remélem egyetértünk abban, hogy az kizárt, hogy a legközelebbi treffel őszig kelljen várni, mert azt nem lehet! Nyáron, Balaton parton, Skif sátras utánfutó árnyékában...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.21. 09:13:07

@Lowtyo: ugyammáugyammá! A 323-ban talán az lehet számodra a legszimpatikusabb, hogy az még a Sleepernél is sleeperebb (jó, a mostani felnik, meg a kagylóülés egy kicsit elvesz a sleeper élményből, de gyári felniken, gyári ülésekkel a kutya nem mondaná meg, mitől más, mint a többi 323).
Meg aztán eljön az az idő, amikor egy valószerűtlenül gömbölyű jószág ciripelését hallgatva emlékezünk meg a Nürburgring Adenauer Fürst kanyarjában felboruló lengőtengelyesekről:))
Jut eszembe, a híres ismeretlen pécsi költő, Nyomasek Lowtyo, nem lep meg minket valami elementárissal?

Rocko- 2009.04.21. 09:18:41

streetsta · managertoys.hu/ 2009.04.21. 09:05:11
"mert aki a Réndzs szócskát kötőszóként használja, és bármilyen mondatba képes beszúrni, épelméjű nem lehet, na. Te, akinek már oviban is törött terepváltó volt a jele."
:DDDD

streetsta · managertoys.hu/ 2009.04.21. 09:13:07
kíváncsiak vagyunk 323-ra. :)
a vershiány meg jogos, Lowtyo, elô a pennával!

Kifordított kacagány 2009.04.21. 15:11:31

@streetsta:
"mert aki a Réndzs szócskát kötőszóként használja" :D
amíg ide nem írtad, fel sem tűnt, annyira természetes volt tőle, hogy mindennel összefüggésbe tudja hozni a kedvencét:)

Lowtyo 2009.04.21. 15:39:53

@streetsta: most beszéltem az ismeretlen pécsi költővel
nem van pécsen, így ihlete is kevés van, öltönyben, mosolyog, komoly emberekkel tárgyal, este valami állófogadáson kell tovább mosolyognia és a szálloda szobájában csak 2g-van. de ígéretet tett rá, hogy még a héten tol egyet, mer azt mondja, ha a capris csákó kéri, nem tud nemet mondani.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.21. 19:16:22

@Kifordított kacagány: De hát ha egyszer maguk folyton pin... akarom mondani terepjárókról beszélgetnek!! :))

Kifordított kacagány 2009.04.21. 20:07:59

@Tie: :D igaz, végülis mi másról lehetne

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.21. 20:09:24

@Angicica: uppsz, francnak kell annyi nicket becsatolnom :S

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.21. 23:07:01

@Lowtyo: Valahogy így lehetett az:
-Ugye nem maga az az ismeretlen pécsi költő?
-Nemnem.
-Hát persze, hiszen miről is ismerhetném meg magát, ismeretlen, ugye.
-No, igen, engem senki nem ismer. De meg van ennek az előnye is.
-Kár, mert ha ismerném magát, kérnénk számot. Izé, verset. Mindenkinek, aki szereti. Meg a kapris csákónak.Ilyen találkozós-sülthúszabálós-Rénddzsel bokorletörős-Tojotaszelikásat. Tudja mire gondolok, na!
-Értem én, vágom, ja. De ugye mit csinálhatok én, akit senki nem ismer. De majd megnézem mit tehetek az ügyben.
-Óó, köszönömköszönöm, a viszontlátásra!
-Az nem fog megtörténni. Mivel nem ismer, legközelebb azt se fogja tudni, ki vagyok. Akkor találkozunk majd először.

És oszt eladtátok-e a félredőlt fűnyírókat? Drift kasza, vagy mi.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.21. 23:23:36

@Kifordított kacagány: Azért a mindentvivő a vasánapi ebédelés közben hangzott el: " Én úgy szoktam a Réndzsen rugót cserélni..." Konkrétan bele akartam fúlni a petrezselymes burgonyámba. Még egy ilyen elmeháborodottat, aki a legnagyobb természetességgel meséli, hogy ő a rugót cserélni SZOKTA!! És képzeljétek el, milyen lehet ugyanez Réndzsesek közt, mikor összejönnek. Istenbizony, ha író lennék, közéjük mennék anyagot gyűjteni.Ha az összes abszurd-humorista téglákat szarik, akkor sem tudnának ilyeneket kitalálni.
Hazafelé menet három-négy autóvall a két briganti mögött mentem. Egyszer csak irtózatos porfelhő előttem, autók sziluettjei cikáznak össze-vissza -már készültem a vészfékezésre, mert biztos valami baleset történt. Francokat. Valaki balra akart kanyarodni, lassított, ezek meg rögtön kaptak az alkalmon, hogy a szántóföldön, lassítás nélkül, nyolcvannal átugratva kerülhessék meg jobbról. Az aszfalt, az náluk szitokszó, az biztos.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.21. 23:37:12

@streetsta: Na, nem vót az szántóföld, csak a padkán kerültük a tökölődő úriembert, az már előtte is idegesített, mert 60-nal szédelgett, és azt se tudta szerintem, hogy hol van.

Emlékszem, el is gondolkoztam azon, hogy nemrégiben valahol olvastam olyat, hogy az autóvezetés oktatásnak kéne tartalmaznia azt, hogy 50-nel a padkára hajtás, és nem is értettem az egészet. Ha százzall hajtok a padkára, akkó se történik semmi különös se. :)

Rugót meg igenis csereberélni kell, van itthon vagy 3 garnitúra a Szörnyeteghez, és mire kitalálja az ember, hogy melyik legyen a végleges (mer az egyik erősebb, de rövidebb, a másik puhább, de hosszabb, a harmadik csudaszép), addíg kivesz, berak, megnéz, és ezt még sokszor, és hát egy nyomorult rugócsere miatt csak nem menek mán szervízbe, hö. :)

zalkapone 2009.04.21. 23:43:36

Hehe! Agyaroggyant, de tényleg! :-)
(szigorúan jó értelemben)

Kifordított kacagány 2009.04.22. 01:39:59

@streetsta: :D jó, hogy eszembe juttattad, nem is értették itt, mit vigyorgok mint a tejbetök:)
és az ugye teljesen nyilvánvaló volt, hogy majd megmagyarázza, hogy alapos, megfontolt indokuk volt lehajtani az útról és szó sem volt olyanról, hogy unták az aszfaltot és túrni akartak valamerre:)

crix 2009.04.22. 08:03:50

Jajj de jó olvasni az élményeiteket. :)
Közben ültem Zalkapone autójában, és új értelmet kapott a kanyarodás. Ő sem normális. Ilyet eddig csak a nemrégiben ringen töltött napon tapasztaltam, egy civic sport meg egy m3-as jobbegyén. De az orion bizon keményen befeküdt a kanyarba. Súlyosan fertőzőek vagytok.
Zsemle alakul, már csak a kiput kell okosítani meg fagyállót venni. meg összerakni :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.22. 08:25:11

@Kifordított kacagány: Lehajtani az útról? Na de kérem, az útpadka is az út része. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.22. 09:42:04

@Tie: Háppersze, hogy megmagyarázza... Tie-éknál otthon, szombat este:
-Anyukám, melyik rugókat tegyem ma be?
-Amelyiket jónak látod.
-Nem tudom, egyszerűen ma egyik sem tetszik. Nincs egy nyomorult rugóm, amit felvegyek!!!
-Tie, drágám, jó lesz az, ami bent van!
-Persze, mert neked minden mindegy, téged semmi sem érdekel! Az, hogy mások mit szólnak majd, neked smafu!
-Jó, rendben drágám, jövő héten veszünk valami cuki, progresszív tekercselésűt. De lengéscsillapítóra idén ne is számíts! Az ember a kisujját nyújtja, te meg máris új Warn csörlőt akarsz!

Kifordított kacagány 2009.04.22. 12:45:42

@Tie: és onnan már csak egy ugrás az árok, ami még annál is sokkal jobb:)

@streetsta: kész, nem olvaslak többet. egyáltalán nem egészséges vinnyogva röhögni:D

zalkapone 2009.04.22. 18:40:54

@streetsta:

Na, ezen én is kifeküdtem! :-)
Kedves Feleségem lassan megismételteti velem a márciusi pszichológiai vizsgálatomat... Bezzeg ha eljött volna, akkor tudná, hogy miért röhögök visítva!

zalkapone 2009.04.22. 18:43:01

@crix:

Már csak egy kis motorerő kéne, és én is boldog lennék!
Mondjuk nem lennék telhetetlen, 150-160 lóerővel már ellennék...

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.22. 19:53:52

@streetsta: csak annyira röhögtem reggel a munkahelyemen, hogy a csajok minden részletre kiterjedő élménybeszámolót kértek. :-D
azt sajnálom, hogy a Capri kimaradt :-( remélem, lesz még rá lehetőségem, hogy kipróbáljam.

GabstarDeLuxe 2009.04.22. 20:35:44

Mostanra sikerült mindent összerakni fejben és megírni a matek próbaérettségit :D
Pedig nagyon is jó tali volt ez.

De ugye nem ősszel lesz a következő? Komolyan mondom ellehetetlenítetek, most érettségi előttre, legközelebb meg vizsgaidőszakra rakjátok mi?:D

Kell hagyományos nyári tali, mint tavaly is volt. Balatonra fel. Plz:D

Csak nehogy Június 17 legyen az, mer akkor meg szóbeli érettségik :D

Üdvözlégy

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.22. 21:30:50

@Kifordított kacagány: @zalkapone: én nem tehetek róla, egyesek viselkedéséből csak erre lehet következtetni...
@a házisárkány: na, az azért tovább tarthatott, mint egy röpke cigi vag kávészünet. Vagy a kettő egyben.
Mindenképpen szerét ejtjük a Caprizásnak. A lényeg, hogy rágja mindenki a Vályi, meg a többiek fülét (esetleg kimondottan Zalkaponéét, a hely patent volt), hogy minima három-négy havonta legyen mítingtreffen.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.22. 22:59:03

@streetsta: A sztori zseniális, de nem bírom ki, hogy ne magyarázzam el a történetet.

Az a lényeg, hogy azért szeretjük a merevhidas terepjárókat, mert az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. Hogy miért?
Hát mert bár valóban a kőbalta bonyolultságát vonultatja fel a merevhíd/tekercsrugó kombináció, ezt lehet a legvadabbul, és egyben a legkönyebben változtatni. Jó persze, az utánfutás el fog fogyni, ha az égig emeljük az autót, de egyéb futóműgeometria fikarcnyit se változik, és ez jó. Másrészt azért jó, mert technikailag is baromi egyszerű változtatni. Az ember vesz hosszabb és/vagy erősebb rugókat, meg hosszabb lengéscsillapítót, és kész. Ha nagyon pöpecül akarja megcsinálni, akkor csináltat, vagy vesz olyan hosszlengőkart, ami nem egyenes, hanem a végénél meg van törve, így az emelt futómű nem fogja félévente megenni a lengőkar végén lévő nagy szilenteket. És ezzel a technológiával gyakorlatilag tényleg az égig lehet emelni az autót, akár +50-60 centi rugóutakat, és szabad magasságot is lehet kreálni, hogy utána beférjen az autó alá a gyári 27" átmérőjű kerék helyett a 35"-os (vagy akár még nagyobb is).
Ugyanezt nem tudod megcsinálni egy keresztlengőkaros független felfüggesztéssel, (mint pl. a japán terepjárók első futóműve, meg a pickupoké is hagyományosan), mert ahogy emeled az autót (arról nem is beszélve, hogy a torziós rugón nem lehet annyit tekerni, mert ha feltekered, nem lesz rugózás, ha meg odébbrakod egy ricnivel, akkor hamarost el fog törni) mászik el az egész futóműgeometria, és a keresztlengőkarok hosszánál fogva egyszerűen egy ponton túl nem tudod tovább emelni az egészet (persze ez megvan a hosszlengőkarnál is, csak nem mindegy, hogy egy lengőkar 1 méter hosszú, vagy 30 centi). Persze lehet kapni spéci keresztlengőkarokat ilyen futóművekhez is, csak iszonyatos pénzekért. Lehet Ford Explorert is emelni fél métert is akár, csak ahhoz az első futómű átalakítása nem áll meg egymillió forintból... Én meg veszek négy rugót, négy lengéscsillapítót, és ha dőzsöltem, akkor se megy 250ezer forint fölé. :)

És hogy miért kell ennyit csereberélni a rugókat? Hát mert iszonyatosan sokféle van. Személyautóknál nincs ekkora választék, mittomén, a Caprihoz gondolom lehet kapni gyárit, meg két-három féle ültetőrugót, aztán slussz.

Na, nézd meg ezt az oldalt:
www.expeditionexchange.com/ome/indexsprings.htm

alul a listán látod, hogy csak a Range Rover Classichoz van kapásból 8 féle rugójuk, és ezek csak azok a rugók, amik valamennyit emelnek a gyári futóművön. És csak az OME-től... és ezen kívül még gyárt rugókat a Range Roverhez mondjuk hirtelen hasraütve még legalább 10 gyártó... meg lehet venni a gyáriakat, amik évjárattól függően változnak. Pl. egy korai 3.5-ös Range rugói sokkal puhábbak, mint egy későbbi, hiszen a későbbi jóval nehezebb is volt. Aztán ugye kalkulálni kell azt is, hogy változik az autó, ahogy építgeted, és ha meg akarod tartani a plusz súllyal is a szabad magasságot, akkor bizony matekolni kell a rugókkal. :)

Szóval hirtelen biztosan össze tudnék szedni csak az én Range-emhez alsó hangon 40-50 féle különböző rugót... :)

És akkor még nem esett szó a progresszív rugókról, olyanokat is csinál néhány gyártó a Landykhoz, meg van néhány cég, akik néhány ezer dollárért csinálnak teljesen egyedi légrugózást, amivel egy méter feletti rugóút érhető el... :)

Meg arról sem, hogy mennyire extrém méretezésűek ezek a cuccok. Nézd csak meg az előbbi linken az egyik erősebb darab rugóállandóját (pl. ami régen nekem volt hátul, az OME 763). 360 font/inch.
Azaz kb 60kg/cm... Egy hétköznapi személyautó rugója kb hatoda-ötöde ilyen erős. Már a 20kg/cm állandójú rugók is baromi erősnek számítanak személyautókban. :)

(ja, arra a finomságra külön hívom fel a figyelmedet, hogy pl. különböző hosszúságúak a vezetőoldali, és az utasoldali rugók a Land Roverekhez, mert a súly sem szimmetrikusan van elosztva az autón, úgyhogy néha előfordul, hogy nincs bejelölve, hogy melyik-melyik, aztán az ember berámolja, látja, hogy nagyon csálén áll az autó, és szedheti szét, megcserélni őket) :)

boibo 2009.04.22. 23:25:18

Najóvan.
Ezek után én akkor csak maradnék is szerényen a tepertős pogácsánál. :)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.23. 08:19:19

@Tie: Értem én, no, nem kell mentegetőzni. Ha egyszer cserélni kell azt a fránya rugót, hát cserélni kell, nincs mese. Kardán gond nélkül nyúlik a magassággal együtt? Kormányösszekötők? Nem kötözködésből, szakmai érdeklődés, hátha egyszer egy Range Capri...:))
Áhh, csak vicceltem, ha magasba kívánkozom, ott a merevhidas, laprugós, magasított összkerekes Ford Transit.
Jah, azt nem is meséltem, hogy mikor mindkét Réndzs motorja járt, tisztára vattacukor-árus szag volt. Tudod, mikor a PB-palackról üzemelő gépet működtetik. Csak annak a hangja más egy kicsit...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.23. 08:39:02

A kardán gyakorlatilag nem nyúlik, hiszen a lengőkar hossza fix, ezáltal a kardán hossza se kell változzon. Ami problémát tud okozni extrém emeléseknél (+20-30 centi futóműemelés) az a kardánkeresztek hatványozott fogyása. Kormány is egész jól bírja, elég nagy mozgást engednek a gömbfejek, ráadásul ugye a kormányzásból csak a kormánymű van az alvázon, onnan egy pittman-karral mozgatja a kormányirányítót, a többi része (összekötő, kormánylengéscsillapító) már fixen a hídon van, de ha kevés, gyártanak egyedi, görbítettet, de házilag se nagy kunszt elkészíteni. Amúgy abban van tartalék, nem láttam még olyat, aki hozzányúlt volna. :)
A fékcsövek tudnak rövidek lenni, azokból érdemes hosszabbakat venni, de nekem a 15 centi emeléssel még mindig elég a gyári fékcső a rugóút alsó végállásásánál is.

PB-szag... na igen, gázos autó sajátja. Én 4 éve járok vele, nekem fel sem tűnik. (Mondjuk Bencéénél feltűnt, annak ugyanis tiszta LPG szaga volt, ugyanis elég dús keveréket kap, és ott még a kipuffogóban is maradt bőven elégetlen gáz) :)

zalkapone 2009.04.24. 18:09:32

És már eltelt egy hét azóta... Bakker, hogy rohan az idő!

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.24. 18:53:25

@zalkapone: ...és még mindig nem higgadtunk le. erős kísértést érzek egy vényóc ápgrédre... :-)

zalkapone 2009.04.24. 20:05:06

@a házisárkány:

Asszem tényleg el kéne gondolkodni az események sűrítésén!

csiky944 2009.04.24. 20:18:31

@zalkapone: jaja
már én is levettem magamról a fíliás pólót :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.24. 21:17:32

@a házisárkány: Már csak azért is jó a rendszeres röfögés, mert nem tud elmúlni a vágy a vényócra, mindég van új input, és akkor fennmarad az őrület. :)

Van nekem is, hogy néha egy-két hónapig be se röffentem szegény szörnyeteget, mert nem jut rá idő, kirándulás sincs, családi autó meg teszi a dolgát, amikor épp hozzá is jutok... na olyankor vannak aztán olyanok, hogy elmegyek az autó előtt, és megsimogatom a géptetőt, és nyugtatgatom, hogy már nem kell sokáig kibírni, nemsokára beröffentem, aztán megyünk egy jót. :)

Olyankor mindig egyből földútra viszem, esetleg triálozunk egy kicsit itt a környéken, pl. a Mogyoródi kilátó környékén, és akkor érzem rajta, hogy mosolyog, elemében van, és élvezi, hogy végre megmozdulhatott. :)

Ja, és gyakran meg szoktam simogatni belül is, a tetőkárpitot, és azt is meghálálja. :)

zalkapone 2009.04.25. 00:22:53

@Tie:

Tetőkárpit simogatás talppal... :-D
Van, aki durván szereti! :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.25. 12:59:15

@zalkapone: Ez van, kell néha a változatosság. :))

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.25. 14:39:52

@Tie: @zalkapone: ez egyre izgalmasabban hangzik :-)

Voltunk kis gyalogos sétán a Mecsekben délelőtt (Kovács Béla Emlék- és Teljesítménytúra), én meg hallgattam az emberemet:
- minek keltettél fel azért hajnalban, hogy Pécsről hazafelé gyalogoljak?
- feltörte a cipő a lábam
- legközelebb Range-dzsel jövünk
- itt is elférne... meg itt is...
- látod azt a katlant ott lenn?
- ide is lehetne találkozót szervezni, legalább a közelben lehet földet túrni (ez igaz)

Tie, azt hiszem egy kicsit megfertőződtünk :-)

zalkapone 2009.04.25. 19:17:40

@a házisárkány:

A héten egyszer én is kerültem olyan helyzetbe, ahol eszembe jutott, hogy "bazzeg! itt milyen simán átjöttünk volna a Range-dzsel!". :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.25. 20:43:21

@a házisárkány: Hát igen, az ilyen előfordul, még a legjobb családokban is. :)

Bocsika. :)

Kifordított kacagány 2009.04.26. 12:15:19

eldöntött tény. ha elmegy a pontiac, jön egy réndzs.
úgyhogy van egy eladó pontiac trans sport, 3.1-es, benzin-gázos, nem túl szép, de legalább jó. ahogy Tie szokta mondani, teszi a dolgát.

zalkapone 2009.04.26. 12:19:40

A cégnél van pár GrandVitara, selejtezés alatt. Kezdetnek lehet, hogy ki kéne próbálni. A céges leselejtezett autóban úgyis jó vagyok! :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.26. 13:19:02

Grand Vigyora... hát... ööö... hmm... Nem mondok inkább semmit. :)

zalkapone 2009.04.26. 14:52:38

@Tie:

Figyu! Először szoknom kell a magasságot! Most a földtől kb. 15 cm-re van a fenekem. A Range-ben is majdnem szédültem... :-)

A másik, hogy olcsó, oszt jó! :-)

Kifordított kacagány 2009.04.26. 14:59:34

@zalkapone: végülis, ha annyiért vesztegetik, mint amennyiért az oriont vetted, akkor megéri. ha nem tetszik, akkor meg eladod és megvan a kezdőtőke a réndzshez;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.26. 15:21:31

@zalkapone: Igen, ez mondjuk a javára írható, hogy hétköznapi város használatra elég strapabíró járművek a Vitarák (gondolom ezek még a régi kockavitarákok), csak komolyabb terepre kicsikék (és nem méretben, hanem méretezésben - futómű, hajtás, satubbi).

Ha valami gombokért meg lehet venni, akkor kezdésnek, akklimatizálódásnak nem rossz. Azt meg, hogy az ember magasan ül, azt marha könnyű megszokni, különösen városban. Nagyon jó, hogy át lehet tekinteni a forgalmat, kilát az ember a parkoló autók felett, és nem kell dugdosni az orrát az autónak, hogy lássa az ember, mi van, meg ilyesmik. Egész egyszerűen nyugodtabban lehet autózni ilyesmikkel.

Annyival jobb, hogy van itthon egy Zafira is, de ha csak tehetem, a szörnnyel megyek a városban, még ha másfélszer annyit is fogyaszt. (arról nem is beszélve, hogy milyen előzékenyek az emberek a szörnyeteggel szemben - nem tolakodom, de ha kirakom az indexet, hogy sávot váltanék, 100-ból 99-en egyből lassítanak, és beengednek, még a nagy virslinyakú audisok is). :)

zalkapone 2009.04.26. 18:52:06

@Kifordított kacagány: @Tie:

Ha valami hardcore terepest akarnék, akkor is inkább valami kisebbet néznék. Mondjuk egy nyitott Wrangler Rubicon-t, vagy ilyesmit. Fasza a Range, de nekem nagy. Családi autóban is elég a Focus kombi, nem vagyok megalomán típus.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.26. 19:15:56

@zalkapone: Wrangler rubicon...
1. ritka, mint a fehér holló
2. laprugó... (itt nálam elvágja magát, egyetlen egy laprugós terepjáró létezik, a korai Series Land Roverek - az összes többi laprugós rugóútban a nyomába se ér)
3. ha találsz is, rohadt drága lesz.

A 93" körüli tengelytáv nem rossz, picit hosszabb, gyakorlatilag megegyezik a 90-es Defivel (az 92.7"), viszont nem véletlen, hogy az angolok is előszeretettel építenek 100"-es Range alvázra Defender kasztnikat. Egyszerűen azt mutatják a tapasztalatok, hogy a legjobb tengelytáv terepjárónak a 100" (ez a Range, és a rövid G merci egyébként).

Nyitottság... jó buli, de terepen annyira mégsem. Mivel nyitott, nem fogsz bemenni vele a bozótosba, mert lenyúzza a faág a képedet, nem mész bele a nagy sárba, mert sáros leszel. Poénnak jó, városban krúzolni vele jó, de terepre, legalábbis arra a terepre, ami itt magyarországon van, arra nem való a nyitott autó. Afrikában a szavannán, ott jó. Itt nem. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.26. 19:27:32

@Tie: Szóval, ha már kicsi, akkor inkább 90-es Defender. Tekercsrugós, állandó összkerékhajtás, dízelmotor , ami terepen sem eszik többet 12 liter gázolajnál. Terepen a jeep 2.5-ös benzinese a lehető legrosszabb választás - 125 lóerő benzinből kevés terepre, folyamatosan szét kell forgatni, akkor meg ugyanannyit fog enni, mint nekem a 4.2 V8 - a 4.0 sorhat nem rossz, de az se áll meg terepen 25-ből.

Csak hát a Defik se ócsók.

zalkapone 2009.04.26. 22:26:13

@Tie:

Ha jól tudom, akkor nagyon jó tekercsrugó installációk vannak a Jeep-hez is. Sőt! Szerintem én még nem is láttam olyat, amiben a laprugó lett volna. Mindegy. Nekem a Defi nagyon "angol földműves" karakter. Akkor már inkább egy Disco. Bár az meg béndzsán esetlen (magasabb, mint széles, de legalább még rövid is). Szóval ha brittet akarnék, akkor tényleg csak a Range jöhet szóba. Viszont vannak perverzióim az ensz-békefenntartós LandCruiserek és Patrolok irányában... :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.26. 22:47:43

@zalkapone: Hát, akkor nézd meg jobban a Wranglereket.
www.hasznaltauto.hu/2694051_jeep_wrangler_1994
Ez '94-es, és még laprugós.

A tekercsrugós átalakítások sem kivitelezhetetlenek. A hídon nem is kell túl sokat variálni, de az alvázon már elég sokat kell hegeszteni hozzá. Mondjuk lehet kapni parabolikus laprugókat jó drágán, azokkal nagyot lehet lépni, de az első terepszögbe még mindig csúnyán beleér a laprugó első bekötési pontja.

A Defi tényleg traktor, de ez a legnagyobb fílingje. Olyan, mintha ifával menne az ember, csak ezerszer jobban néz ki. :)

A Disco amúgy meg egy az egyben Range Rover. Pontosan ugyanaz az alváza, a futmóműve, a hídjai, a felfüggesztése. Még a kasztni java is megegyezik, csak a kűlső ruhája más, de technikailag Range Rover Classic. :)

LC-k jók, de azok se kicsik. :)

zalkapone 2009.04.27. 21:42:26

@Tie:

Tudom, hogy alapból laprugós, de nem nagyon láttam olyat, amit úgy hagytak.
LandCruiser meg Patrol nem kicsi, viszont jól mutat rajta a körben ráhegesztett vasúti sín! :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.27. 22:42:58

@zalkapone: Na ja, a vasúti sín bármin jól mutat. (csak iszonyú nehéz, és összeszakítja a futóművet) :)

Régi kocka patrolok nem rossz autók, leszámítva azt, hogy a túlnyomó többségük gyakorlatilag mára annyira elrohadt, hogy menthetetlenek - csendesebb délutánokon két uctával odébb is hallik, hogy csámcsog a rozsda rajta. Viszont a hajtásukat szinte lehetetlen megölni, még a G-nél is erősebb hidak vannak alattuk.

Igaz a megölhetetlen hajtás a harmatos bakafos erejét felvonultató motorpalettának is köszönhető... :)

LC-ből meg a gömbölyű a jó, meg a kései kockák, amikben már volt 4.2 sorhat Turbódízel. Azok bivaly kis motorok.

(meg a gömbölyű patrolból arab országokba gyártottak valami 4.7 liter körüli sorhatos benzinest, na az is fasza még)

zalkapone 2009.04.27. 23:18:21

@Tie:

Végig kell furatolni, és úgy könnyebb! :-) Vasúti sín light.
Amúgy ha komolyra fordítjuk a szót, akkor nekem, mint elkötelezett Fordosnak, csak és kizárólag a Bronco jöhet szóba! Klasszik mattfekete, a Range-hez hasonló kazánlemez tuninggal! :-) Valami gyenge 6,5-es dízel, vagy 5,7 benzin. Ilyesmi.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.27. 23:32:19

@zalkapone: Na, a Bronco az jó. Igaz az is sutyerák laprugós, de legalább egy méretosztállyal magasabb a futóműve, mint a Wranglereknek.

Egyestleg egy Sevrolé Blazsej?
www.chevyitalia.it/Immagini/All%20model/Blazer/images/chevrolet%20blazer%20(00).jpg

(bár asszem az gyakorlatilag ugyanaz, mint a Bronco)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.27. 23:34:07

Amúgy meg az életben nem fúrtál még vasúti sínt, mi? Baromi kemény cucc... Láng is csak nehezen viszi. :)

zalkapone 2009.04.27. 23:47:57

@Tie:

Pont az a vicc benne, hogy egyszer tényleg megpróbáltuk! :-)
Vagy 3 vídia eltört, mire feladtuk! Azóta szigorúan viccelünk vele. A Blazer szerintem nagyjából olyan, mint a Bronco. Az sem rossz, csak nem Ford.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.28. 00:05:10

@zalkapone: Vannak ilyenek. Anno, amikor kikötőben dolgoztam, fel kellett szedni úgy háromszáz méter sínpályát... na azzal melóztak egy darabig, lánggal vagdosták napokig, akkor tanultam meg, hogy az mocskos egy anyagból van. Meg amikor meg akartam emelni egy félméteres darabot belőle. :)

Annál már csak az a bronz-ötvözet a jobb, amiből a nagy hajócsavarokat csinálják. Annak idején a szabadkikötőben volt kiállítva egy hatalmas példány, olyan 5-6 méter átmérőjű kb. Eccercsak ellopták. :)

Évekig keresték, seholse találták, egyszercsak jelentkezett egy világvégi MÉH-es ürge, hogy látta, hogy keresik, nála van, évek óta hever a földön, mert anno a kokerók odavitték neki, és nagyon örülne, ha végre elvinnék a fenébe, mert az évek során többször nekiállt szétvágni, de már vagy 10db nagyflexet nyírt ki vele, és még csak negyedig se sikerült belevágni a csavartollak száránál, szóval legyenek szívesek megbaszni a hajócsavarjukat. :)

Visszahozták, azóta is ott van a szabadkikötőben, mindegyik tollánál egy-egy bevágással. :-D

Kifordított kacagány 2009.04.28. 08:39:51

@zalkapone: nem játékszerekkel kellett volna próbálkozni, a szénelektróda csodákra képes:)

nézegettem már én is mindenféle terepképes típust, főleg amerikánus körökben, még egy szép átépített csirke el is csábított, a réndzs mellett viszont elvitathatatlan érv, hogy ismerek egy elmebeteg fickót, aki mindent tud betegsége tárgyáról és nagyszerű háttér ha hasonló elmeborulásra akarnám adni a fejem:)

Rocko- 2009.04.28. 08:58:52

Tie 2009.04.27. 23:32:19
Blazer, mmm. nagyon jó. meg yukon is.

Tie 2009.04.28. 00:05:10
szép. :D

Kifordított kacagány 2009.04.28. 09:05:30

@Rocko-: meg a tahoe és a silverado is....

Kifordított kacagány 2009.04.28. 09:13:40

ha pedig kicsi kell, akkor uaz, vagy niva

Rocko- 2009.04.28. 10:32:08

Kifordított kacagány 2009.04.28. 09:05:30
kérlek ne izgasd a fantáziámat.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.28. 11:35:20

@Rocko-: ...most kezdjem el mesélni, tegnap hogy száguldott át velünk a sleeper a fél országon? :-)

mi lesz így az Audista szemlélettel, ha hagyod magad elcsábíttatni holmi Chevyk által? :-)
süti beállítások módosítása