Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kit szeressek?

2009.04.29. 08:00 | Rocko- | 27 komment

Címkék: ford renault clio fiesta autóvásárlás

Cleinor újfent írt nekünk, a tanácsunkat kéri autóvásárlás ügyében. Úgy látszik, nem sikerült elrettenteni a mizériámmal.

Pestre megyünk, a 2/A-n. Előttünk egy hosszú kamion megy, egész szépen tartja a 80-at. Kikukucskálunk, jönnek. Meg kellene előzni, előtte nem megy senki tiszta az út. Ismét kikukucskálunk. Szembejön egy kamion utána semmi, miénk a pálya. Szolid kuplung, majd 4-es kombinációval emelünk az előzésünk hatékonyságán elősegítve ezzel a sikerességét. Bal tükörben jól látni: nincs egyéb jelentkező a feladatra, úgyhogy index és jobb lábunkat neki engedjük a gázpedálnak.

Motor engedelmeskedik, kocsi „meglódul”. 2500-3000. Hosszú másodpercek telnek el, míg átlépjük a 90-es sebességhatárt. Messze még a kamion eleje. 3500-4000, motornak már egész szép hangja van. Kár hogy csak a hangja szép. 4000 környékén már az a 75 hörcsög, ami benne van a motortérben, szeretné a következő fogaskereket hajtani, de mi nem engedhetünk mert megállunk... Míg meghallgattuk az útinform teljes bevágását elértük a 110-et, és elhaladtunk a kamion sofőr mellett, sorolunk vissza, közben kuplung és egyből a legnagyobb sebességbe tesszük tehát az 5-ösbe! Középső visszapillantóban látok egy bömbit, és magamban tippelek hogy meddig látom még egyáltalán. Visszahúzódok, ő egy laza gázfröccsel 1-2 másodperc alatt felgyorsítja a ménest és mi konstatáljuk, hogy előttünk már van más is az úton, noha nem sok vizet zavar a haladásban. De milyen rendes hogy türelmesen megvárta, míg előzünk. :)

Egy szó mint száz, a „kis” Citroen Berlingót nem az ereje miatt szeretjük. Gyári értékek szerint az 1.4-es motorban 75 paci rejtőzik. Meg kell hagyni tényleg sikeresen rejtőzik. :D Én mondtam apámnak hogy ne benzinest vegyen. De hát ugye valljuk be nem sok beleszólásom volt a dolgokba. Tudjuk mind, hogy nem megy a gép, de legalább sokat eszik a maga 8 literes étvágyával.

De mi imádjuk ezt a „kis” dobozt. Még nem találkoztunk olyan dologgal, amit ne tudtunk volna A-ból B-be juttatni. Ez a rengeteg hely még engem is kárpótol. (Akár 2800 literes csomagtartóról van szó ülések kiszedésével, viszont „csak” 624 normál állapotban.)

Azonban elérkezett az idő hogy saját kocsiban gondolkodjak. Nah jó, már régóta gondolkodok, de most vált elérhető közelségbe.
Tervezett vásárlás: július.
Megfogadtam, hogy mindenképpen dízelt veszek.

A szempontok, ami alapján erre az elhatározásra jutottam:

  • sokkal kisebb fogyasztás
  • per pillanat még olcsóbb is mint a benzin
  • nyomatékosabb, strapabíróbb motor
  • későbbiekben könnyebben eladható
  • de a legfontosabb szempont: cégbe be tudjuk venni, és így az üzemanyag még olcsóbb

Még három fontos dolog akad. Köbcenti max 1500 (cég miatt), kor max 6év (hitel miatt), és a piszkos anyagiak. 800 alatt szeretnék maradni. (Mert ennyi van rá.) Csak kishaszon jöhet szóba.

Amit nem: Citroen, Fiat, Peugeot (egy 206-ost nagyon szívesen tudnék magaménak egészen addig míg egy szervízbe hajtok be.)

Így tulajdonképpen két versenyzőnk van:
Renault Clio 1,5 Dci

Ford Fiesta 1.4 TDCi

A Renault: Jobban összerakottnak érzem az autót. Nagyon szép törésteszt eredményei vannak. Viszont sok van belőle a piacon, ami a későbbi eladást megnehezítheti. Belsőtér szép, elegáns.

A Ford: Külsőre karakteresebb megjelenésűnek gondolom, mint a Clio. De nem is ez nehezíti meg igazán a döntést, hanem ez: A Fordot nullakamatos hitellel tudnám megvenni. Plusz nagyon jóban vagyunk egy Ford szalonnal, így a szervíz és az esetleges javítások tuti hogy nem kontár vagy sumákolós melós kezébe kerülnek.

Alapból a Ford felé húz a szívem. Amint meglesz az új autó az első az lesz, hogy egy minőségi fejegységet rakok bele, és egy normális hangrendszert, újrakábelezem ehhez a belső teret, rögzítem a nemkívánatos hangokat kiadó dolgokat. Na de van itt egy kis bibi. A Fordnak alapból beépített kazettás vagy cd-s műszerfala van, amibe egy fejegység belerakása alapból nagyon körülményesen konkrétan egy konzolcserével oldható meg. Őszintén megmondva nem tudom ez mennyibe kerül. Viszont az összhatás a későbbiekben akár ilyenné is formázható kívülről (persze ha már belül minden kész és sok sok tartalék van a zsebemben)

Szerintetek? Ford vagy Clio?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr231085974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cork77 2009.04.29. 09:54:57

Nekünk a cégnél kettő Fiesta Van van. Most már elmúltak 16 hónaposak,de gond még nem volt velük. Az egyikben 50000km, a másikban 65000km van éppen. Csak a vezető ülése leejtős kicsit. A rádió meg simma 2DIN fejegység, így egy közbenső darabbal lehet cserélni.

tomnemtom 2009.04.29. 10:20:17

rönókról hallottam sokat, tehát ford. megkérdezek egy kompetens személyt ( cégénél többszáz Fiesta Van található ), hátha tud valamit.

Rocko- 2009.04.29. 10:32:39

én Fordot mondanám.
meg hogy személy szerint nem szeretem az ilyen autókat.
meg a dízeleket se.
meg hogy elsônek ne rádiót vegyél, hanem gyertyát, motorolajat, vezérmûszíjat.

elsôre ennyi.

martong 2009.04.29. 10:49:28

Khmmm... egynégyes autóval 90-100 körül hármasban KELL előzni, az én céges 1.4 16v aszfaltszaggató Fóbiám, 3-ban 113-ig (gps) el tud cüccögni (óra szerint 129-de az ugye csalik), 4-ben 144,6 és ott tilt, 5-ben pedig 172,3 és itt a vége fuss el véle (óra szerint már 190 HEHE LOL), szóval ha nem sajnálod neki akkor 1.4-el is lehet előzni, csak azt nem előzésnek hanem kínzásnak hívják

Ford - elég megbízhatónak tartják céges körökben, nálunk volt pár 1.6TDcI Fóka, egyik elment 384ezer! km-t főbb javítás nélkül (jó tudom régi merci 600ezernél kezd el élni :) )
De ha tudod inkább a 110lovas 1.6 dízelt próbáld, mert az 1.4 hiába dízel utálni fogod szerintem

rognork 2009.04.29. 10:50:17

én egy dolgot nem értek csak: miért szerepel elsők között a fejegység csere + kábelezés. veszel egy autót napi használtra, tehát menjen, legyen fék + futó, oszt kezitcsókolom. nem kötözködök, de valaki végre felvilágosíthatna, hogy miért olyan fontos a rádió egy autóban.

martong 2009.04.29. 10:54:33

@rognork: nekem speciel volt egy F&F mániás hülyegyerek korszakom és akkoriban a dufta-dufta miatt muszáj volt a 480w láda meg hozzá 220w erőlködő, aztán eltelt 7 év.

Kifordított kacagány 2009.04.29. 11:39:43

@Rocko-: jaja, elsőnek gyertyát, motorolajat, vezérmûszíjat, meg egy autót:)
még ha diesel is:) www.hasznaltauto.hu/2366842_chevrolet_silverado_2000

fejegység helyett meg vegyen egy fm transmittert. olcsó és miután megunta a bevásárlókocsit, hordozható is.

@martong: szerintem jobban árt az neki, ha négyesben szenved az előzéseknél, mint ha visszakapcsol hármasba és megy rendesen. azért van a váltó, hogy legyen mit kapcsolgatni.

azt az egyet azért nem értem, hogy ha az 1.4-es benzines harmat gyenge, akkor mit vár az ugyanekkora dieseltől? csodát?


és hogy érdemi hozzászólásom is legyen:) ford

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.29. 12:00:32

Nagy levegőt vegyen meg éleskanyart!

John Beehive 2009.04.29. 12:53:31

túl sok itt a ford-szimpatizáns. Clio!

Rocko- 2009.04.29. 12:57:06

@Kifordított kacagány: reggel Lowtyo ezt küldte, "nesze bazz, ebben tutt elférsz" jeligével: www.hasznaltauto.hu/2927265_chevrolet_suburban_1986
de a Sliverado is nagyon kemény.

"jaja, elsőnek gyertyát, motorolajat, vezérmûszíjat, meg egy autót:)"
a sorrend rossz, autót kell, utána hozzá a többi, de így az igaz.

"fejegység helyett meg vegyen egy fm transmittert. olcsó és miután megunta a bevásárlókocsit, hordozható is."
van been valami.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.29. 13:44:44

@Rocko-: "LEGJOBB AJÁNLATÉRT ELVIHETŐ!!! " - ajánlj rá valami neked tetszőt ;-)

Lowtyo 2009.04.29. 14:38:14

vegyen csak normális hifit, meg tyúkbeleket
nekem is első szokott lenni hifi, kötelező ingyombingyomok után
szerintem találsz fordhoz átalakító műanyag bizbazt
fejbe, meg clarion, vagy alpine
szóróba meg nekem dls jött be

Halálos_fogkefe 2009.04.29. 15:09:47

fordot mondanék. ugyan nincs se renault se ford a családban, de fiestáról rosszat még nem hallotam.

zalkapone 2009.04.29. 17:42:06

A DHL teljes járműparkja Ford (Fiesta, Focus, Mondeo), és nem panaszkodnak. Viszont a dízelmotornak annyira szar hangja van, hogy hihetetlen! Szerintem tényleg érdemes egy jó hifibe beruházni! Viszont a jobb első ülés alá be tudsz tenni egy cd-tárat, amit simán rá tudsz kötni a gyári fejegységre (jó, nem nagyon simán, de megoldható). De nekem, mint elkötelezett Fordosnak szintén az a véleményem, hogy Ford!

Cleinor 2009.04.29. 21:12:19

@tomnemtom: Azt megköszönném. :)

Én itthon is rengeteget hallgatok zenét, és e téren megalomán vagyok. Ezért fontos a minőségi fejegység ;)
Alpine,JCV,Pioneer de ez a része még odébb van ;)
Előbb legyen meg a kocsi utána jön a tervezgetés és ha minden megvan akkor egyszerre építjük bele a centrálzárral és riasztóval együtt.

Hejjj srácok a ti véleményetek nagyon tükrözi az én érzéseim. Azt hiszem már nagyon nehéz lesz lebeszélni a Fiestámról ;)

arthur877 2009.04.30. 04:10:21

Lehet kapni duplaDIN-es "betét"-et a műszerfalba, ahová a szimpla hangot beteheted...
Egyébként, ha elérkezik az ideje, megszenveded a szervízelésekkor a Ford-ot!
Szar széteső hátsó fékek, a szerelhetetlensége és a konstrukciós megoldásai miatt hosszabb javítás, magasabb költségekért...
Amíg új-fiatal okés, de idővel a gatyád is rámegy!

Kifordított kacagány 2009.04.30. 07:08:56

@Rocko-: :D én ezt akartam átküldeni neked
www.hasznaltauto.hu/1891542_chevrolet_suburban_1991
de aztán úgy gondoltam mégsem cinkellek vele:)

@Lowtyo: soha nem értettem, minek akar valaki szuperhifit az autójába. pláne egy ilyen kis zajos autóba. a hangtechnika legyen otthon a szobában, az autóba jó a sokol rádió is. persze ha van, az nem baj, de ezért még vagyonokat költeni, hogy a végeredmény enyhén szólva is kétséges legyen......nem értem én ezt.
igaz én azt sem értem, mire jó, ha 1000W huppog valakinek a fülébe vezetés közben, meg miért jó, ha a csomagtartóba tv-t szerelnek és még sorolhatnám.

@arthur877: miért, ha elérkezik az ideje, a renault-val nem szív ugyanúgy.

Rocko- 2009.04.30. 09:19:55

a házisárkány · mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.29. 13:44:44
Kifordított kacagány 2009.04.30. 07:08:56
értem a poént. :)

"soha nem értettem, minek akar valaki szuperhifit az autójába"
szupehifi sztem se kell. csak legyen normális hangja. tehát sokolnál jobb.

Rocko- 2009.04.30. 10:27:51

ááá, totálisan másak a jelenlegi elképzeléseim.

Kifordított kacagány 2009.04.30. 10:31:23

@Rocko-: nem baj, azért meg lehet próbálni rábeszélni valami érdemleges járgányra

Cleinor 2009.04.30. 12:32:41

@Kifordított kacagány: Aaaaz igen :D
Asszem egy ilyen akció mondjuk apám megtalálna azzal hogy: adok 5000-ft-t ha lemosod a kocsit és azt válaszolnám hogy: Én meg adok 5000-ft-ot ha nem én mosom le... :D

Félelmetes masinák...

Rocko- 2009.04.30. 12:53:28

a mosás ilyennek csak árt. de tényleg.
amúgy kemény gép.
összkereket szeretem, de ha kocsi, akkor Quattro ha terep, akkor Range. punktum.

Kifordított kacagány 2009.04.30. 13:13:19

@Rocko-: kár leszűkíteni a lehetőségeket:)