Válság, kérdések, zavar... frászt! Gondoltam írok kicsit nektek az autózás öröméről. Gyönyörű az idő, süt a nap, de ugyanakkor sötét fellegek szerteszét. Hihetetlenül törik a délutáni nap fénye. Pécsett lakom, adott a Mecsek, a végtelen szerpentinek. Az erdő zöldell, a fák újra burjánzanak, eltűnt a komor téli világ.
Itt van ez a kis video, nyugodtan el lehet indítani, ez szólt amikor összehoztam ezt a szösszenetet, igazi autózós no meg nem utolsósorban óriási party muzsika. Odab@sz... nyugodtan toljatok kakaót a hangfalakra!
Kedvem lenne autózni az öreg kombival. Kihasználni a pillanatot, élni a mának, az érzelmeknek, a magas oktánszámú benzin illatának. Hódolni a gép hatalmának. Komótosan használni az alsó fordulattartomány nyomatékát a középkori belvárosban, és onnan, ki, be, fel, neki a hegynek!
Szikrázó napsütés, kiállok a garázsból. Millió szilánkra hullik szét a napfény a hatalmas kasztni fényezésén. Metál-gyöngyház. Arany, Ezüst, Fehér, Rozsdaszín, Bronz és Fekete szemcsék. Csillogó lakk alatt. Mennyei. A kétezer köbcenti finoman jár, diszkrét de öblös szívóhang tudatja a motor jelenlétét, beülök, megpöckölöm, minden rendben, a kipuff diszkrét morgása megemelkedik, tolatva is érezni az alacsony fordulati nyomaték húsosságát. Befordítom az anyahajót a kis utcába. Ellenőrzés, öv. Ablakok le, a finom elektronika csendesen lehúzza szemem elől a kék ablakot a halvány fóliával. Mint a pirkadat, az elme eszmélése, úgy válik egyre reálisabbá a kép. Mint amikor a szemfedő nyílik...
Megcsillan a napfény az ablak króm keretén, előttem a hatalmas géptető. A még hideg motor bődületes nyomatékkal indul meg, torkából pedig trollok bányáinak érces hangja szól. Kifordulás, hosszú egyenes.
Csak egy picit, istenem...
1...3500...ilyenkor ha kívülről láthatnám...
2-2500-nál kinyit a nagyobbik folytó szelep is, ők a tánc mesterei, a vezérlés vált, van levegő, mehet a benzin... a lambda monitor az ideális keveréket mutatja, ezer ló ereje húzza a kasztnit. Elszabadul a pokol!
A motor melegszik, elérkezik az idő. Egyre erősödő pulzussal, és szívdobogással kúszunk fel a hegyre a csillogó városon át. Elérkezik a végső felvezetés, a 8%-os egyenes, utána visszafordító, de már erdőben!
Rááll... 2, padló, ördögi tánc kezdődik. Felhördül a motor, billennek – mit billennek zuhannak – a fojtószelepek, s a levegőt vadul nyeli a blokk, az emelt benzinnyomás érkezik, az erőműnyi trafó gyújt, a vezérlés pontos, és a 12 szelepes lakk fekete Alien már hányja is a tüzet. A csóva száguldva rohan át a 4-1 leömlő alagútjain, hogy a gázgyorsító dobban újabb lendületet kapjon, és üvöltve távozzon a reneszánsz far mögött.
3... üvöltő támadás a hegy ellen, jön a visszafordító, kezdetét vesz a tánc. A hatalmas test, meg sem billen a kanyarban, a barna orr konokul tartja az ívet, élvezi a kocsi a táncot. 1200 kg, 135 lóerő, 200 Nm - nem kirívó, de masszív kitartást sugalló adatok. A méret és a küllem inkább nyomatékost autózásra csábít, de pár zöldellő elmosódott kanyar, minden pénzt megér.
Visszalassítok, tetőablakot nyitok. Újabb irányból jön a természet kakaofóniája, és a gép morajának harmonikus morajlása. Puha plüss, kékes szélvédő, csillogó test, illatok, színek. Az ember átáll, azonosul, és elmerül az édes élvezetben...
Beszóltak