Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hétköznapok az utakon: agresszió a köbön

2010.11.14. 14:00 | zalkapone | 109 komment

Címkék: közlekedés hülyeállat baromállat

Olvastam minap a Totalcaron ezt a szerencsétlenül járt tojásdobáló fiatalembert, és elgondolkodtam rajta, hogy elnézve a hazai állapotokat, nem vagyunk messze ilyen esetek hazai bekövetkeztétől. Családi gondokkal, munkahelyi stresszel terhelt, végletekig a kapitalizmus által kizsigerelt idegroncsok róják az útjainkat, időzített bombaként halkan ketyegve.

Jópár éve történt, sokat emlegetett eset, az ominózus Trabantos, aki lelőtt egy kamionsofőrt, mert az szerinte leszorította. Vajon csak ennyi volt? Vagy az évek hosszú sora alatt elszenvedett, és lenyelt megaláztatások utolsó cseppje volt az a figyelmetlen sávváltás, aminek következtében elhúzta az elsütő billentyűt? Lehet, hogy közben hurkanyakú BMW-sek jártak az eszében? Vagy a szomszéd nyugdíjas, aki mindig túl közel áll hozzá a parkolóban a Thaliával? Vagy a postás, aki a feleségének mindig kétszer csenget?

Biztos van mélylélektani válasz a kérdésekre, de ebbe ne menjünk bele. Csak nézzünk magunkba, hogy hasonló helyzetekben hogyan reagálunk mi magunk! Állítólag az elfojtott agresszió tör utat magának ilyenkor. Valaki megelégszik némi kiabálással, valaki szeret kiugrálni az autóból, és egyre többen a kiugrás után már gázpisztollyal hadonásznak.

Miért? Megoldódik ettől valami? Továbbra is áll a forgalom, és a nézelődők miatt egyre valószínűbb, hogy később tudjuk csak folytatni utunkat. Ha rendőrt hívnak, akkor pláne ott rohad ránk a műanyag kasztni. Arról nem is beszélve, ha valaki 19-re lapot húz, és egy nagyobb, erősebb kutya ugrik neki, akkor a kórházi koszton sínylődve gondolkodhat tettei helyességén. Ahelyett, hogy egy feszültségcsökkentő legyintéssel túltennénk magunkat a dolgon, hallgatnánk tovább a Dire Straits CD-t, és szarnánk a körülöttünk lévő kollektív elmebajra.

Ez így még viccesnek tűnik...

De hiába beszélek én ilyeneket, mikor én magam is a kiugrálók népes táborát gyarapítom. Bevallom, leírom, vállalom. Egyszerűen az emberi bunkóság olyan méreteket öltött székesfővárosunkban, amit nem lehet egy legyintéssel elintézni. Mikor a fekete pdtdi taxi bevág elém a reptér közeli lámpa előtt, akkor még nyugodt vagyok. Mikor ugyanaz a taxi a Hungárián már hatodszor cikázik át előttem keresztben, akkor már nem őszinte a mosolyom. Ha ne adj Isten a sárgára váltó lámpánál fékezni merészelek, akkor 100%, hogy dudálni fog mögöttem. Ilyenkor szoktam nagyon helytelenül hátrasétálni, és megérdeklődni, hogy van-e valami probléma. Általában nincs. Viszont akkor nem értem a dudát. Pedig az én magatartásom is generálhat ellenséges megnyilvánulást az arra fogékony személyben. Találkozik két ilyen hülye, és kész a baj.

Megoldás? Több is lehet. Ha én csendben üldögélek a kis nyugizenémet hallgatva, és letojom a mögöttem dudálót. Hátha agyvérzést kap amiatt, hogy nem reagálok a feldobott labdára. Viszont ha erős agyi ereket örökölt kedves szüleitől, akkor megeshet, hogy passzív magatartásom további cselekményekre sarkallja a drága embert. Aki a lámpánál hátulról dudál, az a zöld jelzésre tuti kövérgázzal indul, és akár a másik élete árán is kikerüli a számára tohonya lótojást. Látunk ilyet gyakran. Mint a hétvégi gázolás, ahol a kanyarodó sávban előző bajor csoda elöl elfogyott az út, és becsapódott a buszmegállóba. Két vétlen embert juttatva a közismerten nem túl rózsás magyar egészségügy ölelő karjaiba. Bezzeg a személyiségi jogait ismerte a paraszt...

Másik megoldás, ha finoman jelezzük nemtetszésünket. Hogyan? Dudával? Pont ezen háborodtunk fel magunk is az imént! Mutogassunk? Félreérti, átlő, over. Legjobb esetben is a következő lámpánál kiszáll, és ő jön hozzám. Kezében egy ukrán csontozókéssel.
Megoldás továbbra sincs. Ugyanis a saját maga hibáit nehezen ismeri el mindenki. Ugye ismerik a régi viccet, hogy mi az, amihez minden férfi tökéletesen ért? Az autók és a foci. Na, ja. Látszik is mindkettőn. Főleg kishazánkban.

Kedvenceim azonban továbbra is a bevásárló központok parkolóinak gladiátorai! Egy üres helyért komplett családok esnek egymásnak, anyák tépik egymás haját, miközben az apák egymást gyepálják az olajos aszfalton. Szép példa ez a felnövő következő generációnak, akik a biztonsági gyermekülés óvó melegéből szemlélik az eseményeket! Tényleg nincs két percünk arra, hogy kicsit távolabb álljunk meg, és esetleg sétáljunk picit? Hiszen a mai, fotel alakú gyermekeink úgyis csak a heti egy testnevelés órán mozgnak! Mondjuk ha apuról vesznek példát, akkor felnőve legalább ez a heti egyszeri aktív mozgás megmarad... Ámbár ennek személyiségfejlesztő hatását nem nagyon fogják elismerni.

Most pedig mindenki vegye elő Michael Douglas 1993-as filmjét, az Összeomlást, és nézze meg. Gyakran a dugó csak az utolsó csepp, és nem tudhatjuk, hogy ki, hol tart...




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr702442699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2010.11.14. 16:42:40

Meglátásom szerint a bajok már ott elkezdődnek, hogy az emberek zöme kényelmes életet él. Nem sportol, nem végez mindennapi szinten olyan szintű fizikai megterheléssel járó tevékenységet, amivel nagyszerűen le lehet vezetni a fölös energiákat.
Tuningolja magát az irodában, az iskolapadban, vagy épp lecseszte a főnöke a gyártósoron, de meló után nem csobban egyet az uszodában, nem küld rá egy párat a homokzsákra, hanem inkább bennmarad még egy kicsit túlórázni, hogy aztán szellemileg totálisan kimerülve gladiátort játsszon át a városon, jobb esetben így levezetve az indulatait. A rosszabb verzió szerint, még otthon az asszony és a gyerek is kap hideget-meleget. A húszkilós boyrészerekre nem is térnék ki. Nekik megvan a maguk kis értelmetlen küzdelme az élettel.
Az emberek évezredeken keresztül harcban álltak. Most, hogy nincs háború, csinálunk magunknak.
Az ingerküszöbök is kitolódtak. Régebben csak a fejükhöz nyúlkálva ordibáltak egymásnak az emberek a kispolszkiból derékig kilógva, az is elég volt. Ma már előkerül a pajszer, csákány, géppisztoly... Közömbösek lettünk egymás felé, ami minden átmenet nélkül vált át agresszióba. Merre tartunk???

faszomaszádba 2010.11.14. 16:45:18

@furkóúr:
Az fasza, hogy tetszik, gnóm tibike 20. ekézése után valahogy nem jutott frappánsabb az eszembe újraregeléskor, de szívesen átengedem neked ha tetszik, én majd választok valami ütősebbet! :D

faszomaszádba 2010.11.14. 16:48:14

@Spiritmonger:
tudod, én egyszerűen nem hiszem el hogy ennyire balfasz béna töketlen vasárnapi seggfejekkel van tele az a koszos butapest, hogy a faszba létezik az hogy egy olyan helyen ahol minden paraszt kocsival megy mindenhova képtelen volt megtanulni vezetni 5 év alatt? Vagy 20 év alatt se
Nem, itt az a probléma hogy 30 éve baromira nem erre a forgalomra tervezték az utakat, fel kéne ébredni, hogy aki teheti pattanjon ki a kocsijából, aztán oldja meg másként. Vagy megadóztatni a belterületre lépő autósokat, mindjárt nem akarna annyi ember autózni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.14. 16:53:30

@Spiritmonger: át kell menni a sárgán??
az csak 50 ezer forint.
De a piros 100 ezer.

Negotiator 2010.11.14. 16:55:50

valóban sok cikis helyzet tud kialakulni kis városunkban.-
3 technika ami nekem bevált, ha hülye a másik:
- ha hülye a másik, keresztet rajzolok a levegőben, vagy mondom hogy az Isten áldja (khm...) meg. az olasz pap akitől - engedélyével - ellestem, azt mondta ezeknek az embereknek erre nagy szükségük van...
- ha sikerült kivédeni és szemkontaktusban vagyunk, nem bemutatok neki hanem gúnyolódó mosoly kíséretében megtapsolom. eddig senki nem lett ettől agresszív, viszont ledöbbent és amíg az állát kereste én egy kövér gázzal illa berek nádak erek...
- ha a lelkem annyira feldúlt hogy egészségtelen lenne bent tartani és csak egy tapsot kiengedni, akkor az ujjaim közt port morzsolok neki, úgyse fogja tudni h ez ugyanaz mint a beintés, csak porítva....
:)
ja, egy haveromnak az segített amikor a nő emlegette h nem szeret mellette ülni ha felidegesíti magát, h elképzelte h ő ebben a helyzetben egy kis manó az autót tetején, és veri az ablakot meg a tetőt... azt mondja azóta ez mindig eszébe jut és ennyire jókat sose röhögött vezetés közben... :)
használjátok egészséggel....

hakapeszimaki1986 2010.11.14. 17:06:19

A poszt írójától kérdezem,hogy az a8,q7,x6,s-klasse vonalon is olyan bátor,hogy kiszáll és kérdezősködik vagy csak a nem olyan durva arcokkal szokott izmozni?
Én azért nagyon vigyáznék az ilyen arcoskodással...

pickapu 2010.11.14. 17:13:29

@hakapeszimaki1986: Mellényúltál. Ha a dolgok úgy kívánják, hivatalból is kiszedi a rossz embereket az autóból. Meg nem is húszkilós. Ő az én cimborám! :D

soproni1 2010.11.14. 17:36:28

Ezeket az autóból kiugráló " miaprobléma " tipusú, merevedési zavarban szenvedő embereket álmukban, hangtompítóval kell lelőni, hogy a gyerekük ne riadjon fel.

hakapeszimaki1986 2010.11.14. 17:36:38

@pickapu: Az enyém meg Móka Miki. És?

pickapu 2010.11.14. 17:38:17

@hakapeszimaki1986: Hát... Kinek hogy. Maradok a valóságnál. :D

soproni1 2010.11.14. 17:38:54

@pickapu:

A cimborád a rossz ember. Igazságos Izom Tibor. Javallat: Viagra .

Nekem NE,jó? 2010.11.14. 17:45:35

Én két éve az év átlag 11 hónapjában motorozom fővárosunkban. Azóta kisimultak a mimikai ráncaim... Valahogy nincs miért idegeskednem a dugóban. Viszont a figyelmetlen autósokra (és sajna néha motorosokra is) fokozottabban kell ügyelnem.Ennyi belefér. Ha pedig autóba kell ülnöm,nos erre a célra rendszeresítettem egy Lada Nivát! Olyan mintha egy másik téridő dimenzióba kerültem volna.

tikk 2010.11.14. 17:48:24

@faszomaszádba:

khmm végeredményben, nagyon egyet kell értsek a fentebb leírtakkal Kedves

@faszomaszádba: bár ezt én így soha nem tudtam volna megfogalmazni, ha száz évig élek sem.

Soha ilyen kényelmesek az emberek nem voltak mint manapság, és ebből már nagyon nehezen tudnak engedni. Inkább tönkremennek bele, mind anyagilag, mind mentálisan.

Rocko- 2010.11.14. 17:50:44

@hakapeszimaki1986: igen.
gondolod ha nem száll ki nekik senki, akkor miből fogják tudni, h nem oké a dolog?

Rocko- 2010.11.14. 17:54:32

@soproni1: tehát akkor te telejsen egyetértesz abban, hogy a jelenlegi közlekedési morál így ahogy van jó, és a péló rossz végére kerülsz, akkor szó nélkül lenyeled ha letolnak az útról, mondjuk bele az árokba. viagra meg pisztolygolyó nélkül.

pickapu 2010.11.14. 18:07:38

@soproni1: Doktor úr! Fejtse már ki bővebben az összefüggést az ember termete és nemzőképessége között legyen szíves! Továbbá azt is, hogyan kell hangtompítóval lőni!

Csabby 2010.11.14. 18:11:54

@Negotiator: Igazad van, valahol errefele kell keresni a megoldást...sajnos én is kiabálok (igaz csak bent az autóban) de ez akkor sem megoldás...

Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy 2010.11.14. 18:19:38

Szálltam már ki én is közlekedési szituáción felhúzva magam. Egy szilánkosra tört kisujj lett a vége részemről, az úrnak meg egy műtéti heg a tarkóján, amit évekkel később vettem észre egy véletlen találkozás során. Én győztem, de rájöttem, hogy semmi értelme. Azt hittem, tanulok belőle, de nem, továbbra is ezt csinálom, beszólok, visszapofázok, állok a dudán, és ha kell - ütök is.
Tegnap autópályáztam éppen, és iszonyatosan felidegesített, hogy nem indexelt senki. Addig-addig idegesített, míg egyszer nem bírtam ki, visszaelőztem az illetőt, bevágtam elé index nélkül és elkezdtem cikázni előtte, hátha veszi a lapot. Ez asznosnak bizonyult, mert leszakadt tőlem, lehet, érezte- most nem kéne jobban kihúzni a gyufát.
Vannak még ilyen magamfajták sajnos, pl. Bélrkocsis-József Krt. kereszteződésben olyat láttam, ami nagyon meglepett.
Decens, szemüveges hölgy bennragadt a kereszteződésben József körútra kanyarodva. Bérkocsis felől Opel Corsás faszi áll a dudán, hölgy beszól, mire a Corsás padló hátra, padló előre - bele a hölgy kocsojába, tolatás, majd elviharzott. A nő meg ottmaradt, mint akit lefagyasztottak.
Ha velem történt volna ilyen, tehát ha a Corsás belém jön, biztos, hogy gyilkosság lett volna a vége, addig üldözöm és utána addig ütöm, míg bele nem hal.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.11.14. 18:26:38

ha sietek es cikazok, 2percet nyerek amig kierek a varosbol. a tavolsag amit megteszek BP-n belul, kb 10 km, utana autopalya ugyis. nem nagyon eri meg

ha meg nem sietek es felveszem a tomeg tempojat, akkor felbasz a sok hulye, totymorgo balfasz. ez sem nagyon eri meg

ugyhogy inkabb kerulok az M0-n :) kicsivel hosszabb, de gyorsan is tudok menni es a keleti szektort viszonylag kevesen hasznaljak

Tazsam 2010.11.14. 18:28:45

Tisztelt zalkapone úr. Szarul vezetsz, ennyi.
Idővel talán majd megtanulod előre kiszúrni a mocskokat és időben elkerülni már azt, hogy egyáltalán bármiféle kapcsolat kialakuljon köztetek. Bent a városban főútvonalakon általában van 3 sáv, egyik sem a tied. Szépen menj a legtávolabbiba a cikázó sofőrtől már akkor amikor 10 autóval előbb meglátod a tükörben.
Kint meg nincs gond ha nincs helye kielőzni akkor beállsz majdnem középre, hogy meg se próbáljon de mihelyst látod, hogy van helye jobb index ki és murváig lehúzódsz elvégre minek tartsuk fel egymást. Ha tól hátulról akkor hátsó ködlámpa fel és máris le fog szépen maradni. Apró trükkök és jéé már nincs is miért kiszállni az autóból.
Ne szívd mellre, nem cseszegetlek csak értsd meg miért dudálnak rád miért szívatnak, mert okot adsz rá és hagyod azért.
Valamiért nekem nincs okom kiszállni az autóból. Tapasztalatból tudom, hogy ha rám dudálnak akkor valamit én csesztem el. Ilyenkor meg legyen annyi önkritikád, hogy nem szállsz ki hanem meghúzod magad.
Ugyanakkor hozzá kell tennem ha meglátom, hogy egy ilyen béna sofőr kiszáll az autóból a pirosnál előttem, hát nem várnám meg míg az ablakig jön. Elvből sem hagyom, hogy nekiállhass terrorizálni a saját pöcsséged, miatt az mindegy mekkora vagy.
Dióhéjban ennyi és ha legközelebb ki akarnál szállni mindkettőnk érdekében ajánlom, hogy ne én legyek mögötted.

Konklúzió: ne akadályozzuk egymást az utakon

Rocko- 2010.11.14. 18:48:33

@Tazsam: "Tisztelt zalkapone úr. Szarul vezetsz, ennyi."
ezen most kuncogok. :)

hakapeszimaki1986 2010.11.14. 18:52:39

@pickapu: Hivatalból szedi ki a rossz embereket? Miért,Sün?!
Pár évvel ezelőtt Óbudán téptünk w140-nel,elöl rendszám nélkül,Sünike áll az út szélén,gondoltam kiugrik és eljátszuk a szokásos egyik kezembe az ötrugó a másikba meg csak kettőt.
De erre sem volt szükség,mert úgy csinált,mintha ott sem lett volna :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.14. 18:53:04

@Spiritmonger: pontosan olyan sebességgel haladok, parkolok, indulok, ahogy én azt biztonságosnak érzem, illetve ahogy tudok.

Közúton másokkal együtt közlekedsz, akik pontosan ugyanolyan résztvevôi a közlekedésnek, mint te magad, és bizony forgalomban közlekedni azt jelenti, hogy képes vagy másokkal együtt haladni, és nem azt, hogy dudanyomással be tudod bizonyítani, hogy elvben sokkal jobban megy, mint gyakorlatban. A dudálók, sietôk és nagyon mutogatók jó részének kocsiján olyan sérülések vannak, amik nem éppen azt bizonyítják, hogy zseniális elméleti elképzelésüket a vezetésrôl visszaigazolná az élet.

Felesleges dudálással kifejezni, hogy valaki sokkal jobban tudná vezetni a kocsimat, mert erre nemigen kerül sor, de akit megkérdeztem az sem akart élni a lehetôséggel.

Természetesen tudom, hogy te személyesen úgy vezettél le egymillió kilométert, hogy kizárólag más volt a hibás minden karcolásért, illetve negyvenöt perc alatt érsz Miskolcra. Ez nem is kétséges.

mvazowski 2010.11.14. 19:05:52

Nem oly rég, araszolgatunk a Hungárián a külső sávban... Mindhárom sáv telítve, előttem egy román rendszámú kisbusz, mögöttem egy BMduplaWé.
Mivel nem szeretek az előttemlévőre rámászni ezért mindig hagyok kellő távolságot, hogy ha kell gond nélkül ki tudja fordulni bármely irányba, pl.: ha jön egy tűzoltó, mentő stb.
Autóstársam, mögöttem centiméterekre... nagy gáz nagy fék, ha éppen mozdult előre a sor. Érezhetően irritálta amiért én -szerinte legalábbis- indokolatlanul nagy követési távolságot hagyok és ezt harsány kürt szóval is tudatatta velem.
Mikor alkalma adódott, kivágott mögülem. Melém érve mielőtt,anyázni kezdett volna, konstatálta, hogy a román kisbusz egy üres TRÉLER-t vontat (amit idáig nem láthatott), így meggondolva magát inkább csak szigorúan előre figyelt.
S, tán egy picit szégyelte is magát ...
ps.: Az utolsó mondat, inkább csak az óhajom, mivel így szeretek visszagondolni a szituációra ;) :)

indapass90210 2010.11.14. 19:16:07

@hakapeszimaki1986: én porsche cayennessel is leállok vitatkozni. Király vagyok?

indapass90210 2010.11.14. 19:25:50

@Kóser Malac: mondjuk nálam meg a képet árnyalja, hogy dodge-om van fekete ablakokkal meg ukrán rendszámmal :)

Stockton 2010.11.14. 19:25:53

Hát emberek, ezzeket a jelenségeket már én is kezdem megtapasztalni a mindennapokban és sajnos magamon is. Észak-Budáról Dél-Budára járok dolgozni. Napjában 2x teszem meg ezt az útvonalat reggel és este, ami nem éppen dugómentes. Aki ismeri a budai közlekedést, az tudja miről beszélek, és azt is tudja, nem sok alternatív útvonal kínálkozik.
Sajnos, magamon is észrevettem ezeket az agresszív jeleket, mert hiába ülök be nyugodt lelki békével reggel az autómba, 10 perc sem kell, és mások faszságai miatt felhúzom saját magamat is, és néha én is átmegyek bunkó állatba. Nem vagyok rá büszke, de bennem is ilyen feszültségeket váltanak ki a bunkó parasztok, akik semmilyen szabályt nem képesek betartani, mások testi épségét veszélyeztetik csak azért, hogy valahova 10 perccel hamarabb érjenek oda. Mert kb. ennyit lehet nyerni vele. Megéri, mondhatom! Aztán jött az utlsó csepp a pohárban, reggeli másfél órás dugóban állás - mert az előbb említett barmok miatt - baleset történt, este meg a másik, "jó lelkületű" tüntetők miatt szoptam megint másfél órát az autóban. Felhagytam az autózással! BKV-ra elvből nem szállok fel, mert bliccelni utálok, de azért a sz*r szolgáltatásért nem fogok fizetni egy Forintot sem, amit ők nyújtanak mint tömegközlekedés, így fogtam magam, és átültem a kerékpárra. Most már csak akkor ülök autóba, ha tényleg elengedhetetlenül szükségem van rá. Már két és fél hónapja járok bringával. Komolyan mondom, mintha kicseréltek volna. Sokkal nyugodtabb a közérzetem, boldogabbnak érzem magam, és ezt mások is észrevették a környezetemben, pedig semmi nem változott a hétköznapjaimban, csak a közlekedési eszközöm. Állítom, hogy a legjobb közlekedés most Bp.-en a kerékpár. Szabályokat betartva(!), olykor 20-30 perccel is rövidebb az az utam, amit eddig autóval tettem meg, és nem utolsó sorban stresszmentesebb! Öröm nézni a kerékpárútról, ahogy hagyom el a kígyózó , dugóban álló autók százát. Örülök annak, hogy nem ott kell örjöngenem a dugóban és ezért nem kellett sokat tennem, csak annyit, hogy lejjebb adtam a kénylemi igényeimből, cserébe nyugodtabb napjaim vannak. Azt hiszem, ennyit simán megér a dolog. Főleg, hogy minimális beruházásomba került, hogy beszerezzek pár ruhadarabot a csapadékosabb, és hidegebb időkre is. Kb fél tank benzin árából, amit egy hét alatt pöfögnék el a dugóban... Tudom, most sokan felteszik a kérdést, hogy mi van, ha útközben elromlik a bringa, defekt stb. Egyszerűen csak karban kell taratani, és figyelni kell rá, akár egy autóra, mert a meghibásodásoknak vannak előjeleik. Egyedül a defekt az ami kiszámíthatatlan. De egy pumpa és tartalék belső (meg egy villáskulcs, ha nem gyorszáras a kerékrögzítő) simán elfér egy kisebb hátizsákban. Egy kis rutin, és 7-8 perc alatt ki lehet cserélni. Én múltkor a Batthyányin lemértem magamnak :)
Szóval, aki teheti, pattanjon át a bringára akár csak 3-4 nap erejéig is, simán érezni fogja magán a változásokat. És innen üzenem az összes autósnak, hogy ha egy kicsit is alább adnának a kényelmi szinvonalukon, nyugodtabb életük lehetne, és megkönnyítenék azok közlekedését, akiknek tényleg elengedhetetlen az autóval való közlekedés. Persze, kifogásokat könnyű találni, de csak egy kicsit nyitottabban kellene gondolkodni, és simán meg lehet találni a megoldáshoz vezető utat. És nincs olyan kifogás, amit ne lehetne orvosolni, csak az emberi hülyeséget nem lehet. Nekem is beletelt 1-2 hétbe, mire minden egyes, saját magam által kitalált kifogásra tudtam megoldást találni. Legnagyobb bajom az volt, mi van, ha esik az eső?! Úgy voltam vele, akkor én is inkább felveszem fém esernyőmet, beülök az autómba. Végül inkább vettem az egyik sportáruházban 2000Ft-ért egy esőkabátott és esőnadrágot, aztán heló... És rájöttem, esőben is tökre jól lehet bringázni, főleg hogy a kóvájgó túristákból is kevesebb van, és az autós dugó is sokkal nagyobb, amitől piszok módon dagad is a májam, hogy olyankor még gyorsabb vagyok mint autóval :)
Szóval, aki teheti, módja van rá, és hajlandósága, az próbálja ki ezt a megoldást, szerintem megéri.

És egy kis összegzés a másfél hónapom alatt megszerzett tapasztalatokból. Amolyan ösztönzés képen.

Pozitívumok:
- minden nap 5-10 percces pontossággal érek be a munkahelyemre (szembszél függő). Nincsenek kiszámíthatatlan dugók, ácsorgások stb. Mindig tudsz haladni.
- átlagosan 15-20 preccel gyorsabb vagyok mintha autóval mennék (és csak kényelmesen, 15-20km/h sebességgel haladok).
- eltűnt belőlem a közlekedési stressz, anyázás stb...
- spóroltam eddig kb. 80e Ft benzinpénzt + nem amortizálódott az autóm.
- nem koptatom az autómat, nincs kitéve anyagi kárnak
- és újra előjött belőlem az udvarias énem, megköszönöm, ha egy autós átenged a zebrán. (Ki tudja, hátha ezzel csillapítani tudom a belső feszültségét :))
- és nem szedek össze mindenféle betegséget ami szintén tömegközlekedéssel jár :) (így ez szólhat azoknak is, akik BKV-znak)
- megszűntek a közlekedési konfliktusaim másokkal

Negatívumok:
- kezd romlani az időjárás, de megfelelő alá-, védőöltözettel ez simán kezelhető
- néha érezni a szmogos levegőt :( De elkerülhetőek a forgalmasabb útszakaszok. Egyébként meg az autóban ülve is ugyanúgy beszívja az ember. Főleg, hogy dugóban az egyik autó kipufogója jóformán a következő autó levegőbeszívójánál van. Ráadásul, átlagosan több időt ülünk a dugóban, így több káros levegőt szívunk be, mintha bringával elsuhanunk az adott szakaszon. És még légszűrős maszkot is fel lehet venni (bár ezzel vannak kifogásaim, mert a gáznemű anyagokat nem szűri meg, csak a gázállarc :))
- Bringán védtelenebb vagy. Ez igaz, de ekkor érdemes használni a kerékpár utat. Ha az nincs, akkor is érdemes tájékozódni, mert most már minden fontosabb csomópontok felé vezet kerékpárút. Nem kötelező arra haladni, amerre autóval is járna az ember. És fontos a "Látni és látszódni" elv betartása.
- meghibásodás, defekt. Karban kell tartani a bringát, és kell magadnál tartani egy-két létfontosságú szerszámot, és tartalék belsőt. Hidd el, ha látszólag segítségre szorulsz, előbb fog megállni egy bringás, hogy felajánlja a segítségét, mintha ugyan ez az eset lenne, csak autóban ülnél. Én már megtapasztaltam. Ráadásul, ha nő vagy, még nagyobb az esélyed a segítségre, mert mi bringás pasik nagyon is értékeljük a női bringásokat ;)

Hirtelen ennyi. Én így éltem meg és így tettem azért, hogy megkíméljem magamat ezektől az igazából felesleges tresszes helyzetektől. Tudom jól, ha pl Svájcban élnék, akkor nem lennének ilyen problémáim a közlekedési morállal, de sajnos Magyarországon még nagyon messze járunk ettől, hogy ez megoldódjon. Így inkább megléptem én, és saját magam tettem ezen negatív behatások ellen, és ahogy látom, egyre többen tesznek ugyan így.

kultúrpesszimista 2010.11.14. 19:33:45

@faszomaszádba:

judapesti a kurva any@d! Zsidózz egy tel-avivi katona mellett aztán pusztulj el!!!
Féreg!

kultúrpesszimista 2010.11.14. 19:39:11

@Stockton:

Jól beszélsz, de a biciklizés azért veszélyes itthon, ui. a morál ettől még nem lesz más. Mo. nem lesz Dánia vagy Hollandia (soha). Sajnos. Óvatosan!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.14. 19:40:08

ezres swifttel járok, bp belvárosában is rengeteget. SOHA SEMMILYEN hátrányom, problémám nem származott még belőle.
induláskor belövöm, hogy lassan megyek, vagy tempósan, és utána ahhoz tartom magam. ha lassan, akkor elengedek-félrehúzódok, ha gyorsan, taposom ahogy lehet. parkolni se 20 perc alatt szoktam.
meg úgy általában belátom a teret magam körül..
meg józan ésszel gondolkozom. ennyire egyszerű ám

akos696 · www.focusauto.hu 2010.11.14. 19:47:50

A méret semmit nem számít. Én egy 2m feletti és nálam 2x szélesebb fazont vertem meg életemben a legjobban. Egész máshogy mozognak, mint egy szálkás, vékony, gyors ember. Az más kérdés, hogy azért az nem jó, ha betalálnak. :) Autóból még nem szedtem ki embert, de már volt, hogy közel álltam hozzá. Alapból én az ilyesmi ellen vagyok teljesen, de néha találkozom olyan szintű emberi ostobasággal és szándékos rosszindulattal, hogy nem bírok higgadt maradni.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.11.14. 20:01:50

Egy fasz Suzuki Swift-et vezető eldurrant aggyal játszottta el nekem a nagy igyazságosztót. Miután 2-300 méterrel korábban balfasz volt, és ezért egy picit fékezni kényszerült, úgy gondolta, hogy ő majd megmutatja és elém vágott.
Azzal a lendülettel ki is sodródott a jobb padkára, ahol telibe trafált egy villanyoszlopot, amiről visszapattanva eltalálta a kocsi jobb oldalát, és nekilökve az útpadkának, kiütötte a futóművet. Szerncséje, hogy minket csak súrolt, mert valószínűleg ha a hátsó ülésen ülő kisfiamnak az ijedtségen kívül bármi baja lett volna, csupasz kézzel ölöm meg ott helyben.
A saját kocsiját totálkárosra törte, a jobb egyben utazó barátnője sem fogja neki megköszönni, amit tett, mert úgy vágták ki a tűzoltók a kocsiból, és vitték el a mentők gerincágyon.
De végül is bosszút állt a barom, mert az én kocsim is járóképtelen lett, a súlyos sérült miatt járhatok majd tanúskodni a bíróságra évekig, várhatom uganannyi ideig a biztosítótól a pénzt...
Vajon megérte neki?
Két hét múlva egy ugyanilyen idiótát láttam, aki mert valaki ügyetlenül váltott elé sávot, ugyanígy hirtelen elé vágva megpróbálta büntetni. Egy Suzuki Wagon R+, jobb egyben a 12 éves forma fiával. A barom majdnem felborult ott is. Hihetetlen...

Stockton 2010.11.14. 20:03:29

@kultúrpesszimista:
Igaz, hogy veszélyes, de nyitott szemmel és jól megválasztott sebességgel közlekedem. 99%-ban előbb veszem észre a már necces forgalmi szitukat mint az autós, gyalogos vagy éppen a másik bringás. Csak gyakorlat kell hozzá, és józan ész, a KRESZ alapos ismerete, és jó sok városi autózós múlt, hogy tudjak mindenre számítani :) Legtöbbször ez utóbbi a legfontosabb, mert olyan dolgokat meg mernek tenni az autósok, amit legalább 1 hónapos elzárással büntetnék. Már sokszor ezen tapasztalatok segítettek elkreülni a bajt. Persze, ott is az autósnak állt feljebb, de még arra sem méltattam a hülyét, hogy megálljak és szóba eledjek vele, csak egyértelműen, elismerően like-oltam a cselekedetét, aztán már tovább is suhantam.
Tudom, ettől nem lesz jobb a morál, de egymagam megoldani sem tudom. Inkább választom azt, amit már Dániában, Hollandiában választottak: a kerékpárt. Idegesítse magát az az autóban, aki akarja, én inkább "leléptem az utakról", és választottam a nyugodtam, és gyorsabb városi közlekedést.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.11.14. 20:12:45

Picit off lennék.

Az Összeomlás-t kötelező "olvasmánnyá" tenném. Van mondanivalója, realista, humoros, ijesztő, elgondolkodtató. Mestermű.

És a főszereplő ugyan meg lett említve, de filmeknél a rendezőt szokás, és mivel meg is érdemli, megtenném. Főképp azért, mert a neve illik a témához. :-)))
Joel Schumacher.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.14. 20:40:12

Imádom ezt a filmet, persze szigorúan eredeti hanggal.
www.youtube.com/watch?v=-eREiQhBDIk

Autós témában ez a részlet illik ide jobban:
www.youtube.com/watch?v=N8b3963VRW4&feature=related

:DDD

hakapeszimaki1986 2010.11.14. 20:44:01

@biker_kolee: Egyrészt bazd meg! :) Másrészt menjél vissza az idióta blogodra,aztán hokizzál rá,ha 10-nél többen is írnak valamit a posztodra! :)

biker_kolee 2010.11.14. 20:51:44

@hakapeszimaki1986: Köszönöm a jókívánságot, ígérem, megfogadom! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.14. 20:57:12

@yaffa: Az ilyenért nem kár, ha kihalnak és nem örökítik tovább a szar génjeiket, előbb-utóbb minden rendben lesz :)

Spiritmonger 2010.11.14. 21:11:02

@szomorutojas: nagyon örülök annak, hogy a számodra biztonságos sebességgel közlekedsz, de ha ezzel feltartod a forgalmat, akkor hagyd abba, egyszerűen nincs helyed a mai forgalomban

bármilyen hihetetlen, nem szokásom a dudálás, inkább kikerülöm, olyan autóm van, amivel megtehetem, hogy a töketlen barmokat otthagyjam az első lehetőségnél
amúgy még nincs meg az 1 millió km, sőt,
miskolcon se vagyok ott 45 perc alatt pestről, és az autómon sincsen karcolás

amit én mondok, annak az a lényege, hogy ha valaki képtelen arra, hogy a mai felgyorsult forgalomban felvegye a közlekedés tempóját, az közúti vezetés helyett menjen el buddhista táborba meditálni, meg élőben tanulmányozni a fák növését, de ne vezessen közúton, mert alkalmatlan rá, és csak másokat bosszant

egyébként az ököljog olyan jelegű legalizása a közúti forgalomban, hogy a töketlenkedőt az általa feltartottak kissé kezelhetik, kifejezetten jót tenne a forgalom sebességének a megnövekedéséért
eltűnnék a tejbetök, táti vasárnapi sofőrök, lehetne menni az utakon, a PÁV is ezért kellene mindenkinek kötelezően, ha vezetni akarna

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.14. 21:17:17

Kéne mindegyik idegbetegnek egy év Írország, majd rájönne, hogy lehet nyugodtan is közlekedni.

kultúrpesszimista 2010.11.14. 21:21:30

@KuKori:

Vagy Svájc. Vagy Hollandia. Vagy Dánia. Vagy Svédország. Vagy Norvégia. Vagy... Mindegy, csak Mo. vagy Románia legyen.

kultúrpesszimista 2010.11.14. 21:22:44

csak NE Mo vagy Románia legyen...

megint 2010.11.14. 21:38:46

Rocko, nagyon helyes, sőt ezeket a hurkafejű barmokat kell kiszedni elsősorban, viszont azért csak óvatosan, főleg a taxissal, 5 perc alatt körbeáll 10-15 db ütőgép , haverom mesélte, reptéren(ferihegy) elfoglalták a helyüket(taxisnak), nagydarab bodzaszedő managger egy 55amg-vel, nem kispályás gyerek, nem félt,beszólt, viszont 10 perc múlva majdnem sírt.

rushman 2010.11.14. 22:02:05

Mennyi frusztrált ember kommentel itt... de inkább itt éljétek ki. Gyerünk, gyerünk. :)

kultúrpesszimista 2010.11.14. 22:17:00

Túl sok a tőgyarcú barom pöcsömöccse az utakon:
www.youtube.com/watch?v=WF_wnam47jk

Grifter 2010.11.14. 23:02:18

Az Összeomlás zseniális film ^^

subtotal 2010.11.14. 23:33:48

Szerintem jelentősen túl van lihegve a realitás. Igen, vannak barmok, vannak bénák, vannak rutintalanok. De minden sarkon nem találkozni hülyével.

Az emberekbe meg már lassan teljesen beépül, hogy minden német prémiumvastól alapból tartani kell. Aztán meglepődnek, mikor nem élek a lehetőséggel. :)
Másik véglet: valakire rádudálsz, hogy jelezd ez nem volt így korrekt (megfordul közvetlenül előttem majd megy 10 métert és tolatásból akar parkolni), egyből dudál vissza és ugat. Ilyen is van.

De azért ezek nem fajulnak tettlegességig, ahogy a szerző sugallja és számomra nem is mindennap történik. Pedig Debrecen rosszabb, mint Bp.

Hungeralien 2010.11.14. 23:35:14

@hungarisztan: "Nem az volt a leggyorsabb, aki a legjobban nyomta neki..."

Nem kell ilyen teszt, a Forma-1 pont erről szól XD

subtotal 2010.11.14. 23:51:06

@hungarisztan: én egy olyan tesztről tudok, ahol München és Hamburg között nézték, hogy egy E63AMG mennyit ver padlógázon, de a szabályokat betartva egy E220CDI-re. 800km-en összeszedett 14 perc előnyt. Gondolhatod mennyi lehet egy 30 perces útvonalon az előny. Egy lámpaváltás, max.

rbalint88 2010.11.14. 23:51:25

én csak akkor nyomom neki, amikor ezzel nem veszélyeztetek másokat, viszont azon én is ki vagyok bukva, hogy lehetne menni és mégse megyünk. mert bealudt, töketlen, szerencsétlen, nem tudja merre akar menni -oké, aki nem helyi, attól nem várható el, hogy úgy járjon , mint aki 20 éve ott vezet, de a lehetőségekhez képest haladjunk, ha elcseszi a direkciót, vissza tud találni. főleg gps-szel. amikor mögöttem dudálnak, a tolatólámpa felvillantása hatásos szokott lenni. a kerékpárosoknak: én is sokat bringázom kikapcsolódásképp, így némileg belülről szemlélve a kerékpáros társadalmat, üzenném a jó szándékú, öklét rázó kerékpárosoknak, hogy amikor a Szabadsághídnál egy rövidet dudálok és mutogatok a járda felé, akkor azt az élete védelmében teszem. vagy legyen kurvára sportos és tekerjen 50nel, akkor nem zavar senkit, de ha valaki véletlenül elviszi, neki fog jobban fájni.

limbekcs 2010.11.15. 00:13:02

nem vagyok benne teljesen biztos, hogy az a bizonyos kamionos volt az, de időben percre passzol - szóval mikor kikanyarodott a Fehérvári útra az Építész utcából, akkor kohnkrétan beszartam, mert úgy vette az ívet, hogy szépen végighúzta a kabint a villamosmegálló járdaszigete felett, egy fél 47-esnyi hosszon. persze lehet, hogy ő rendesen körülnézett és csak én fordultam oda a drámaian rossz pillanatban, de az is lehet, hogy ugyanilyen "óvatoschan" viszonyult a trabantoshoz is, aki (mindkettejük) vesztére magánál tartotta szolgálati fegyverét.

tamank 2010.11.15. 00:52:23

Ejha, mennyi Fittipaldi....

Hol vannak a balfaszok?

Zsola777 2010.11.15. 01:07:20

Az ingerküszöb relatív. Amíg minden nap autóztam a városban, 2-3 hónap alatt megszoktam a hülyeségeket, toleráltam, később már csak ritkán dudáltam le a köcsög szabálytalankodókat. Ha jött a "front", érdekes módon, rám nem is hatott már, de láttam, hogy több a hülye az átlagnál.
Amióta viszont csak 1-2 heti 1x járok bent, már egy a jobbra tartást nem ismerő idióta is fel tud idegesíteni. Duda :) Az eredmény az, hogy én vagyok a köcsög tapló. Igaz is.
5 évenkénti kötelező kreszvizsgát!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.15. 01:35:07

@Spiritmonger: Van már egy vizsga, ami jogosulttá tesz a forgalomban való részvételre, ennek teljesítésekor adják a jogosítványt. Ennek a feltételeit lehet nehezíteni -vágyaid szerint akár a PAV szintjéig-, azonban ez nem garantálja szerintem, hogy a száguldás lenne a szabvány. Azt tapasztalom, hogy a sokat vezetôk elônyben részesítik a balesetmentes, biztos hazatérést a sebességgel szemben, a biztonságot a látszólagos másodperc nyereségekkel szemben.

Ráadásul van, aki nem csak a saját, de mások biztonságát is szem elôtt tartja, így például egy láthatóan bizonytalan vezetôt nem tol, nem villog rá, és nem mutatja meg neki, hogy az ô sokkal erôsebb autója mire képes.

Engem nem bosszantanak a nálam lassabb autósok, sokkal többre becsülöm azt, aki a saját tempójában biztonságosan halad, mint azt, aki gyorsabban halad, mint a képességei, a technika és a körülötte folyó forgalom engedik. Télen elég sok ilyen autóst látni árokban, vagy éppen keresztezôdésbe becsúszva, nyáron jó szerencsével nem ilyen feltûnôek.

Természetesen ki lehet tiltani az utakról minden tejbetököt, csak nehogy kiderüljön, hogy nálad nagyon sok jobb (gyorsabb) sofôr van, és hirtelen kitiltva találd magad is. Gondolom azon felháborodnál.

dukeekud 2010.11.15. 01:52:54

Stockton:"KRESZ alapos ismerete, és jó sok városi autózós múlt, hogy tudjak mindenre számítani :) Legtöbbször ez utóbbi a legfontosabb, mert olyan dolgokat meg mernek tenni az autósok, amit legalább 1 hónapos elzárással büntetnék."

Igen a sulyosabb szabalyszegeseket letoltendo bortonnel kene buntetni. Amikor valaki napi szinten veszelyezteti masok eletet, azt meg azelott le kell allitani mielott, megol valakit. Aki a megengedett sebeseg 2-3 szorosaval szaguldozik, azt nem szabalysertesnek, hanem gyilkosagi kiserletkent kell kezelni. Mindennap latni olyat, hogy valaki a zebran nagy gazzal elozi az elotte fekezo, megallo masik autot. Az ilyet le kell csukni, mert 100 % hogy csak ido kerdese, hogy valakit meggyilkol, gatlastalansagaval.

esef 2010.11.15. 07:33:49

A Népstadion és Óbuda között is fel lehetne mérni, hogy mire mész ha nyomod és mire ha nyugisan. Szoktam figyelni, hogy az ide-oda cikázókhoz képest hol tartok nyugisan közlekedve. 99%-ban nem tudom követni, mert előre jobban kell figyelni, mint hátrafelé a tükörben nézni...
Persze akkor belőlem is kitör az állat, amikor a 2*3 sávos tök üres úton rám húzza az autóját szimplán azért mert balfasz.

Hanzi 2010.11.15. 08:32:28

@Dövan: Al Bundynak is Dodge volt...

mojszipupi 2010.11.15. 08:50:16

Higgadtan el kell engedni a cikázókat majd a pirosnál szépen lassan csorogni be melléjük. Aki hülye meg is érdemli, de mi nehogymá miattuk akpjunk idegbajt. Fiatalabb koromban meg tudtam volna őrülni egy pitiáner elém vágástól is, ma már van épp elég más dolog amin idegeskedik az ember, az autózást élvezni kell, zenét hallgatni és csak a saját nyugalmaddal törődni. Nem éri meg primitív embertársaink (taxisok is..) miatt felhúzni magam. Bár kétség kívül vannak még olyan szituk amikor beszólogatok de akkor már életveszély közeli helyezetnek kell adódnia. Tudatosan fel kell készülni a vezetésre és indulatosan eleve kerülni kéne az autózást

J.G. 2010.11.15. 08:58:39

@KuKori: Pár hete voltam néhány napot Dublin-ban. Ott is elég idegbetegek, ráadásul rossz oldalon közlekednek. (Lehet, hogy ez a probléma fő oka?)

Pesten meg a lehető legkevesebbet kell főútvonalon autózni. Kisebb a dugó, gyorsabban odaérsz, kevesebben dudálnak rád.

Régebben én is dudáltam rengeteget, aztán sokat jártam a bátyám kocsijával, amiben nem működött a duda. Elég jól leszoktam róla. A mostani kocsimban meg olyan nevetséges hangja van a dudának, hogy inkább nem használom.

És elindulok időben. Vagy legalább reálisan belátom, hogy mennyi ideig tart odaérni a célig. + 10 perc városban simán belefér, nincs miért idegeskedni.

J.G. 2010.11.15. 09:02:35

@esef: régebben sokat jártam az Árpád hídon. Mindig a középsőt használtam, abból lehet két irányba menni a végén, és a forgalom döntötte el, merre megyek.
Volt olyan, hogy egy cikkázót 3x előztem meg a hídon Pesttől Budáig.

Rocko- 2010.11.15. 09:29:10

@hungarisztan: városon belül értelemszerûen nem olyan nagy a nyereség. volt olyan, hogy megelôztek lámpánál, aztán sikerült kb. egy sarokkal elôrébb jutnia, de ugyanúgy kanyardotunk.
inkább a zavaró jelenség a másik szüttyögése, amivel idôben sokat nem nyersz ha megelôzöd, inkább pszcihikailag simítja a ráncokat.

indapass90210 2010.11.15. 10:11:45

@Hanzi: nem is szoktak velem szívózni.

Pityuuu 2010.11.15. 10:50:46

@Rocko-: Városon kívül sem, csak nagyon hosszú távokon pályán esetleg. Főúton se sok. Jó példát tudok erre Tokaj-Nyíregyháza távon. Mennek, mint az őrült előzgetnek orrba-szájba necces helyeken, kanyarban, bukkanón aztán ha Tokajba megyek Rakamaznál ott vannak előttem 4-5 kocsival, ha visszafelé jövök akkor vagy Nyírteleknél, de ha ott nem akkor Nyíregyházán tuti utolérem őket. Ha "szerencséjük" van akkor a 3 sorompó közül valamelyik bepirul és akkor ott "kapom" el őket.

Volt, hogy robogóval én jöttem haza 80-as tempóval nyélgázon és a faszkalap nem tudott megelőzni hát inkább ledudált vagyis próbált, de nem érdekel meg nem is tudtam mit csinálni. Aztán Nyíregy határában (volt KGST piacnál) bedugult a sorompó miatt és a sor mellett haladva utolértem. Megálltam és kérdeztem, hogy mi volt a probléma, hogy dudálni kellett. Megszólalni nem mert, majd mondtam neki, hogy akkor én most megyek és röhögtem a fejébe, majd még vagy 20 kocsival előrébb álltam meg. Többet nem láttam a város már az én terepem egyértelműen.

esef 2010.11.15. 10:52:39

@J.G.:
Az Árpád hídon most pont a középső a felejtős. A belsőből simán mehetsz tovább Szentendrének a felüljárón, a külsőből a Vörösvárira/Szentendreire, de a középső ami mindig áll a felüljáró alatt balra kanyarodók miatt.

kultúrpesszimista 2010.11.15. 11:07:27

@kultúrpesszimista:

Kösz, eddig igen, de a magadfajta humortalan alakok miatt épp nem.

kultúrpesszimista 2010.11.15. 11:08:16

@brain drain:

Mármint a fenti válasz neked szól.

gmower (törölt) 2010.11.15. 12:07:44

@Pityuuu: "Főúton se sok. Jó példát tudok erre Tokaj-Nyíregyháza távon. Mennek, mint az őrült előzgetnek orrba-szájba necces helyeken, kanyarban, bukkanón aztán ha Tokajba megyek Rakamaznál ott vannak előttem 4-5 kocsival"

Ez óriási tévedés egyébiránt. Az hogy egyvalakit a százból aki megelőzött téged véletlenül újra látsz semmit sem jelet. A többi 99, akit soha többé nem látsz, mert egy órával előbb hazaért, már igen :)

Semiképp nem akarom a száguldást, cikázást népszerűsíteni, de sokkal töbet hoz, mint a legtöbben gondolnák. Persze nagyon sokan a téves látsztból vonnak le következtetéseket, mint pl. a Nagykörúton cikázót látja fél óra múlva is, és csak két perccel van előrébb. Na ő a tipikus fiatal boyracer, ő tényleg nem nyer semmit. Az igazán jók eleve nem ott mennek, ahol az átlagsofőrök, hanem már rég kipróbálták az összes párhuzamos utat, és találtak legalább egy olyat, ami jóval gyorsabb, így csak keveset látod, akkor cikál egyet-kettőt, valszeg' nem üti meg az ingerküszöböd, észre se veszed :) Hogy mondjak egy példát: M3 bevezető hétfő reggel általában már a nullás csomópontjánál áll. Na aki itt elkezd cikázni, az lószart se nyer, viszont aki kihajt a benzinkút fele, majd utána rögtön visszajön a felhajtón, az kapásból legalább felezi, de ha csak az Újpesti kihajtóig megy, akkor inkább negyedeli a menetidőt. És ez még ráadásul tök szabályos is. Országúton nagyon sokat lehet nyerni előzésekkel, én mindig előzök, amikor lehet, mondjuk biztosan nem beláthatatlan kanyarban, vagy ha jönnek szemben, meg nem idegbeteg állat módjára, így engem nem is jegyez meg, akit megelőztem. Viszont én így egy konkrét 140 km-es útszakaszt általában másfél óra alatt megtettem főúton teljesen biztonságosan, míg akik beálltak egy 60-70-el tötyögő sorba, azoknak két és fél óra volt ugyanez. Azért ez nem kis különbség, mellesleg én nagyon szeretek vezetni, nekem egy előzés nem halálfélelmet jelent, hanem gyakorlaszerzést, szerintem minnél többször csinálom, annál biztonságosabban fogok tudni közlekedni. Mielőtt valaki félreértené, a gyakorlatszerzés nem arra irányul, hogy minnél jobban ki tudjam centizni a szembejövőt, sosem előzök még minimálisan necces helyzetben sem. Azóta épült már autópálya, azon már alig több, mint egy óra ugyanez az út, sokkal biztonságosabb is, viszont halálosan unalmas, a vezetéstechnikám meg csak romlik, de a család biztonságban, és ez a lényeg :D Autópályán már tényleg nem nagy a különbség, csak nagyon nagy távon: ahhoz, hogy egy 1200 km-es úton olyan 100 km/h-ás átlagot el tudj érni, feltételezve, hogy a táblázott korlátokat (100-as, 80-as) betartod, a szabad szakaszokon bizony olyan 160-al kell menni. Én ezt a tempót egyébként még bőven engedélyezhetőnek tartanám, a 130 túl lassú (bár én is annyival megyek, amióta a szigorúság drága üzemanyaggal párosul), nekem kifejezetten lankad a figyelmem ilyen sebességnél. A 160 egy a mai technikával megáldott autóval jó körülmények között bőven kontrollálható sebesség, főleg ha van annyi esze a sofőrnek, hogy nagyon lassú jármű utolérésekor visszavesz, de ahhoz már elég gyors, hogy ne aludjon el az ember.

porthosz 2010.11.15. 12:57:11

@gmower:

"A 160 egy a mai technikával megáldott autóval jó körülmények között bőven kontrollálható sebesség"

Ezzel nem értek egyet, mert többfaktoros játszma:

1, Lehet hogy az autó tudja, de a sofőr is? A napi tapasztalat nem ezt mutatja, ahogy a belinkelt cikk is mutatja egyesek azt sem veszik észre hogy elfogy a sávjuk, nemhogy egy esetleges hirtelen fellépő esetet meg tudjanak oldani ekkora tempónál

2, Az utakon sok tapasztalatlan, rutintalan fiatal/idős sofőr is közlekedik és az autók teljesítménye sem egyforma sok autónak 160-170 már nagyon a vége. A kamionoknak meg főleg, ergó minimum 3 sávos autópálya kéne a 160-as tempóhoz és akkor még mindig nincsenek biztositva az idióta száguldozók (lásd lejebb).
Márrészt viszont ebből következően ha ő bénázik neked sem lesz időd reagálni rá. Minnél gyorsabban mész, annál kevésbé.

3,Jó magyar mentalitás szerint, ha autópályán 160-al lehetne menni, akkor lenne 15-20% idióta aki 190-220-al menne, mert hát az csak kicsit lépi túl a 160-at meg különben is szülő nőhöz, haldoklóhoz, szülő asszonnyal siet vagy éppen a temetőbe...

gmower (törölt) 2010.11.15. 13:40:04

@porthosz: A lehet nem jelent kötelezőt. A belinkelt balesetnek édeskevés köze van az autó sebességéhez, ahhoz már inkább, hogy az ürge nem tud vezetni, képtelen távolságot felmérni, de a márka imidzséhez méltóan mindenkit leszaró bunkó. Vannak ilyenek, de ne aggódj, neki nem is számít, hogy mi a szabályos, semmi nem változna a viselkedésükben, ha más lenne a legális limit. Nem kell túlmisztifikálni a 160-as tempót, az annyit jelent kb, hogyha felengeded a gázpedált néhány másodperc alatt visszalassulsz 130-ra. Valahol 180 környékén kezdődik az a tempó, ami már tényleg kezelhetetlen a jogsival rendelkező emberek 99%-ának.

Az , hogy ehhez három sávos autópálya kéne, az egy baromság, pont hogy a kétsávos a maximálisan biztonságos, mivel mindig csak egyetlen egy irányból kell számítani másik járműre. Háromsávosnál ha külsőből, vagy a belsőből sorolsz a középsőre még arra is figyelned kell, hogy a másik szélről valaki nem épp ugyanoda tart-e, ilyen esetben nem kicsit lenne veszélyes ha belül 160, kívül 90 a tempó, még több sávnál meg aztán végképp fokozódik a helyzet. Németországban ezt elég jól fel is ismerték, így a kettőnél többsávos autópályák többsége nagyon helyesen 130-as, város környékén pedig 100-as korláttal vannak ellátva.

A 3. pont meg nettó nem igaz. Magyarországon bármelyik autópályán a megengedett sebességgel haladva a járművek 95%-át én előzőm, van kb 5%, ami engem, és legfeljebb 0,5%, aki jelentős sebességkülönbséggel (160+). Persze van külnbség a pályák között, az M3 mindenképp a legbalkánibb, na meg az M7 nyáron szintén elég érdekes. Jópéldának mondanám az M0 új keleti szektorát, ott szintén a megengedett sebességgel (110) szoktam haladni, 30 km-en két, azaz kettő darab autó szokott megelőzni (míg én megszolhatatlanul sokat, majden mindenki 90-100 között megy), és ők se mennek 130-nál többel. Szerintem a magyarok elsöprő többsége spórolósan megy, szívrohamot is kapna, ha 10 liter felett zabálna a verda, mert 160-al halad...

gpek · http://www.gpek.hu 2010.11.15. 13:43:39

Sziasztok
Bocs az OFF ért előre is kérlek titeket szavazzatok a Magyar Veterán Autós társadalom nevében :)
azevhonlapja.hu/index.php?option=com_evhonlapja&view=palyazat&palyazatId=3977

A készítő Gpek Cartárs :)

laverdasfc 2010.11.15. 13:51:26

Sok érdekes dolog történik az utakon, az tény. De nem minden olyan egyértelmű, mint első látásra tűnik. Pl. nem vagyok budapesti, és távol álljon tőlem, hogy ajnározzam a pesti közlekedést, de minden hibájukkal együtt ott valahogy előzékenyek az autósok. Ez nem minden vidéki városban van így, pl. nálunk sem. Sok helyen már hasonló a felfogás, mint a németeknél-osztrákoknál, ahol ha nincs elsőbbséged, hát tuti nem is engednek be sehova (aki járt már ott, tudja miről beszélek).
És a magyar egy (minden szempontból, bárki bármit mond) igen toleráns nemzet. Azóta látom így, mióta nem otthon élek. A bécsiek pl. annyit használják a kürtöt, mint mi a sebváltót. Egyenrangú kereszteződésben elsőbbséget kell adnod villamosnak? A mögötted lévő (kortól-nemtől függetlenül) tuti kürtölni fog rád. Aztán a következő meg őrá.
És ez a felfogás, hogy le van szarva mindenki, nincs jogod semmihez, csak amit a törvény előír, igen sok nyugat-európai országban így van (Párizs?). Udvariasság nuku.
A felhalmozódott idegesség pedig egyenes származéka annak, ahogy az embereket kezelik évtizedek óta nálunk. Könnyű a germánnak, ő nem a túléléséért küzd minden nap.

Krisi 2010.11.15. 14:08:33

biciklin már évek óta alkalmazom a debilgyerek módszert. ez azt jelenti, hogy ha valaki rámdudál az azt jelenti hogy "szevasz bringás!", én pedig jólnevelt gyerek vagyok és ilyenkor visszaintegetek neki és mosolygok. erre még a legnagyobb tapló gyökér faszok sem tudnak mit reagálni, csak néznek bután mint a gázpalack. olyan is volt már hogy agresszív pöcsfej dudált mintha kötelező lenne, én integettem, erre az anyósülésen ülő nője meg visszaintett nekem, na arra mondják asszem hogy epik win :)

autóval meg ritkán kerülök konfliktusba annak elllenére, hogy napi 120 km-t megyek, mivel pont ellentétesen mozgok a tömegekkel: BP-ről járok Tatabányára dolgozni, mindig a másik irányba dugul be a város, hazafelé pedig Gazdagrétnél letérek a pályáról és kerülőutakon megyek. még akkor is letérek itt amikor óbudára megyek, mert km-ben lehet hogy kicsit több mintha a BAH felé mennék, de így legalább folyamatosan haladok, és szerintem időben is faszább.

összefoglalva el kell űzni a negatív hullámokat és akkor jóság van. valamint közhely, de az agresszió agressziót szül, ezért nincs értelme emberkedni.

bort, búzát, békességet!

domeq 2010.11.15. 14:16:27

Kedvencem szituációm: TESCO/AUCHAN/bármelyik másik hipermarket:

A bejárathoz legközelebbi parkolóhelyért gyilkos harc folyik, miért is?

A kasszánál úgyis 10-15 perc várakozás van.
Akkor mennyi időt nyer a véres harcban szerzett közeli parkolóhellyel?

A helyes válasz, semmit!
De ugye neki joga van, meg jár minden, meg rendes adófizető. Bla, bla...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.11.15. 14:30:25

@gmower: "Jópéldának mondanám az M0 új keleti szektorát, ott szintén a megengedett sebességgel (110) szoktam haladni, 30 km-en két, azaz kettő darab autó szokott megelőzni (míg én megszolhatatlanul sokat, majden mindenki 90-100 között megy), és ők se mennek 130-nál többel. Szerintem a magyarok elsöprő többsége spórolósan megy, szívrohamot is kapna, ha 10 liter felett zabálna a verda, mert 160-al halad... "

ez pontosan igy van, atlag 120 boven eleg azon a szakaszon (emelkedon felfele 120, lefele 130, azutan vissza 120). gyorshajtas uzemmodban igy is max 5percet lehet csak osszehozni, amig M5-tol eljutsz M3-ig

eddig szerencsere ritkan talalkoztam sunokkel, csak az M5 fele szoktak merni. tartsak is meg a jo szokasukat :)

=Daniken= 2010.11.15. 15:11:59

az milyen, hogy 3 hete az anyám hívott, hogy nem beszéltünk pár napja, de hogy élek-e még, mert a rádióban és a tv-ben mondták, hogy a budai rakparton vmi balfasz fejbe lőtt egy másik embert egy gázpisztollyal, mert az megelőzte....

szerencsére csak a korunk stimmelt.

igazi szar Balkán vagyunk.

subtotal 2010.11.15. 16:43:45

@gmower: "Németországban ezt elég jól fel is ismerték, így a kettőnél többsávos autópályák többsége nagyon helyesen 130-as" Konkrétan szerintem ez nem így van. Próbáld ki az A5-öt majd valamikor Darmstadt és Frankfurt között: 4 sáv egyirányba, unbegrenzt :). És működik, nincs veszélyhelyzet, mindenki figyel.

B3NZiN 2010.11.15. 17:07:05

Nekem tuti megoldásom van minden ilyen üvöltözős idegbetegre.
Átmosolygok. Nem tudják lekezelni, teljesen ledöbbennek, sőt még idegesebbek lesznek tőle, én közben a káröröm jóleső érzésével levezetem a fölös energiáimat amiket amúgy a visszaüvöltözésre fecsérelnék, és lennék tőle a nap hátralevő részében én is idegbeteg. Próbáljátok ki, tuti módszer.

subtotal 2010.11.15. 17:32:41

@svábhegy: vigyorgott már rám is ilyen magabiztosan egy 50 körüli bajszos. Úgy kezdődött, hogy 35-tel szüttyögött az úton, én először villogtam rá, majd miután láttam nem használ megelőztem. Egy jobbra kanyarodás után utolért és vigyorgott át a mellettem lévő sávból.
Én nem nagyon foglalkoztam már ekkor a dologgal, a lámpaváltás után elgyorsultam és átváltottam az ő sávjába, mert vagy 100 méterrel később le akartam kanyarodni. Ettől ő úgy megijedt, hogy reflexből próbált abba a sávba átsorolni, ahonnan én jöttem (gondolom azt hitte elkezdek majd előtte fékezgetni meg lassan menni), a nagy igyekezetben majdnem nekiment a belsőben mellette közlekedőknek, akik ledudálták a francba.
Akkor rajtam volt a mosolygás sora.

Nem tudom mitől ijedt meg, csak nem a sötét BMW-mtől? Addig pedig olyan magabiztos volt. :))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.15. 17:42:23

@svábhegy: "Átmosolygok."

Aha, attól garantáltan eldurran az agyvizük.

Ozsi11 2010.11.15. 18:03:53

Nem tudom miért kellene mindenkinek minden sárgán átmenni, gyorsan tudni parkolni, pillanatok alatt felmérni minden szituációt?
Nyilván ez lenne a legideálisabb, DE nem mindenkinek adatik meg, hogy naponta vezessen, és elsajátítsa ezeket a képességeket. A közlekedés nem verseny!!!!
Én sem örülök ha valaki előttem pöcsdöl a parkolással, és sietek. De mindig van annyi türelmem, hogy megvárjam, esetleg még bátorítom is. Attól esetleg jobban fog sikerülni, és hamarabb mehetek én is, de hy nyomomadudátezerrel akkor biztos , hogy csak rosszabb lesz mindenkinek.
A jól közlekedés egy képesség, amit el lehet sajátítani, de semmiképpen sem szabad letiltani az útról azokat akiknek kevésbé jól megy.
Ha pl. egy bankban sorbn állásnál egy kibaszottjólvezető feltarja a sort mert értelmi képességei meghaladják, hogy gyorsan felfogja az ott elhangzottakaz, akkor a mögötte állók kiabáljanak vele, hogy ők sietnének? Akkor jobb lesz?

Ottopappa 2010.11.15. 18:18:11

Az a baj, hogy nekem ilyen stresszhelyzetbe egy kis pálinka tud megnyugvást hozni, de azt meg ugye vezetéskor nem lehet... Szóval marad a "kibírom valahogy..."

Spiritmonger 2010.11.15. 19:49:50

@porthosz: még a 200 is simán kontrollálható egy10-15 éves autóval, nem sok egyáltalán
persze, nem mindenki képes arra, hogy gyorsan menjen tartósan, de pl itthon is van kb 45-50 km 3 sávos pálya, ott német mintára engedni kellene a sebességhatár mellőzését

Rocko- 2010.11.15. 20:32:49

@Krisi: "mivel pont ellentétesen mozgok a tömegekkel"
egy időben nekem is volt szerencsém ehhez. legnagyobb császárság.

@domeq: "A bejárathoz legközelebbi parkolóhelyért gyilkos harc folyik, miért is?"
mert hogy a benti kilométeres sétát ki kell pihenni, és a kinti töredéke már nem megy.

brain drain 2010.11.15. 20:54:26

@kultúrpesszimista: Nem szeretem a prolihumort... rólad meg ne is beszéljünk :)

kultúrpesszimista 2010.11.15. 20:58:16

@brain drain:

Akkor most komolyan.
Ha számodra prolihumor az, ha a kortárs magyar színészet egyik legnagyobbja görbe tükröt tart a mai magyar autós társadalom elé - amely nem proli, de a viselkedése sokszor nagyban emlékeztet erre a szegmensre -, az nem Mucsi Zoltán művész munkásságát fémjelzi. Engem meg hagyj ki, több okból is. Részint mert nem ismersz, részint meg a személyeskedés bumeránként üt vissza és csak a te érdemi érveidnek a hiányára utal.

Rocko- 2010.11.15. 21:43:46

@subtotal: "Úgy kezdődött, hogy 35-tel szüttyögött az úton, én először villogtam rá, majd miután láttam nem használ megelőztem."
na az ilyeneket nem értem. hasonló volt velem is. papóka belsőben 30-40-nel. a sebességgel nem is let volna gondomm, ha nem belsőben teszi. nem szép dolog, de ilyenkor csak jobbról lehet elhaladni mellette. majd amikor elé kerültem, akkor fel voltháborodva, és vagy villogott vagy dudált, de nem tetszett neki.
kérdem én: mi a probléma? ha nem tetszik, hát haladjon gyorsabban. ha meg nem akar, akkor mirét gond h elé kerültem?

Krisi 2010.11.15. 22:29:02

@Rocko-: az a csúcspont, amikor reggel M1-M7 kivezetőn Sasadi út után nemsokkal megjelenik a 100-as tábla, és a völgyben ameddig a szem ellát csak álló vagy gyökkettővel guruló autókat lehet látni a szembesávban. én meg közben magányosan megyek tovább :)

valamilyen módon már-már szinte tisztelem azokat az embereket akik önszántukból minden nap végigszopkodják azt a fél órát amíg eljutnak a BAH csomópontig. és közben szidják a többi hülyét, hogy miért nem mennek gyalog :D

brain drain 2010.11.15. 22:40:31

@kultúrpesszimista: Kortársművészet egyik legnagyobbja?! Aha, persze, esetleg Tatabányán, vagy Ózdon :D Egyenlőre még nem személyeskedtem, de isten mentsen meg tőle téged. Ez a félművelt Mucsi meg biztos nagy szám valami underground lokál néprétegnél, de hogy az európai, bp-i értelmiség körében szart sem ér, abban is biztos lehetsz. Személy szerint végig sem tudtam hallgatni ezt a hatalmas youtube-alkotást, mert annyira gagyi volt és fülsiketítően otromba (persze, persze, tudom, ő most annyira nagyon megmutatta, hogy milyenek a magyar bunkó, csak tudod öreg, ezt lehet igazi humorral és elegánsan). Gondolom most jön az a szöveg, hogy Mucsi cipősarkáig nem érek fel (nyugodtan, ettől a félageresszív face to face beszari wannabe néprétegtől pontosan ezt várom, és ez bizony szórakoztató is tud lenni :)

Krisi 2010.11.15. 22:48:52

amúgy szerintem nem a tolakodó barmok a legrosszabbak.
mert ha látom, hogy valaki tempósan megy és mindenhol keresi a rést, akkor az kiszámítható. bunkó, paraszt, gyökér, de legalább kiszámítható. tudom, hogy ha hagyok magam előtt egy autónyi helyet akkor odapofátlankodik. tudom, hogy ha én érkezek hamarább abba a sávba ahol nem áll senki a lámpánál akkor még mindenképp visszavált, gyorsul egyet és besatuz elém. tudom, hogy ha megindul a másik sáv akkor ő lesz az első aki sávot vált index nélkül.

ennél szerintem sokkal rosszabbak a közlekedési analfabéták. két legrosszabb kiemelt példány a terepjáróban mobiltelefonáló kitartott feleség aki azt sem tudja mi folyik körülötte, nameg az ultimate életveszély, a félig süket félig vak öreg bácsi. a legextrémebb dolgokat ők művelik.
láttam már olyat, hogy öreg néni a Széna térnél zöld lámpa előtt a Corsájával nyomott egy satuféket majd amikor pirosra váltott akkor elindult. ha nem látom a két szememmel el sem hiszem, de tényleg ez történet haljakmeg. szerintem a gyalogosok lámpáját nézte. vagy a fasztuggya.

Krisi 2010.11.15. 22:56:18

@Krisi: kimaradt a lényeg: azért a lehető éegrosszabb típus a közlekedési analfabéta, mert az kiszámíthatatlan.
még ő maga sem tudja hogy mit akar csinállni: indokolatlanul nyom egy satuféket 60-nál, megy 15-tel, majd amikor meg akarom előzni akkor hirtelen kiteszi jobbra az indexet és megfrdul nagy ívban balra, látja hogy jövök főúton, megáll majd mégis elindul meg ilyenek.
az ilyenek sokkal veszélyesebbek, mert egyszercsak váratlanul minden magyarázat nélkül csinálnak akármit.

Rocko- 2010.11.15. 23:58:18

@Krisi: tom", én is arra jártam. ;)

kultúrpesszimista 2010.11.16. 00:00:00

@brain drain:

Kedves (törölve) brain drain!

"Egyenlőre még nem személyeskedtem, de isten mentsen meg tőle téged."

Ezt vegyem fenyegetésnek!? Röhögnöm kell. 1. Egyenlőre = egyelőre, mert az egyenlőre mást jelent. 2. Személyeskedni általában az érvek hiányát jelenti, következésképp meddő dolog és öncélú. Ha egy mód van rá, jó lenne elkerülni. 3. Neked fogalmad sincs arról, hogy kivel diskurálsz épp. Egy biztos és ez nem blöff: nem ma kezdtem én sem a neten való "eszmecserét", de azt garantálom, hogy pulzusszám és vérnyomáselemésben engem sem kell féltened. A kérdés az, hogy ez a cél-e, vagy túlléphetünk-e az ovin. Ami Mucsit illeti, nos nem hiszem, hogy akár az én, akár bárkinek is a védelmére szorul. Ha valaki úgy tör pálcát a feje felett, hogy 1) sem az aktuális produkciót nem látta, 2) életében nem volt egy előadásán sem, 3) egy másodpercet sem töltött el vele élőben, ahol a "civil" Mucsi Zoltánt, mint embert megismerhetné, azzal nekem semmi beszélnivalóm. Meghagyom az előítéletes, ostoba, álszent kisemberek társaságában. Ja igen. Nem személyeskedtem, nem állt szándékomban. Megállapítottam egy tényt.

brain drain 2010.11.16. 00:09:50

@kultúrpesszimista: Ettől még Mucsi nem lesz nagy színész (hozza a "jó" nagy magyar átlagot), igaz Magyarországon jelen pillanatban nincsenek nagy színészek, maximum bohócok. Ez lehet Mucsinak mentő körülmény. :D

Kifordított kacagány 2010.11.16. 00:43:01

nem is értem, hogy miért várjuk el a másikkal szemben türelmes közlekedést a város forgatagában, mikor erre otthon a gép előtt tespedve, mondhatni a béke szigetén sem vagyunk képesek, mint ahogy ezt számos komment is bizonyítja.
azt hiszem, nem a minket körülvevő stresszes világgal van a probléma(hiszen korábban is legalább annyi negatív hatás érte az embereket, sőt több is), hanem azzal, hogy el vagyunk puhulva és mindent azonnal és úgy akarunk ahogy az az erősen korlátok közt vergődő elménkben megszületik.

J.G. 2010.11.16. 08:03:06

Aki idáig eljutott, az csodálkozik-e, ha azt mondják, hogy mi is a Balkán része vagyunk?

@brain drain: Igaz, hogy színház az egész világ, de színésszel csak természetes élőhelyén, a színházban (nem a világban) lehet találkozni. Meglepetést tud okozni jó pár celeb is, ha elmész és megnézed, milyen színészek.
Az öreg ripacsokról nem is beszélve...
süti beállítások módosítása