Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Mi múlik 5 km/h-n ?

2009.07.03. 13:00 | prokee | 25 komment

Címkék: video autó baleset gyorshajtás sebesség közlekedésbiztonság

Ugyan, mit számít 5 km/h különbség ?

Alig pár métert...




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr431218720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.03. 14:21:39

nem értem mi ez a felhajtás. én 50-et tartok belterületen, mégis mindig a sor elején vagyok.

S4mu3l 2009.07.03. 15:54:11

azért mert pont nem érsz át a sárgán.. :)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.03. 16:24:40

nem hiszed el, de itt falun a piros csak sajt. rohadjak meg az emberek fele kigurul (elsőbbséget adva, mégiscsak urak volnánk) a piros kellős közepén. nincs archívom, de ezentúl figyelek meg próbálom élesíteni a fotóapparátot.

lehet tényleg csak azért vagyok első mindig, mert én állat bevárom a ződet? mögöttem meg "no mikó megy má ki?" "bisztos nő" "a kutyaúristenit elérik a krumpli mire kiérek a fődre".

zalkapone 2009.07.03. 18:20:26

"elérik a krumpli mire kiérek a fődre". Hát ez hatalmas! :-)
Amúgy minden ilyen jellegű postnál megjegyzem, hogy aki nem tud lakott területen belül 50-nel menni, annak rákosodjon el az egész családja! Tényleg mi a fasz annyira sűrgős?! Vagy szimplán csak időben kéne elindulni? Mint a sok balfasz politikus, a szirénázó motoros fókával, hogy szakadt volna a fejük azoknak is az anyjukba...

Darti · http://www.darti.hu 2009.07.03. 19:30:59

Én kérek elnézést, hogy nem az 5km/h az ami elgondolkodtatott, hanem inkább a videó, és a technika, az ötlet, és egyszerűen a ténylegesség.

Ha jól rémlik akkor korábban is volt már egy hasonló videó ami körbejárt a neten, és sokkolta a közönséget.

Amúgy ha már 5km/h, akkor nincs kizárva, hogy tényleg ennyit számít, ugyanakkor ez a sebesség pont akkora amit alig veszünk észre. Lehet hogy pont egy kicsit máshogy állt a lábunk abban a pillanatban a gázon, de lehet hogy oldalra néztünk, és közben egy hangyányival jobban megnyomtuk a pedált.

Darti · http://www.darti.hu 2009.07.03. 19:43:48

@zalkapone:

Elnézést kérek, én sajnos nem tudok 50-el menni mindig. Bevallom autófüggő hogy tudok e vagy sem.
Az utcai Trabival minden gond nélkül, hiszen van hangja, van benne sebességérzet.
Mondjuk egy 1.9-es turbós kisteherautóval meg 50-el menni szinte lehetetlen számomra. Nincsen hangja, a motor sem érzi jól magát és azt veszem észre, hogy 60-65-el megyek vele és úgy érzem lassan megyek. Pedig nem.

Tudom, hogy a nagy sebesség az öl, és felesleges, de a túlzott lassúságérzet pedig az ember állóképességét rombolja, előidézve ezzel akár egy balesetet.

Pl. tegnap jöttem haza Miskolcról. Nem siettem sehova, pályán mentem, mondom beállok a 90 környékére jó lesz az nekem. Fél óra múlva már ásítoztam, leragadt a szemem és untam magam egyszerűen. Ezek után ráálltam a 120-ra és milyen érdekes felébredtem. Gyorsabban jönnek az inputok, az ember agya felgyorsul termeli a dolgokat, és nem alszik el.

zalkapone 2009.07.03. 20:56:14

@Darti:

Az autópálya eleve egy borzasztó monoton üzem. Volt szerencsém már többször megtenni a Budapest-Záhony távot 24 órás szolgálat után, alvás nélkül. De az autópálya ugye nem lakott terület. Nekem is sportos(?) autóm van, ráadásul vagyok is olyan beteg, hogy ahol lehet kihasználom a képességeit. De egyszerűen a szemem előtt lebegnek azoknak az embereknek a képei, akiket eddigi pályafutásom során elütöttem (egyik sem az én hibámból történt, részeg kamikazék voltak), és akkor is bennem maradt az érzés, hogy ha kicsit lassabban megyek, akkor talán ki tudom őket kerülni, vagy meg tudok állni. Alig két hónapja szemtanúja voltam (az elkövető nagy kárára) egy zebrán cserbenhagyó gázolásnak, ami azért következett be, mert a kibaszott fontos topmanagernek derogált 50-nel poroszkálni a többiekkel együtt, és előzgette a sort olyan jó 80-100 környékén. Aztán mikor megállt a sor a zebránál, ez a fasz boldogan nyomott egy kövéret, hogy de fasza, mehetek. A kerékpárját toló mammer meg repült 10 métert... Aztán persze kövérgáz, hátha nem jegyzi meg senki a rendszámomat. De rábaszott a zsúrpubi, mert felírtam. Délelőtt 11-kor szépen begyűjtötték a munkahelyéről...

zalkapone 2009.07.03. 21:01:44

@Darti:

Mondjuk itt jegyzem meg, talán kicsit védelmedben, hogy pesten ugyebár tényleg lehetetlen betartani az 50-et, mert az már közel öngyilkosság. Viszont azért ott sem lenne ildomos mondjuk a járdasziget másik oldalán beálló villamos mellett kilóval eltépni, mert tuti van egy olyan szelepes, aki pont arra fut, vagy arról lelépve siet bölcsészkedni az iskolába...

pickapu 2009.07.03. 21:08:42

@zalkapone: Az utolsó főnököm volt ilyen arc, a négykarikást 120-szal vitte lakott területen, közben ment a telefon, szotyi, meg a káromkodás, hogy a f.szomért nem halad a forgalom.

MaciGabi 2009.07.03. 21:47:55

Jó ez a videó, meg értem én, hogy mit akar mondani. De azért bennem motoszkál az is, hogy hiába is megy ő 5-tel kevesebbet, ha köztük lévő távolság mondjuk fele ennyi. Akkor már mindegy, hogy 5-tel kevesebb vagy több, így is úgyis "péppé dzsanájja". De a videó tényleg nagyon jó.

loláb 2009.07.03. 21:53:24

@Darti:
"...Gyorsabban jönnek az inputok, az ember agya felgyorsul termeli a dolgokat, és nem alszik el. .."

Így van. Két éve édesapám megkért, vigyem el Sopronba van jó vörösbor, olcsón.
November volt, reggel nyolckor indultunk tőlük, előző este kb kettőkor feküdtem le. Nem siettem, szmötyis, ködös idő volt, meg apám is ott ülte mellettem (aki már 120-nál mondja, hogy: hova rohansz?), délre értünk le. Bepakolás, és indulás vissza. Hazafele is ez a 100-110es tempó a pályán, egyszercsak arra ébredek, hogy elaludtam. Arra ébredtem, hogy a belső szalagkorlát melletti füvön megyek két kerékkel, öt centire a korláttól. Visszakaptam a kormányt, mivel vizes volt az út, szép kis 270 fokos piruett lett belőle, kurva nagy mázlink volt, hogy éppen nem volt senki körülöttünk az M1-en. Apám meg csak pislogott, mint hal a szatyorban.
Nem nagyon vitatkozott, amikor azt mondtam, hogy innentől kezdve megyünk az én tempóban, és csönd legyen.

Kifordított kacagány 2009.07.03. 22:43:00

azért azt sem kell elfeledni a gyorsan jövő inputok mellett, hogy bár ébren tart, a reakcióidőt nem befolyásolja.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.04. 01:02:54

értem én a gyorsabb inputot, de az álmoskönyvek nem írnak sok jót a "húdebelassultak a reflekszeim, kicsit rálépek a gázra tuti jobb lesz" esetekről. olyankor meg kell állni. először egy kicsit, lájcos kézmozgatás, levegőbe rugdosás ilyesmi. ha nem múlik el és második alkalommal is szükség van megállásra, az a jel, hogy nem kell tovább menni. egy-két óránál többet uccse lehet kocsiban aludni, annyi általában még belefér(ne)...

azt is kétlem, hogy az 1,9 kistehernek fájna az 50, szerintem eldöcög 5-ösben. ha meg nem, akkor az a motor tényleg nem érzi jól magát, de nem azért.

meg itt lakott területről van szó, azon kívül persze lehet jáccani a pedállal.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.04. 06:58:44

@Kifordított kacagány: Hát, ha úgy veszed, hogy mérhetően jobb a reakcióidőd amikor ébren vagy, ahhoz képest, mint amikor épp alszol, akkor befolyásolja. :)

Darti · http://www.darti.hu 2009.07.04. 09:54:31

@zalkapone:

Igen ezt elfelejtettem mondani, hogy ugye én budapesti vagyok, tehát az ötvenes tempó betartásának lehetetlenségét ide értettem.
Akik nem Budapestiek, azok felkapják a fejüket, hogy na de mégis miben másabb az?
Nagyon sokkal másabb, és itt most nem lenézésről vagy másról van szó. Én itt vezetek 12 éve, és ehhez szoktam hozzá.
Ha elmegyek más nagyvárosokba, mondjuk Szeged, Pécs, Miskolc, Debrecen, persze a teljesség igénye nélkül, és mondjuk időre kell mennem valahova, akkor bizony egyszerűen nem értem azt, hogy miért olyan a közlekedés kedden reggel, mintha Pesten vasárnap délután mennék itthon.
Nem az autók számára értem, hanem olyan kisnyugdíjas, kalapos tempó uralkodik mindenhol.

De ezt régóta tudjuk, hogy aki nem Pesten vezet, az kicsit pont ezért tart a várostól, aki pedig ehhez van szokva annak furcsa a máshol.

Tehát sajnos vagy nem sajnos, de fővárosunk szerintem egy kivételes eset, egyszerűen a forgalom ritmusa más tartományban pörög.

Amúgy meg a Trabival akkor is tudok annyit tartani, és érdekes annyira nem anyázik senki:). Szerintem simán csal az órája is...

Darti · http://www.darti.hu 2009.07.04. 09:58:07

@loláb:

Azért szerintem a 120-130 már eléggé jó sebesség ahhoz, hogy az ember ne aludjon el, de ez is autó kérdése. egy nagyobb limuzinban, aminek a hangszigetelése olyan jó, hogy nem tudod azt sem mész egy vagy állsz, abban a 130, és a 160 is szinte altató, persze ha nincs előtted senki, csak te.

Ha viszont az ember a megengedett tempóval vagy kicsit alatta halad, akkor mindig lesznek kamionok, kisebb autók, bármi amit előzni kell, és ez fokozza az agyunk működését.

A legjobb dolog még mindig a konvojban haladás szerintem. Figyelned kell a forgalomra, a másikra, és így biztos a siker.

Darti · http://www.darti.hu 2009.07.04. 10:06:15

@lapa:

Sajnos az 1.9-es kisteher (peugeot partner) bizony bolond egy autó. Nem fáj neki az 50 ha azt nézzük, csak egyszerűen nem érzed benne, és az 50-nél még a négyes éppen kevés neki, a 3-as meg sok. Erre értettem hogy nem érzi jól magát.

Én azt hiszem, hogy ha megengedett valahol a 130-as tempó (persze nem biztos éppen hogy a teherautónak ugyebár...) és ott nyugalmassági, vagy üzemanyagtakarékossági okok miatt csak 90-el megyek, de szinte elalszok, akkor ott nem gond ha kicsit feljebb emelem a sebességvágyam, a pedált meg lejjebb tolom.

De persze ahogy írtad ez a post inkább a lakott területről szól. Ott viszont sokkal kevésbé szoktam fáradt lenni, vagy ha az vagyok, akkor is inkább felébredek a városban, mintsem hogy elaludjak, hiszen van mire figyelni rendesen.
De sajnos még most is azt mondom, hogy az 50 az szinte tarthatatlan itt Pesten. De ez nem az autósok, hanem inkább ennek a hülye rohanó Világnak a hibája talán.
(amikor azt mondom hogy tarthatatlan akkor persze nem 100-120-ról beszélek helyette, hanem 60-65-70-ről)

loláb 2009.07.04. 10:42:17

@Darti: Én pályán a 140-150 es tempót kedvelem (természetesen útviszonytól függően, jöttem már győrből haza 70-nel, érdekes módon senki nem előzött meg). Lehet menni a belső sávban, nem kell állandóan lehúzódni a külsőbe, ha egy-egy út alatt van két-három gyorsabb (az objektív felelősség óta úgy vettem észre, kb ennyi van), azt pedig nem ér oda olyan gyorsan, hogy ne vedd észre, így van idő lehúzódni.
Nekem ez a kényelmes, még szerintem nem olyan gyors, hogy veszélyes legyen (persze ez nyilván forgalomfüggő, péntek délután az m7-en örülök ha megvan az átlag 110), viszont nem unom szét magamat, és talán többet nem alszom el a volánnál. Kurva rossz érzés volt, nem szeretném mégegyszer eljátszani.

@Kifordított kacagány: Tie-nál az igazság. (Természetesen az "én tempóm", az nem a 200+, hanem a fent is írt 140-150).

Rocko- 2009.07.04. 11:22:44

@Darti: igazat megvallva nekem sok budapesti vezetése nem tetszik. nem akarok elmenni offba meg autózz! irányba, de - a szar, szervezetlen útlezárásokat és a piros hullámokat - leszámítva a forgalom okozói leginkább a közlekedők. a héten villamossal mentem befelé és az Alkotás utca előtt, de az után, h a Budaörsi és a villányi csatlakozik, egy teher meg egy kocsi állnak a sávban. 2 sáv, előttük hatalmas hely, ezek meg állnak. hirtelen megértettem, h miért áll Karolinán túl a sor a Villányin.
Vvagy BAH-nál, a nem férek át, de még bemegyek. szóval szüttyögők és hülyék tartják fel sajnos leginkább a forgalmat.

Rocko- 2009.07.04. 11:25:12

jah, és a posthoz, a video nagyon jó, és jogos is. de nem nagyon hallottam még olyan esetről (az utóbbi pár évben), ahol konkrét oknak volt megnevezve a gyorshajtás. inkább a figyelmetlenség (most mindegy h ki részéről) volt a baj forrása.

Kifordított kacagány 2009.07.05. 10:46:12

@Tie: nem, nem jobb, csak éppen másra figyelsz mikor alszol, meg mikor ébren vagy;) természetesen ha alszol, akkor nagyobb valószínűséggel fogsz balesetet okozni, de azért ne szálljunk el attól sem, hogy ébren tudtunk maradni. legyünk már tisztában vele, hogy ez nem feltétlen elegendő.

crix 2009.07.05. 23:23:36

A video nagyon jó, tetszik. Igaz, satöbbi..
Na akkor jöjjenek az én tapasztalataim. Budapest egy fos közlekedési szempontból. Kedvencem, hogy lenézik az autómat. Egy kisautóból, egyterűből, teherautóból, dieselkombiból egyaránt. Meg a többi műanyag szarból is. Na de jogos felháborodás amikor a gyökér kifordul elém, a céges diesel kombival. Lenéz abból egy kétajtós coupét? A motorháztető rögzítő mechanizmusában is több érdekesség van, mint a műanyag szutyokban amit vezet. Nekem meg fékezni kell miatta.
A tempóról. Ha hiszitek ha nem az 1,3-as skodám egyszerűen nem szeret lassan menni, kéri a fordulatot, szereti, megy és jókedvűen zenél. De az biztos, hogy ebben megvan a sebességérzet. Amikor először vezettem, elkezdtem menni, gyorsítok váltok... Mondom jesszus megint "elragadott a frazeológiám" és 90-nel döngetek városban. Yah 55. Én igyekszem tartani a kresz szabályokban előírtakat. És bizony ez Budapesten is 50. Vannak akik tolni kezdenek. Akkor elveszem a gázt, had menjen. Mondjuk olyan is volt, hogy lámpánál is beállt a seggembe. Aztán zöldnél otthagytam mint "Szent Pál a bojnyíkokat". Aztán később elrongyol 70-nel.

Perillustris 2009.07.06. 14:08:14

kepfeltoltes.hu/081229/kampany_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Na végre, megtaláltam (Vajdaságban fotóztam decemberben).

nyelv-ész 2009.07.09. 22:18:27

@Darti: Ne kérj elnézést, nyomjad csak neki.

Mikor majd jön először a harmincezer, aztán a százezer, akkor majd lesz bőven elég gyorsan jövő input az ébrenmaradáshoz. Meg majd egyszerre az a fránya autó is csak jól fogja érezni magát 50-nél, figyeld csak meg.

Sajnos az ilyen agyatlanokat másképp nem lehet rászoktatni a szabályokra.
süti beállítások módosítása