Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Gázpalack és a többiek

2009.07.24. 08:00 | fofo69 | 8 komment

Címkék: citroen de renault france tour talbot simca

Hetek óta megy a Tour, a napi összefoglalók áttekintése teszi ki estéim egy-egy óráját és izzadó tenyérrel drukkolok az éppen aktuális elsőnek. Én is már jó ideje gyűjtöm a kilométereket, közel áll a szívemhez ez a fajta sportos tevékenység. Gondolkodtam hogyan tudnék témában metszéspontot találni a két hobbim között, azt hiszem megtaláltam.

A Tour de France nem csak a legnagyobb kerékpáros verseny a világon, hanem egy hatalmas reklámértékkel bíró show is. Közel négy héten keresztül, 2000 kilométert megtéve mutatja magát a világnak. Ezt a hatalmas lehetőséget már a háború utáni időszakban felismerték a lelkes marketingesek és úgynevezett - promóciós autóval - követték a mezőnyt egész verseny alatt. Érdekessége ezeknek a járműveknek hogy nem egy szimpla felirat utalt a tevékenységre hanem a kasztni formájából és színeiből lehetett tudni hogy éppen mit is akar reklámozni. Rendkívül érdekes és jellemző karosszériák születtek, ennek tervezésében és gyártásában úttörő szerepet vállalt Marcel Pourtout, aki soha el nem múló leleményeséggel építette -guruló bábuit- már meglévő típusok alvázaira. Egyébként Pourtout nem volt kezdő a szakmában, csak egy kicsit konzervatívabb vonalat képviselte a háború előtti években. Nagyon sok maradandó klasszikus forma került ki a kezei közül, melyeket olyan autókon láthatunk viszont mint a Bugatti, Hispano-Suiza, Delage vagy a Talbot.

Pourtout Delage D8 120S Aero Coupe 1937

Reklám autós terveit mindig egy tömeg jármű alapjaira építette, majd a donor kasztniját alakították át a sokatmondó formára.

Ez a masina egy 1959-es évjáratú Renault Estafette teherautó alapjaira épült, és a drasztikus átalakítás mellett felkerült egy kommersz Peugeot 404 hátsó lámpa is.

Ebben a formában is nehezen ismernénk fel az 1951 Renault R2163 eredeti vonalait. Érdekesség hogy a front részen lévő fej szájában sokan cigarettát véltek felfedezni, annak ellenére hogy ez egy cukrász kocsi. Pedig az egy nyálcsepp!

Talán a legkisebb átalakítás ezen a 1950 Delahaye 163 D buszon történt, bár a műszerfalára érdemes odafigyelni. Egérkének hívták és nagyon népszerű volt a gyerekek körében, pedig cigarettapapírt osztottak belőle. Lehet hogy pont ezért.

Itt a kedvencem a gázpalack, BUTAGAZ reklám autója aki már 1961-ben hirdette hogy mi lessz a jövő. A hosszú úton Jó napot Polgármester Úr felirattal is agitált egy olyan vidéken ahol a lakosság harmada még fával és szénnel fűtött. Ja, Simca 1000 volt felöltöztetve.

A "Halacska" forma alatt is nehezen ismernénk fel az 1960 Citroen HY furgon jól ismert vonalait. Azt szeretném tudni hogy milyen megfontolás alapján választotta ezt designt a tejtermelők szövetsége.

Néhány kép melyekről kevesebbet tudunk, de annál érdekessebbek.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr501248951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lowtyo 2009.07.24. 11:04:34

betegesen mesés mind

Kifordított kacagány 2009.07.24. 16:49:59

azok a guruló szemétládák, azok mindent visznek:)

zalkapone 2009.07.24. 18:42:11

A megszokott igényes post Fofotól. Köszi!
(Nem kéne ezt is egyszer megnézni élőben?) ;-)

Rocko- 2009.07.24. 20:58:52

hatalmas!
mit ki nem találnak, mint valami cirkuszosok! :)

Darti · http://www.darti.hu 2009.07.24. 22:51:29

Hát ez nagyon állat volt. Nekem bejött, de én már csak ilyen vagyok:)

crix 2009.07.27. 21:55:21

óriási az aviás büntet, meg a szemetes
bár van amelyik ízléstelen
yah a gázpalack is odaszab