Nem értem a T. szerzőt.
Illetve értem, süt belőle a Dacia-utálat. Mióta nincs a Rácz Tomi, igen egysíkúak lettek a Dacia-s vélemények a Totalcaron.
Nagyapám 30 évig hajtott egy 1310 TLX-et, és tökéletesen elégedett volt vele. Igaz, az öreg autószerelő volt, utolsó csavarig szétszedte, összerakta, és soha semmi baja nem volt. A féltengelyeket kellett csak cserélni, amíg a magyar felújított bele nem került, meg a gumialkatrészeket és a kuplungot.
Az csak szépséghiba volt, hogy itt-ott pergett a fény, meg mattult a króm a lökhárítókon.
Nagyapám majdnem 45.000 kilométert rakott bele az évek során, mindig megterhelve (zöldségkereskedő volt az öreg), minimális hibákkal. (Valójában 62.000-et mutat az óra, de ennek egy részét tolva tette meg.)
Nekem Novám van, és bizony, semmit sem tapasztaltam abból, amit a T.szerző leírt. Ha az ember minden hosszabb út előtt alaposan átnézi, lecseréli az üzemanyagokat, az első betéteket és a benzincsöveket, szinte hiba nélkül teljesít bármekkora távot, ha az nem több 12 kilométernél.
Az állítható hátsó ülést előcibálni, mint egetverő hiba, roppant inkorrekt. Az én autómon még túl a százezer kilométeren sincs 1.5 centi a rés, sőt, az egyet is alig éri el. Ráadásul, ha a tulaj nem ilyen ernyeddt kukac testalkatú, meg is tudja nyomni annyira az ülést, hogy bekadjon, a kioldáshoz meg elég a gyár által adott kerékkulcs. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a haverom Suzuki Swiftjén meg letört az ülésnyitó karról a műanyag. Mellesleg, olvastam a Dacia fórumon egy márkatárstól, akinek van ismerőse a gyárban, hogy 2010-re ígérik a megoldást a hátsó ülésekre.
A ponthegesztésnek is megvan a maga oka, sokkal könnyebb a javítás így, mert le lehet fúrni a cserélendő lemezt. Apámék céges Otosan Transitján csak komplett hátsó ajtót lehetett cserélni, 130.000 plusz fény, plusz munkadíjért, mikor kirohadt a pereme, köszi.
A váltóval meg senki másnak nem volt baja. Nálunk, a Nova klubban és a klub fórumán többen említették ezt a problémát, a megoldás pedig az, hogy bal oldalra a C-Kadett Recaro-ülését, jobb oldalra pedig a Dacia Latsun hátsó ülésének felét kell beépíteni. Kényelmesebb is, karakterisztikusabb is, és jobban kézre esik a kar.
A nem indulás egyszerűen hülyeség. Az én autóm bármikor hamarabb beindul, mint a T. szerző ócska dízele, amit állandóan szerelni kell. Az enyémnek semmi baja, a motorból jövő kopogással meg simán együtt lehet élni, nem luxusautó ez.
Ahhoz képest, hogy mennyiért árulták, ez egy nagyon jó autó. Jó, nem egy Mercedes, de legalább nem kell besz*rnom a devizahitelek árfolyamingadozásától.
A végére pedig még egy kiegészítés: óriási szakmai baki a 309-est megnevezni az autó eredeteként, egy autós újságírónak igazán illene felismernie, hogy az autó a 309 Ti ralli-változatára épül, ami már laposabb fényszórókat kapott eredetileg is.
Sajnálom, hogy a Totalcar színvonala ennyit süllyedt, és hogy ilyenek kikerülhetnek címlapra.
Beszóltak