Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Jobb, mint a gyári?

2009.08.25. 18:00 | csiky944 | 8 komment

Címkék: lada technika vw rally

Még a jútyubon találtam ezt a videót.

Az ötlet, hogy ütőképessé tették Amrein-ék a VFTS-t tényleg nagyszerű, csak az zavart, hogy a könnyebb utat választották. Vagyis nem a Zsiguli alkatrészekkel kínlódnak, hanem kicsit komolyabb nyugati cuccokból legóztak. Így került a láncos zsiga motor helyére egy VW Golf Kit-Car motor (gondolom a 3-as Golf Kit-Caré). Két liter, 16 szelep és 240 ló, ugyanennyi Nm. Maradt az 5 sebességes egyenes fogazású aszinkron Lada váltó és a legendás 4,7-es sperr. A futóműbe Bilstein gátlók, erősített GL szemes lengőkarok, teflon szilent és egy Mazda hátsóhíd. A megállásban Brembo Racing 4 dugattyús fék segít Ferodo Racing betétekkel, valamint hátulra is tárcsafék került. A kerekek szintén maradtak, azok 15"-ak.

A VFTS-ek nagy hátránya volt ugye a homologizáció miatti ragaszkodás a dobfékhez hátul. A gyári hátsóhíd is gyenge volt az eredeti 160 lóerőnek, azt kezdetektől fogva erősítve használták. De így is sokszor eltörte az erő. Valamint a közel 40 éves konstrukciójú motor, aminek a tuningolása véges. A legendák szerint a szovjet gyári gépek némelyike tudott 180 lóerőt is, viszont ők tényleg csak egyversenyes motorokat építettek.
Mára már odaáig jutottak a tunerek, hogy inkább felfúrják 1,8-asra a motort vagy alapból a Niva 1,7-esét bökik fel közel 2 literesre. Ehhez meg már nem a legendás 45-ös Weber karburátorokat használják, hanem tesznek rá injektort. Csakhogy így nem lesz homológ és nem versenyezhet egy ilyen autó az első és másod osztályban, maximum RTE-ben vagy Ralisprint futamokon.

Még Matics Misi mondta, hogy ha lehetővé tennék, hogy egy VFTS-en lehessen használni injektort és hozzá komolyabb elektronikát (pl. gyújtás) máris sokkal komolyabb gép lenne. Nem beszélve arról, ha hátul is lehetne tárcsaféket használni és elöl komoly féket használni (merthogy most csak a tárcsa és a betét anyaga lehet versenycucc) akkor akár az abszolút 15. hely környéke elérhető lenne az eslő osztályban. Mivel a gép tudná.
Ezt most Amreinék megcsinálták, az eredmény egy ütőképes versenyautó, de mégsem az igazi, az a fránya motor... :(




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr821334844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.08.25. 19:28:29

Jó dolog ez a zsigulizás, de nem hiszem, hogy ezt ma már meg kéne próbálni ennyire komolyan venni. Egy saját márkakupát el tudok képzelni ezekkel, ahogyan egymást gyepálják, de összeengedni a mai autókkal szerintem botorság.

Wizardus86 2009.08.25. 19:57:01

hirtelen nemis tudom mit szólnának az első osztályban a lanceresek, ha alulról megharapná őket egy VWFTS a tabellán abszolútban. költségvetésileg zavaró lenne :D

Cleinor 2009.08.25. 21:30:14

@zalkapone: Magyar rally-n rendkívül sok zsiguli van... Két ismeerősöm is azzal megy, nem is rosszul

crix 2009.08.25. 21:54:35

@zalkapone: márkakupa kéne
De főleg skoda :)

csiky944 2009.08.25. 22:18:32

@zalkapone: a 12 wrc-s mezőnyben mikor beakadt egy abszolút 9. hely gyorsaságin akkor úgy nézett mindenki :)

Sabc 2009.08.25. 23:02:59

Aki a videó indításe előtti rövid leírást csinálta, annak üzenem sok szeretettel, hogy Albert Speer egy náci építész volt, továbbá a Speer, az egy folyó.
Gépjárművek önzáró differenciálművét pedig sperrnek hívjuk, mely szó a német "sperren-zárni" igéből ered.
Köszönöm, leültem.

zalkapone 2009.08.25. 23:14:53

@Cleinor:

Tudom, hogy jól mennek, nem ezen aggályok miatt mondom. Sőt! Kifejezetten élvezetes velük autókázni. De nekem olyan érzésem van ezzel kapcsolatban, hogy egy 50-es nővel is lehet jókat dugni, de azért otthonra nem kéne... :-)

@csiky944:

Egy ilyen elpuhult mezőnyben nem is csodálom, hogy odaértek...

@crix:

Egy közös csoport is beleférne ezekből a klasszik szoci verdákból!

csiky944 2009.08.26. 07:41:52

@Sabc: :)
én mindig összekeverem,aztán az alkotók oldalán is így szerepelt
javítom