Még a jútyubon találtam ezt a videót.
Az ötlet, hogy ütőképessé tették Amrein-ék a VFTS-t tényleg nagyszerű, csak az zavart, hogy a könnyebb utat választották. Vagyis nem a Zsiguli alkatrészekkel kínlódnak, hanem kicsit komolyabb nyugati cuccokból legóztak. Így került a láncos zsiga motor helyére egy VW Golf Kit-Car motor (gondolom a 3-as Golf Kit-Caré). Két liter, 16 szelep és 240 ló, ugyanennyi Nm. Maradt az 5 sebességes egyenes fogazású aszinkron Lada váltó és a legendás 4,7-es sperr. A futóműbe Bilstein gátlók, erősített GL szemes lengőkarok, teflon szilent és egy Mazda hátsóhíd. A megállásban Brembo Racing 4 dugattyús fék segít Ferodo Racing betétekkel, valamint hátulra is tárcsafék került. A kerekek szintén maradtak, azok 15"-ak.
A VFTS-ek nagy hátránya volt ugye a homologizáció miatti ragaszkodás a dobfékhez hátul. A gyári hátsóhíd is gyenge volt az eredeti 160 lóerőnek, azt kezdetektől fogva erősítve használták. De így is sokszor eltörte az erő. Valamint a közel 40 éves konstrukciójú motor, aminek a tuningolása véges. A legendák szerint a szovjet gyári gépek némelyike tudott 180 lóerőt is, viszont ők tényleg csak egyversenyes motorokat építettek.
Mára már odaáig jutottak a tunerek, hogy inkább felfúrják 1,8-asra a motort vagy alapból a Niva 1,7-esét bökik fel közel 2 literesre. Ehhez meg már nem a legendás 45-ös Weber karburátorokat használják, hanem tesznek rá injektort. Csakhogy így nem lesz homológ és nem versenyezhet egy ilyen autó az első és másod osztályban, maximum RTE-ben vagy Ralisprint futamokon.
Még Matics Misi mondta, hogy ha lehetővé tennék, hogy egy VFTS-en lehessen használni injektort és hozzá komolyabb elektronikát (pl. gyújtás) máris sokkal komolyabb gép lenne. Nem beszélve arról, ha hátul is lehetne tárcsaféket használni és elöl komoly féket használni (merthogy most csak a tárcsa és a betét anyaga lehet versenycucc) akkor akár az abszolút 15. hely környéke elérhető lenne az eslő osztályban. Mivel a gép tudná.
Ezt most Amreinék megcsinálták, az eredmény egy ütőképes versenyautó, de mégsem az igazi, az a fránya motor... :(
Beszóltak