Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Ilyen állat pedig nincs!

2009.08.26. 08:00 | apamacko | 20 komment

Címkék: motor jawa prototípus indain

Egy másik íráshoz nézegettem a neten a hírdetéseket mikor újra megláttam ezt.

A hirdetés régi, tudom, magam is többször láttam. Most kissé meg is lepődtem, hogy még mindig megvan a gép. A magyarázat persze egyszerű, és az eladó sem akar becsapni senkit. Őszintén elmondja a rövid leírásban, hogy a motor természetesen nem gyári prototípus csak egy (képen legalábbis) jól sikerült múltidéző jármű. A második henger csupán díszítmény, de hogy ez elsőre ne legyen feltűnő, a kipufogó csövei szépen össze vannak varrva. A motor megjelenése szépen hozza a negyvenes évek Indianjainak formavilágát. A járgány színére is talán innen merítettek ihletet.

Az egyetlen szomorúság a történetben az, hogy a jármű okmányok híján nem helyezhető forgalomba. Ennek ellenére becsülöm a motor építőjét aki szépet és egyedit alkotott.
Aki mégis érdeklődik a jármű iránt az a Jawa hirdetések közt keresse, a legismertebb hirdetési oldalon.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr601335187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halálos_fogkefe 2009.08.26. 10:42:34

díszítmény? hát kövezzetek meg, de nekem ez egy kategória a műanyag krómfestékes kipufogóvéggel a suzukikon. persze a másik véglete a kategóriának, de alapjaiba véve ugyan az (attól függetlenül hogy ízlésesen sikerült - én bekajáltam volna hogy kéthengeres, mert nekem semmit nem mond egy ilyen motor, csak azt hogy öreg).
autós hasonlattal élve ez olyan nekem, mintha vennék egy gyönyörűen restautált ford cortinát és ragasztanék rá műanyag tárcsaféket meg forma1 stílusú tanksapkát.
mellesleg nekem valahogy olyan furán áll az a hátsó sárvédő. mintha egy mérettel nagyobb kerékhez tervezték volna :) mindenesetre a lomokból (mert gondolom abból készült) szép kis járgányt hozott össze, csak ha nem mondtátok volna hogy kamumotor is van hozzá akkor jobban alszom.

mobo 2009.08.26. 10:53:45

Irtó szép dög és tényleg Indian-os!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.08.26. 11:00:01

@Halálos_fogkefe:
Szerintem ötletes, még ha kamu is, és szép a kivitelezés.
Ez egy míves, kézimunkával készült kamu, nem egy fröccsöntött sorozatgyártott, amiről te beszélsz, ráadásul tökéletesen passzol a stílusához, szintén ellentétben azzal, amiről te beszélsz.

Rocko- 2009.08.26. 11:11:08

@Daily Shark: egyetértek. ízlésesen van megépítve, nem olyan rikítóan ocsmány, amire az ember rámondja h kárvolt.

Unter Bahn (törölt) 2009.08.26. 11:32:01

Üdv! Ha már elismert műfaj az optikai tuning, akkor nézzük ezt is ilyesmi szemmel: öregnek öreg, motornak motor, Indiannak 'utánzat' vagy 'replika', de nekem akkor is szemrevaló "átverés".

Ráadásul beindul a fantáziám arra, hogy a forgattyúsház átszabásával (szintre marás, két hengert befogadó közdarab öntés/reszelés és egy halom egyéb gépmunka révén akár tényleg lehetne hasonló, valóban V2-es, de működő utánzatot csinálni.

Ne kövezzetek meg, én a jármű-blogok azon különös állata vagyok, aki a nagyautót preferálja, de ha nyerne a lottón, biztosan lenne egy turbós-Hayabusa-blokkos kispolákja, természetesen látványban minél széria-közelibb állapotban...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.08.26. 11:42:44

@Unter Bahn:

>Ráadásul beindul a fantáziám arra, hogy a forgattyúsház átszabásával (szintre marás, két hengert befogadó közdarab öntés/reszelés és egy halom egyéb gépmunka révén akár tényleg lehetne hasonló, valóban V2-es, de működő utánzatot csinálni.

Már van. Igaz, az Pannónia, Guzzi stílusban keresztbe fordítva. Így adta ki, szerintem szebb is.

totalbike.hu/technika/v2_pannonia/

mry314 2009.08.26. 12:15:51

@Halálos_fogkefe:
"mellesleg nekem valahogy olyan furán áll az a hátsó sárvédő. mintha egy mérettel nagyobb kerékhez tervezték volna :) "

Ha ráülsz, akkor a "helyére kerül" az...:)
Faternak van egy hasonló gépe, 1976-os évjárat, a mai napig príma állapotban.
Vezettem, van egy fílingje ;)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.26. 12:34:14

@scheerti: A két ütemű motor természetéből fakadóan nem lehet így V-re megcsinálni. Ahhoz már át kéne alakítani feltötőssé, hogy az elősűrítést ki lehessen hagyni a forgyattyús házban.

yeti 2009.08.26. 12:47:05

@scheerti: Nem tudsz valami infót arról a v2-es Pannóniáról?Valami műszaki adatra gondolok teljesítmény ilyesmik,és hogy hogy sikerült lepapírozni.

@newtehen: Meg lehet csinálni,csak az új főtengelynek kell másnak lennie mint a négyütemű V motoroké.Szerintem......

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.08.26. 13:06:31

@yeti:

Semmit nem tudok róla, csak amennyit a cikkben írtak. Kérdezz az indexes Panónia fórumon, de vigyázz, harapnak.:)

apamacko 2009.08.26. 13:38:44

@scheerti: A Pannóniások harapnak ?
Jajj lesz nekem estére :-))

apamacko 2009.08.26. 13:43:11

@yeti: Ha a kétütemű V2 főtengelyét a hengerszöggel azonos szögben ékeled el, vagyis a két henger pont egyszerre együtt jár, akkor meg lehet csinálni. Szép lesz, de a hangja nem lesz V2 hang az egyszerre gyújtás miatt.
Ugye jól gondolom?
(Valahogy így müxik a boxer kétütemű is)

yeti 2009.08.26. 15:28:40

@apamacko: Pontosan így gondoltam.Csak nem írtam mert nem tudtam volna ilyen jól megfogalmazni.Ez az ékelés jó szó megjegyzem. :)

@scheerti: "Kérdezz az indexes Panónia fórumon, de vigyázz, harapnak.:)"
A Panónia fórumot nem ismerem,de a Pannónia fórumon biztos harapnának hiányzó "n"-ért. :D

zalkapone 2009.08.26. 19:29:56

Szerintem zsivány kis moci! Ha nem is jár mindkét henger, attól még jól néz ki! Azért a Motorépítők című műsorban ledobnák a láncot tőle! :-)

Unter Bahn (törölt) 2009.08.26. 21:09:44

@scheerti: Nyilván egy ilyn V2-eshez a főtengelyhez olyan szinten kellene nyúlni, hogy a hajtókar csapolást és a forgattyúsházak elkülönítését is megoldják. De nem tartom lehetetlennek...

Lusta vagyok utána nézni, de a WM-nek nem volt valami hasonló V2-es kétüteműje anno?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.08.26. 21:40:09

@Unter Bahn:

A Hondának volt V2-es kétütemű versenymotorja, ha jól emlékszem. Asszem az NSR500V volt, valami brutális erővel. Utcai V2-es kétütemű nekem nem ugrik be, lehet, hogy volt, de nem ismerek ilyet.

Unter Bahn (törölt) 2009.08.26. 21:58:47

"Az 1949. évi őszi vásáron kiállították az új 250-es Csepelt is, ikerdugattyús konstrukcíóval, amely a Jurek Aurél vezette tervezőcsoport munkája volt. A Puch-szisztémát követő modell Csepel 250/U néven került be a gyártmánysorba, de csak két éven át, 1950-ben és 1951-ben gyártották. Utóda az egydugattyús Csepel 250 lett."

Szerintem erre emlékezhettem, de most nem jut eszembe, hogy képet hol láttam róla. És inkább a 350 ccm rémlik, de mostmár elbizonytalanodtam...


danuvia.gportal.hu/ - itt találtam a hivatkozott részt, de biztosan van részletesebb info is...

apamacko 2009.08.27. 09:18:58

A Csepel 250/U más világ!
Nem V2 hanem Y hajtókaros motor, a főtengelyen csak egy hajtókar csap van.
A két dugattyú egy hengertömbben, de két párhuzamos hengerben mozog, viszont közös égéstérrel. A magas fordulatot nem szerette, nagy volt az alternáló tömeg.

Unter Bahn (törölt) 2009.08.27. 09:40:29

Azt hiszem, hogy nagyon mellényúltam:-(

A Victoria Bergmeister volt a V2-es 350 ccm-es motor, de az meg nem kétütemű...

Kétütemű V-elrendezésűt max. a versenysportban találtam, illetve ott volt még a Bimotának egy halva született V-Due, arra esetleg rá lehet erőszakolni egy "utcai motor"-köntöst, de ha jól emlékszem, igazából nem kimondottan utcára szánták.

Krisi 2009.08.27. 15:20:10

Motorom most van szerelőnél, és a srác udvarában ott áll egy működőképes(!) sornégyes Jawa. Ő maga csinálta, csopper stílusú, azt mondja nincs vele semmi baj, használja, egyedül az a bökkenő, hogy évente kell láncot cserélni rajta :)
A hangját sajnos nem hallottam, de kíváncsi lennék rá nagyon