Delorean napot tartunk ma. Foglalkozunk az autóval, és egy kicsit persze szülőatyjával, John Zachary Deloreannel, no meg persze az autótól szinte elválaszthatatlan Vissza a jövőbe filmtrilógiával is. Sorban érkeznek a postok, ha valamiről lemaradtál, elolvashatod majd egyben is:
- Tudtad, hogy a Delorean-időgép bejegyzett jármű Kalifornia államban ?
Az imdb.com Apróságok rovata alapján: "A Delorean-időgép nyilvántartásban bejegyzett, regisztrált jármű Kaliforniában. Bár a filmben használt rendszámtáblán az "OUTATIME" felirat szerepel, az érvényes rendszáma 3CZV657."
- A kürtgomb nem a kormány közepén van.
Bár a filmben, amikor Marty beüti a fejét a kormányba, megszólal a kürt, valójában az irányjelző kar végének megnyomásával működtethető.
- Az ajtók nem adnak olyan hangot, mint a filmben.
Valójában csak annyit hallani, mint amennyit egy átlagos autó csomagtartójának gázteleszkópjai adnak ki.
- Az első tervekben az időgép egy hűtőszekrény lett volna.
Bob Gale forgatókönyvíró és Robert Zemeckis producer attól tartottak, hogy a film hatására gyerekek zárják majd magukat hűstőszekrénybe, így inkább egy Deloreanba építették az időgépet.
- A harmadik részben a vonattal való ütközést robbanószerekkel segítették.
Az ott szereplő Deloreant elvágták, kiürítették és robbanóanyagot helyeztek el rajta a drámaibb hatás kedvéért. Ha kikockázod a filmet, láthatod, hogy az autó felrobban még a vonattal való ütközés előtt.
- Az Unversal Studios-nál és egy Orlandói vidámparkban kiállított autók nem szerepeltek a filmben.
Ezeket csak kiállítási autónak építették. Az egyik "eredeti" autó az Universal Studios egyik hátsó parkolójában áll. A stúdió "Back to the Future" túráját 2007-ben leállították, hogy helyet adjanak a The Simpsons túrának.
- Összesen 7 Deloreant használtak fel a filmekhez.
Néhányat félbevágtak, kettő pedig VW (Bogár!)-motort és alvázat kapott (ezek láthatóak a 3. rész sivatagi jelenetében). A legtöbbször használt Delorean egy 1981-es modell volt, a géptetőn látható törésvonallal és szürke belsővel. A többé-kevésbé megmaradt autók Jay Ohrberghez kerültek, aki újjáépítette őket, majd kiárulta.
- A Vissza a Jövőbe film a nyolcadik legnagyobb bevételű mozi volt a nyolcvanas években.
Ma is az évtized legnagyobb filmjei közé sorolják.
- Marty McFly-t eredetileg Eric Stolz alakította volna a filmben.
Az első rész nagy részét vele forgatták le. Michael J. Fox olvasta a forgatókönyvet, és jelezte, szívesen játszana a filmben. Időbeosztását azonban nehéz volt átalakítani, ekkor forgatott ugyanis a Family Ties című tv-sorozattal is. Hat hét forgatás után Stolzot kirúgták, és Fox vette át a szerepet. Nem volt könnyű dolga, nappal a tv-sorozaton dolgozott, ezért a filmet csak este és éjjel tudták felvenni.
- A Mr. Fusion házi reaktor egy egyszerű Krups kávédaráló.
A második részben Doki a jövőből visszatérve egy Mr. Fusion házi reaktorral állítja elő a fluxuskondenzátor működéséhez szükséges 1.21 gigawatt energiát - háztartási hulladékból. A valóságban a reaktor egy Krups kávédaráló felszerelésével készült el.
- A Delorean-időgépet Kevin Pike tervezte és építette.
Az időgép és a fluxuskondenzátor túlnyomó része használt repülőgép-alkatrészek maradékaiból készültek. Némely darabjai még ma is látható kiállítva Kevin Pike műhelyében.
- George Barrisnak nincs köze a Delorean megépítéséhez.
Barris (vigyázz, hangos honlap!), az amerika autóépítő sokat dolgozott hollywoodi filmeseknek. Ettől is gyakrabban vásárolta meg a más filmekben szereplő autókkal kapcsolatos jogokat, majd állította be őket saját gyermekeként. Így tett a BTTF Deloreanjével is. 2004-ben azonban Bob Gale, a forgatókönyv írója kijelentette a sajtónak: "George Barris nem vett részt a Delorean-időgép tervezésében vagy elkészítésében".
- A film címe eredetileg "Űrzombik a Plútóról" lett volna.
Nem vicc - szerencsére később megváltoztatták, így kapta a Vissza a Jövőbe címet. Az eredeti cím feltűnik 1955-ben, azon a képregényen, amelyet a kisfiú mutat apjának, amikor Marty a csűrben landol.
Beszóltak