Olvasom az Indexen:
A schengeni határrendszerrel új helyzet alakult ki, megszűntek azok az anomáliák, melyek öt-nyolc évvel ezelőtt az eredetiségvizsgálatot életre hívták, ezen változtatni kell, felesleges kiadás és bosszantó a gépkocsi-tulajdonosoknak.
Drága ötletgazda, kedves képviselő urak!
Zseniális az ötlet, de kérem, felejtsék el! Felejtsék el, és hagyjanak mindent a régiben. Tudják, normális, európai országokban, eredetiségvizsgáról nem is hallottak az emberek. Talán azért nem, mert ott nem kell más tagállamból származó, egyébként jó állapotú, érvényes okmányokkal rendelkező autókat apró darabokra vágni, majd romos bontószökevények számaival elsütni, hogy részt vehessenek a forgalomban. Igen, természetesen van hivatalos út is, ha az embernek temérdek pénze és türelme van, hogy nyakába vegye a hivatalokat, ahonnan fénymásolt papírok tucatjával zavarják el, majd ha szerencséje lesz, előbb-utóbb beülhet a külföldről hozott autójába.
Még mindig zavar kicsit, hogy a külföldiek a képembe röhögnek, ha elmondom, hogy itthon egy autó átírása minimum 200 euró, de a duplája is lehet, ha nagyobb autót vásárol az ember. Az már nem cseppet sem érdekel, hogy Önök, ott a nagy kupola alatt kvázi autótolvajnak, simlis, átkozott csalónak tartanak mindenkit, aki azon gondolkodik, hogy eladja az autóját. Ennél már csak az kellemesebb, ha fizetni is kell érte 17000, vagy 18500 forintot.
Aki akarta, az eddig is megtalálta a módját, hogy kikerülje a magyar hivatalokat, pont az ilyen apró kedvességek miatt. Az új vagy újabb autóknál ezt szlovák rendszámmal csinálják, ami teljesen törvényes, európai megoldás. Próbálnak belekötni, de nem nagyon megy. A másik módszer kicsit sárgább, kicsit balkánibb, de miénk. Kell egy jó állapotú külföldi autó, meg a lehető legrozzantabb magyar forgalmis testvére, és már kezdődhet is a számháború. Ezután már csak egy olyan eredetiségvizsgáló kell, aki nem kérdez sokat, ügyesen tartja a rétegvastagságmérőt és egész normális fotókat is csinál. Lebukásra az esély nulla, még "okos" műszaki vizsgára se kell vinni az autót, ott ugyanis a kutya se nézi, hogy ki-mit babrált, ha a számok stimmelnek.
Hát ennyit ér az hírös eredetiségvizsgálat. Az autólopások megakadályozásához kevés, adónak pont jó, meg mégis úgy néz ki, mintha csináltak volna valamit. Akkor is így volt ez, amikor kitalálták, így van most is, mikor el szeretnék törölni. Mégis azt kérem, hogy ne töröljék el! Megint reményt ébresztenek a ridegtartáson levő autósokban, hogy itt valami jobb lett, pedig ez egész egyszerűen nem igaz. Legutóbb a zöldkártya eltörlésénél hitte azt mindenki, hogy változhat valami a jó irányba, aztán kiderült, hogy az évenkénti műszaki vizsga bevezetésével a tíz évesnél idősebb autók tulajdonosai megint a zsebükbe nyúlhatnak, kicsit mélyebben, mint eddig. Tekintve, hogy idehaza az autók átlagéletkora 11 év, ez nem jó eredmény. Már most biztosak vagyunk benne, hogy az eredetvizsgát csak úgy nem lehet eltörölni, valószínűleg készülne valamilyen tervezet, hogy be lehessen építeni a műszaki vizsgába, egy csekély összeg ellenében, természetesen. Kérem, ha jót akarnak tenni, akkor a szolgálati laptopon nyugodtan IWIW-ezzenek, játszanak on-line játékokat, vagy olvassanak vicceket, csak ne gondolkodjanak azon, hogy az autósok mivel járnak jobban, mert annak valahogy sosincs jó vége.
Üdvözlettel: Következő Vásárló Miklós
Beszóltak