Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Az első Bridgestone amit nem szeretek

2009.09.30. 17:00 | Lowtyo | 17 komment

Címkék: gumi opel michelin gumiabroncs bridgestone közlekedésbiztonság

Bogaras vagyok. Nem csak azért, mert imádom a kis púpos német népautókat, hanem mert egy rakás rigolyám is van, erről igazán a családom tudna érdekes dolgokat mesélni. Egyik ilyen, hogy általában ragaszkodom egy márkához, ha az egyszer már bevált. Sokan vagyunk ezzel így, gondoljanak csak azokra, akik sokadszorra veszik ugyanannak a gyártónak az autóját, televízióját, erősítőjét... stb.

Nagyon sok autógumival volt már dolgom, olcsóbakkal, drágábbakkal, mikor milyenre volt pénzünk. Igazából egészen addig, míg meg nem vettük a Bravonkat és gumivásárlásra került a sor, addig ismerősök, barátok, fórumokon leírt tapasztalatok alapján választottam. Volt, ami egész jó volt, volt ami csapnivalónak bizonyult. Például kétszer is volt Michelinem, mindkettőt tiszta szívemből gyűlöltem, aztán olyan is volt, ami olcsóbb gumi volt és mégis egész jól működött.

Visszatérve a Bravora, azon egy Bridgestone Potenza RE720 típusú gumi volt és ott jött el az a pont, amikor úgy éreztem, megtaláltam a nekem legjobban tetsző típust. Csendes volt, vízen mesésen működött és úgy éreztem, nincs az a centripetális erő, ami hatására megszűnhetne az út és az abroncs közti tapadás. Imádtam. Gyári lemezfelnin volt, még arra is hajlandó voltam, hogy lemondjak a könnyűfém felnikről, mert egyszerűen nem akartam ledobni azokat a remek gumókat. Számomra a Bridgestone lett a világ legjobb gumigyártója. Nem sokkal később aztán ismét bizonyított a japán gyártó, csirkénket egy DMZ3 típusú téligumival szerelve vettük. Arról is csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Mikor már kezdett jelentősen csökkenni a minta mélysége gondolni sem tudtam másra, mint, hogy ismét Bridgestone kerül rá. Aztán történt valami.

Télen átültem egy másik céges autóba, mit ad isten azon is Bridgestone téligumik voltak, nem is volt velük bajom. Addigra már szinte ortodox Bridgestone hívő lettem, örültem is neki, hogy a nyári abroncsok is a fent említett gyártótól valók. Tavasszal csere, majd pár száz kilométer után kezdtem kicsit feszengeni a sofőrülésben. Fene sem tudja miért, nem működtek úgy, ahogy szerettem volna. Nagyon sok rosszat nem tudnék mondani róluk, ha csak az nem rossz, hogy egy prémium gumi körülbelül egy jó közepes abroncs szintjét hozza. Nagyjából annyit tud, mint mondjuk az előző Maloya Futua Sport W abroncsaim. Felesleges hihetetlen kanyarsebességekről álmodoznom, forszírozott tempónál diszkrét visítással adja tudtomra, hogy itt a vége, vízen még tűrhető, de egészen bizonytalan érzés vele autózni. Tudják, mikor fogalmuk sincs, hol lehet a határa a tapadásnak. Az eddigi Bridgestonaimban pont ezt szerettem legjobban, hogy nagyon sok visszajelzést adtak és nagyon sok tartalék volt bennük. Ez meg olyan jó-jó, de nem az igazi. Pedig még öregnek sem lehetne mondani őket, öt évvel ezelőtt gördültek le a gyártósorról. Minta is van még rajtuk bőven és az ADAC 2008-as nyári gumi tesztjén különösen ajánlott címkét kapott ez a típus. Fura.

Eddig mindenkinek azt ajánlottam, ha megkérdezte milyen típusú gumit vegyen, hogy Bridgestone-t, most azonban kicsit meginogtam. Kár, mert már úgy tűnt, holtig tartó szerelem lesz a dologból. Nem mondom, hogy soha többet Bridgestone, hisz három típus is remekül működött, de azt sem terjesztem többé, hogy mindegy milyen csak Bridgestone legyen. Végül a csirkénkre sem ilyen gumi került, hanem General Grabber AT2, de úgy érzem nem is lőttem vele nagyon mellé, eddig nagyon meg vagyok vele elégedve.
És Önök milyen abroncsra esküsznek?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr901404328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.09.30. 17:23:21

Hasolnóképpen vagyok a GoodYearrel, de a céges fóbián pl. BFGoodrich van, és ugyan nyikorog, mint a veszettfene de szerintem jól tapad, tehát nemtudom :)

zalkapone 2009.09.30. 19:03:08

Nekem téli-nyári garnitúra is Fulda. Télivel sikeresen hólánc nélkül megjártam a Magas-Tátrát, nagyon jól pergeti ki a havat a mintából, jégen sem csúszkál. Persze a sebességet ésszel megválasztva közlekedem télen, szóval nem tudom, hogy a Vatanen típusú vezetőket hogyan reagálja le. Nyárival meg szép kanyarsebességeket szoktam elérni a körforgalmakban... Kicsit puha a gumi maga, de szerintem valamit valamiért. Három évet kibírt alattam, én szeretem. A tavaszi vásárlás is Fulda lesz, az új Carat Progresso. Általában dícsérik, majd meglátjuk!

sandrew 2009.09.30. 19:12:14

A gumiválasztás nálam is szent dolog. Az ADAC tesztjeit érdemes elolvasni, de fenntartással kell kezelni, mert: személyes tapasztalatom, hogy azonos típusú abroncs másik autón, más méretben máshogy működik! Nem véletlen, hogy bizonyos autógyártók némelyik típusukra "customizáltatják" a gumikat az abroncsgyártókkal. Konkrétan nekem (is) a Bridgeston Turanza ER300 vált be a legjobban, de jó volt a Pirelli P6 is és még a Continental Contiecocontact vagy mi a szösz is. Ami nem jött be, az a Dunlop SP Sport 01 és a Barum Brillantis. A Michelinek futásteljesítményre felfelé kilógnak a sorból, cserébe nem túl jól autózhatók. A Yokohama az ellentéte, 30e km alatt ronggyá lehet koptatni, cserébe viszont hihetetlenül tapad (főleg szárazon). A téliek közül meglepően jó volt a Pneumant P100 és valami Kléber is (nem emlékszem), a most használatos GoodYear Ultragripet viszont nem venném meg még egyszer. Persze a felsoroltak nem egy kocsin voltak, ez kb. 4 autóm gumitapasztalatai.

GábriSany535i 2009.09.30. 20:54:37

195/70 R14 8 éves 4 évszakos után lett reendes 205/55 R16os gumim, ki a faszt érdekel a márka meg a típus, kanyarodik mint a veszettélet :D

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.09.30. 21:25:40

Személygumiban /mármint nem terepjáróéban/ nem vagyok igazán járatos, de nekem egyszer volt AT mintás gumim - nem is lesz többet. Semmire nem jó: vízen, havon, sárban csúszik, irányíthatatlan. Egyedül a száraz úton lehet használni szerintem.
Nekem ugyanez a GG, de MT van most vagy két éve: igaz, lopni nem ezzel kell menni, olyan hangos:D , de megy is mindenhol, tökön-répán.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.09.30. 22:03:51

Continental Ecocontact

Szép és jó,ráadásul keveset eszik vele a kocsi.

rbalint88 2009.09.30. 22:47:41

pirelli pzero nero nekem bevált. jól tart nagyon, szépen, megfoghatóan, érzéssel kezd el csúszni majd vonyítani. arról meg, hogy olyan balkáni szekérutak vannak, hogy elpattogok az ívről, nem a gumi tehet
télire kléber krisalp hp, egész korrekt, meg pirelli w190 snowsport, az hátul van, de ha nem szándékosan rakom ki a seggét akkor úton marad.
most télen toyo snowproxok lesznek, kíváncsi vagyok rájuk.

martong 2009.10.01. 00:16:24

Azt hiszem velem van a gond, de nekem egy szezonnál többet nem bír ki a gumi, soha, minden éveben újat kell vegyek, Nyári Goodyear Eagle F1 GSD3, téli ua. Ultra grip. (225/40 R18)
Tud valaki olyat ami ekkorát tapad, de kibírja a 15ezer km-t??

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.01. 10:57:44

Attól függ, mire kell.
Öreg, 4x4-es, csak városban és sárban használt autóra Goodyear Vector (igen, négyévszakos.)

Nyárra, gyors autóra, pályázni meg túrázni: Yokohama, Goodyear, Pirelli.
Nyárra, csak városba: Bármilyen eco-izé.

Télre, gyors autóra, pályázni meg túrázni: Goodyear UG-akárhány.
Nyárra, csak városba, olyan környékre, ahova nem jut el a hókotró: Nokian.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.01. 11:08:46

Az utolsó sorban a mondat eleji "Nyárra" szó "Télre" cserélendő természetesen.

Lowtyo 2009.10.01. 11:23:06

@Brigi \"B. A.\" főnöke: goodyear ug nekem is volt, szerettem.
@BeeTm: continental ecocontact nekem nagyon nem működött
@martong: hehe. van ahol nem félkeresztbe autózol?
@Peteetow: nekem nagyon bejött az at gumi. mondjuk 90 %-ban aszfalton használjuk és a maradék 10%-ban is max. földes úton. csendes, és tapad vizes úton is. hóban majd kiderül télen hogy muzsikál. persze, ha javarészt terepen használnám, én sem ezt választottam volna.

Tommi 2009.10.01. 15:09:41

Télire Hakkapelita. A Samarán mindig kiválóan bevált.
Nyáriban meg Michelin Energy X van, de jövőre már nem kerülnek fel valószínűleg.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.10.01. 21:14:52

@Lowtyo:
Én is javarészt aszfalton használom, viszont ha lemegyek róla, nincs halálfélelmem, hogy elakadok. Azaz, csak messzebb a segítségtől, mint szokták volt mondani.:DDD
Nekem ez az "All" csak úgy jött be, hogy mindenhol sz@r használni. Kivéve a nyári aszfaltot, de ott meg felnin is elmegy.:-)

Dagiszabi 2009.10.01. 22:25:28

Terepjáróra BFG MudTerrain.
Mercin nekem bejött még a Vredestein Hi-trac is. Esőben kutyajó, igaz viszonylag virsli 205/65R15 ös volt.
Cimborának 225/50R16 ban Kumho ECSTA tetszik nagyon. Attól függetlenül hogy olcsó, jól tapad és nem is fogy olyan vészesen mint ahogyan használja.

tomnemtom 2009.10.02. 12:05:24

céges autókon eddig mindig Jokohama volt, nyári is, téli is. igen, veszettül tapadnak, gyorsan kopnak, de ár/élmény/használati idő arányuk jó. nemtom, az új cégautóra mit rakat a főnököm.
Angelára meg jó a Brillantis, sokkal jobb, mint pl. a Kleber.

sunblind 2010.01.16. 23:51:51

ohh, kicsit későn akadtam rá, de összevág a véleményünk ... a mazdán re050a van nyáron, az sem rossz, viszont a vti-n volt nekem re720, és az tényleg tökéletes volt ... zseniális gumi ... a végét elpályáztam, aztán cseréltem ugye er300-ra ... és pislogtam kerek szemmel ... egészen más karakterű cucc, ekonomi van, meg tartósabb összetétel, a sportosság, meg a hajszálpontos érzékelés odalett. eladtam. olvastam az adacot, ráadásul akcióban is volt, ecsta ment fel. rossz irány. ráadásul nekem az volt eddig a leghangosabb is. eladtam, aztán ment fel a téli micslejn ... most minnyá itt a tavasz, élvezném a rosszcsont pontosságát, agilitását, meg a klassz futóművét, de fogalmam sincs ... talán p6 ...
süti beállítások módosítása