Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

CuCU feltámad

2009.11.10. 09:00 | Rocko- | 22 komment

Címkék: audi flex szerelés hip cucu audi 90 1 2 4 5 3 audi kx

Előszó: Tartozom ezzel az írással már jó ideje, íme most eljött az idő, képernyőre vetem a nyár történéseit. A post munkacíme eredetileg CuCU megfiatalodik volt, viszont közben törént egy esemény, ami miatt ez már kissé átalakult, hiszen az autóm Főnix madárként támadt fel. Már ha élhetek ezzel a totális képzavarral.

Első fejezet: Pár apróbb dolgot még májusban letudtam prokee-val a vásárlás után pár hétben. Pár szimpla izzócsere, kmóra javítás (erről majd később), meg egy általános, átfogóbb, szakértőbb körbetekintés. Illetve Audi Klubról Sanders kolléga mutatott egy Audis bontót, onnan is szereztem pár apróságot.
Még június elején kivettem egy hét szabadságot, hogy letudjak pár autó körüli teendőt. Az egyik a zöldkártya volt, sikeresen megkapta, de ugye sajnos csak egy évre. Viszlát, kösz, jövőre veled ugyanitt.

A másik része volt a keményebb dió - hittem akkor. Vásárlás után összeírtam ilyen hibákat találtam, természetesen egy öreg autónál ez a lista kifogyhatatalan, némelyik zavaróbb, némelyik nem.
Aztán júniusban kimentem Érdre FlexPéterhez a segítségét kérni. Először általános jelleggel, ki tudja mit találunk alapon lecseréltük a vezérműszíjat, a vízpumpát és a légszűrőt.

Rocko: 090603Audi szerelés14
A képek kattintásra megnagyobbodnak!

Mint látható a légszűrő annyira nem is koszos, de ha már eljutottunk addig, akkor cseréljük. Apropó, eljutni. Mutatom a motorteret, lehet tippelgetni a légszűrő helyére.

Rocko: 090603Audi szerelés04

Akkor segítek: a képen bal oldalon látható, az üzemanyagelosztó fej alatt (a fekete gumipók előtt van). Hmm, hogyanis kéne leszedni? Üzemanyagelosztó fejet mozgatjuk, nem jó. A sarkon található vas pont eltakarja, nem jó. Hoppá! Hát akkor jöjjön előre, jobb első fényszóró ki, annak ah elyén át simán kijön. Huhh, letudva. Vezűrműszíj. Ennyire nyúlt:

Rocko: 090603Audi szerelés06

Rocko: 090603Audi szerelés05

Cseréljük! Persze feszítőgörgővel és vízpumpával. Utóbbival nem is volt gond, annál inkább előbbivel. De ne rohanjunk ennyire előre. Cseréhez elsőként ugye a főtengelyt kéne kiékelni. Hát, sebességbe téve elforog. Akkor hogyan? No, azért Hans se volt olyan hülye, a váltó előtt van egy luk, ahol stifttel ki lehet ékelni. No, akkor kapjuk szét! Első műveleti pont: leszedni az autó elejét, ugyanis a sorötös motor egészen az autó orráig ki van lógatva, a szíj szinte hűtőrácsban van. Miután ezt megtettük, jöhetnek a további lépések. Fedél eltávolítása, szíj leszedése.

Rocko: 090603Audi szerelés08

England? Ajjaj. Ahogy már írtam: a vízpumpával nem is volt gond, ellenben a feszítőgörgő nem volt éppen kerek, meg volt ütve. 

Rocko: 090603Audi szerelés09
A baloldali az új.

Rohanás vissza prokee-hoz, cseréljük. Megnézzük az újat, erre már Slovakia helyett a megnyugtatóbb Germany olvasható. Passzol, stimmel, rendben.

Rocko: 090603Audi szerelés12
Hűtővíz. Nem túl szép.

Cserélve lett az üzemanyagszűrő is, ki tudja Pesten mit kap az autó.
A legfontosabb problémát a végére hagytuk: a gátlók cseréjét.

Rocko: 090603Audi szerelés17

Ugyanis kátyúnál, úthibánál - pláne súllyal - a hátsó kerekek beleértek a kaszniba. Ez önmagában sem jó, még úgy, hogy eszi a gumit. Ezt hagytuk a végére, viszont ekkor már elég későre járt az idő, az éjszakába belenyúló szerelés már érezhetően fáradtak voltunk.

Rocko: 090603Audi szerelés20

Másnap nekem programom volt, így Hagynék Időt Péter egyedül végezte el ezen műveletet. Szüksége is volt minden erejére, ugyanis a gátló alsó csavarja berohadt, és sehogy se akart kijönni. Nos, ekkor került elő a flex, és ennek segítségével szabadult ki a csavar. Természetesen ez nem este 10-kor történt, és nem napestig, de ez már lényegtelen a szomszédok számára. Szóval kiesett egy csavar, pótolni kéne valamivel. Na de mivel? Petihez méltóan BMW-ből származó csavarok voltak, az egyik pontosan illett oda. Akkor annak ott a helye. Így az autómban végre tökéletes a csillagok állása. Jelen lett a rettegett germán triumvirátus. Ugyanis egyik előző tulaj valamilyen megfontolásból Mercedes-Benz SL 55 AMG feliratú szőnyegeket tett be, hátul BMW csavar van, és az autó Audi. Hát nem szép az élet? :)

Természetesen jó hangulatban telt a nap, valami sláger vagy nem is tudom milyen rádiót hallgattunk. Szólt Cserháti-Charlie duótól a Száguldás, Porsche, Szerelem. Mint Peti felvilágosított, az eszépesz a szövegeben ezt jelenti. Kicsit aztán elgondolkdotunk, hogy ugyan melyik modellre gondolhattak, amikor ezt énekelték:

Nyolc henger, majd szétvet az erő.

Aztán később rájöttünk, hogy igen, a sok boxer között létezett nyolchengeres, a 928-as. Elnézést, de ekkora műértést nem nézek ki belőlük.

Második fejezet: Az ominózus, vízcsőrepedéses incidens után Peti átjött, szedjük ki a hibás alkatrészt, csere. Viszont ha már belenyúlunk, akkor preventíven nézzünk is szét, ugyan, mi az ami hasonló, váratlan problémát okozhat. Pillanatok alatt négy cserélendő alkatrészbe futottunk.

Az autó vásárlásakor feltételt volt, hogy zöld matricával rendelkezzen. Ezzel igen csak fura szituba kerültem: anyagilag többe kerülnek az autók, mint amennyit erre a dologra szántam, viszont budapesti lakosként a fejem felett lebegett a sárga matricás kitiltás, ezzel megfosztottak igen sok esélyes és jó autótól. Sejthető volt, de beigazolódott: Pató Pál országa vagyunk, október már elmúlt, tiltás sehol. Folyománya, hogy vettem egy 24 éves, zöld matricás autót. Önmagában a típus is ritkaság, ezzel a motorkóddal (KX) pláne. Pontos darabszámot nem tudok hogy mennyit gyártottak, de valahol 2348 és 15000 közt lehet. Ha hozzáveszem az elég ritka bordó színt, akkor van egy erős sejtésem, hogy ez az autó egyedülálló az országban. Blokkot csak egy másikat tudok, de abban már kompresszor pörög, eléggé módosítva lett az.
Szóval most megtudtam, mi is a svácji import hátránya.

Van még pár érdekesség, furcsaság az autóval kapcsolatban, de ennek még utána kell járnom. Ígérem, érdekes lesz.

Az hogy, nulla közeli a típusspecifikus alkatrész-ellátottsága.
Tehát volt a kezemben négy alkatrész, cseréljük:

Rocko: IMG 3309
fűtéscső

Rocko: IMG 3308
kartergázcső

Rocko: audi coupe 1987 crp breather hose
034 133 997 - y alakú kartergázcső

Rocko: IMG 3403
034 103 247B - flikflakkos elágazós kartergázcső, ezen van a péniszgyűrű

A fűtéscsövet és a kartergázcsövet Peti hamar beszerezte, vagyis pontosan nem olyat, de ki lehetett legozni belőle. Maradt a két másik, komplikált alkatrész. Srácok levlistán már halálra szivattak, hogy ugyan, mi az a fűtéscső, amit nem lehet slagból pótolni? Hát, azt éppenséggel lehetne, a többit nehezebb. Nos, aki a két alsó alkatrész kirakja locsolóslagból, annak személyesen adom át az 2009-es Gumicsőhajtogató verseny első díját. Miért nem nézek bontóban? Igen, egy kisszériás autóhoz biztosan lesz utángyártott, sőt, biztosan perfekt állapotban lesz, mert az nem lesz elöregedve, mint az enyém, tuti nem 24 éves lesz az se. Halott ügy. Szóval próbáltam beszerezni ezeket az alkatrészeket, nem sikerült. Nincs, megették az ufók, különbensi, felejtsem el, még Porsche Hungáriánál sincs, nem hogy kisebb szakboltokban. Természetesen megnyugtatásomra közölték, hogy csak 2008 szeptemberében állították le az Y alakú gyártását. Kösz, és mihez kezdjek ezzel? Attól még nekem nem lesz, ha nem adtok. A flik-flakkosból sincsen, csak egy A végű. Porsche-hoz. Na, akkor nézzük meg, apamackó - aki hozzáfért az alkatrészhez, megvétel előtt - összehasonlította, különbség nincs a kettő közt. Hittük akkor. Rendben, megveszem. Viszont az Y még hátra van, halvány lila ötletem sincs hogyan lehetne ezt megoldani, szemem előtt már egyedileg gyártott gumialkatrész lebeg. Voltak mindenféle ötletek, rézből kiönteni, de a bal felén látható lukban még szonda is van, esélytelen azt átültetni. A megoldást zalkapone szerelője, Zoli adta, viszont ez annyira új és drága megoldás, hogy még csak nagyvonalakban se oszthatom meg a mélyen tisztelt nagyérdeművel. Az alkatrész tesztelve lett, nyomásálló, rendben, működik. Huh, letudva, akkor rakjuk össze a gépet.

Szúrnám közbe az alkatrész beszerezhetetlenségét: július elején történt az a budaörsi incidens, július közepe-vége felé szedtük ki az alkatrészeket, szeptemberre sikerült az újakat beszerelni. Testvérek közt is három hónap.

Hívom Petit, mikor érne rá. Nem veszi fel. Oké, dolgozik. Hívom másnap, akkor se. Jövő héten se. Elérhetetlenné vált. O-ó. Van két alkatrészem, de két másik nem. A francba. Nincs kettő négy nélkül. És ki fogja összerakni a kocsimat? Mozgásképtelen, még szerelőhöz se tudom elvinni. A sukorói dátum pedig eléggé szorít.
Szoltid bajtárs Audi Klubból felajánlja a segítséget. Először este zseblámpa fényénél terepfelmérés. Oké, rendben, csináljuk. Szombatra beszerez pár univerzális csövet, megpróbáljuk abból kirakni a hiányzó dolgokat. Közben tomnemtom is jelentkezik, rajta keresztül elérem a hiányzó alkatrészeket. Remek! Először hozzá el, majd indulhat az újraélesztés!

Szép napos októberi szombaton összerakjuk a gépet, igazi lakóttelepi, parkolóban szerelés. Szerencsére senki nem jön okoskodni, csak mosolyogó és megértően biccentő embereket látunk. Géptető fel, kezünkban négy alkatrész, pár robbantott ábra, és akkor indulhat a sakkozás: no Béláim, gondolkodjunk! Ugyanis kolléga nem látta még szétszedve a gépet, én meg vagy 4 hónapja láttam hogyan volt szétszedve, már nem emlékszem a pontos műveleti sorrendre. Kezdjünk fűtéscsővel. Nézzük amit hozott univerzálisat, hogyan kéne állnia és hova? Nézzük, mérjük, itt kell vágni, jó lesz ez. Próbáljuk betiszakolni tűzfalon: nem megy. Másik irányból, bentről? Úgy se. A tűzfalon egy sor tüskeszerű tartóelem van, ami utastértől kifelé áll, így megnehezeti a berakást, ellenben fixálja az elemet. Próba innen, próba onnan, sehogy se megy be. Nézzük csak újra össze a régivel. Az egyik vége szűkebb, mint a másik. Pontosan ezért, hogy beférjen a tűzfalon. Akkor elő a Peti féle cső. Méretre jó, hosszra nem, vágjunk. Bekerül, egész jó, de a vége nem illeszkedik rendesen oda, hiányzik az a 90 fokos hajlás. Hmm, akkor vágjuk ki a másikból, és rakjuk össze, hopp, és a Fiat Uno Turboból származó közdarab tökéletesen illik ide. Király! Vagy tizedjére: vissza a cső helyére, én bentről húzom, szoltid kintről tolja, már profik vagyunk. Bent van. Akkor folytassuk a többivel. Kartergáz cső oké, megvan, de valahogy hiányos a kép. Benézek csomagtartóba: hát ez az, ide lett menekítve a pótlevegő-szabályzó szelep. Áhhá! Így már tiszta sor, mi hova kerül. Oké, az kerül bele a fura alkatrész gyűrűjébe. Mondom fér bele. Nem, nem fér bele. Megnézzük: hát ez a különbség az A és B végű alkatrész közt: kisebb az egyik gyűrűje. Oké, akkor valahogy rakjuk bele. Áááá, WD40! Van is a csomagtartóban. Nyitnám ki: nem megy. próbálom, nem megy. Mi a franc? Hallom, a központi motorja morog, de nem nyílik. És ha bentről, ülés felől közelítenénk meg? Megnézzük, kicsit sokat kéne bontani, nem dönhető az ülés. Aztán később rájövök: még a tank is ott van. Oké, akkor megoldjuk máshogyan, kicsit beolajozva működni fog. Némi mozgatással rá is megy. Perfekt, akkor a helyére be. Hopp, kimaradt az Y elem. Akkor harmadjára szét megint amit építettünk, Y be, KÉSZEN VAN! Alig hiszem el.

Indítsuk be! Beülök, katt. Próbálok mégegyszer, katt. Ahham, akku valszeg lemerült. Hmm, akkor próbáljuk bikázni. Anyám Suzukijával odaállok, járatjuk, próbáljuk, nem megy. Kergettük, de nem. Feltehetően ezért nem nyílt a csomagtartó se, oda már nem tudott a rendszer hatni, messze volt. Keserű szájízzel megköszöntem a szerelést, kicsit csalódott voltam, hogy nem indult be az autó. Gondolkoztam, hogy mit kéne még, betolni, behúzni, másik, erősebb kocsiról bebikázni, de ezeket eltettem pótterveknek. Szereztem akkutöltőt, éjszaka feltöltöttem az akkut, leviszem, és hoppá! Beindult! Éljen, működik a gép! Félig-meddig légtelenítettem a hűtővíz rendszerét, járattam a motort, húztam a számat kicsit a hidrotőkék csattogásán, majd miután megjött volt osztálytársam, elvittem egy körre, lássa a gépet, én meg örüljek, hogy megnyújtóztathattam CuCU lábait, ennyi állás után. Élvezte! :)

Zárszó: Szeretném megköszönni mindenkinek, aki közreműködött, hogy újra életet leheljünk a masinába. Lesz-e folytatása? Mindenképpen!

UI: A szerelős képek galériája itt érhető el.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr251162607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.11.10. 10:19:21

Ez ám a szopóálarc.. :) De a vége a gyönyörű, mikor összeáll.

pickapu 2009.11.10. 12:38:09

A WD40 elmaradhatatlan kellék :)

Rocko- 2009.11.10. 12:56:38

@biker_kolee: hajja, de még mennyire. :)

@pickapu: ugye-ugye?

Halálos_fogkefe 2009.11.10. 15:41:09

@Rocko-: mostmár igazán elmondhatnád mi ez a "különbensi" :)

Kifordított kacagány 2009.11.10. 16:16:13

most, hogy így túl lett misztifikálva az új és drága megoldás, igazán kíváncsi vagyok rá.

zalkapone 2009.11.10. 18:44:40

@Kifordított kacagány:

Ez olyan "topsecret" kategória! :-)

Rocko- 2009.11.10. 19:14:33

@Halálos_fogkefe: türelem-türelem.

@Kifordított kacagány: sajnos titoktartási szerződést írtam alá, így egy betűt se ejthetek róla.

@zalkapone: így van.

Halálos_fogkefe 2009.11.10. 19:22:46

túl sok itt a titkolózás :))

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 19:51:47

Nem vagyok nagy Audi fan, de a rövid tengelytávú Quattro-t kipróbálnám. 5 henger, 200 paci, 4x4... Mi kellhet még?

Amúgy a fentiek miatt félek kicsit belevágni a veteránozásba. Ez még elég fiatal, de már ehhez sincs semmi elérhető áron, veteránba meg nem mókolok bele "házit", mert akkor magamat verném át...

Kifordított kacagány 2009.11.10. 20:02:27

hogy én mennyire utállak benneteket.

Rocko- 2009.11.10. 22:53:09

@Kifordított kacagány: :D

@SpeedFreak: "de már ehhez sincs semmi elérhető áron"
erről mesélnél? én nem így tapasztalom. borítottam már én bele elég pénzt, de nincs semmi amire azt mondanám, h drága. pusztán költöttem rá - hogy nekem tetsző állapotba kerüljön, és sok kicsi sokra megy alapon megy is bele a pénz.
"veteránba meg nem mókolok bele "házit", mert akkor magamat verném át..."
nem olyan szentségtörés hidd el, és ha valami nem beszerezhető, akkor nincs más út. attól meg h nem gyári, viszont odafigyelve készül, akkor abból nem lehet baj.
"Audi fan, de a rövid tengelytávú Quattro-t kipróbálnám."
a quattro mindenhogyan jó. a többi csak körítés, ami tetézi az élményt.

GábriSany535i 2009.11.11. 16:46:02

@SpeedFreak: Drága? Nemhinném.

28 éves az autóm, a héten vettem egy váltót kardánnal és kulisszával, meg egy komplett duplacsövű(m20b20-ra ha jól tudom ritka dolog) kipufogót 10.000 pénzért.

Én ezt annyira soknak nem tartom :)

Szendwich 2009.11.11. 20:36:53

@GábriSanyi: Nem mindenki jut ám hozzá olcsón az alkatrészekhez. Momentán néha én sem. Le is szoktam az öreg autó, olcsó alkatrész dumáról. Na erről ennyit.

@Rocko-: Jó látni a vörös gépszörnyet, és tudni, hogy gurul önerőből a 4 kerekén. Remélem sok örömed leled még benne ;)

Amúgy annak a karosszériásnak törném el a kezét aki a hátsó lengéscsillapítókat tartó acél csavar menetét lefújja. AAA, mit meg szenvedtem én is vele.

Rocko- 2009.11.11. 21:19:24

@Szendwich: kösz-kösz, amikor gurul, akkor örülök. főleg akkor örülök. :)

olcsóságra: van ilyen is olyan is, én is vettem relatíve drágán alkatrészt, de ez inkább az egyediség ára, hogy máshonnan nem lehet beszerezni. de javarészt tényleg "filléres" tételek vannak.
"Amúgy annak a karosszériásnak törném el a kezét aki a hátsó lengéscsillapítókat tartó acél csavar menetét lefújja."
há jóaz óúy oda jauzsi, ne folalkozzámán avval he.

GábriSany535i 2009.11.11. 22:52:50

@Szendwich: Én se prédikálom, ezekkel a cuccokkal pl szerencsém is volt. Haver bezzeg a skoda 120L-hez milyen áron veszi a cuccokat...:)

series_one (törölt) 2009.11.11. 23:57:02

@GábriSanyi: maradjunk annyiban, hogy bontott kipufogó rosszvas árban megy, a getrag 240 meg tízezeért szokott.

de azért bontott cuccot újhoz hasonlítani kicsit erős csúsztatás.
miért nem arról beszélsz, hogy az a kipufogó újban százezer forint felett van UTÁNGYÁRTOTTBAN, csak éppen nem kapható.

series_one (törölt) 2009.11.12. 00:05:07

@series_one:

vagy említhetném azt a kishűtőt, ami semmi másban nem volt, csak e28 520ban és eltörött.
a legjobb ajánlat 94-95000 forint volt, a prokee tudott volna kb hatvanért ha jól emlékszem, EGY HÓNAP múlva.
addig tegyük sztenderre a gépet, ugye?
beteszel picipénzé bontottat, ami gyakorlatilag elodázása a nagyobb költségnek, mert az is csak huszonéves, szarrá vízkövesedve, kézzel kisöpörhető lamellákkal, bizonytalan tömítettséggel. aztán fasztudja, hol és mikor fog ugyanúgy szétszakadni, mint ami helyett betetted. nekem mákom volt, hogy otthon adta meg magát és nem mittomén a mátrában a yetrón.

Rocko- 2009.11.12. 07:02:02

@series_one: pontosan-pontosan. ilyen megfontolásból nem veszek én létfontosságú bontott dolgot. napellenző, kapaszkodó szó nélkül, de hűtőt, gumicsövet vagy bármi hasonlót tuti nem.

GábriSany535i 2009.11.12. 18:41:03

@series_one: Hát figyelj most éppen nincs kipufogó a kocsi alatt, úgyhogy több a semminél. Startautóék aztmondták hogy van ja, de csak részekben, 117 ezer ft-ért. Ott köszöntem el a pultos emberkétől...

GábriSany535i 2009.11.12. 18:52:21

@GábriSanyi: Csak annyira akartam kihozni a történet, hogy jó persze drága nekem is az új alkatrész, de az is fémből van, megaztán ameddig a régi jó addig tudja ugyanazt mint az új.
Lehet hogy 8 évvel kevesebb ideig, de akkor megveszem a következőt is rosszvas árban aztán használom megint egy darab ideig. És ott nincs az mondjuk hogy hoppá hát megnyomta az árok a szép új 120.000Ft-os kipufogómat apicsába, hanem hát most 2000ft-ért veszek egy másikat. Benne van a pakliban.

Szeretem az autómat és vigyázok rá, de ettől függetlenül használati tárgy, és nem olyan amiből mondjuk érdemes lenne oldtimert faragni. Akkormeg minek bele a szépúj gyári alkatrész ha a másik is tudja ugyanazt, fillérekért. Nekem ez így pont jó. Jaés megelőzendő a fikálást szíjakat, olajakat, szűrőket, gyertyákat, fékbetéteket, lengőkarokat és egyéb kopóalkatrészeket újonnan veszek.

Ettől függetlenül akarok egy patentwagent Németországból, majd egyszer. Nézegetni.

series_one (törölt) 2009.11.12. 20:41:41

@GábriSanyi:

árokban fetrengeni mindenféle autóalkatrész teljesen felesleges, az igaz.

GábriSany535i 2009.11.13. 17:01:22

@series_one: Akar a kórság árokban fetrengeni oszt mégis megtörténhet.

Most pl meghúzták a nagyvárosba'. Annyi lett hogy lepattant a kittből faragott sarok a hátsó lámpa fölött. Visszacsinálom ugyanúgy, kár faragni, szerintem ha egy méterrel előrréb vágok akkoris csak poroznék. Nyáron meg úgyis megy lakatoshoz.
süti beállítások módosítása