Nemrég egy érdekes levél landolt az elektronikus postaládámban. Az öthengeres Audikra állított használtautós hírlevéllel egy különleges 100-as szivar érkezett. Külsőre semmi szokatlan nem látható.
Azonban bent! Hoppá, egy hétüléses autó! Ugyanis az irgalmatlan méretekkkel rendelkező csomagtér két extra helyet rejt.
Az amerikai autókat kedvelőknek ez nem újdonság, a tengeren túli kontinensen megannyi kombiban alkalmazták ezt a trükköt, azonban Európában ez egy igen szokatlan elrendezés. A hasznossága viszont vitathatatlan, jóval egyszerűbb egy rövid útra kihajtani két ülést, mintsem két autóval menni. Mint mondtam, európai szemmel ez egy igen különleges mód, ezért gyorsan körbe is néztem, melyik gyártó kínál ilyen opciót. Mercedesből rögtön találtam egy kortársat.
Neten kutakodva sajnos nem találtam ilyet BMW-ből (E34-re tippeltem), de a korábbi fejlesztéseket elnézve (16 henger, kabrió käbrió), nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a gyár egy eldugott szegletében ne őriznének egy ilyet.
Északi barátaink se voltak restek, pár téli estén összehoztak egy hétüléses kockát, az elkövető pedig a Volvo.
Természetesen Sándorunk személye elhozta a japán vonalat, egy 626 képében. A típust nem kell bemutatni, de ez a példányt igen.
Prokee szerint itt a bizonyíték Sanyi autóinak összefonódásra: Mazda 626 7 Seat.
Aztán sajnos az egyre szigorodó törésteszti normák, a biztonsági öv hiánya, a szűkösebb hely, és az esetlegesen kényelmetlen helyzet (menetiránynak háttal) kiölte ezt az utazási formát. A sok személlyel utazás igényét pedig el kezdték kielégíteni az egyterűek és buszlimuzinok. (Milyen hülye egy elnevezés, elvégre se egy buszhoz, se egy limunzinhoz semmi köze, akármelyik értelmezését vesszük utóbbi szónak.)
A posztra érkezett egy olvasói levél, érdemes elolvasni, kissé más megvilágításba helyezi a hétszemélyes kombikat! Ki ne hagyja!
Beszóltak