Milyen volt őszesége, nem tudom már,
De azt tudom, hogy ősszel, télen szereltünk párszor. Íme a rövid beszámoló ezekről.
Az első alkalmat október végén ejtettük meg. De előtte egy kis Lurdys Audi minitalálkozón jelentünk meg.
Ugye mindenki felfigyelt a narancs kockára? Fanatikusok mind a 20 ujjukat megnyalják utána. Azt hiszem hogy jó állapotban van az autóm, és akkor megjelenik ő, aki lemossa a mezőnyt. Nézni is csak távolságtartóan merjük. Iszonyat pöpec állapotban van.
Szóval szerelés. Sajtos barátomhoz mentünk ki egy kis fiatalításra. Mint anno említettem, a hűtővíznek nem volt túl szép színe, ezért a rendszert átmosva újra cseréltük. Termosztát is ellenőrizve lett: működik rendesen, nyit amikor kell néki. Motoröblítés után új olajat is kapott a gép, had örvendezzen. Típusbetegség a már a hazahozatalkor felismert dolog: a kilométer-számláló nem forog. Az oka nagyon egyszerű: a fogaskerekeket tartó tengely elmozdul a helyéről, így azok nem érintkeznek a sebességmérővel, ezáltal nem forognak. prokee-val már egyszer ezt megjavítottuk, csak egy dolog maradt el: fixálni a tengelyt, így az kijárt. Ezért újfent szétszedésre került az óracsoport
majd a tengely végére egy megfelelő méretű fémlemezt hajtogattunk és ragasztattunk.
Letudva, pipa. Egy kis játékot megengedve magunknak virtuálisan a 220 km/órás sebességet, jót röhögtünk, de a GSI Kadett Turbot nem tudjuk überelni. Egy pillanatra elgondolkoztam, hogy az autóm értékét növelendő visszatekerjük az órát 000000-ra, de inkább hagytuk a fenébe, jó ez így.
Sajnos a gyári akkusarutól meg kellett válnom, kezdtek már oxidálódni, így jobb a békesség alapon új saruk kerültek be. A fűtőmotornak kicsit csapágyas hangja volt, így kiszerelése után (amihez egy nőgyógyász ügyessége kell) kapott egy kis WD40-et. Átmeneti állapotjavításnak megteszi. Kicsit a fűtőradiátort is megtisztítottam, kosztól kezdve döglött darázson át minden volt ott, annyi minden, amit az én nyálkahártyám nem szeret.
Lecseréltük az öreg, repedezett szélvédőmosó csöveit, így már mindent tisztán láthatok!
Valamint kiderült, a motor térben ficegő, csatlakozés nélküli vákumfej az előkészítése a Formel E változatban megtalálható felváltás-jelzőjének. A műszerfalon megvan az izzó, a motor térben megvan az érzékelő, majd össze kell csak egyszer kötni.
Ezután jött az elkerülhetetlen:
:D Nem, sajnos ez nem az én autóm, de ettől függetlenül jól néz ki. Egy szedán 80-as kapta meg rallyváltozatra hajazó SportQuattro szélesítéseit. Az autó Nánássy Péter műhelyében készült, ahogy az enyém is. Ugyanis az már júniusban, az aknán álló autón előrelátható volt: a telet nem éri meg az első emelési pont, cserélni kell.
Félve, de nyári gumikkal elmentem az októberi találkozóra, ahol az ígéretek ellenére nem volt havazás. November elején viszont nem húzhattam tovább a dolgot, egy gyönyörű esős vasárnap délutánon lecseréltem a kerekeket. Ahogy anyukám mondta: Kisfiam, csak akkor csinálj bármit is, ha jól esik! Hát esett, jól. Cserekor ropogott az egész, de kibírta, viszont újfent már nem próbálkoztam volna be. Petitől így december elejére kaptam időpontot a lakatolásra. Állapotfelméréskor kiderült, hogy a sofőr oldali díszléc se húzza sokáig, kezdi megadni magát, így az is kezelésre került, illetve sajnos a csomagtartóban is elég kaotikus állapotok uralkodtak.
Nem túl szívderítő, de az alanti galériában láthatóan minden rendbe lett hozva, jó ideig ezzel most már nem lesz gond, nyugodtan alhatok. Végig nem lehetettem az autó mellett, így Petiéket kértem meg a fényképezésre, köszönöm nekik!
A téli, utolsó szerelésre pedig december közepén ejtettük meg, szintén Sajtosnál. Fixálásra került az utólagos (így vettem) külső hőmérsékletmérő műszere, nem fog dobálózni az úton.
Bekerült végre jobb hátulra központi zár motorja, így elvesztettem azt az opciót, hogy csak az száll be az autómba, akit én engedek.
A másik csereérett dolog a hátsó kilincsek voltak. Aki utazott már '80-as évekbeli csík kilincses (vagy más nevén külső kilincses) VolksWagennel, Audival, az tudja, hogy ezek hajlamosak kikopni, így nehézkes a nyitásuk, kézügyesség kell hozzá. Sajnos Sukorón valakinek nem volt türelme, így le is törte az egyik zárnyelvet. Amúgyis cserélni akartam, de rosszul esett. Így most ezt is megejtettük.
Az úr látszat ellenére nem betörő, hanem szerelő!
Nem könyű meló, két emberes. Akit a pontos metódus érdekel: a kilincs külső részéről le kell pattintani a fém betétet, majd az alatta lévő csavart kicsavarni. Az ajtó hátsó részéről a csavart óvatosan kicsavarni és kivenni. ajánlott a mágneses fejű csavarhúzó alkalmazása. A kilincs kivétele, majd áthelyezni a porvédő gumit a régiről, mivel az újhoz nem adnak. Aztán a kilincset bepozícionálni a helyéhez. Utána szentségelni, majd visszatenni a gumit. Majd bepozícionálni, és az ajtó hátsó felén becsavarni a csavart. Aztán szitkozódni, kivenni az ajtó aljából a csavart, felrakni a porvédőt, egy embernek a kilincset a helyére feszíteni, amig a másik a csavart tekeri be. És ezt cirkumveniálni, ameddig a helyére nem kerül a kilincs.
Valamint december derekán lecseréltem télire a szélvédőmosó folyadékát, arról már nem készült fénykép, elég volt a hidegben melengetni a tartályt. Ugyanis tartály egy kis bemélyedésébe van szerelve a szivattyú, így a folyadék tökéleteesen köréfagyott, csak hossza melengetésre sikerült csak kiszedni. Utána már a lakás melegében és egy lavórnyi meleg víz társaságában felmelegedett a jégkása, cserélhető állapotora. Még szerencse, hogy a tartály kiszerelhető. De sajnos nincs ilyen szerencsém minden folyadékkal...
Folytatása következik hamarosan!
Beszóltak