Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

CuCU ősze

2010.03.25. 09:00 | Rocko- | 20 komment

Címkék: audi szerelés találkozó audi 90 1 2 4 5 3

Milyen volt őszesége, nem tudom már,

De azt tudom, hogy ősszel, télen szereltünk párszor. Íme a rövid beszámoló ezekről.

Az első alkalmat október végén ejtettük meg. De előtte egy kis Lurdys Audi minitalálkozón jelentünk meg.

Ugye mindenki felfigyelt a narancs kockára? Fanatikusok mind a 20 ujjukat megnyalják utána. Azt hiszem hogy jó állapotban van az autóm, és akkor megjelenik ő, aki lemossa a mezőnyt. Nézni is csak távolságtartóan merjük. Iszonyat pöpec állapotban van.

Szóval szerelés. Sajtos barátomhoz mentünk ki egy kis fiatalításra. Mint anno említettem, a hűtővíznek nem volt túl szép színe, ezért a rendszert átmosva újra cseréltük. Termosztát is ellenőrizve lett: működik rendesen, nyit amikor kell néki. Motoröblítés után új olajat is kapott a gép, had örvendezzen. Típusbetegség a már a hazahozatalkor felismert dolog: a kilométer-számláló nem forog. Az oka nagyon egyszerű: a fogaskerekeket tartó tengely elmozdul a helyéről, így azok nem érintkeznek a sebességmérővel, ezáltal nem forognak. prokee-val már egyszer ezt megjavítottuk, csak egy dolog maradt el: fixálni a tengelyt, így az kijárt. Ezért újfent szétszedésre került az óracsoport

Rocko: 091025CuCU szerelés1

majd a tengely végére egy megfelelő méretű fémlemezt hajtogattunk és ragasztattunk.

Rocko: SANY0011

Letudva, pipa. Egy kis játékot megengedve magunknak virtuálisan a 220 km/órás sebességet, jót röhögtünk, de a GSI Kadett Turbot nem tudjuk überelni. Egy pillanatra elgondolkoztam, hogy az autóm értékét növelendő visszatekerjük az órát 000000-ra, de inkább hagytuk a fenébe, jó ez így.
Sajnos a gyári akkusarutól meg kellett válnom, kezdtek már oxidálódni, így jobb a békesség alapon új saruk kerültek be. A fűtőmotornak kicsit csapágyas hangja volt, így kiszerelése után (amihez egy nőgyógyász ügyessége kell) kapott egy kis WD40-et. Átmeneti állapotjavításnak megteszi. Kicsit a fűtőradiátort is megtisztítottam, kosztól kezdve döglött darázson át minden volt ott, annyi minden, amit az én nyálkahártyám nem szeret.
Lecseréltük az öreg, repedezett szélvédőmosó csöveit, így már mindent tisztán láthatok!
Valamint kiderült, a motor térben ficegő, csatlakozés nélküli vákumfej az előkészítése a Formel E változatban megtalálható felváltás-jelzőjének. A műszerfalon megvan az izzó, a motor térben megvan az érzékelő, majd össze kell csak egyszer kötni.

Ezután jött az elkerülhetetlen:

:D Nem, sajnos ez nem az én autóm, de ettől függetlenül jól néz ki. Egy szedán 80-as kapta meg rallyváltozatra hajazó SportQuattro szélesítéseit. Az autó Nánássy Péter műhelyében készült, ahogy az enyém is. Ugyanis az már júniusban, az aknán álló autón előrelátható volt: a telet nem éri meg az első emelési pont, cserélni kell.

Rocko: Piros 90 004

Rocko: Piros 90 018

Félve, de nyári gumikkal elmentem az októberi találkozóra, ahol az ígéretek ellenére nem volt havazás. November elején viszont nem húzhattam tovább a dolgot, egy gyönyörű esős vasárnap délutánon lecseréltem a kerekeket. Ahogy anyukám mondta: Kisfiam, csak akkor csinálj bármit is, ha jól esik! Hát esett, jól. Cserekor ropogott az egész, de kibírta, viszont újfent már nem próbálkoztam volna be. Petitől így december elejére kaptam időpontot a lakatolásra. Állapotfelméréskor kiderült, hogy a sofőr oldali díszléc se húzza sokáig, kezdi megadni magát, így az is kezelésre került, illetve sajnos a csomagtartóban is elég kaotikus állapotok uralkodtak.

Rocko: Piros 90 040

Nem túl szívderítő, de az alanti galériában láthatóan minden rendbe lett hozva, jó ideig ezzel most már nem lesz gond, nyugodtan alhatok. Végig nem lehetettem az autó mellett, így Petiéket kértem meg a fényképezésre, köszönöm nekik!

A téli, utolsó szerelésre pedig december közepén ejtettük meg, szintén Sajtosnál. Fixálásra került az utólagos (így vettem) külső hőmérsékletmérő műszere, nem fog dobálózni az úton.

Rocko: SANY0235

Bekerült végre jobb hátulra központi zár motorja, így elvesztettem azt az opciót, hogy csak az száll be az autómba, akit én engedek.

Rocko: SANY0244

A másik csereérett dolog a hátsó kilincsek voltak. Aki utazott már '80-as évekbeli csík kilincses (vagy más nevén külső kilincses) VolksWagennel, Audival, az tudja, hogy ezek hajlamosak kikopni, így nehézkes a nyitásuk, kézügyesség kell hozzá. Sajnos Sukorón valakinek nem volt türelme, így le is törte az egyik zárnyelvet. Amúgyis cserélni akartam, de rosszul esett. Így most ezt is megejtettük.

Rocko: SANY0239
Az úr látszat ellenére nem betörő, hanem szerelő!

Nem könyű meló, két emberes. Akit a pontos metódus érdekel: a kilincs külső részéről le kell pattintani a fém betétet, majd az alatta lévő csavart kicsavarni. Az ajtó hátsó részéről a csavart óvatosan kicsavarni és kivenni. ajánlott a mágneses fejű csavarhúzó alkalmazása. A kilincs kivétele, majd áthelyezni a porvédő gumit a régiről, mivel az újhoz nem adnak. Aztán a kilincset bepozícionálni a helyéhez. Utána szentségelni, majd visszatenni a gumit. Majd bepozícionálni, és az ajtó hátsó felén becsavarni a csavart. Aztán szitkozódni, kivenni az ajtó aljából a csavart, felrakni a porvédőt, egy embernek a kilincset a helyére feszíteni, amig a másik a csavart tekeri be. És ezt cirkumveniálni, ameddig a helyére nem kerül a kilincs.

Valamint december derekán lecseréltem télire a szélvédőmosó folyadékát, arról már nem készült fénykép, elég volt a hidegben melengetni a tartályt. Ugyanis tartály egy kis bemélyedésébe van szerelve a szivattyú, így a folyadék tökéleteesen köréfagyott, csak hossza melengetésre sikerült csak kiszedni. Utána már a lakás melegében és egy lavórnyi meleg víz társaságában felmelegedett a jégkása, cserélhető állapotora. Még szerencse, hogy a tartály kiszerelhető. De sajnos nincs ilyen szerencsém minden folyadékkal...

Folytatása következik hamarosan!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr401857073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.03.25. 10:12:06

a kilincs.. hogy gyűlölöm mai napig őket. a jettánkon, a szivarunkon, meg a két B2-esünkön (ez utóbbiak már nincsenek meg) állandóan ittapirosholapirost kellett játszani, hogy na most ez a kilincs jó? honnan lehet beszállni, két kézzel kell kinyitni, vagy ki se lehet, mert a hideg rideggé tette és eltört a kilincs.
de ha müködött, mint a vaj olyan... na meg a csere is.. élmény=)
azért örülök, hogy a B4-esen süllyesztett a kilincs, ami kevésbé esztétikus.

biker_kolee 2010.03.25. 10:47:39

Nekem is ilyen kilincsem van. Gondolkodom már a Golf3 típusún. Nincs vele semmi baj, tökéletesen működik, de azért az egy picivel jobb. :)

Kifordított kacagány 2010.03.25. 13:16:50

micsoda ócska rozsdakupac. ki volt az a hülye aki rábeszélt? na és az a mókolás a km számlálóval. cserélni kellett volna az egész műszeregységet.

amúgy meg ha már úgy sem számlált egy ideje, nem mindegy, hogy hova tekergeted?;)

Tommi 2010.03.25. 14:09:28

Samarán is hasonló kilincsek vannak, mint CuCU-n. Kb kétszer tört le a nyitópöcök, meg nem is tudom hányszor nem lehetett kinyitni valami belső okból... Problémás ez a kilincstípus, na.

Halálos_fogkefe 2010.03.25. 17:35:39

@Tommi: most pontosan milyen nyitópöcökről van szó? a ravaszról? nem tudom elképzelni az hogy törhet el.
én úgy értelmezem hogy a zárszerkezetnek az a kampós nyelve ami beakad az ajtóhoz csavarozott pöcökbe, az tört el. viszont az más kilincstípusoknál is ilyen (is lehet) nem? akkor miért pont "ez" a kilincstípus rossz konstrukció?

Sajti - Audiklub 2010.03.25. 17:49:16

@Halálos_fogkefe:
Típusbetegség, a Golfokon és az Audikon is.
A "ravasz" töve, vagy annak folytatása képen a hátsó kengyel spiáter szerű öntvénye adja meg magát legtöbbször.
Bár, 50.000 Km-enkénti zsírzás, piszokmentesítés esetén sokat bírnak azért.
De az örök élethez dolgozni kell velük. Szöszölni.
Ezért szeretjük a süllyesztett kilincses ajtókat :D
Azzal nincs gond. 10 évente egy takarítással megelégednek.

Sajti - Audiklub 2010.03.25. 17:53:49

@Kifordított kacagány:
A napi számláló adja fel az idővel való harcot.
A összesen megtett Km számláló ettől függetlenül forog(hat) tovább.

Mókoláshoz nincs hozzáfűzni valóm...
Néha megesik :(

Krisi 2010.03.25. 18:27:00

vagy fél percig néztem az első képet, hogy hol a poén, valamint hogy miért nem értem :)

rendszámokat amúgy miért takartad ki? lopott autó mind, ugye?
:)

pickapu 2010.03.25. 19:15:02

Milyen alacsony fordulaton viszi a kettőhúszat :)

Kifordított kacagány 2010.03.25. 19:54:19

@Tommi: a szamara kilincse egy külön történet. jó nagy szar úgy ahogy van. a belső probléma az, hogy egy műanyag elembe csatlakozik a szár ami mozgatja a mechanikát ez meg nem az alaktartásáról híres és idővel belecsúszik a menetes szár, emiatt folyton után kell állítgatni. én egy idő után meguntam és tekertem rá két anyát, ami ezt jól nem engedi meg. a nyitópöcök meg azért törik le, mert nem lehet rendesen beállítani, pláne ha már nyolcadszor szeded szét az egész szart a műanyag elem miatt és inkább utánaállítasz. ilyenkor minden nyitásnál feszül az egész mechanika és előbb utóbb elfárad, eltörik(meg ugye akkor is amikor nem boldogulsz a nyitással és rángatod). persze nekem pont akkor hullott szét mikor el akartam adni, vehettem újat, mert bontóban ilyent nem lehet találni, már mind szétesett legalább egyszer.

@Halálos_fogkefe: az egész egy selejtes aluöntvény. a ravasz egy vékony falú gyűrűben folytatódik, az szokott eltörni. aztán van egy bütyök is rajta, ami elkopik és már nem tudja rendesen mozgatni azt a szintén vacak kis aluöntvény darabot, amire a fent említett szár csatlakozik és elkezdi oldalra feszegetni, amitől aztán az is eltörik. az egyetlen probléma valójában a konstrukcióval az anyagválasztás.

@Sajti - Audiklub: nem kell ám mindig mindent komolyan venni. csak néha ezt-azt;)

Tommi 2010.03.25. 20:02:18

@Halálos_fogkefe:Igen, a ravasz, ahogy Te nevezed.

Kifordított kacagány 2010.03.25. 20:02:25

ja, azt elfelejtettem jelezni, hogy legutóbb már ki sem tudtam nyitni az ajtót mikor eltört a kilincs. se kívülről, se belülről. le kellett bontanom a kárpitot, hogy benyúlva a zárszerkezetbe kézzel tudjam kinyitni. persze az előrelátó tervezés erre nem adott lehetőséget, zárt ajtóval nem lehet levenni a kárpitot(az ajtó leszerelési kísérlet is kudarcot vallott). annyira tudtam lefeszegetni, hogy egy nagyobb csavarhúzót bedugva megpróbáljam azzal kinyitni. a műtét sikerült, a beteg meghalt, eltört a zárszerkezet is. még szerencse, hogy korábban vettem egyet, hátha szükség lesz rá. így legalább nem kellett túl sok pótalkatrészt tömni a csomagtartóba, mikor elvitték.

Rocko- 2010.03.25. 20:35:25

@Kifordított kacagány: jaja, jogos. hogy legyen az ilyennek amerikai autója meg Samarája! :)))
amúgy nem tekergetek, olyan szép az a sok szám, generál nélkül, jó az oda. meg nem is vagyok nepper.
"annyira tudtam lefeszegetni, hogy egy nagyobb csavarhúzót bedugva megpróbáljam azzal kinyitni."
mókolás? :D

@biker_kolee: ja hogy ja. Venton is. nem, ez nem illik hozzá sztem.

@Halálos_fogkefe: egyszerű: a kilincset nem tudod kinyitni, feszegeted és akkor letöröd a zárnyelvet, ami kívül van. megmutassam milyen az? :)

@Krisi: lassú felfogású. :P
amúgy a tulajok kérésre töröltem a rendszámukat. én a sajátomat nem töröltem, nem látom értelmét.

@pickapu: ugye? és akkor még a dízel nyomatékáról regélnek egyesek! :D

Sajti - Audiklub 2010.03.25. 22:43:05

@Kifordított kacagány:
"nem kell ám mindig mindent komolyan venni. csak néha ezt-azt;) "

Hja, lekattant. Vegyük félkomoly/félröhely kategóriába ;)
Csak nehezen nyílt az amúgy is kilincsravasztörött agyi csatorna a konstruktív leválasztás jegyében.
Minden esetre ezt megosztom veletek:
kepfeltoltes.hu/100325/NO_MOKING_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A szükségmegoldásokat pedig hiába nem szeretem, szükségesek :D

Kifordított kacagány 2010.03.26. 04:48:52

@Rocko-: a szükség törvényt bont, meg kárpitot. a flexet még elő sem vettem:)

@Sajti - Audiklub: akkor azt már el sem mesélem, hogy cseréltem a minap ablaktörlő lapátot:)

Halálos_fogkefe 2010.03.26. 14:31:49

értem már :) ez a nehezen nyílós, feszegetős helyzet ismerős, de azt soha nem gondoltam volna hogy képes eltörni. baromi robosztusnak tűnik. inkább akkor vagyok szarba ha véletlen bezárt állapotba akarom kinyitni az ajtót és a kar beragad a "kapaszkodó" süllyesztett vájatába.

Szendwich 2010.03.28. 22:42:17

E! Ezt nem értem: "Fixálásra került az utólagos (így vettem) külső hőmérsékletmérő műszere, nem fog dobálózni az úton." A lámpa testben van a hőmérséklet jelző?
süti beállítások módosítása