Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Citroen hét - még ha lelőnek sem...

2010.06.23. 13:15 | prokee | 32 komment

Címkék: citroen citroen hét

A teljes Citroën-hét eddig

Lowtyo – mi már régen TRIbizzük – feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana…

Szép dolog a hagyomány. Az Audi elmúlt száz éves (bár ilyen alapon a Trabant is), az Opel 1863 óta gyárt varrógépeket, a Peugeot pedig 200 éve kávédarálókat. Nincs is ezzel gond, aki szereti az ilyesmit, az csorgassa csak a nyálát a nagymúltú gyártókra, csak azért, mert már baromi régen nevükön van a telek.

Én azonban egy másik hagyományhoz tartom magam, miszerint a francia autó nem autó. Még erőszak hatására sem. Ne vicceljünk már! Egy olyan konszerntől, amelynek a neve ProsztataSpecifikus Antigén (ez felelős azért, hogy az ondót folyékony állapotban tartsa) ???

Egyáltalán, lehet vágyni egy Citroënre?

El tudjátok képzelni Janis Joplint, ahogyan énekli, hogy Oh Lord, won't you buy me a Citronën BX?

Vajon akkor is tapadtak volna a nők Sir James Bondra, ha egy ZX-ből integet kifelé?

Vajon ugyanolyan sikeres lett volna a sorozat, ha a Bo és Luke egy Citroën Axelben menekülnek Rosco sheriff elől a Hazard megye lordjaiban?

Ne legyünk már komolytalanok, egy autós blogon autókról kell írni!

Egyébként is rohadnak, mint egy öreg Mazda, telis-teli vannak rejtőzködő elektromos hibákkal, mint egy idősödő hetes BMW, teljesen abszurd műszaki megoldásaik vannak, mint egy tetszőleges Mercedesnek, elhanyagoltak, mint egy középkorú Audi, a műanyag burkolatok igénytelenek, mint egy ráncfelvarrott Zastavában.

Persze, a gondolattal el lehet játszani. Az egyetlen Citroen, ami kéne, ha a fejemhez egy pisztolyt tartanak...

 

...Hölgyeim és Uraim...

 

...Trarararaá!...

 

...A Renault 16!!!

Franciául például csak egyetlen mondatot tudok, azt, hogy Excuse me, de az is angolul van.

Galla Miklós




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr872102881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don_Matteo 2010.06.23. 13:44:18

Ilyen behatárolt aggyal nincs értelme AUTÓS blogot írni. Vagy akkor szűkítsétek a blogot adott márkára/ típusra/ lószarra/ bármire. Értelmetlen fikázásnak meg nincs értelme.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.06.23. 14:03:17

Prolee a különvélemény, és én osztom a véleményét.

Don_Matteo 2010.06.23. 14:14:40

@BeeTm:
Természetesen nem baj, hogy más a véleménye. Csak az a nem szerencsés, hogy alapvetően autóbarát netezőket "gyűjtő" blogon így elintézi a francia autógyártást. Szerintem sok olvasó "ellenszenvét" kiváltja ez. Nyilván egy autós találkozón sem bántjuk a másikat, mert nem tetszik a golfja/kadettja akármije. Hiszen ő azért az AUTÓÉRT lelkes én meg egy másikért.

Taktaszada Bazsi 2010.06.23. 14:40:04

Rohadnak, mint egy öreg Mazda? Akkor ezek szerint se a Mazdát nem ismered, és nem láttál még öreg gyári Citroënt sem. Azért ennek hiányában ezt így kijelenteni merészség. Mondjuk publikálni még nagyobb.

Mondjuk nekem szerencsém volt, a dízel Citroënemben sosem ment tönkre semmi elektronika. Az ismerõsökében ami elektronika elszállt, azon Bosch, vagy Marelli felirat volt. Pfff. Szar francia.

Abszurd megoldások. Ez stimt. Mondjuk a Mercedes pár megoldást megvett a Citroëntõl, és alkalmazta a saját autóiban. Egyébként egyes modellek futómûvén és mûszerfalán kívül milyen abszurd megoldások is vannak bennük? Néhány példát, ha említenél, kérlek!

Elhanyagoltak, mint egy középkorú Audi. Stimt. Tehát semmivel sem nézik többre, vagy kevesebbre a 25 éves Citroënt, mint az ugyanennyi idõs Audit. Ez jelent valamit? Vagy csak az itthoni autózási kultúrát akartad szapulni vele? Teljesen igazad van, az semmit sem ér.

A mûanyag burkolatok igénytelenek? Huhh. Ültél, nem láttál már BX-et (nem a csodaszámba menõ fapadosokat, hanem az általában eladott jól felszerelt modelleket)? Vagy CX-et? Esetleg XM-et vagy Xantiát? Én nem emlékszem túl sok mûanyag burkolatra, de ami van, azok sem igénytelenek. Persze gondolom az újabbakra gondoltál (itt is). Nézd meg az alap Ford Focus (2007) belsõ terét. Kárpitmentes, csak mûanyagok vannak mindenhol, csak az ülésekre sikerült szövetet tenni.

De tudod mit? Igazad van. Maradjunk a Citroënnél, és nem a PSA-nál (1975 elõtt, segítek). Akkor még Citroën volt.
Gondolom elborzadnál egy SM, egy CX Prestige, vagy egy kicsit régebbi DS 23 Pallas láttán. Vagy egy GS Birotor?

Egyébként meg mindenkinek meg lehet a véleménye, és el is mondhatja. Megtetted, köszönjük! Most egy kicsit tapostál a Citroëneken, ami azért jó, mert akik szeretik és ismerik, most ettõl a cikktõl 2%-al olcsóbban kapják meg a régebbi, használt típusokat.

Megsúgom, hogy a Renault és a Citroën között szinte semmi összefüggés sincs (mondjuk mindkettõ francia), még ha Peugeot-ot választottál volna, akkor ok. Értem én a viccet, csak nem szeretem.

booty_time 2010.06.23. 14:48:02

Hát ez elég broki iromány lett... Csatlakozom Don_Matteo-hoz, ilyen gondolkodással nem ezzel kéne foglalkoznod. Ajánlanám a kapát és a gumicsizmát, termeszthetnél brokkolit mondjuk. Hajrá nyitott emberek! Többen vagyunk ne felejtsétek el.

prokee · http://prokee.blog.hu 2010.06.23. 14:55:22

@Taktaszada Bazsi:
"2%-al olcsóbban kapják meg a régebbi, használt típusokat"
Cssssss, egy AX 1.5D-re alkuszom épp...

biker_kolee 2010.06.23. 15:07:36

Én vettem a poént. :)

De figyumán', kinek van Zastavája?!

Taktaszada Bazsi 2010.06.23. 15:11:37

@prokee:
Akkor már értem.

Csak néha ne felejtsd el majd kiszívni belõle a visszatermelt gázolajat. :-)

prokee · http://prokee.blog.hu 2010.06.23. 15:13:21

@biker_kolee:
Az mondjuk senkinek, de nem jutott eszembe más, hasonlóan vacak műanyag :)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.06.23. 15:15:03

@Taktaszada Bazsi: Vazze, ma írtam pont le, hogy rohad a hátsó ívem. :))
a Mazdás-Audis szuri az belterj volt, nekem és Rockónak.

Mondjuk ettől még továbbra sincs ízlése annak aki szakadt BMW-vel jár...

Taktaszada Bazsi 2010.06.23. 15:18:26

Egyébként TRIBi (Lowtyó) talán arra gondolhatott, hogy másnak is eszébe jut a BX, és akkor igazolni látja magát, hogy õ olyat vett, ezért volt a kérdése... :-D
Ahogy nézem, kénytelen lesz beérni a találkozós emberekkel, ott lehet csak nyalogatni a sérült hírnév okozta sebeket, és az egekig magasztalni a BX-et (meg a többit).
Na, abbahagyom, mert túl sokat kommentelek.

Taktaszada Bazsi 2010.06.23. 15:21:48

@Sanyi.:
Aha. Ennyire nem vagyok jól informált, de ahogy nézem, TRIBi-t rendesen kiröhöghettétek, mikor megjelent a fehér "táltossal".

Lowtyo 2010.06.23. 15:27:44

@Taktaszada Bazsi: annyira nem volt veszélyes
igazából szerintem csak prokee nézett teljesen hülyének, vele azóta is bármikor órákig tudjuk osztani egymásnak az észt.

Lowtyo 2010.06.23. 15:29:38

@Taktaszada Bazsi: ja
itten van sándorunk rohadó mazdája
www.carstyling.hu/car_shower.php?id=37285
kársztájling vaze! :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2010.06.23. 15:32:58

@Taktaszada Bazsi:
"Egyébként egyes modellek futómûvén és mûszerfalán kívül milyen abszurd megoldások is vannak bennük? Néhány példát, ha említenél, kérlek!"

* Reg: Elvették mindenünket a nyomorultak, kiszipolyoztak minket. És nem csak minket, apáinkat is. És apáink apáit is.
* Loretta: És apáink apáinak apáit is.
* Reg: Igen.
* Loretta: És apáink apáinak apáinak az apáit is. És...
* Reg: Jól van, Stan, ne lovald bele magad. És mit adtak nekünk mindezért cserébe?
* Xerxes: Vízvezetéket.
* Reg: Mit?
* Xerxes: Vízvezetéket.
* Reg: Ó, igen, igen. Azt ők adták, igen. Ez igaz.
* 3. katona: És a csatornázást.
* Loretta: Ó, igen, a csatornázást. Ne feledd, hogy milyen volt a város előtte!
* Reg: Jól van, elfogadom a vízvezetéket meg a csatornát. Ezt a két dolgot ők csinálták.
* Matthias: És az utakat.
* Reg: Persze, nyilvánvalóan az utakat. Ez nem is vita tárgya, ugyebár. De eltekintve az utaktól, a vízvezetéktől, a csatornáktól...
* Katona: Öntözés.
* Xerxes: Gyógyászat.
* 2. katona: Oktatás.
* Reg: Jó, jó, elég volt. Elég.
* 1. katona: És a bor.
* Francis: Igen, igen, az tényleg nagyon hiányozna, Reg, ha a rómaiak elmennének. A bor.
* Katona: Népfürdők.
* Loretta: És, hogy jó a közbiztonság az utcákon este is, Reg.
* Francis: Nagyon jól tudják, hogy kell rendet tartani. Lássuk be, csak ők képesek rá egy ilyen helyen, mint ez.
* Reg: Jól van, de eltekintve a csatornától, gyógyászattól, oktatástól, bortól, közrendtől, öntözéstől, utaktól , vízvezetékhálózattól... mit tettek a rómaiak értünk?
* Xerxes: Békét hoztak...
* Reg: Ó, békét... Demagóg!

De ha már így kérdezed, mondjuk a váltó-motor kombó, vagy a derékszögben elfordított ékszíjhajtás.

"TRIBi-t rendesen kiröhöghettétek, mikor megjelent a fehér "táltossal". "

Én a mai napig meg vagyok győződve arról, hogy ez csak egy vicc. Állítólag még senki sem látta az autót, ellenben egy pécsi okmányirodás küldött egy, a Tiborunk nevére szóló BMW-forgalmit...

Taktaszada Bazsi 2010.06.23. 15:45:20

@prokee:
OK.

A váltó-motor kombót a Minitõl lopták a Peugeot-osok. És beleerõltették a Citroënekbe is. Fûnyírómotor. Csak a Miniben legalább álltak a hengerek, nem lettek elgáncsolva hátrafelé.

Derékszögben elfordított ékszíj-hajtás? Hallottam már én is, de az nem Renault? Mondjuk francia az is, ebbõl a szempontból mind1.

Én már láttam egy BX-nek látszó tárgyat, amibõl egy TRIBinek látszó személy szállt ki. Bár, lehet hogy csak egy szélhámos volt.

Egyébként a rendõrség(!) az én Citroënemrõl is megállapította, hogy Fiat Ritmo....

Tsaby601S 2010.06.23. 15:47:59

Ha erre jársz vezethetsz is egyet :)

Taktaszada Bazsi 2010.06.23. 15:51:04

@Taktaszada Bazsi:

Erre mondják, hogy cseberbõl vederbe? :-))

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.06.23. 15:53:19

@Taktaszada Bazsi: Felhívom a figyelmét, hogy MINDEN ("cseberbõl vederbe") amit mond, később felhasználható Ön ellen. ;)

prokee · http://prokee.blog.hu 2010.06.23. 15:58:26

@Taktaszada Bazsi:
Jó, a derékszögű ékszíj Citroenben pont nem volt, csak Peugeotban, 305 tuti, talán előtte is, nézd:
www.peugeot305.co.uk/db/images/technical/engines/XR_engine.jpg

A Minitől lopás és a Citroenre erőltetés az már csak magyarázkodás :)

Taktaszada Bazsi 2010.06.23. 16:05:44

@prokee:
Hû, tényleg. :-|

De legalább megpróbáltam kimagyarázni. Volt rá esély, hogy bejön, nem? :-)

J.G. 2010.06.23. 17:23:26

@prokee: Te ezt tényleg begépelted?
Nem lett volna elég annyit írni, hogy mit tettek értünk a rómaiak? Aki ismeri, az tudja miről beszélsz, aki meg nem, az most sem érti. Pedig ennek kötelező nézvénynek kéne lennie középiskolában. (az olvasás már úgy sem menő. legalábbis könyvből)

A franciák tényleg gyártanak autót?

prokee · http://prokee.blog.hu 2010.06.23. 18:58:06

@J.G.:
Kopipészt. Azért, hogy aki nem ismerte, az ismerje. :)

TWK 2010.06.23. 21:04:31

"Derékszögű" ékszíj? Az első kocsimban, egy 204 Break Peugeotban volt ilyen. Az egyik fordító a generátor volt alul, felül pedig egy sima tárcs. Egyszer Jánosházánál a Nyolcas úton ez elszakadt. Anyámmal elevikéltünk egy ottan MAK állomásra. Ott rögtön mondták hogy két ékszíj lell! Próbáltam magyarázni hogy egy. Aztán összefutott a műhely, óriás fejvakarás, majd levegőben rajzolt térképként próbáltam elpantomimezni hogy hogy is megy az ékszíj. Mondták :aha, öőőő értjük izé aha!?
Prokee: vágom a fricska feelinget, nem fogok leállni feleslegesen felszívni az akkusavat. De Citroenes-Peugeotos tagjaink, gyűjtőtársak autóit nézegetve egy kollegiális tisztelettel említem az ilyen autókat. Még nagyobb tisztelettel tekintek lelkesedésükre, összetartásukra, és arra hogy milyen jó srácok. Ez kell a veterános-hobbiautós életben, semmi más.A CACH-sok is példaértékű közösségi életet élnek, és kiváló velük a kapcsolatunk. Már TWK relációban. Mindegy milyen autót szeretnek.

De az Axel példa azért erős volt. Én ugyan vágom a dolgot mert a Dacia Cupé és a valaha volt Dacia 500-zaláltal bizarr Román autó fan is vagyok
De Te is tudod azt amit soken nem, hogy a szerncsétlen AXEL valójában OLTCIT (naj jó deluxe müanyag blendével exportra)
Erre is story ha nem bánjátok: 1990, indul mindenki Belgiumba Opel Kadettért, Golfért satöbbiért. Visszajön öt haver négy kocsival. (egy volt a saját ugye) Három megvette álmai kocsiját, egy bamba volt, elaludt, és a sor végén maradt neki az arab nepinél valami barna kis Citro. Ócsón adta, így beleült, hazajött. Itthon kérdik mit vettél te idióta? Há Citroen Axelt! Ember -vagyis te állat- nyisd má föl a tetőt! Romania te barom, Oltcitot hoztál onnan? Most menj ki a nagykőrösire, és add oda az első tulcsai bányászarcú nepinek, vigye má vissza, szívjon vele ő gázt! MG

TWK 2010.06.23. 21:06:11

@TWK: van benne pár hiba, de mindig elfelejtem hogy ide, ebbe az idióta kis ablakba közvetlenül nem lehet írni.

MG

Rocko- 2010.06.23. 22:26:59

@Taktaszada Bazsi: még nem mert megjelenni. :)

igazából senki se látta még az autót. :D

eml 2010.06.24. 00:59:47

"feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana…"

Esetleg ezt:

de.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_SM

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.24. 08:30:10

Hopp, úgy látom nem mindenki volt isiben, amikor az iróniát vettük.

@Lowtyo: HogytenekedvanegyBéIkszed? De ez mostan komoly? Mesélj! Tudod, van az a bajom nekem, hogy az életben kell egy V8, meg egy hidrós. Hidrósom még nem volt, V8 is csak rövid ideje.

Sanyi, ez a kársztájlingos dolog, ez kiütött a gatyámból. Hogyaszongya: "Generál+az új motyók után: 130Le (ebben nincs benne az AIR-RAM által biztosított +10-15Le, mert méréskor nincs fent első lökhárító, amin a beömlők vannak) ":))

Taktaszada Bazsi 2010.06.24. 09:23:57

@eml:

Ez egy jó választás. Érdeme pár videót megnézni róla, de ott is elég csak a hangját hallgatni.
Olyan szépen rekedten hörög a 6 hengeres (ami igazából 8-2), hogy már attól elkapja az embert a vágy.

eml 2010.06.24. 10:18:02

@Taktaszada Bazsi:
Ültem ilyenbe, de motorja akkor pont nem indult be.:(

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.07.01. 20:35:03

@Don_Matteo: egyetertek.
maradj a nemet vonalon prokee, unalmas embernek unalmas auto.