Lowtyo – mi már régen TRIbizzük – feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana…
Vannak, akiknek fegyvert kell fogni a fejéhez, hogy válasszon egy Citroent. Általában ezek az emberek felhánytorgatják a megbízhatóság össze nem egyeztethető mivoltát a franciákkal, miközben csak ismernek valakit, aki hallott már ilyet. Lowtyo ezen a héten feltárta előttünk a Citroen történelem sokak előtt (előttem is) ismeretlen tényeit, és talányait, miközben feltette nekünk a kérdést, hogy kéne-e? Egy biztos, hogy én bármikor tudnék bólintani négy autóra, amit ezek a lelkes, elmebeteg franciák kreáltak.
Igen, a Kacsa. A megtestesült minimálautó. Amiben reggeltől estig vigyorognék. Ettől csak egy betegebb van, a Mehari. Ez a konkrét példány a munkahelyem előtt szokott állni, és mondanom sem kell, hogy a francia tulaj ezzel elközlekedett idáig. Elmebetegek, tényleg.
Aztán jöjjön mindenki kedvence, amire még a fanatikus Citroen gyűlölők (van ilyen egyáltalán?) is csak elismerően bólogatnak, De Gaulle tábornok szive csücske, a DS.
Aki ilyen belsőt tud tervezni és készíteni, az előtt én meghajlok. Itt szerintem még a Jetson család is ledobta volna a láncot!
Aztán, hogy ne csak a régmúlt dicsőségén merengjünk, legyen egy autó a közelmúltból, amit még ma is el tudnék képzelni munkábajárósnak, szigorúan a benzines, V6-os motorral. Az XM.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én egy ilyen belsőben simán elücsörögnék napi szinten. Alig hiszem, hogy az én igényeimhez képest bármi hiányozna belőle. És egy hidrós Citroenben utazni, azt mindenki tudja, hogy nagyon más!
Beszóltak