Lowtyo – mi már régen TRIbizzük – feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana…
Abszolút megértem Lowtyo ötletét, hogy csináljunk egy Citroen hetet. Egyrészt vett egy BX-et, amit ugye elég erőteljesen meg kell ideologizálnia az autóbuzi ismerősei előtt, hogy ne tűnjön teljesen hülyének. Másrészt én teljesen odavagyok úgy általában a műszaki unikumokért, és hát a nyílfogazatú fogaskerék mintázatából származtatott emblémájú típusnál akad egy s más emészteni való ilyesmi a szürkeállománynak.
Namost ehhez képest lehet, hogy szentségtörést fogok mindjárt elkövetni, amikor is elárulom, nekem melyik citrom kéne. De még előtte leszögezem, hogy ha nem is mindegyik, de jópár Citroen után azért megfordulok. És esküszöm, amikor látok az utcán egy Kacsát, mindig felemlegetem a Louis De Funes, amikor nagyritkán egy DS-t, akkor pedig a Fantomas filmeket is a lányaimnak.
Most, hogy tíz perce többet foglalkozok a márkával, mint egy fél év alatt, rá kell döbbennem, hogy igazából én vezettem is Citroent, meg nem is. Történt ugyanis, hogy egy időben céges Partnert hajtottam, 1.9D, kétszemélyes példányt, ami viszont kvázi Berlingo. Nem futár voltam, így nem az jut eszembe visszagondolva a gépre, hogy erőtlen szar volt, hanem az, hogy kellemesen eltelt benne az a pár óra naponta. Nyolc órába belefért a legtöbb úticél. Lehetett vele cipekedni.Tetszett a nagy belső fejtér, a kocsi nem nagy méretei ellenére a belső tágassága.
Később aztán, mikor már a Partner feledésbe merült, még odáig is eljutottam, hogy betértem egy Citroen szalonba, hogy nézzek magamnak egy Berlingot. Egy családi változatot. Nekem nagyon bejön a formája, a nagypofájúra gondolok, MKII vagy hogy mondják. Arányos a puttonya, haszongépjárműves a szerkezete, és komfortos a beltere. Aztán a vásárlásból nem lett semmi, de nem azért, mert nem tetszett. Utána is olvasgattam fórumokon, Népítéletben a típusnak, és hát találtam néhány olyan esetet, amit Liana tulajként földön fetrengve röhögök ki, de ha alkalom adódna rá, tuti vennék most is egyet. Maszekolni persze. Hiszen tudjuk, egy nem új autó műszaki megbízhatósága, tehát hogy a meghibásodás egy bizonyos idő után következik be, kizárólag az előző és aktuális tulajokon múlik
Jaj, most látom, hogy már két bekezdés óta arról papolok, milyen Citroen kéne. Szóval ő az:
Beszóltak