Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Központit szereltem

2009.03.06. 14:00 | csiky944 | 21 komment

Címkék: autó renault clio szerelés központi

Adott volt nővérem '93-as Clioja. Valamint annak rakoncátlankodó központi zárja. A problémája az volt, hogy nagyon nehezen akarta behúzni a motor a reteszelőt. Aztán a tél beálltával a hideg reggeleken már nem is nagyon zárta be az ajtókat. Mivel később az autó már melegebb garázsban éjszakázott, így nem volt zavaró a probléma. Ezért is volt az, hogy csak jóval a probléma feltűnése után néztem rá, hogy mi lehet vele a baj.

A kínlódó központi motort hallgatva arra gondoltam először, hogy az előző tulajnál beszerelt univerzális zárómotor feszül és azért szenved. A második tipp az volt, hogy a motorban lévő gagyi zsír a hidegben olyan puha lehet, mint a medvetalp.

Mivel kiváncsi voltam amúgyis, hogy hogyan lett beépítve az utólagos központizár és ablakemelő az ajtókárpit lebontásával kezdtem a bütykölést.

Félelmeim bebizonyosodtak, mikor megláttam a Spal féle jóhírű univerzális ablakemelő motort, ami ablakot emelni nem, viszont nyűszíteni tud rendesen. Sebaj a bowdeneket és a mechanikát befújtam Bernerrel, ami ugye majdnem WD-40. :) Valamit segített, mert utána gyorsabb lett.

Viszont a zárómotor nem feszült, jól van beépítve, nem feszül, ezen része okés. A belsejében sok kenőzsír nem volt igaz, és a gumiharang is el van repedve, de a rudazat nélkül szépen működött. Eztán bekukucskáltam a zárhoz és láttam, hogy porszáraz minden. Na mondom ez hatalmas probléma, tehát kapott bőven kívül-belül az olajzó sprayből.

Ezt a másik oldalon is elvégeztem, mivel ugye csak 3 ajtós az ótó, a csomagtér zár is kapott belőle, bár azzal nem voltak gondok. Az olajzás megoldotta a működési nehézségeket, amit egy széles mosollyal nyugtáztam. Habár nővérem jobban örült, hogy gombnyomásra záródik az autó.

Ha már nekiálltam az autónak, akkor a nem működő műszerfal izzóknak és a fűtőventillátor motor kapcsolójának is nekiálltam.

Az izzó csere könnyen ment, ám a többinél megakadtam. A poénból vett Tesco-s multiméteremmel nem tudtam kimérni semmit sem, próbalámpám pedig nincs (még). Úgy tűnik, hogy a venti fokozat kapcsoló cserés lesz, mert ezen nincs mit javítani. Vagy helyettesítem egy típusidegen tekerővel, de az meg olyan kendács jellegű lenne.

Ez a zárjavítás nem volt egy nagy "wasistdas", sőt. :) Viszont én meg kiváncsi voltam, hogy 1-es Clion hogyan van fent a kárpit, meg, hogy milyen munkát végzett rajta az előző szaki. Mondjuk, ha rajtam múlik, hogy az illető kapjon-e mesterlevelet, akkor még ma is inas lenne az illető. Az motortér tele van plusz vezetékekkel, amelyekből néhány nem vezet sehova sem, na meg ez:

A riasztóhoz innen vett testet a "mester". A szigetelő szalagot a fotó kedvéért tekertem le. Az autó tele van ilyenekkel sajnos, jó időbe beletellik, mire ezek el lesznek tüntetve.

A továbbiakban bekövetkező karbantartásokkal kapcsolatban még jelentkezem. :)

A multiméterre visszatérve amit 500 hufért vettem: Rátettem a két mérő pálcikát 12 voltra és 5 másodpercen belül a műszer vezetékei ellágyultak és felmelegedtek, szerintem ha hagyom még akkor a szigetelés leolvad a vezetékről. :D

Csiky944




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr57981345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2009.03.06. 14:23:34

Én a Lidlibe vettem csepptöltőt motorakkumlátorhoz asszem 1500 forintért. Kicsit fostam tőle, otthagyni apámék garázsában az akkumlátorral egész évre, de eddig még nem szólt, hogy kiégett a garázs.
Ma megyek beröffenteni a vasat, remélem valamit ért a csepptöltő...

csiky944 2009.03.06. 14:33:25

@loláb: Lidli egy fokkal jobb azért :)

szófogadatlan prókátor 2009.03.06. 15:04:21

A ventilátor kapcsolóhoz: én előbb azért kipróbálnám, hogy a motor elindul-e, ha direkt tápot adok neki. Ha igen, akkor is inkább a fűtőmotor ellenállással lesz baj, mint a kapcsolóval. Ha ez igaz, akkor átköthető, csak az állások fordítva fognak működni, cserébe anyagköltség nélkül még sokáig jó lesz.

csiky944 2009.03.06. 15:07:16

@szófogadatlan prókátor: megy a ventillátor,de csak 2-es fokozaton,szét van esve a kapcsoló,nem is kattanik
mivel nagyon kevés idő van rá hogy az autóval tököljek,ezért problémás
de hétvégén,ha itthon lesz az autó és lesz rá idő,akkor szétkapom a kapcsolót

Kifordított kacagány 2009.03.06. 15:07:37

én nem voltam ennyire hű az elveimhez. miután megnéztem mennyire fájna a fűtőventi kapcsolóját kicserélni(nagyon), szívfájdalom nélkül rákötöttem egy sima billenőkapcsolót a legmagasabb fokozathoz. úgyis csak arra használtam, hogy a párát lefújja a szélvédőről.

csiky944 2009.03.06. 15:09:38

@Kifordított kacagány: én meg tudok két bontás alatt lévő 19-esről is,amibe ugyanilyen a kapcsoló
meg lesz még ebbe az autóba ilyen probléma,de azt bontóból próbáljuk majd pótolni

Kifordított kacagány 2009.03.06. 15:14:11

nem a csere kapcsoló fájt volna, hanem az, hogy meglehetősen bennszülöttre tervezték és rohadtul macerás lenne szétbontani. annyit meg nem ér az egész, hogy emiatt télvíz idején kint vacakoljak vele. esetleg majd nyáron, ha semmi dolgom nem lesz. a beépített kapcsolót meg akkor majd átkötöm a ködlámpára.
már ha akkor még meg lesz az autó

csiky944 2009.03.06. 15:16:43

@Kifordított kacagány: jah, hogy úgy,mondjuk lehet jobban járnék ha egy potmétert építenék be és végtelen fokozatú lenne :)

Kifordított kacagány 2009.03.06. 15:22:23

az se rossz megoldás. megfelelő méretezés és a rendszer teljes átkábelezésének kérdése az egész:)

Kifordított kacagány 2009.03.06. 15:23:49

én annyit egész biztos nem fogok tökölni vele.

csiky944 2009.03.06. 15:26:31

lehet találok pont olyan potmétert :)
asszem van is itthon
vagy most jut eszembe,hogy most lett kidobálva jópár ilyesmi
majd megkeresem holnap
ha találok valamit és beépítem,akkor lesz belőle poszt :)

loláb 2009.03.06. 18:00:22

@csiky944: Bárcsak igazad lenne...Ne vegyetek Lidlis csepptöltőt, még viccből se.
Legalábbis én nem vagyok most humoromnál, hogy kezdhetem akkumlátor vásárlással a motoros szezont.

zalkapone 2009.03.06. 18:26:29

Nekem a cseppkadettben volt a központizár motorja egy csehszlovák játék versenyautó motorjára cserélve. Pont méret volt, és hegyekben (na jó, csak 8 darab) állt otthon! Ablaktörlő az furmányosabb volt, oda kellett egy vídia fúró is. Fém félgömbre pattant fel a műanyag bölcsős rúd, ami az ablaktörlő lapátot mozgatta. Miután a műanyag elkopott, mindig szétesett, és így persze nem mozgott a lapát. Vídia, fém félgömb közepére 4-es furat, műanyag bölcső alátéttel és önzáró csavarral rögzít. Nem is esett szét! Három évig hibátlanul működött. Utána szegény totálkárra tört, hála egy szódás szemüveges Skodás (Octavia) bácsinak... :-(

Kifordított kacagány 2009.03.06. 19:48:31

@loláb: olcsóbb lett volna feltölteni, kiszedni és fagymentes helyen teleltetni.

@zalkapone: szegény ember vízzel főz. meg csehszlovák játék versenyautó motorral.

loláb 2009.03.06. 21:19:12

@Kifordított kacagány:
A legolcsóbb megoldás egy NORMÁLIS csepptöltő beszerzése lett volna. (mint általában mindenből, az olcsó a legdrágább)
Basszus, van pár mondás, amit minthacsak rám öntöttek volna: Olcsó húsnak híg a leve, A rest kétszer fárad, stb...Mikor tanulom már meg végre????

Ugyanilyen történet volt már több is, pl: vettem sok évvel ezelött 2500 ft-ért egy kb 100 darabos bitkészletet. Volt benne minden, imbusz, csillag, hagyományos, meg Torx fej, meg még vagy ötféle, aminek a nevét sem tudom.
Csodát nem vártam tőle, gondoltam számítógép buzeráláshoz, meg egyéb csip-csup dolgokhoz jó lesz. Egyszer használtam, az egyik imbusz fej az első alkalommal mállott el, pedig csak valami falipolcot akartam összeszerelni vele.

zalkapone 2009.03.06. 21:33:39

@Kifordított kacagány:

Azóta is fogékony vagyok buherálás témakörben!
Kollégámnak Salgo polc elemekből és usb lapokból építettünk garázst három nap alatt. Olyan masszív lett, hogy csak na! Kettőnk súlyát (erősen becsült adat), ami 200 kg, simán bírja, ugrálva is! Design szempontból már inkább támadható... :-)

zalkapone 2009.03.06. 21:34:54

@loláb:

Ne aggódj! Szerintem mindenkinek van ilyen árnyékra vetődős sztorija. Én vettem Tescóban hegesztő készüléket. Sejtheted...

loláb 2009.03.06. 22:11:23

Reméltem is, hogy nem csak én vagyok ennyire fillérb.szó. De az a legidegesítőbb, hogy amúgy a Lidlis motoros cuccok tök korrektek: A tanktáska 6 rugóért már olyan túlpakolásokat kibirt, hogy csak csodálkoztam: 4 napra elmentem egy 26 literes táskába pakolt cuccal, alig bírtam becsukni, de semmi nyoma, minden varrás ép és sértetlen. Vagy az esőruha, ami 4000 ft volt, az is masszívnak tűnik (sikerült összesúvasztanom egy literes tejesdoboz méretre, bezacskóztam, összeszigszalagoztam, még nem voilt akkora eső, hogy úgy gondoljam: na most előveszem).
Meg vettem ott maszkot 1500-ert, féktércsa zárat ezresé', mindkettő bőven ért ennyit. Kicsit fostam ea töltőtöl, azért nem is vettem meg korábban, de a többi cuccal olyan pozitivan csalódtam, hogy gondoltam kipróbálom, gondoltam, max megy a szemétbe a töltő. Az persze nem jutott eszembe eddig, egy új akksi picit többe fáj, mint a töltő maga...

zalkapone 2009.03.06. 23:06:41

@loláb:

Ha végképp beszart az akksi, szólj nyugodtan, van ismerős, aki tud elfogadható áron hozni! Az autóhoz vettem 72 amperórás Bannert, 18e-ért.

loláb 2009.03.07. 08:53:15

Köszi lehet, hogy élek vele. Egyelőre a szerelőmtöl kaptam kölcsön egyet, hogy ki tudjam hozzá vinni az épp esedékes kötelező szervízre, majd meglátom ö mennyiért hoz, de azt mondta olcsón.
Az a baj, hogy ha fel is lehet tölteni, a kapacitása csökken, és nem szeretném, ha legközelebb Donovalyban jutna eszembe, amikor megpróbálok begurulni vele, szóval cserélem mindenképpen.

Kifordított kacagány 2009.03.09. 20:53:37

lehet, hogy nem csak a töltő volt a hibás, hanem már amúgy is halódott az aksi. szerintem ha legközelebb kipróbálod, időnként nézz rá és ha a második körben sem ér semmit, csak akkor dobd a kukába.
süti beállítások módosítása