Adott volt nővérem '93-as Clioja. Valamint annak rakoncátlankodó központi zárja. A problémája az volt, hogy nagyon nehezen akarta behúzni a motor a reteszelőt. Aztán a tél beálltával a hideg reggeleken már nem is nagyon zárta be az ajtókat. Mivel később az autó már melegebb garázsban éjszakázott, így nem volt zavaró a probléma. Ezért is volt az, hogy csak jóval a probléma feltűnése után néztem rá, hogy mi lehet vele a baj.
A kínlódó központi motort hallgatva arra gondoltam először, hogy az előző tulajnál beszerelt univerzális zárómotor feszül és azért szenved. A második tipp az volt, hogy a motorban lévő gagyi zsír a hidegben olyan puha lehet, mint a medvetalp.
Mivel kiváncsi voltam amúgyis, hogy hogyan lett beépítve az utólagos központizár és ablakemelő az ajtókárpit lebontásával kezdtem a bütykölést.
Félelmeim bebizonyosodtak, mikor megláttam a Spal féle jóhírű univerzális ablakemelő motort, ami ablakot emelni nem, viszont nyűszíteni tud rendesen. Sebaj a bowdeneket és a mechanikát befújtam Bernerrel, ami ugye majdnem WD-40. :) Valamit segített, mert utána gyorsabb lett.
Viszont a zárómotor nem feszült, jól van beépítve, nem feszül, ezen része okés. A belsejében sok kenőzsír nem volt igaz, és a gumiharang is el van repedve, de a rudazat nélkül szépen működött. Eztán bekukucskáltam a zárhoz és láttam, hogy porszáraz minden. Na mondom ez hatalmas probléma, tehát kapott bőven kívül-belül az olajzó sprayből.
Ezt a másik oldalon is elvégeztem, mivel ugye csak 3 ajtós az ótó, a csomagtér zár is kapott belőle, bár azzal nem voltak gondok. Az olajzás megoldotta a működési nehézségeket, amit egy széles mosollyal nyugtáztam. Habár nővérem jobban örült, hogy gombnyomásra záródik az autó.
Ha már nekiálltam az autónak, akkor a nem működő műszerfal izzóknak és a fűtőventillátor motor kapcsolójának is nekiálltam.
Az izzó csere könnyen ment, ám a többinél megakadtam. A poénból vett Tesco-s multiméteremmel nem tudtam kimérni semmit sem, próbalámpám pedig nincs (még). Úgy tűnik, hogy a venti fokozat kapcsoló cserés lesz, mert ezen nincs mit javítani. Vagy helyettesítem egy típusidegen tekerővel, de az meg olyan kendács jellegű lenne.
Ez a zárjavítás nem volt egy nagy "wasistdas", sőt. :) Viszont én meg kiváncsi voltam, hogy 1-es Clion hogyan van fent a kárpit, meg, hogy milyen munkát végzett rajta az előző szaki. Mondjuk, ha rajtam múlik, hogy az illető kapjon-e mesterlevelet, akkor még ma is inas lenne az illető. Az motortér tele van plusz vezetékekkel, amelyekből néhány nem vezet sehova sem, na meg ez:
A riasztóhoz innen vett testet a "mester". A szigetelő szalagot a fotó kedvéért tekertem le. Az autó tele van ilyenekkel sajnos, jó időbe beletellik, mire ezek el lesznek tüntetve.
A továbbiakban bekövetkező karbantartásokkal kapcsolatban még jelentkezem. :)
A multiméterre visszatérve amit 500 hufért vettem: Rátettem a két mérő pálcikát 12 voltra és 5 másodpercen belül a műszer vezetékei ellágyultak és felmelegedtek, szerintem ha hagyom még akkor a szigetelés leolvad a vezetékről. :D
Csiky944
Beszóltak