A régi rendszer (úgy tűnik) különös gondot fordított a nagy nehezen beszerzett, becsülettel kivárt járművek karbantartására és ápolására. Amilyen a mosdó, olyan a törölköző, mint tudjuk. Szerencsére itt nem kubai léptékkel történtek az események, nem láthattunk fából készült műszerfalat a Zsigulikon, sem Zuk motort a Trabantokban. Milyen kár. Pedig ha a keleti blokkon belül valahol, akkor itt születtek volna érdekes remekművek. A nagy magyar lelemény, ugyebár. Akkoriban az autó nagy érték volt, már önmagában egy jármű megléte is arra utalt, hogy megjelent az innováció a családban, lehetett menni a telekre palántázni, vagy épp a sógorokhoz változó minőségű Gorenje hűtőért. Az autóápolás tehát fontos tevékenység volt, ha már reklámozni kellett.
Két remek reklám maradt fenn ebből az időszakból, mindekettőn látni már a nyugat nyomait, egyikbe egy Muppet szerű figura tette be a lábát, a másikba pedig Stuttgart csillaga gurult be:
Tudja valaki miért nem reklámoznak már autóápolási termékeket a televízióban? Horst Fuchs és a galambszaros Teleshop teszt nem ér, azok mindent reklámoznak, és különben is:
aki elhiszi, hogy egy autóviasz leszedi a légpuska nyomait az meg is érdemli, hogy rásózzák.
Beszóltak