Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kommentár nélkül

2008.05.06. 16:00 | Rocko- | 65 komment

Címkék: motor baromállat

Vagy mégis. Csak ezért nem motorozok:

 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr42453063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arp 2008.05.06. 16:55:32

Hát ez nem volt túl kedves gesztus a Seatostól...

hatos 2008.05.06. 17:10:26

A kurv@ , buzi nénikéjét a "tükörbenemnéző" gyökérnek!!!

Don 2008.05.06. 17:11:06

A jo budos kurvaanyjat az ilyennek. Remelem veszelyeztetesert es cserbenhagyasert kap par ev letoltendot. Bar lehet egyszerubb lenne a terdeit szetverni, hogy ne tudjon tobbe autot vezetni, csak kerekesszeket.

Don 2008.05.06. 17:14:02

Szepen latszik a rendszama, ezzel nincs gond. Tenyleg, ez milyen orszagbeli lehet vajon?
(szerintem szandekos volt, az elotte levo auto volt vagy szaz meterre a seatostol, abszolut nem indokolt, hogy mar savot valtson, es ilyen vehemensen. Egyszeru kormanyrahuzas 'nehogy mar megelozzel kiskocsog' modra)

apamacko 2008.05.06. 17:22:26

Aki motoros az nálunk (mo.) donor lesz ??

A sok hülye aki nem néz tükörbe és még süket is.
Egy ilyen motort azért lehet hallani is nem ??

cserepg 2008.05.06. 17:28:12

Azért ne szaladjunk annyira előre, hogy szándékos volt... Nem védeni akarom a Seatost, csak a kamerában látszik az előtte haladó autó árnyéka, ami pont előtte van. Szerintem egyszerűen csak balfasz és nem nézett tükörbe. Én szeretek gyorsan közlekedni, de ha utolér egy motoros mindig lehúzódok az út széléhez, hogy biztonságosan el tudjon menni. Semmi értelme nincs motorossal játszadozni, mert úgyis egyszerűbben tud előzni, még akkor is, ha egyébként lassabb. Plusz szerencsétlen elég sérülékeny... De ugye a magyar közlekedési morál az valami fenomenális!

feketenap 2008.05.06. 17:47:53

Egyértelműen szándékos ráhúzás ez! llyen szemét mocskos dögnek nincs helye a utakon. Rohadna meg a fosában az intenzíven.

Sam8888 2008.05.06. 18:08:34

hatos 2008.05.06. 17:10:26

Szándékos volt, nem véletlenül csinálta a buzija...

Az ilyet ott helyben agyonverném.

Sam8888 2008.05.06. 18:10:45

Módosítok:

Tényleg nem szándékos, tényleg látszik az előttelévő autó árnyéka. Így már nem lincselném meg (annyira).

Lally 2008.05.06. 18:28:19

Cserepg! Ha a motoros "úgyis egyszerűbben tud előzni,",akkor minek húzódsz le? :))
Mint aktív motorosként tapasztalom, hogy ritkák a kellő oldaltávval előzők . Azt meg már nem is számolom, hányszor szorítottak le. Kedvencem a kaszáló pótos...

Lally 2008.05.06. 18:30:19

Hoppá!! Miért volt kamera a motoron? :DDD

Tsaby 2008.05.06. 19:03:59

Hmmm...
A motoros megvárta míg a záróvonal véget ér az ő sávjában és azután kezdett előzésbe. Nem állat módra, hanem normálisan.
A Seat viszont egyáltalán nem volt előzési pozícióban. Ez az én sejtésem szerint egy klasszikus, szándékos kormányráhúzás volt.

Zolus 2008.05.06. 19:08:15

Tényleg lehetséges, hogy nem direkt volt, de irányjelezni sem az előzési művelet közben kell,hanem illene pár másodperccel előtte. Észrevételeim szerint tipikus vezetői hiba a késői irányjelzés
.Ha valakinek BMW-je vagy Audija van, akkor ő úgy gondolja hogy neki nem is kell (tisztelet a kivételnek), sőt rájuk sokszor az kresztáblák sem vonatkoznak (pl. elsőbbségadás kötelező). Lehet hogy a motoros is barom (kamera biztos nem a tötymörgés rögzítésére szolgál), de jelen esetben szerintem semmi szabálytalant nem követett el.

L-Zo 2008.05.06. 20:29:04

Hülye motoros, nem kár érte. Most mindenki hőzöng, de bele kell gondolni, egy ilyen idióta motoros hány szabálysértést követ el, és hány veszélyhelyzetet teremt a cikázással, kétkilós szembesávban száguldozással, stb. Én NEM SAJNÁLOM!

Gaben 2008.05.06. 20:31:51

Seat nem indexelt, és valószínűleg nem is nézett rendesen hátra, ezért ő a hunyó.
De szvsz nem direkt volt. A motoros kb 1,5-2mp alatt volt mellette, lehet, hogy autósunk belepillantott a tükörbe, meg kinézett mégegyszer szembe, és elindult. Csak nem számított rá, hogy ennyi idő alatt a motoros 80-ról 110 fölé gyorsul (érdemes nézni a kmórát), és melléér.
De a motoros is elég hírtelen vágott ki, azért az előzés nem így van a nagykönyvben megírva.
A lényeg, hogy utána felkelt, és veszekedni is volt kedve, úgyhogy talán nem lett komoly baja.

Én mindig elengedem a motorost, pont azért, mert biztonságosabb, ha előttem van, mintha mögöttem.

tanki567 2008.05.06. 20:32:31

Én már gondolkodtam rajta, hogy szerelek valami kamerát a motorra ami mondjuk merevlemezes és az utolsó 5 percet veszi mindig, hogyha van valami akkor legyen bizonyítékom.

Zolus 2008.05.06. 20:34:27

L-Zo: szerintem ez nem ok arra, hogy kicsináljuk, és a felvételen épp egy "okos" autós okozott balesetet, ami akár halállal is végződhetett volna. És még mielőtt valaki megvádolna, nincs motorom, nem azért védem. Egyszerűen az ilyen autósok semmivel sem jobbak, mint az állat motorosok, mindegyiket száműzni kéne a közutakról.
Amúgy ma tévedtem ide, tetszik a blog.

Squeky 2008.05.06. 20:35:32

Nézzétek meg ezt a képet amit a videóból mentettem ki mielőtt a seatos nekiment volna az autósnak:
kepfeltoltes.hu/080506/aaaamotoros_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezen látszik h a seatos előtt van egy álló autó, amit gondolom hirtelen akart kikerülni, és ekkor ment neki a motorosnak...Ez egy qrva nagy véletlen volt...szerintem...
Egyébként énis motorozok és tudom mien ******* az autósok, de attól még nem ők tehetnek mindenről

squeky

Squeky 2008.05.06. 20:36:43

bocsi, nem az autósnak hanem a motorosnak men neki...

tanki567 2008.05.06. 20:37:23

Amúgy szerintem gyanusan gyorsan vált sávot a seat, lehet hogy az elötte lévő éppen la akart állni az út szélére, mert a seat még át sem lépi a felező vonalat mikor teljesen mellette van.

Zolus 2008.05.06. 20:37:36

Gaben: Nekem úgy tűnt, mintha felvillanna az indexe, közvetlen mielőtt kivág, de lehet hogy rosszul láttam. Amire kíváncsi lennék, hogy a motoros indexelt-e, mert ha nem, akkor ő is sáros.

Gaben 2008.05.06. 20:38:37

Nem áll az az autó, ott megy előtte, az elején is látszik az árnyék, és a kanyarban a Seattól jobbra fel is tűnik az autó.
A többivel egyetértek

Squeky 2008.05.06. 20:39:47

én úgy láttam, mintha az előtte lévő autó hirtelen megállt v lassított

Gaben 2008.05.06. 20:41:09

Zolus: Igazad van, egyet villan. Amikor balra tekerte a kormányt, ugyanazzal a mozdulattal lehúzta az indexkart. Nem így illik.
Ettől függetlenül, szerintem döntetlen.

tanki567 2008.05.06. 20:42:29

Ez egy olyan eset ami akkor következik be ha mindenki egy "kicsit" alakít a szabályokon (motoros: sebesség, oldaltávolság, index?, seatos: index, rendszeres tükörhasználat, követési távolság?))
Amúgy meg szar az ilyet nézni, tök mindegy, hogy motoros vagy autós az EMBER!

Gaben 2008.05.06. 20:54:59

Squeky:
1. Tényleg villan
2. Tényleg lassít
Úgy tűnik engem nem vennének fel egyik helyszínelős sorozatba sem :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.05.06. 21:15:47

Béláim...az senkinek nem tűnt fel, hogy záróvonalon kezd előzni a motoros? Persze a seatos is valószínűleg átlépte a záróvonalat az ütközés pillanatában.
Kretén mindkettő, jogsi elvesz, viszlát, járhattok busszal.

coeurace 2008.05.06. 21:20:50

Én Bp-en robogózom rendszeresen és szerintem a motoros tipikusan holttérbe (elég ironikusan hangzik) került, mikor a seat kijött. Engem még direkt nem akartak eltenni láb alól az autósok, általában kimondottan előzékenyek. Az a 3-4 alkalom, amikor kis híján megöltek mindig a felvételhez hasonló szituációban volt és azért lehetett túlélni, mert bizonyos szögekből számítani lehet arra, hogy az autós nem lát és esetleg hirtelen kijön (nálam ilyenkor full fék + elkerülő manőver, amint az autós megindul).
C.

flamer 2008.05.06. 21:53:28

immortalis · immortalis.blog.hu/ 2008.05.06. 21:15:47
Es neked nem tunik fel, hogy ott van mellette a szaggatott csik is jobbrol, hm?...

winetoooo 2008.05.06. 21:55:12

motorozom es vezetek is...csak ugy emlekeztetoul, egy elozesnel 50% esely hogy kijon eled az eloted halado jarmu ! szval elozni csak ugy, hogy teljes terjedelemben kint vagy az ut masik szelen, azaz nem szelarnyekbol kivagodni a holtterbe... es kozben figyeled a eloted levo indexet, hatso lampait, a kezet ha latod, illetve az elso kereket, hogy fordul-e. ezek szepen mutatjak mit is akar az elottunk levo tenni... amugy elozni csak akkor ha latod hogy biztonsagosan be tudod fejezni es vissza tudsz erni a savodba ! abban a kresz cimu konyvecskeben is vmi ilyesmi van leirva... ha jol lattam enyhe jobbos kanyar zarovonallal - na vagyon miert a zarovonal, csak nem azert mert nem belathato ?! - ami utan a motoros azonnal, meg ki sem ert a kanyarbol, kover gazzal tamadott !! Szval szerintem a motoros volt a hibas, mert az elozest nem kello korul tekintessel kezdte meg. Ja es a kresz azt is irja, hogy orszaguti elozesnel villogassal ill duda szoval felhivhatod magadra a figyelmet ! 115 km/h-t mutatott az ora a motoron amikor elszallt, ami nem semmi, remelem nem lett nagy baja !

Gaben 2008.05.06. 21:55:43

immortalis: Belülről szaggatott van felfestve (nem tudom mi a hivatalos elnevezés), nekik lehetett előzni, csak a szembejövőknek nem.

The Great Destroyer 2008.05.06. 21:58:09

Én is úgy vetem észre, hogy pont akkor kezdett a motoros előzni, amikor elfogyott a záróvonal mellől a szaggatott, ettől függetlenül az autós is ugyanúgy átlépte a záróvonalat. Mind a kettőt ki kéne tiltani a forgalomból. Remélem a mostani zérótolerancia a rendőrök részéről valóban az is lesz, mert már tele van a f***om az ilyen "rám nem vonatkozik a kresz" pöcsökből, vonják be az összes ilyen jogosítványát és foglalják le az autóját/motorját. Én az elmúlt 12évben több, mint 400ezer kilómétert vezettem és összesen egy balesetem volt, azt sem én okoztam... Bakker a kresz nem véletlenül lett kitalálva!!!

Ubul 2008.05.06. 22:08:26

A motoros nem látszott tükörből. Végig az autó bal oldalával egy vonalban haladt, na ez pont nem látható se belső, se oldal tükörből rendesen. Ha másodpercekig bámulja a tükröt az ember biztos észerveszi a pixelhibát a sarokban, de egy előzés előtti belepillantással (pláne mikor ilyen szinten nem tartja be a követési távolságot az autós) tuti nem. Mikor a motoros kivágott 65-ről 115-re gyorsult kb 2 sec alatt, 95-100 körül villant az index és előzött a Seat. Mondjuk ez se így van megírva a nagykönyvben hogy 1 index mikor már félig kinn vagyunk. A lényeg, hogy a motoros ekkor még mögötte volt, és ezután nem fékezett, nem csinált semmit, csak húzta neki, és nekiment.
Tanulság: Aki 100+LE-s seggrakétát vesz, az fejlessze a reflexét is 0.3 sec alá kéremszépen...

butcher 2008.05.06. 22:27:06

Legalább anyira hibás a motoros is. Nem kell észnélkül beállni autó seggébe 5 centire és akkor nem történik ilyen.

Shadow 2008.05.06. 22:27:13

L-Zo: én sem foglak sajnálni, kis gyökér, ha jól szétverem a pofádat te kis köcsög, menj, azt' tedd anyádba!

Rocko- 2008.05.06. 22:39:41

L-Zo 2008.05.06. 20:29:04
nem lehet tudni, h ez a motros konkrétan szabálytalankodott-e. általánosítani meg nem érdemes, hamar belekerülhetsz egy skatulyába te is.

Shadow 2008.05.06. 22:27:13
ízi ízi.

Rapid136 2008.05.06. 23:02:12

Nincsenek az előzésnek szabályai? Vagy rosszul tudom, hogy nem lehet több autót egyszerre előzni? Ha látom, hogy az előttem menő is gyorsabban halad és előzhetne, akkor nem vágok ki hátulról, mielőtt megvárnám mit tesz?

Paulybird 2008.05.06. 23:03:10

legjobb kommentek, komolyan
" a sok köcsög motoros, a múltkor is láttam egyet szabálytalanul ment a kocsisor között, úgyhogy ez megérdemelt, hogy szándékosan elkúrják, meg is kellett volna dögölni, jóltette a szeátos, és különbenis még kamera is volt a motoron, amivel a szabájtalankodásokat veszi, remélem eltörött a kamera amikor borult, és megsemmisült a felvétel, hogy nehogy elkaphassák a szeátost, és különben is majd mondhatja, hogy csak előzni akart, buzi motoros figyeljen jobban"

Paulybird 2008.05.06. 23:09:13

Ubul 2008.05.06. 22:08:26

ez is jó. persze, ha a videó indításakor teleportált od a motor a kocsi seggébe, még akkor is bő 15 másodpercet megy mögötte. Ha ennyi idő alatt nem vagy képes észrevenni egy kurva motort, ami hangos, és ilyen közelről kitakarja a fél belsővissza pillantót, és kibassza a szemedet a reflektorával, akkor ha kocsival vagy, szerintem bal egybe ne nagyon üljél.

És ha egy motoros mögötted jön 5 méterre, akkor biztos hogy meg akar előzni, az hogy későn indexel az milyen beszólás már?

És egyértelműen szándékos volt. Nem szokás 100méteről kezdeni az előzést, az előtte lévő kocsi meg még csak egy pötty a horizonton.
Igen, tudom, lehet hogy eg kátyút került ki pont

walaki 2008.05.06. 23:21:15

Nekem mar sok hasonlo esetem volt, csak nem ennyire sulyosak. Egyszeruen nem figyelt az autovezeto ill. auto meretu targyakat figyelt csak. A motoros meg nem eppen defenziven vezetett, ami a sajat erdekeben ajanlatos lett volna. Pont ilyen helyzetek miatt.
Egyebkent a video vegen az a hang egy tusszentes?

Peter 2008.05.06. 23:25:13

szerintem ez egy veletlen baleset. nekem ugy tunik, hogy a seat az elotte hirtelen lelassito kocsit probalja kikerulni. nagyon ugy nez ki, hogy ha nem kapja el a kormanyt, belecsattan. es szerintem nem az index villan, hanem a feklampaja.

Noon 2008.05.06. 23:43:23

L-Zo 2008.05.06. 20:29:04

Semmit sem fogtál fel az egész történetből,tehát tahó vagy.Remélem,jogsid nincs és bringát sem tolsz a segged alá - a te érdekedben.
Nomeg,ne is sajnáld a motoros embert.Érted sem fog senki elmorzsolni egy könnycseppet,ha rádrohad egy pótos IFA,Ural,Zil,Kraz,stb.Persze,majd csak ha a szemed előtt lévő bütyökről leszárad a takony és látni is fogsz.Nna,akkor lesz késő - mindegy,addig örvendezzél.

Akitlosz 2008.05.06. 23:50:55

Érdekes hozzászólások vannak. Biztos vezettetek már autót, vettetek részt autóvezetóképző tanfolyamon?

Ajánlom figyelmetekbe a holttér fogalmát.

Méghogy tükörbe nem néző autós!

Az ilyen motoros, amelyik a C oszlop takarásában halad nem látszik egyik tükörben sem.

Az autós előzni akar, belenéz a tükörbe, nem lát semmilyen járművet maga mögött. Miért ne húzodna ki balra?

A süketségről meg annyit, hogy aki a mögötte haladó jármű motorhangját hallgatja menet közben , neki éppen ideje, valami modernebb járgányt beszerezni, amiben csak azt hallja meg, amit kell, duda, sziréna.

Na olyan szabály aztán nincs a Kreszben, hogy a többi jármű hangjára is figyelni kell.

Az ilyen eseteket, hogy lehet megelőzni? Sehogy. Csak azért ne előzzön soha egy autós, mert hátha van mögötte egy fantommotoros?

Na és persze az is jó kérdés, hogy miért kamerázza fel valaki a motorját, mert általában ilyet csak az őrült száguldozók szoktak csinálni, normális motoros nem, mert minek.

Ugyanis a problémamentes, szabályos közlekedésből csak elég unalmas filmet lehet csinálni, ami senkit nem érdekel.

Rocko- 2008.05.07. 00:17:06

Akitlosz 2008.05.06. 23:50:55
"Az autós előzni akar, belenéz a tükörbe, nem lát semmilyen járművet maga mögött. Miért ne húzodna ki balra?"
mert ahogy írtad: holttere van. :)
engem dudáltak már le, azóta a sávváltások, előzések nagy részében oldalsó tükör, belső tükör, hátranéz, majd manővert megkezd. ennek ellenére is volt olyan, h velem párhuzamosan váltotott mögöttem valaki sávot.

flimo13 2008.05.07. 00:49:11

Milyen érdekes, a sok motoros szerint szándékos (a franc akar börtönbe menni), de persze a mecseki száguldozó ártatlan volt, a szembejöbő hibázott, mert nem ment eléggé jobbra (totalcaros hölgyike véleménye), paff.

Ott van elötte az autó, még az előzés elött látszik a kocsi jobb oldalán. A motorosnak meg vajon miért van kamera a sebességmérőre állítva? Csak nem egy újabb vagány köcsög, aki a száguldozását akarta felvenni? Ha igen, jobb lett volna ha megdöglik egymagában, nehogy legközelebb mást is magával vigyen.

tanki567 2008.05.07. 00:49:12

Akitlosz
Ez is egy igazán unalmas filmecske, nem gondolod?
Amúgy meg éppen arra lehet jó egy ilyen kamera hogy egy esetleges ütközésnél/esésnél tudj bizonyítani valamit. Haverom anyjába beletolattak, majd kiszállt a fószer és el kezdett gomdolkodni, hogy mi lenne a legjobb, neki. Szóval állítottam , hogy ő állt és hátulról belementek. Szerencsére volt egy tanú és így az igazság győzött. Amúgy nem is értem miért nincs még az autókban valami beépített kamera kétlem, hogy többe kerülni, mint egy klíma. És akkor sokkal kevesebb vita lenne, hogy ki a hibás.

rendőr 2008.05.07. 01:07:17

... és melyik autópályán történt az eset? Merthogy kezdte megközelíteni a sebességhatárt. Azt már nem is merem feltételezni, hogy átlépte...
és is motorozom, autózom, bicajozom, futok, de autóban ülvenem megy 120 fölé a pulzusom 98% adrenalinnal és miután tükörbenézek, akár fél másodpercbe is beletelik, mire megkezdem az előzést, persze néha azért előre is nézek - ezalatt az ügyes motoros simán bekerülhet mellém - sajnálom...

w1209 2008.05.07. 06:47:01

Azért a kedves motorosok figyelmét felhívnám arra, hogy a C oszlop mögött nagyon szépen el tudnak ám tűnni! Velem is volt már olyan, h imbolygott mögöttem a robogós, de úgy eltűnt a holttérben, hogy csak tudtam, hogy ott van, de nem láttam sehol...ez azért elég szar dolog. Én próbálok rájuk vigyázni, de így nagyon nehéz.

A másik a sor előzése záróvonalon keresztül... Hétfőn halt meg emiatt valaki a Szabadkikötő úton, könyörgöm, ne csináljáták.

Nagydög 2008.05.07. 07:19:40

"flimo13 2008.05.07. 00:49:11
Milyen érdekes, a sok motoros szerint szándékos (a franc akar börtönbe menni), de persze a mecseki száguldozó ártatlan volt, a szembejöbő hibázott, mert nem ment eléggé jobbra (totalcaros hölgyike véleménye), paff."

Akkor biztos tudnad is idezni, hogy valaki(meg azt sem varom el, hogy a totalcaros holgyike) azt mondta, a mecseki urge artatlan. Es arrol is biztos tudsz valami idezetet mutatni, hogy a Totalcaros holgyike szerint a szembejovo volt a hibas. Persze, ha csak osszevissza hadovalsz, amit eppen eszedbe jut, akkor jelezd kerlek, es nem varok az idezetekre.

renesis 2008.05.07. 07:39:49

Hát ha a Seatos nem látta a motorost a tükörben mintahogy itt sokan irják akkor az elég érdekes. Megkérdezném a Ti tükrötök is így van beállítva? Vagy a belsőben ,vaqgy a baloldaliban biztos, hogy látnia kellett volna! Az meg, hogy nem tűnik fel neki, hogy eddig jött egy világító motor mögöttem, és most előzés előtt hová tűnt?
Ha egy álló autót akart kikerülni akkor viszont a motoros is egy fasz,mert neki is látnia kellett volna,hogy áll elől egy autó.

AP (törölt) 2008.05.07. 07:45:49

Miért volt ott a kamera?

Csak nem a gyorshajtását akarta felvenni vele?
Vagy a 200-al történő egykerekezést?

Pepe 2008.05.07. 08:29:16

Kamera van a motoron - innentől nem is érdekel ki a hibás. Szarházi száguldozó faszkalap. Nem kívánok neki rosszat, de hogy percenként sérti meg a szabályokat, és játszik mások életével, az tuti.

xcoder 2008.05.07. 08:50:30

Amúgy meg a kurva nénikéjüket azoknak a motorosoknak akik a motorhangra hivatkoznak. Igen, motorhang az van, csak amíg ők bizonyára elélveznek attól hogy egy lyukas kipufogójú ócska orosz traktor recseg a seggük alatt, addig ez az éjszaka közepén sokkal kevésbé vidám dolog ha a házad előtt húz el. Különösen ha olyan út van a közeledben mint az Üllői. Az összes ilyen ócska szart ami az elnyelt benzint legnagyobb részét közvetlenül hanggá alakítják 1000 évre tiltanám ki az utakról.

roli101 2008.05.07. 09:17:20

Le kell lőni minden motorost aki azzal élvezkedik, hogy lámpától lámpáig húzatja a motorját a városban, halálra rémítve mindenkit. Itt is a motorst látom inkább hibásnak,de nem egyértelműen, mert a seatos hirtelen kikerülte a fékező előtte menőt. A motoros meg 110-el ment főúton, követési távolságot nem tartott. Aki motorozik, az vegye tudomásul, hogy hamar meghalhat és ne hőzöngjön az ilyenek miatt.

fatter 2008.05.07. 09:33:47

Szerintem nem ártna a motorosoknak tudomásul venni, hogy létezik egy kresz nevű valami amit be kellene tartani.
Elhiszem, hogy fincsi a motorozás, nagyon érezni és élvezni a sebességet, de akkor is be kell tartani a szabályokat a közutakon.
Aki száguldozni akar menjen a versenypályára, mert itthon nincsenek az autósok felkészülve a potenciálisan "öngyilkos" motorosok manővereire.
A felvételen jjól látszik, hogy a motoros eszement robogásra készült, hiszen miért is volt ott a kamera???
Az autós is pöcs volt, bár lehet, hogy egy ütközést akart elkerülni.
Szerintem jobban oda kellene figyelni egymásra! Az autósnak ne fájjon, ha egy moci ehúz mellette, de a motoros is vegye figyelembe, hogy ha 170-el megy közútun, nem lehet rendesen észrevenni mert annyira gyorsan jön hátulról, hogy az amúgy is kicsinyítő tükörben nemigen látszik.
Itt is alkalmazni kellene az élni és élnihagyni szabályt.

D-Fens 2008.05.07. 09:51:50

A motorosokat addig kell elpusztítani, amíg ártatlanokat meg nem ölnek a "záróvonalon át háromszázzal szembeforgalomban mert fasza csávó vagyok és majd mások figyelnek rám" gondolkodásukkal.

rincewind 2008.05.07. 10:15:36

Kamera van a motoron, tehát száguldozik.
Cigány, tehát lop.
Zsidó, tehát világuralomra tör.
Csöves, tehát alkesz.

Azon kívül hogy ez az illető valóban túllépi a sebességhatárt és valszeg nem először, miért kell azzal elintézni, hogy "ha kamera van, már dögöljön meg" (tudom nem ezt írtátok, de kb.) Talán az esetre kéne koncentrálni. Szidalmazni akarunk és vastagbélrákot növeszteni, akkor kommenteljünk szubjektívan, ha értelmet levonni, akkor maradjunk inkább objektívak.

Mert mi van akkor ha teszem, leszámítva az összes többi genyóságát és hibáját (mielőtt belémakaszkodnátok: le-szá-mí-t-va, értitek? Jelentése: zárt rendszer, teória, fikció, ideális eset, stb. Béna beleakaszkodók keressenek rendszerkompatibilis szinonimákat.). Tehát csak akkor megy valaki sebességhatár fölé, mert pont az ilyen balfékek miatt szeretne minél hamarabb túllenni egy ilyen előzésen? Emberek. Legyünk már emberek.

Dr.Hook 2008.05.07. 10:17:38

Teljesen egyetértek fatter véleményével,annyit tennék hozzá, hogy röhejes az, hogy nálunk a közlekedési eszköz fegyverként működik,mintegy az önmegvalósítás eszközeként,talán egyszer majd kinőjük...

rincewind 2008.05.07. 10:19:49

jaj bocsánat. Említett "vitatkozóknak" nem kívántam direktbe alternatívát a kamera előítéletre, nyílt támadási felületet hagyva ezzel. Tehát kamera: lásd előző postok. Tegyük fel beszari motorosunk azért szerel fel kamerát mert be van szarva.

Ja és szintén...kis sűrítmény azoknak akik mindenáron ki akarják már kezdeni mondataimat. Nem, nem a motorost védem. Nem, nem akarom idealizáltatni fentebbi zárt rendszerem. Egy fragmentumot látunk egy hosszú eseménysorozatból. De azért általánosítgassunk, ettől halad előre a világ.

Dr.Hook 2008.05.07. 10:27:09

Kedves rincewind, a kutya se akarja kikezdeni fonetikailag lenyűgöző, bár kissé vicces leleményeidet,írj csak bátran még!

Sam8888 2008.05.07. 10:33:20

tanki567 2008.05.06. 20:32:31

Lehet már venni ilyen rendszert, van vmi honlap is a magyar terjesztésre, de most nemjut az eszembe hirtelen, hogy milehet a neve. Autóba szerelhető tuti, hogy létezik, de biztos, hogy megtudják oldani a motorra szerelését is.

Viewpoint 2008.05.07. 11:15:42

Kedves kommentező szakértő és nem szakértő kollégák. Előrebocsájtom, hogy autómobillal és motorkerékpárral is közlekedek. Hangsúlyozom, közlekedek! Persze - mint minden olyan ember, aki szereti is, hogy gépezeteket irányíthat - nekem is jólesik, ha néha meghajthatom az éppen általam irányított gépezetet. Persze ezt jobbára akkor teszem, amikor legfeljebb a saját testi épségemet és vagyoni helyzetemet veszélyeztethetem.
Sajnos hiányzik a társadalmunkból a tolerancia. Mindkét fél esetében (autós-motoros), de én vezetés közben inkább félek az autósoktól, még akkor is, ha autóban ülnek. Sajnos a mai autókban az emberek azt hiszik, hogy sértetlenek, azzal pedig kevésbé foglalkoznak, hogy más sérülhet.
Sajnos nálunk nem elég szigorúak a vezetői engedély kiadásának a feltételei. Bőven elég annyi, hogy az ember száraz úton, 50-nel ne menjen neki semminek és meg tudjon álni a járművével, majd többé-kevésbé be tudja azt manőverezni a tárolási helyére. Talán tudatosítani kellene minden sofőrben, hogy egy (még ha 50-nel megy is) nagy sebességgel közlekedő fémdobozban, vagy fémvázon halad, melyre mndenképpen vonatkoznak a fizika törvényei. Nekem halt már meg barátom 30 km/órás ütközésnél és élt már túl barátom 200 km/h feletti balesetet is.
A fenti filmre vonatkozóan mindkettő hibás, mert nem vezettek figyelmesen (ez szintén le van írva a kreszben). Az autós nem tette ki az indexet, pedig látszott (behúzódott a felező mellé), hogy előzni fog egy lassabb járművet és nem figyelt hátra, amit nem csak a tükörből kell megtennie, hanem a fejének balra, hátrafordításával ellenőriznie kell a holtteret is. A motorosnak látnia kellett volna, hogy az autó behúzódik, tehát előzni akar és látnia kellett volna a magasabb üléspozícióról azt is, hogy az autó előtt van egy lassabb jármű. Mellesleg nagyon közelről is előzött.
Szerintem ezeket a baleseteket azzal lehetne elkerülni, ha az emberek nem csak irányítai tanulnák meg (többé-kevésbé) a szerkezetüket, hanem megtanulnának közlekedni is és jobban odafigyelnének egymásra (oda-vissza).

Nem utolsó sorban én úgy tudom, hogy egy relatíve szabad társadalomban élünk, úgyhogy mindenki eldöntheti, hogy milyen járművet használ A-ból B-be jutásra és ehhez semmi köze másnak, pláne úgy, hogy betart a másik járműnek. Pl. azoknak az autósoknak, akik irigyek, hogy én álló dugóban el tudok menni közöttük motorral, esőben, irigységből, hogy ők bent ülnek a jó melegben, nem törögetem le sorban a tükreiket. Mindennek van előnye és hátránya.

Mellesleg, hogy a motor balesetveszélyes, arra csak azt tudnám mondani, hogy a a tűz is veszélyes, mégis sokan használják fűtésre és főzésre és a tégla is veszélyes, mert az ember fejére eshet.

AP (törölt) 2008.05.07. 13:04:38

Bocs, de amikor nemrég két ártatlan ember halt meg egy ilyen kamerás faszacsávó miatt a Mecsekben, akkor nagyjából azt állítok a kamerás motorosokról, amit csak jólesik.

Én tudod, mikor rakok kamerát a kocsiba? Szintén akkor, amikor valami akkora eszetlenségre készülök, amit nem árt megörökíteni. Általában az éjszaka közepén. Nem délben a főúton olyan dologgal, ami 5 másodperc alatt 150-el megy.

Rocko- 2008.05.07. 22:54:52

w1209 2008.05.07. 06:47:01
"A másik a sor előzése záróvonalon keresztül... Hétfőn halt meg emiatt valaki a Szabadkikötő úton, könyörgöm, ne csináljáták."
ezm ennyire biztos?

Sam8888 2008.05.07. 10:33:20
e-tanu.
süti beállítások módosítása