Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Camptourist - keletnémet életérzés

2008.05.14. 08:00 | prokee | 8 komment

Címkék: sátor kemping ndk camptourist

Az idősebbek valószínűleg emlékeznek még a nyaranta a Balatont QEK Juniorokkal és sátras utánfutókkal megszálló NDK-s turistákra, akik a sofőrszandált, a fröccsöntött strandpapucsot és az autós kézitáskát megismertették kicsiny hazánkkal.

A könnyű, Trabanttal is vontatható utánfutókból óriási sátrakat lehetett kihajtogani, amelyben egy kompett család kényelmesen élhetett két hétig a tóparti kempingekben.



VEB Olbernhau

A gyár az ötvenes években készítette el az első sátras utánfutóját, Campifix néven.


A nyolcvanas évek végére egész komoly termékpaletta alakult ki, kettőtől kilencszemélyesig készítettek különböző sátras utánfutókat.



A 90-es évek végére persze ők is vegetálni kezdtek, készült még egy lakókocsi, hallgatva a modern idők szavára, de a gyár nem sokáig élte túl a német újraegyesítést.


Írtam már róla, bár nem itt, hogy sokadik kísérletre én is bevásároltam egy Camptourist 5-3 verziót. A hétvégén kivittük Szentendrére, és sikeresen felállítottuk kedvesemmel.
Mondhatni, kipróbáltuk. Na nem úgy, de én mondjuk heverésztem benne egy délutánt, kissé hiányzik is azóta a kemping-fíling.



Mit kell tudni róla ?

- Könnyű : 350 kg önsúly, 500 kg maximális összsúly, így gyenge, kicsi autóval is vontatható. Nekem, mondhatni, komoly szempont, autóimat lásd a bemutatkozóban
- Nagy : Felállítva a belső hasznos alapterülete kábé 4x4 méter, azaz 16 m2. Azt hiszem, sátorban (főleg kettőnknek) ez több, mint elég. A belmagassága döbbenet - kedvesem megjegyzése: aki próbált már modern iglu-sátorban négykézláb farmerba bújni, az tudja csak igazán értékelni.
- Egyszerű : a felállítás tudatlanul, első nekifutásra másfél órás műtét volt. Ebben már az is benne van, hogy rossz irányba kezdtük nyitni, és amikor erre rájöttünk, igen nehéz volt visszacsomagolni, hogy újrakezdjük. Rutinnal maximum egy órás munka, sörszünetekkel.
- Kényelmes : hat személy alvóhelye van kialakítva, ebből négy a belső, kettő a külső hálóhelyen. Kipróbáltuk, reális. Kettőnknek meg pláne, a belső részben kettőnknek paradicsomi helyünk lesz, a külsőt valószínűleg gardróbnak használjuk majd. Megjegyzendő, hogy egyik hálóhelyen sem a földön alszunk, az egyik az "utánfutóban", a másik nagyjából 30 centi magasan egy rétegelt falapon, lábakon áll.
- Felszerelt : Gáztűzhely, zárható, "bogárbiztos" ételpolc, bizonyos daraboknál mosogató, zárható "széf", külön csomagtartó.

- Drága : vétele és fenntartása is más nagyságrend, mint egy sátoré. Forgalmi, törzskönyv, biztosítás, vizsga, stb...
- Nagy : Ez természetesen hátrány is egyben, nem fér a csomagtartóba :) Emellett ugye vonóhorgot igényel. A feszítőkötelekkel együtt nagyjából 5.5x5.5 méternyi alapterület kell a felállításához, és szezonon kívüli tárolására is hely kell.
- Karbantartás-igényes : no nem kell komoly dologra gondolni, de a fék és futómű azért gondozásra szorul. Ha esőben csomagoljuk el, lényegesen bonyolultabb kiszárítani, mint egy kiteríthető sátrat.




Az összerakástól féltem kicsit, mert sosem próbáltam, sőt, még csak meg sem néztem alaposan egy álló darabot. Az összes infóm képről származott, legfőképpen az unser-camptourist.de oldalról.

A műtét viszont sikerült, íme egy videó arról, hogyan állítsunk fel egy CT 5-3-at kevesebb, mint 4 perc alatt:




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr15465448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lally 2008.05.14. 10:20:52

Na oké. fasza, De ki csomagolta össze? Nem tünik egyszerű mutatványnak.
az utánfutó használható önmagábanm sátor nélkül is? Teherszállításra?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.05.14. 10:27:49

Az összecsomagolás talán egyszerűbb volt, mint a felállítás. Talán mert akkor már tudtuk, mi hová kerül.

Teherszállításra nem tudod használni, csak ha szétdobod, kibontod belőle a sátrat és tartozékait. Illetve van némi csomagtartónak nevezhető üreg, de az olyan 200-300 liter. Igaz, egy Tico-val vetekszik így is.

George 2008.05.14. 11:10:14

Kemping fíling rulez! Nekünk Skiff-ünk volt, az jóval egyszerűbb konstrukció, igaz, elvileg csak három személyes. Gyakorlatilag két felnőtt, meg a három gyerek (akkor még én is gyerekméret voltam) kényelmesen elfért benne. Volt, hogy fater egyedül állította föl zuhogó esőben, kb negyed óra alatt a belső részt. Nagyon szerettem, igaz nem használtuk túl gyakran (évente egyszer kétszer).

Darti · http://www.darti.hu 2008.05.14. 19:24:02

Prokee!

Nem úgy volt, hogy én alszok kint vagy bent, vagy valahol??? :D:D

Riczler Kálmán 2008.05.14. 20:35:56

Kedves Camptourist-társ!
Örömmel fedeztem fel írásodat, mert eddig magányos farkasnak gondoltam magam. 1997-ben vásároltunk egy Camptourist CT-5-3-at.Azóta minden évben a horvát tengerparton kemp9ingezünk. Lényeges átalakítások után - kb.2003-ban - dobtam egy "cigánykereket" utánfutóstól. Az utánfutó majdnem totálkáros lett, amit komoly javítási munkálatok követtek. 2004-ben már megint vele nyaraltunk. Idén a káresemény miatt esedékes a jobb kerékagy komplett cseréje. Ezeket a munkálatokat mind egyedül magam végeztem. Készítettem egy borítót is, hogy az év nagy részében oldalára fordítva, elférjen a garázsban. Én csak jót tudok mondani erről a kelet-német csodáról.
Üdvözlettel Riczler Kálmán

Tóth Antal 2008.05.17. 19:16:04

Hy öröm látni hogy más is szereti ezt a fantasztikus guruló csodát!!! nekünk is van egy 2000-ben vettük én magam 14 éves vagyok és ilyeneken nőttm fel születeésem előtt családom vett egy szkiffet ez 6 éves koromig volt nállunk majd (miután már hatan voltunk) vettük meg a Camptouristot egyszerűen imádom annyi mindenre jó!!! Bár volt már vele majdnem halálos élményem is kempingben voltunk és azon feszekedtünk hol álljon végül fölállítottuk oda ahova édesapám mondta este orlyási vihar volt, egy fa ki is dölt pont oda ahova én mondtam hogy állítsuk a sátrat (egyépként a kispuszunk állt ot így az lett totálkár!!!) Jajj egy kérdés most jöttem rá hogy lehet a nagy ágyból széket csinálni csak én vagyok ilyen király vagy erre már más is rájött???? Ha valaki nem tudja hogy kell szóljon és én elmondom!!! Üdvözlet!!!

irka 2008.07.29. 22:52:04

Tisztelt Riczler Kálmán!
Magam is egy Camptourist beszerzése előtt vagyok.
Éedekelne a házilag konstruált oldalra fordító szerkezet rajza, terve képe stb...(ha publikus)
Köszönettel: irka@freemail.hu
süti beállítások módosítása