Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Veteránok a Balatonnál!

2008.07.14. 08:00 | scheerti | 5 komment

Címkék: galéria veterán autó fotók

Szombaton a tikkasztó meleg ellenére elmentem nyálat csorgatni, méghozzá gyönyörű oldtimerekre. Ezt bárki megtehette, aki figyelemmel kísérte az Oldtimer Szuperkupa negyedik fordulóját, amelyet a Balaton-felvidék kanyargós útjain rendeztek meg, az út mentén álldogáló kiéhezett autóbuzik legnagyobb örömére.

 

 A tervezett időhöz képest jó húszperces csúszást produkált már az első autó is, ami a tűző napon nem volt egy kellemes élmény, viszont így legalább tudtam magamnak vadászni viszonylag elfogadható helyet, ahonnan volt esély a fényképezésre. De megérte várni, hiszen ekkor gördült be az első autó, egy Triumph TR4-es. Egy mellettem álló joviális hatvanas úr megjegyezte, hogy jöhetne valami rendes, érdekes autó is. Miután szolidan körberöhögtem a bácsit, elkezdtem kattintgatni és Rain Man-ként motyogni a típusokat, pedig ha valamihez nagyon nem értek, azok a veteránok. Közben azt vettem észre, hogy kisebb csoportosulás alakult ki körülöttem, ami nem a lenyűgöző tudásomnak (ami ugye nincs is) köszönhető, hanem annak, hogy jó placcot találtam, ahonnan más is szeretett volna fényképezni.

Ahhoz képest, hogy a verseny kizárólag a helyi napilapban csak egy egészen rövid cikk jelent meg a versenyről, és a falu majd' 600 fős lakosságával számolva  szép számmal álltak ki az emberek a júliusi kánikulába, csak azért, hogy olyan autókat nézhessenek, vagy mutathassanak a gyerekeiknek, amelyekről ők is csak álmodoztak, vagy ha látták is élőben, akkor is a SZOT üdülő előtt valamelyik kizsákmányoló kapitalista tulajdonaként. Így rögtön jöttek a sztorik is, faküllős Mercedesről, amelybe kétezres benzines motort tett a tulajdonos, aki így elbukta a veteránvizsgát(cumi), meg a krómozott Lada lökhárítókról, ami néhány év múlva tényleg sokat fog érni.  A versenyzők különböző feladatokat teljesítettek a majd' 300 kilométeres megmérettetés során, Hidegkúton a kitűzött cél az volt, hogy fotocellák között áthaladva, leállított motorral guruljanak 50 métert, épp 14 másodperc alatt. Se több, se kevesebb.

Ehhez természetesen stoppert használtak a mitfahrerek, és egészen elképesztő eredményeket produkáltak. Volt olyan, aki 14.06-ot ment, ami döbbenetesen jó eredmény, hiszen ha az ember egy olyan autóban ül, aminek az orra hosszabb, mint egy Suzuki, akkor nagyon el kell találni az óraindítás pillanatát. Néhányan aggódtak, hogy a szervófék és a leállított motor kombinációja nem jelent előnyt az összesen több mint, 200 méter hosszú lejtőn, de ez senkinek nem okozott végül problémát. 46 autó indult, ebből 43 meg is érkezett a kis faluba, ami egyáltalán nem rossz eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy ezek a vasak rendesen kaptak a kanyargós utakon. Gyakorló veteránosoknak, ez maga volt a Kánaán, egy autóbuzinak pedig felejthetetlen élmény.

 

A következő megállapításra jutottam a fényképezés és hesszelés közben:

-A magyar oldtimer jellemzően Mercedes.

-A magyar oldtimeres jellemzően fiatal, az autója példásan karbantartott, értő kezek által gondozott darab.

-A csajok nem csupán szeretik a régi autókat, de vezetik is őket.

-Az osztályharc nem jellemző az oldtimeresekre. A Trabant és a Zsiguli éppoly érdekes volt, mint a többszörösébe kerülő káprázatos Mercedesek.

 

Akit érdekel a többi fotó is, az ne habozzon kattintani, ide,vagy nézze meg a galériát itt, helyben!

 

 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr64565370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GabstarDeLuxe 2008.07.14. 09:01:01

Ezér volt annyi veterán Almádiban...alig győztem kerülgetni őket:D...de ha tudom hogy ez van megyek rá...shit happens..na majd legközelebb

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.07.14. 10:55:29

Az a kabrió Opel!
Az a Dino!
Az a 356-os Porsche!
Betérdeltem!!!

"...TR4-es. Egy mellettem álló joviális hatvanas úr megjegyezte, hogy jöhetne valami rendes, érdekes autó is..." Valószínű ő kereste a Rózsaszín Párducot más színben a viccben.

Maybe 2008.07.14. 11:31:04

Ezt a sárga Integralét már láttam Egerben is egy oldtimer megmozduláson. De mit keres ez ott? Előfutó? Nem mintha bajom lenne vele, csodaszép a gép, egy etalon, de nem hiszem h 30 éves lenne :)

rognork 2008.07.14. 12:53:59

én asszem ugyanezt a gárdát láttam szombat éjjel a pesti rakparton az erzsébet és a szabadság híd között. egészségügyi okokból sajna nem tudtam megállni...
süti beállítások módosítása