Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kis magyar üzembentartósdi!

2008.07.31. 14:00 | apamacko | 59 komment

Címkék: közlekedés autó bürokrácia szopatás

Magyarország = drágaság = óriási bürokrácia = kiskapuk keresése.

Ugye önök szerint is?

Maga a történet:

Sokan a család korábbi autóját kapják meg és költségviselői lesznek. Ennek hivatalos módja az üzembentartói szerződés és ennek bejegyzése a forgalmiba.

Vagy más eset:

Sokaknak nem futja drága autóra, aminek az átírása még sokszor annyi lenne mint maga a gépkocsi ára.Ez az összeg még a legkisebb kocsiknál is közel 50.000.- Ft, a nagyköbcentis gépek esetében pedig közelebb van ez már a 100.000.- Ft –hoz, hogy névre kerüljön a vásárolt autó.

Egészen csendben jegyzem meg:
Tavaly novemberben vettem egy első tulajos, benzin-gázüzemű Trabantot. A vételára 10.000 forint volt.
Az adminisztrációs költségek (eredetvizsga, forgalmi, törzskönyv, illeték, stb..., biztosítás nélkül) pedig 49.800.-

- prokee -

Mit lehetne tenni? - merül fel a kérdés a szegény, vagy csak fizetni nem akaró emberben.

Mi a hivatalos jogi lehetőség a sarc megkerülésére?

Hát írassuk be magunkat üzembentartónak! (már ha a tulaj hozzájárul)

Annak a költsége csak 6000 Forint, hiszen csak a forgalmi engedélyt kell cserélni a törzskönyv marad az autó tulajdonosánál !

Így sok kedves honfitársunk élt ezzel a lehetőséggel, ami egyszer csak szemet szúrt a mindig éhes államkasszának.

Hát ez így nem helyes! - morgott magában az agyaglábakon álló kolosszus. Tenni kéne valamit!

Mi is legyen az ötlet? Valahogy meg kéne sarcolni az üzembentartókat is.

Így is történt.

Az új szabályok szerint lehet választani miért és hogyan leszünk üzembentartók!

1. Ellenszolgáltatás nélkül, határozott időre pl. a család autóját innentől mi használnánk és ezért nem akarjuk átíratni, de mi vállaljuk a gépkocsival járó üzembentartási költségeket.
Ebben az esetben az Okmányiroda valami titkos számítási elv szerint kalkulál egy vagyonszerzési illetéket pótló díjat, amit be kell fizetni az eddigi forgalmi engedély csere (6000Ft) összeg mellett.

2. Ellenszolgáltatás fejében, határozatlan időre pl. a szomszédtól vesszük át használni a kocsit, és a jó ismeretségre hivatkozva nem íratjuk át. Vagy egyszerűen csak el kívánjuk kerülni a büntető illetéket, így azt mondjuk hogy az autó használatáért fizetünk, ezért mentesülünk a plusz illeték megfizetése alól.

De! Le kell írnunk, hogy mennyi az amit fizetünk a gépkocsi használatért a tulajdonosnak. A csavar itt jön, mert ezt az összeget a tulajdonosnak be kell vallani jövedelemként az adóbevallásban!

Arról nem is beszélve, ha mi adjuk el a régi gépünket „üzembentartóival” akkor mi lesz majd az Objektív felelősséggel? Nehéz dió ez, főleg ha egy vadidegen vinné el az autónkat.

Nem is olyan egyszerű ugye?

Csak rosszul járhatunk?




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,8/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr89593240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2008.07.31. 14:14:30

Másik lehetőség: ha a család, vagy a (családi) cég régi autóját kapjuk meg használatra a MEGHATALMAZÁS

ha családé, rokoné akkor:

XY meghatalmazza Z-t(szigszám), hogy a tulajdonát képező ABC-123 frsz. Skoda 120S típusú személygépjárművet (alváz és motorszám )külföldön és belföldön egyaránt használja.
hely, dátum
tulajdonos, áláírások, szigszám
két tanú+szigszám

ha cégé:
Az XY Bt/Kft meghatalmazza Z-t, hogy útnyílvántartás vezetése mellett használja a társaság tulajdonát képező ABC-123 frsz Skoda 120L (alváz, motorszám) típusú személygépkocsit belföldön és külföldön egyaránt. A tankolás számla ellenében történhet.
hely, dátum
aláírások, (használónál szigszám)
cégpecsét, ügyvezető aláírása

ez a legolcsóbb, tulajdonképpen ingyenes formája a dolognak
ennyi, bocs, h hosszú lett

vadember 2008.07.31. 15:05:22

Ez az ötlet jó!

Teccik.

Mármint nem az uj srac...

vajk 2008.07.31. 15:11:41

A meghatalmazas azert necces.

Mert akkor az uzembentarto a tulaj marad. Es az o sara a
- tilosban parkolas
- gyorshajtas
- biztositas

vajk

dezső 2008.07.31. 15:14:11

Be kell vallani? És? 150 ezer Ft alatt az ingóság eladása adómentes.

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.07.31. 15:17:10

24. § (1) Gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén az illeték mértéke a hajtómotor hengerűrtartalmának minden megkezdett cm3-e után 18 forint, az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hajtómotor hengerűrtartalmú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 24 forint. A kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott gépjármű esetén az illeték mértéke a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forint. Wankel hajtómotorral üzemelő gépjármű esetén az illeték mértéke a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 36 Ft.

No comment!

martong 2008.07.31. 15:18:26

jah de ezért írtam, hogy család, vagy családi cég, apámmal már csak nem b*szok ki ;)

- a biztit én fizetem (a csekk a cég nevére jön)
- gyorshajtási csekket egyszer kaptam (kapott apám cége), azt szépen elmentem és befizettem
- tilosban meg soha nem parkolok, van éves parkoló-kártyám

idegenekkel természetesen ezt nem tudod megjátszani

Gaben 2008.07.31. 15:20:07

Az üzembentartóit nagyjából kinyírta az objektív felelősség,nem?

toleránsurbánus 2008.07.31. 15:22:57

egyszer majd szeretnem megerteni miert fizetek tobbet egy nagyobb auto atirasaert? ua a micike uat adminisztralja es mivel nagyobb az auto tobb a biztositas, a teljesitmenyado, tobbet tankolok stb.

nyomasek 2008.07.31. 15:28:03

toleránsurbánus 2008.07.31. 15:22:57

Azé, mer fizessenek a gazdagok! Szocializmus van még mindig.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.31. 15:36:32

Agyrém. Szlovák rendszám, már újkorában és hajrá.

Rámenősebbeknek román, főgengsztereknek nigériai ill. valamely egzotikus szigetről származó, az még jobb.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.31. 15:40:17

Engem meg az érdekelne, hogy miért kerül többe az 500 köbcentinél nagyobb motorkerékpárok eredetvizsgája. Nehezebb a számot leolvasni/fényképezni egy 535 köbcentis Yamaha Virago-n, mint egy GS 500-as Suzukin? Hülyék.

dezső 2008.07.31. 15:44:04

Gaben: nem, az üzembentartó az objektíve felelős.

ésésés 2008.07.31. 16:04:19

dezső
Bocs, ez nem eladás, hanem bérbeadás, és nincs adómentességi határ! (ráadásul az a 150eFt se annyi)

EÖ (törölt) 2008.07.31. 16:11:24

kutya_zzr · kutya-vilag.blog.hu 2008.07.31. 15:36:32

ezen már sokat gondolkodtam, vajon mit kezdenének itt egy equadori/nyugat szaharai/Salamon-szigeteki rendszámos autóval?

Sőt, mi lenne ha kreálnék egy államot, Saint Patricia szigetek néven például. CSináltatnék egy fasza útlevelet (szerintem 100ezerből kijönne) egy ügyes grafikussal, névjegyeket, céges papírokat (10 ezer max) egy jogosítvány plasztikkártyát (20 ezer) szintén egy jó grafikussal, sőt még egy világatlaszt is kipreparálnék, a csendes óceánba berajzoltatnám egy szintén jó grafikussal a szigetemet, ha megállítana egy értetlen közeg, csak mutatnám neki büszkén, "én jönni innen messzi ország lenni barát magyarországnak". Közben néhány bantu hangzádú szót is elejtenék.
Még pár ezer forint, és rendszám, kókuszdós kolibris mintával, na meg pár bankjegy a garfikustól, szerintem ez is kijönne 50 ezerből, és egy Szent PAtríciai dollárt is átadnék a közegnek, szuvenír néven. (rajta mondjuk egy bennszülött portréjával, és kagyló és páélmafa motívummal)
szerintem évekig élnék király módjára. Biztosításra, parkolásra, autópályára nem költenék az életben az tuti.

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.31. 16:13:49

szemétség. mit kapunk azért hogy ennnyit fizeünk az államnak?

bjela szila 2008.07.31. 16:13:51

1 ft-ért határozatlan időre . nyalhat az állam . amúgy is .

hukk 2008.07.31. 16:22:09

Leszarom az átírást, nem az a fő gond. Katarban egy S60-as volvo 4 millió forint alatt van. Egy Lexus GS430h 8 millió körül...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.31. 16:38:26

Egyéves Önkéntes 2008.07.31. 16:11:24

Ha megcsinálod, lehetek ott miniszter ? ( ööö..vagy akárki: csak legyen céges autóm ! :-)

dezső 2008.07.31. 16:46:06

Különben jogszabályi hivatkozást tudtok?

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.31. 16:47:08

Ez az paraziták!
Szívjátok ki a vérünket az utolsó cseppig!

mc 2008.07.31. 17:09:01

ma láttam egy igen antipatikus fiatalembert egy fehér amg mercedesben COOK ISLAND-i rendszámtáblával
na őt pont hideghagyják az ilyen dolgok...

Kicsijoe 2008.07.31. 17:36:48

Most ezt a 150.000-t nem értem.Ha annál többért adom el az amúgy adózott pénzből vett kocsimat,akkor???Akkor be kéne vallanom jövedelemadóba????Ez ugye valami nagyon szar vicc???

Önjáró Talajgyalu 2008.07.31. 17:45:48

Kicsijoe: En remelem komoly, mert viccnek eleg durva! :)

Kicsijoe 2008.07.31. 17:48:34

Fizetett már valaki ilyet?Mert én nem ismerek senkit,aki ilyet megfizetett volna...

Az az igazság,hogy pont abban a helyzetben vagyok,hogy vennem kellett egy autót három hónapra,így is jelentős buktával fogok rajta túladni,és ezt nem szeretném ilyenolyan adókkal tetézni

izéke 2008.07.31. 18:08:44

Van egy olyan szabály, hogy köteles vagy átrendszámozni az autódat, ha egy külföldi országban több mint évi 180 napot töltesz. Sőt, köteles vagy ottani KGFB-t kötni, mert az otthoni KGFB-d csak 180 napnál kevesebb külföldi utazgatáést enged.
Tehát ez a hivatalos válasz a kókusz szigetes rendszámra. Meg persze a szlovákra is és a többire.
Az persze más kérdés, hogy mindezt hogyan ellenőrzik?
Az is más kérdés, hogy ezek után hol kell vizsgáztatni az autót? Kókusz szigeteken vagy Magyarországon, ahol laksz?
Az is más kérdés, hogy kapna-e magyar forgalmit a Kókusz szigeteki autó akkor, amikor átrendszámozzák?
És végül, de nem utolsó sorban: kell-e rá regadót fizetni?

Ugyanis:
1. veszek egy autót olyan országban, ahol olcsó
2. forgalomba helyezem
3. eljövök vele Magyarországra és bejelentem, hogy mostantól itt fogok lenni több, mint évi 180 napot
4. ezért kapok rá egy magyar rendszámot, kötök rá egy magyar KGFB-t

Vajon kell-e regadót fizetnem, ÁFÁ-t, vámot stb. fizetnem? Kell-e annak a németnek, írnek, angolnak, bármilyen külföldinek regadót fizetnie abban az esetben, ha egyszerűen több évre Magyarországra küldi a munkaadója és a jószág el akarja hozni a verdáját, hogy itt is tudjon vele furikázni? Mert ha igen, akkor az nonszensz. Ha pedig nem, akkor mi a francért járjunk szlovák rendszámmal?

Remélem, érthető, mert bonyolult lett :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.31. 18:18:03

Magyarként kell fizetned az biztos. Sokan úgy vesznek autót, hogy bejelentenek pl. Angliában egy ideiglenes lakcímet, ott kötnek biztosítást a kocsira, ott fizetnek adót utána, stb,stb. Ezek után az útszéli rendőr mondja meg, hogy nem látogatóba jött haza vele a tulajdonos két órával az igazoltatás előtt. Ennyi.


A külföldiek esetében nem tudom, hogy van-e ilyen korlátozás, az viszont biztos, hogy csak úgy át nem rendszámoznak autót. Akkor már jön a regadó, meg a különleges műszaki vizsga és társai.

MP 2008.07.31. 19:11:57

Én azt mondom a második megoldás a jó! Azt mondom igen adtam neki 5000 forintot. Akkor mi van? Öt rongyot leadóz én meg nem fizetek semmit? Mit tudnak tenni? Majd meghatározzák hogy mennyit ér az autóhasználat? Nehogy már!

hzt 2008.07.31. 19:40:32

A LEGÚJABB lehúzás:

most fog aparlament elé kerülni a tervezet hogy a forgalmiba beirják ha lizingelt a kocsi bejegyzik a bankot tulajnak.

Azzal magyarázzák hogy igy majd nem lehet külföldön csúnya módon eladni.

De az IGAZI indok egyszerűbb:
a lizing lejártával a tulaj nevére kell átiratni az autót= új forgalmi= 8-10 ezer forint.
mivel szinte az összes auto részletre van vásárolva, számoljátok ki mennyit kaszál az állam/okmányiroda ezzel a törvénnyel.
az összes autó szorozva 10.000
hát pár milliárdot biztosan...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.07.31. 20:13:35

sztem már nemigazán van lízinges autó,csak hiteles.
Ott meg te vagy a tulaj,csak a banknál a törzskönyv

k.é. 2008.07.31. 20:23:54

nagy lehúzás ez az egész adózás.
dolgozol? fizetsz.
vásárolsz? fizetsz.
tulajdonod van? fizetsz.
eladsz? fizetsz.

Az állami szolgáltatatások nincsenek arányban a befizetéseinkkel, a dolgozó ember meg kiskapuk keresésére pazarolja az energiáit, amiket sokkal hasznosabban is felhasználhatna.

muslic 2008.07.31. 20:39:08

Ha valaki elad egy ingóságot (gépkocsit), a vételárat tudomásom szerint be kell vallani a következő év május 20-ig beadandó személyi jövedelemadó-bevallásba egyéb jövedelemként.
Az ingatlan eladása esetén külön bevallást kell benyújtani, annak egységesen 25% az adója, de az ingóságnál az éves jövedelembe kell beszámítani, amiből 1.550.000-ig 18%-ot, afelett 36%-ot kell fizetni.

Kicsijoe 2008.07.31. 20:45:05

Nanemááááár!!!!Ki az a kergemarha,aki minden szart-cirka 55%-nyi-adót leró a kocsija eladása után? (merthogy kb 55-60% a sáp,ha a bruttóm-nettóm közti különbséget nézem) ez azért elég nonszensz lenne!

muslic 2008.07.31. 20:45:55

Az imgóságokra vonatkozóan azonban nem előírás a vételár feltüntetése az adásvételi szerződésben, nem kötelesek a felek kiadni, mennyiért adták-vették az árut.
Erről állítólag Legfelsőbb Bírósági állásfoglalás/elvi döntés is van. Azaz én eladhatok egy 2M-t érő autót 100.000-ért is, és csak 100.000-t kell bevallanom az adóbevallásban.
A vevőnek ugyanakkor az illetéket a köbcenti után kell fizetnie.
(És itt kilyukadtunk oda, hogy lényegében az eladónak és a vevőnek is fizetnie kell, mint a katonatiszt, esetleg kiskapukkal csökkentheti a fizetés mértékét.)

muslic 2008.07.31. 20:47:40

Amit te mondasz, az a munkabérből levont adók és járulékok.
A személyi jöv. adó 18, illetve 36%.

Kicsijoe 2008.07.31. 20:48:25

Elviekben nem úgy van,hogy csak a vételi és eladási ár különbözetét kell bevallani?

Mert én így is bukom rajta 100.000-t,nem szeretném még a maradék összeg felét is letejelni!

Kicsijoe 2008.07.31. 20:49:27

Én amúgy ilyenről még nem hallottam,hogy valaki bevallotta volna...

martong 2008.07.31. 21:05:57

eddig 3 autómat adtam el, nem igazán ugrál utánam az APEH, igaz a kocsik összértéke nem haladja meg az egymilliót sem :)

dorka57 2008.07.31. 21:07:06

Kicsijoe: csak a különbözet után kell(ene) fiizetni, ha pozitív az egyenleg.

yard 2008.07.31. 21:14:13

Faszság, csak akkor adózol, ha drágábban adod, mint ahogy vetted. Tehát "hasznod" (jövedelmed) van. Qrva adótörvényt nem szidni, megismerni!

Perillustris 2008.07.31. 21:14:44

"egyszer majd szeretnem megerteni miert fizetek tobbet egy nagyobb auto atirasaert?"

Miért fizetsz több adót, ha nagyobb a fizetésed? Nem kapsz olcsóbban semmit, nem kapsz jobb eü. ellátást, nem kapsz kisebb sorszámot a hivatalban...

Miért kér többet az ügyvéd egy 100 milliós ingatlan adás-vételénél, mint egy 10 milliósekor?

Folytathatjuk a sort, felesleges.

Lehetne brutális reform, ha az emberek többsége, különösen azok, akik csak kivesznek a kasszából, nem akarna mindent ingyen.

Felőlem el lehetne törölni az összes adót, aztán pedig ki lehetne rakni az árcimkét mindenre a gyalogos járdadíjától kezdve a mandulaműtétig.

Persze most szándékosan túlóztam, de talán így érthető, mire gondoltam.

Andor 2008.07.31. 21:28:04

apamackó: A "nehéz dió" igen gyakori, de attól még bosszantó képzavar.

A dió KEMÉNY.

martong 2008.07.31. 21:28:24

Perillustris -> Egyetértek, ebben az országban senki sem akar fizetni semmiért

viszont: tény, hogy az atírás folyamán felmerülő papírmunkák ugyanannyiban vannak egy 1.4 8v nél, mint egy 2.3 24v nél
tehát ez pont egy felesleges többlet költség

a többi adó jól van kitalálva, erősebb, újabb többet fizetsz
-ezt most csak autóra értem, motorosként azt mondanám, hogy elmehetnek a jó.......

redmaryn 2008.07.31. 21:33:54

FIGYELEM !!!

HA A PÉNZÜGYMINISZTER KITALÁL VALAMI ÚJ SARCOT,AZ EGY DOLOG,DE ITT MÉG NINCS "ÚN" KÖZPONTI HIVATALI ÁLLÁSFOGLALÁS. ENNEK HIÁNYÁBAN AZ OKMÁNYIRODÁK VEZETŐI SAJÁT HATÁSKÖRBEN,ÖNHATALMÚLAG DÖNTIK EL,BESZEDIK E EZEKET A PÉNZEKET !
ITT IGY,MÁSHOL ÚGY ÜGYINTÉZNEK.
TE VÁLOGATHATSZ KÖZÜLÜK.NEVETSÉGES,DE ÍGY VAN.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.07.31. 21:51:22

izéke 2008.07.31. 18:08:44
>Van egy olyan szabály, hogy köteles vagy átrendszámozni az autódat, ha egy külföldi országban több mint évi 180 napot töltesz.

Ez igy igaz. Ezert nincs nekem autom, csak a cegemnek. Es szerencsemre Romaniaban kulfoldinek szamit a "H"-s rendszam :D (meg, egyelore)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.31. 21:55:02

redmaryn:
Csupa nagybetűvel írni kiabásnak számít, udvariatlanság és modortalanság, légyszíves kerüld !

Sabc 2008.07.31. 22:00:07

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.07.31. 21:14:44


Nebasszálmárfelidegilegléccives!
Ha veszek egy 15 éves 4000 köbcentis autót 800 ezer forintért, akkor miért kell ugyanannyi illetéket(rablást) fizetnem, mint aki egy új 4000 köbcentist vesz 15 millióért?!!!
Ha már vagyonszerzési illetéknek nevezik, akkor legalább értékarányos lenne, de nem, a köccenti alapján számolják.
Rohadjon meg az összes befőttjük, azt mondom.
Az egész autó átíratási procedúra egy nagy rablás, szánalmas és felháborító. Ez az egész illetékesdi egy nagy vicc, de az is érdekelne, hogy mi a kurvaanyja kerül 6000 forintba egy kibaszott fecnin, amit forgalminak hívnak. Biztos vagyok benne, hogy az 500 forintot sem éri el gyártási költsége.
Áhh, Abszurdisztán banánköztársaság ez....

mákospite 2008.07.31. 23:41:31

Mi a francnak lett törölve a hozzászólásom?!?! Gratulálok, basszad meg. Tetves cenzúra, hajrá!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.31. 23:43:36

mákospite:
Mert ez nem politikával foglalkozó blog.
A hozzád hasonló egyenirányítottaknak van az Indexen néhány odahányós szaktopic.

Én 2008.07.31. 23:50:18

Úgy emléxem, Új-Zélandon talán öt (5!) dollár. És nem dől össze államigazgaztása a hiány miatt. (Igaz hidat sem építenek dombságra.)

redmaryn 2008.07.31. 23:52:58

prokee és mindenki: bocsika

paso 2008.08.01. 07:01:51

Mondanám, hogy Németországban kb. 5ezer forintért megkapod az új forgalmit, plusz 7 ezerért az új rendszámot és mindez körülbelül 30-40 perc alatt gördülékenyen megvan.

wagabound 2008.08.01. 07:03:38

Valaki megpendítette a szocializmust, és beletalált! Anno ugyanis az volt a közvélekedés, hogy akinek autója van, az gazdag(abb, mint az átlag), tehát fizessen, a nagy népi egyenlősdi jegyében. Innen indult az egész. Aztán amikor az autó már nem kiváltság lett, és igencsak megszaporodott a számuk, az állam felfedezte, hogy tekintélyes bevételt lehet szerezni az autók után ilyen-olyan címen beszedett illetékekből, adókból. És amit az állam beépít a költségvetésébe a bevétel oldalon, attól ember többet nem szabadul. Erről van szó, semmi másról. Az ötletek: átírási illeték, eredetvizsgálat, súlyadó... Lesz még itt kerékadó is, meg kipufogóadó is, meglátjátok.

Abban az országban, ahol minden 100 forint állami bevételből legkevesebb negyvenet valahol valakik lenyúlnak, pótolni kell a hiányt. És azt mindig azokkal fizettetik meg, akiktől lehet: a bérből-fizetésből élőkkel, az autósokkal, a távfűtéses lakásban élőktől, és még sorolhatnám. Ebből sajnos már nincs menekvés....

Rocko- 2008.08.01. 07:22:50

yard 2008.07.31. 21:14:13
mármint autónál. háznál akkor is kell nyereségi adót fizetni, ha drágábban veszel, mint eladsz. tök logikus, nem? az emebr a vesztesége után adózzon. :)

Perillustris 2008.08.01. 07:27:32

Sabc: az adózott jövedelmemből vásárolok egy olyan lakást, amit - elvileg - a jogszabályoknak megfelelően (alkalmazottak bejelentve, építőanyagok számlával, stb.) építettek fel a jómunkásemberek.

Mégis kell illetéket fizetnem. De ott van az örökösödési, avagy "haláladó", ahogy az MDF hívja, aminek igazságosságáról szintén megoszlanak a vélemények.

Én itt másban látom a lényeget: magamból kiindulva azt gondolom, hogy itt nem ezek az igazi problémák, hanem az, hogy az emberek nem látják a befizetéseik eredményét. Vagyis persze látjuk, csak a politikusok ingóságainak és ingatlanjainak formájában, ami keveseket hat meg.

Látjuk az évtizedek óta jelentősen túlárazott állami beruházásokat, látjuk a pusztuló, vagy nem kellőképpen gondozott utakat, parkokat, stb.

Komolyan mondom, nagy nehezen el tudnám fogadni a jelenlegi adók nyomasztó mértékét, azt, hogy a munkámmal jóval többet keres az állam, mint én magam, ha látnám, hogy épül, szépül az ország, hogy rendben mennek a dolgok, hogy egy felfelé ívelő pályán van az ország (s nem csak azért, mert a világgazdaság törvényszerűségei behúzzák).

Egyéves Önkéntes 2008.08.01. 07:48:12

kutya_zzr · kutya-vilag.blog.hu 2008.07.31. 16:38:26

Sajnos minisztert nem tudok belőled már csinálni, de a Kókusz szigeteki okmányirodát vezetheted. :)


Ennek a kókosz szigeteknek pont az a lényege, hogy nem létezel a hatóságok részére, nem tudják, hol vagy, mikor melyik országban, nem tudják, (mert nem értik) hogy van-e köteleződ, semmit nem tudnak veled kezdeni, ha felírják az adataidat, akkor sohasem találnak meg, mert egyrészt nem akarnak vele dolgozni, másrészt mikor ír meg egy rendőrség egy hivatalos kókusznyelvi (de legyen akár angol) nyelvű bármit is.
VAn egy ismerősöm, amerikai rendszámmal és amerikai személyivel, a rendőr ki se veszi a sorból, mert tudja, hogy csak macera van vele, úgyis talál mást, akin kiélheti beteges hajlamait (vagy jogos intézkedését, mert nagy ritkán olyan is van).
Tehát lekameráz az autópályamatricás, na bumm, keressen meg, lefotóz a trafi, na bumm, keressen meg, súlyadó, kötelező, regadó, ugyan már. Tehát gyakorlatilag csak benzinre kell költeni. Persze kellenek a te eredeti papírjaid is, no meg egy meghatalmazás, hogy vezetheted Makimaki Motumba (ez lenne a kókusz szigheteki nevem) :) kocsiját. Mert ha kocccansz vagy valami zűrt csinálsz, akkor nem illi kibújni a felelősség alól.
Szerintem ez működne, kicsit költséges lenne ugyan a doksikat legyártani, de hamar visszajönne az ára.

Alhazred 2008.08.01. 07:52:38

ezerötös szamara (300e) átírása 66e volt, röhej.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.01. 08:29:10

tesó vett egy kocsit. átíratta a saját nevére, de üzembentartó az anyum lett. de persze tesó használja. kifizette az összes átírási költséget, az eredetiségvizsgát meg minden. így csak a biztosításon jár jól a tesó, menő biztosítónál is 6.000 alatt van neki negyedévre.

én is nemrég vettem kocsit, nálam minden az én nevemen van. én is bedobtam a közösbe vagy 60.000 pénzt. olcsó biztosítónál meg fizetek 11.000 negyedévente (nem máv :) )

rosszpénz 2008.08.01. 09:35:09

Re: Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.01. 07:27:32

Hát igen. Bár szerintem sokan még akkor se szívesen fizetnének sajnos. Én igen.

nyuszy 2008.08.05. 09:25:02

Egyéves Önkéntes:
Szerintem ha mégsem akarsz államot kitalálni, akkor ilyen rendszámú kocsit szerezz:
garageblog.net/photo.php?image=4603
Saját kép, nem photoshop.
süti beállítások módosítása