Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Keréknyomás? Rendben!

2008.08.29. 08:30 | Rocko- | 20 komment

Címkék: közlekedés közlekedésbiztonság

Talán haloványan felsejlenek az emlékek mindenkiben, aki szerzett jogosítványt, ha azt mondom: elindulás előtt ellenőrizendők listája. Mint például a kormány holtjátékának ellenőrzése, világító és fékberendezések és az abroncsnyomás ellenőrzése. Mind nagyon jól tudjuk, ezek nagyon fontos dologok, még a defekttűrő kerekek korában is. Viszont ugyan, mondja már meg nekem valaki: mikor látta ezt bárki is utoljára? Vagy tegye a szívére a kezét.: (Nem oda, az a máj, a másik oldalra!) mikor végezte el saját maga utoljára, a jogosítvány kézhezvétele után? Különösen egy hosszú utazás előtt érdemes, és igen, a pótkereket is (!), mivel elég dühítő kipakolt csomagokkal, bömbölő gyerekkel a hátsó ülésen szentségelni, hogy most a horvát tengerparttól 10 kilométerre honnan a francból akasszon le egy használható pótkereket. Nos, erre a veszélyre, pontosabban ennek folyományára hívja fel a figyelmet a Goodyear három vicces kampányvideója. Ne feledjük: Kereket cserélni veszélyes lehet!

Csendben hozzáteszem, a mai általános marketing-irányvonal legrosszabb ötletének a pótkerék nélkül, defektjavítóval szállított autókat tartom. Most is áll nálunk egy durrdefektes autó, amit tréleren kellett beszállítani, mert a defektjavító készlet még csak köszönni sem tudott magabiztosan a gumiabroncson található szakadásnak.

OK, én is meg tudnám ideologizálni, ha akarnám - nagyobb csomagtér, nagyobb tervezési szabadság, stb... De vajon versenyképes ez az út mentén álló autó mozdíthatatlanságával ?

A pótkerékről pedig: Mindig van nálam, mindig korrekt nyomásra állítva, de soha nem volt defektem. Kivéve egyetlen esetet, de akkor rögtön kétszer is.

Először a cég előtt parkolva. Szerda délután, amikor hazindultam volna, a jobb hátsó kereket alaposan leeresztve találtam. Lecseréltem, majd felpakoltam, és elindultam Alsóörsre.

Amikor megérkeztem, sikeresen ráparkoltam a beton közepéből kiálló M14-es menetes szárra, ami egy hangyányit megrongálta az abroncsot. 

(katt, nagyra nyílik!)

Azt hiszem, ez az az eset, amire nem lehet felkészülni...

- prokee -




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr27638603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andie 2008.08.29. 09:26:37

Hát ja, ez valóban bosszantó tud lenni. Sokan azt hiszik, hogy évek óta nem volt defektjük, akkor mostmár nem is lesz.
Elmesélek egy érdekes sztorit, most esett meg velem pár napja.
Kis fejlesztés keretében kb 1 hónapja lecseréltem a kerekeket a verdán. Új felni, új gumma.

Ilyen volt:
kepfeltoltes.hu/080829/dscn8396_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ilyen lett:
kepfeltoltes.hu/080523/DSCN1161_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/080523/DSCN1163_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A felnik egy collal nagyobbak is lettek (16->17), persze a gumi váltóméret, tehát külsö átmérő nem változott. AEZ Excite dark 17'' a felni, és Goodyear F1 Eagle GSD3 (225/45/R17) a gummi, ha érdekel valakit.
Frankón fel is pakolta egy gumis, haveri áron, egy tizesért. Kerékőr újabb tizes.
A végén kezembe nyomott 20 darab csavart (a régi kerékből), hogy ezeket tegyem el, vagy legalább 5öt, mert kelleni fog kerékcserénél. Igy is tettem. Kerékőr nyitója, plusz 5 csavar a pótkerék mellett.

Kb múlthét csütörtökön aztán a Kikából kifele jövet véletlen a kocsi jobb oldalára kerültem, és véletlenül pont lenéztem a jobb hátsóra. Megdöbbenve láttam, hogy valami nem stimmel a gumival. Közelebb hajoltam, és láttam, hogy egy ponton olyan a gumi, mintha belülről valaki kinyomta volna a hüvelykujját. Na, mondom, szálszakadásom még sosem volt, hát most. Keserű szájízzel, de picit bizakodva mentem a közeli gumishoz. Az csak csóválta a fejét, ez bizony kuka. Dehát még tök új gumi, nem? Mondom ja, 1 hónapos. 30ezer ft hussss.
Óvatosan hazagurultam (már zárt a gumis), és lecseréltem a pótkerékre, hogy amig az új gumi meg nem érkezik, tudjak közlekedni (Szegedre is készültem).
A következő meglepetés itt jött: a volvo kerékkulcsa forgott az új felni csavarjain. Először aszittem valamit rosszul csinálok, de aztán csekély müszaki érzékemmel rájöttem, hogy egy 17es csavart akarok a 19es kulccsal kitekerni. Ez nemigazán ment. Pár másodpercig lefagyva álltam az udvaron, bámulva a puklis kereket, kezemben egy L alakú egyszerüsitett kerékkulcs, kocsi megemelve... Átfutott az agyamon, hogy milyen faszán érezném magam, ha most egy autópálya szélén az elsuhanó autók zajában tenném ugyanezt.
Végül jött a mentő ötlet : most nem az autópálya szélén állok, itthon vagyok, úgyhogy gyorsan lehoztam barátnőm kis fiatjának a kulcsát, ugyanis abba épp pár hete vettem keresztkulcsot, meg emelőt, lévén nem volt benne, mikor megvettem.
A mese heppienddel zárul, már ami a cserét illeti: a keresztkulcs egyik szára 17-es volt, úgyhogy frankón le tudtam cserélni a kereket. Azóta már az új goodyear van fent, ismét teljes a kép.
A keresztkulcs pedig ott lapul a csomagtartóban. Legyen ez tanúlság azoknak, akik hozzám hasonlóan úgy cserélnek felnit, hogy nem győződnek meg a csavarok egyezőségéről. :)

Lowtyo 2008.08.29. 09:26:43

Egyszer bezártam a kocsikulcsot a bogaramba. Gyors telefon csajomnak, hozza el a kulcsot. Aztán beültem, hazavittem egy haveromat, majd miután kitette, érzem valami nem ok. Kiszállok, látom, hogy defektet kaptam. Ki sem nyitottam a csomagtartót, mert tudtam, hogy nincs nálam pótkerék. Ismét telefon, hozd a pótkereket. Csajom, megint autóba pattant a pótkerékkel. Volt annyi esze, hogy elötte még fel is fujatta, pedig szőke. Kirakta a kereket és rohant vissza dolgozni. Ekkor nekiláttam és meglepve tapasztaltam, hogy se emelőm, se kerékkulcsom nincs. Bezártam az autót és hazamentem.

hottentotta 2008.08.29. 09:27:40

Nekem mig opelem volt, az olajszintet is megnéztem, minden indulás előtt :D

Azóta lecseréltem egy fiatalabb japánra, ott kb 2 hetente nézem csak :)

És néha végigrugdosom a kerekeket, bár szemre is látszik az.

Féklámpát, irányjelzőt, stb-t éjszaka szoktam sötét utcában "ellenőrízni". :-)

Sikeres ember vagyok-e? :D

Andie 2008.08.29. 09:43:22

Érdekes ez a beidegződött rugdosó mozdulat :) Itt az egyik videóban is a csaj rugdossa a teljesen egyértelmüen töklapos kereket. De emléxem, énis volt úgy, hogy kicsit megrugdostam, mert pl fater mondta, hogy szerinte lapos az egyik. Közben csak félig a járdán álltam, és hát ez vékony gumi ugye. De azért megrugdostam, hátha :)

Rocko- 2008.08.29. 09:48:09

hottentotta 2008.08.29. 09:27:40
igen, sikeres. :)

Andie · minority.blog.hu/ 2008.08.29. 09:43:22
elôtte ellenôrzés miatt szokták, utána meg idegesség miatt. :D

kzsa 2008.08.29. 09:51:44

szép a kert :)

zsoci 2008.08.29. 09:57:07

Hát furcsa amit írsz. Én mióta van jogosítványom ( 91) mindig magam nézem a keréknyomást.És rendszeresen. Igaz minig minden autóra új gumit veszek mikor hozzám kerül. Igen az új autóról is leveszem ami rajta van , mert az első szerelésű nem és semmit. A használt autón meg egyértelmű ( olaj, szűrők, szíjjak, gumik kuka ).
A pótkereket nem tartom túl sokra nekem az elmúl kb 900.000 km-en nem kellt soha. illetve kellet volna kétszer is , de mindig 2 darab. Ha muszáj elmegyek a gumishoz vagy haza lapos keréken.
Az meg nekem is a kedvencem hogy a köcsög felnigyártók ezt az idióta 17-es fejű csavart teszik mindnehova. Mi a francért fáj a szabvány 19-est használni ?

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.08.29. 09:57:32

A videók tényleg viccesek de a defektmentes abroncs hülyeség!

AP 2008.08.29. 09:58:15

Háát, azért ahhoz rohadt degenerált retardált idiótának kell lennie egy férfinak, hogy ne tudjon kicserélni egy kereket 3 perc alatt, ha mindent adott hozzá..
Ezt a reklámot ugye Amerikában nyomták?
Kereket se cserélj, azt is megoldjuk neked, csak ülj a nagy zsíros puhány seggeden és menj, nyomd a vé-száznak 55mph-val.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.29. 10:05:43

"Mi a francért fáj a szabvány 19-est használni ?"

Milyen szabvány ?

"szép a kert :)"

Kemping...

kzsa 2008.08.29. 10:09:28

igazából andieknél szép a kert

Andie 2008.08.29. 10:19:44

Gyertek grillezni! :)
Az ott szemben, a kerten túl egyébként a Kakukkhegyi erdő. Télen egy vaddisznó is elémszaladt az úton.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.29. 10:22:18

a filmek viccesek. nekem 7 év alatt kétszer kellett pótkereket használnom. egyszer az OG hátsó kerekével túl közelről ismerkedett meg egy járdaszegély egy szűk balosban. a Grifnél meg rögtön megvétel után másnap - kellett egy parkoló, ahol feleségem is kipróbálhatta, mi az az otomata váltó, és pechünkre egy Praktikert találtunk, ott szedtünk össze egy szép nagy facsavart.
szóval viszonylag ritkán kell, még nálunk is. defekttűrő, meg tömítőcuccok nem szimpatikusak, de a full pótkereket is felelegesnek tartom cipelni - még jó, hogy a Saab is csak mankókereket ad.

zsoci 2008.08.29. 10:28:12

prokee :

Nekem az összes autómon a gyári kerékcsavar 19-es. ( kivéve a teherautót ). Ez kb 10-12 kocsit jelent.

üdv Zsoci

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.29. 10:29:38

kzsa:
Vettem, poén volt. Sz*r, de poén :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.29. 10:31:54

zsoci:

Jó, nekem a négy autómon is csak 19-es van (gyárilag, most már nem), de ez még semit sem jelent. A szabvány levegőszűrő kerek, mert nekem négyből négyben az van, nem pedig négyszögletes ? :)

Nyomek 2008.08.29. 10:50:08

AP
"Háát, azért ahhoz rohadt degenerált retardált idiótának kell lennie egy férfinak, hogy ne tudjon kicserélni egy kereket 3 perc alatt, ha mindent adott hozzá..
Ezt a reklámot ugye Amerikában nyomták?"

Hogy jön ide Amerika? Mer' nálunk nincsenek hülyék? Dunát lehet rekeszteni. Szerintem Te is elég hülye lehetsz egyes dolgokhoz, amikben majd más fikáz le.

És ha nincs az autóban keresztkulcs, emelő, pumpa, pótkerék(!)?

És ha nő vezeti a kocsit? Szerintem egyes esetekben még ez is előfordulhat. Az lehet retaldált, hozzá nem értő?

Kíváncsi lennék, hogy melyik férfi tudja, hogy milyen erősen kell meghúzni a kerékcsavarokat. Vagy ha alufelnit cserélsz lemezre, akkor esetleg más csavarok kellenek hozzá, vagy nem kell alá esetleg gyűrű stb...

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.08.29. 11:21:45

akkor nem szabvány, hanem kvázi szabvány :)

AP 2008.08.30. 00:16:09

Nyomek: elolvastad, amit írtam?
Ha minden adott hozzá=van emelő, kulcs, pótkerék. Ez a reklám azt reklámozza, hogy ne is szarakodj kerékcserével, vegyél defektmentest!
Én érzésre szoktam meghúzni a kerékcsavart. Túlhúzni nem, de ne is lötyögjön. Érezni kell. Pár csavarmenetet még kezdetben tönkretettem a rábikázással.. Akkor még hülye voltam hozzá :)

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.08.30. 08:49:23

Elméletileg az autó könyvecskéjében benne van a kerékcsavar meghúzási nyomatéka. Általában 90-100 Nm.
Amúgy szerintem nem sok olyan autó van az utakon (a szervízautókat leszámítva) amelyikben van nyomatékkulcs.
süti beállítások módosítása