Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Homo sapiens?

2008.09.01. 08:00 | ommm | 27 komment

Címkék: wtf lsd door

Valamennyi ma élő ember egységesen a Homo sapiens faj tagja („értelmes ember” vagy mai ember).

Mondja a wikipédia.
De vajon az a sok értelmesnek mondott ember, aki LSD-ajtókat (Lambo Style Door) kendácsol bele mindenbe, I-es Golftól Volvóig, na azok vajon elgondolkodnak-e előtte azon, hogy ha neadjisten' felborulnak a csodabringával és csak az ajtón keresztül tudnának kikászálódni, akkor? Belenyitják a szántásba?

Gondolkodj ember. Azért vagy.

Persze ez csak a Robi bácsival, a szomszédban lakó okleveles hegesztővel karöltve elvégzett kendácsra igaz. Mint rendes fogyasztói társadalmakban szokás, a piacon megjelentek többé-kevésbé rendesen kidolgozott, profi kivitelezésű átalakító szettek is. Mármint az USA-ban, nem nálunk.

Ezeknél, ahogy illik, megmarad a "normális" nyitás lehetősége is - különösen kellemes opció ez a hazai műszaki vizsgaállomásokon történő időszakos megjelenéskor.

Merthogy, ismerve a Nemzeti Közlekedés Hatóság (a.k.a. Közlekedésfelügyelet) bátor tisztviselőit, nehéz elképzelni, hogy ilyen átalakítási engedélyre itthon (komolyabb anyagi lelki támogatás nélkül) bárki rá merje tenni a pecsétjét és aláírását...

Így aztán, talán éppen a hivatalos átalakítás reménytelensége miatt, akadnak kisebb kidolgozási különbségek a hazai, és mondjuk a német átépítések között...

- prokee  -


Meghajlok prokee tudása előtt és bízom benne, hogy mindenkinek profi, amerikai szett lengeti ajtaját. Ha netán az olcsóbb megoldást választanák, előtte olvassák el az első pár sort.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr49641641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HoPe 2008.09.01. 08:47:38

Pont a hétvégén beszéltük hammerékkal, hogy a "falazás" (a kilincs eltüntetése) milyen jól tud kinézni (és tényleg), de mit kezd velünk a tűzoltó, ha egy nagyobb baleset után épp elvérzésben leledző korpuszunkkat ki kívánja szedni a roncsból?
Van vésznyitógomb, általában a tükör alatt, de: 1. erről valszeg az elalélt tulaj tud csak, 2. először a tükör fog letörni (3. egy jól értesült tolvajnak is jól jöhet az info, ép autóknál persze)

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.09.01. 08:52:11

Hát, ha belefúródtál a szántásba, akkor szerintem tökmindegy, hogy előre, hátulra, vagy felfelé nem nyílik az ajtó! Úgyis a szélvédő helyén fogsz kimászni, vagy rosszabb esetben azon keresztül fogják kihúzni azt, ami maradt belőled, nem?

Rocko- 2008.09.01. 09:49:43

haha, Trabik jól néznek ki, különösen a kék, Transformerses, ami mindenfelé nyílik. :) mint vmi low-rider show car.

HoPe 2008.09.01. 08:47:38
betöri az abalkot, és kész. csak vigyázni kell, h belülrôl ne falazzák le a kilincset. :)
és a tükör még a jobbik eset, van amikor a kocsi két végén a pozitív meg negatív pólus, és azokat kell összeérinteni. :) igaz, kicsi kocsin, de akkoris átellenes pontok. :)

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 10:46:18

Most komolyan, hogy birtok ennyire demagogok es populistak lenni? :( Miota foglalkozik a NKH az ajtok nyitasaval? Ha olyan mod van, ami magas igenyszinteteknek megfelel, akkor "fuj, fuj NKH", ha meg olyan, ami nem fer bele az elkepzelesetekbe, akkor meg drukkoltok? Jah, ha cicas Golf1-en van, akkor fuj, ha Trabin, akkor hurra? Netan olyan reszletesseggel ismeritek mind a hazai, mind a nemet atalakitasokat, hogy meg tudjatok itelni statiszkikailag, hogy Germaniaban inkabb igenyesebben oldjak meg, mint itthon?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 10:51:59

XJS:
Az NKH-hoz tartozik a gépjárművek időszakos műszaki vizsgáztatása. Márpedig egy ilyen átalakítással a vizsgasoron nem látnak szívesen.

Ilyen egyszerű.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 11:10:22

Ja, és:
"hogy meg tudjatok itelni statiszkikailag"

Nem, statisztikailag nem. Azt viszont tudom, hogy itt, hacsak nincs NAAAAGYONJÓ kapcsolatod az NKH felé, akkor a legkomolyabb átalakítás, amit le tudsz papírozni, az a színcsere.

Ebből kifolyólag, mivel úgysem fogják utcára és vizsgára engedni ezeket az autókat, a legtöbben nem is szórakoznak vele.

"ha Trabin, akkor hurra?"
Csak véletlen, hogy Trabantot raktam illusztrációnak. Illetve nem véletlen, de erről volt ilyen és olyan képem is, nem kellett keresgélni.
A suicide-ajtós autót egyébként egyszer eléggé le is szóltam, volt belőle némi konfliktusom a gazdájával, tehát nem minden hurrá automatice, ami Trabant.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 11:11:31

Tényleg, erről is lesz egy kesergő, hogy itthon nem lehet autót építeni.

A Sün 2008.09.01. 12:53:16

Az a csomagtérajtó nagyon bejön... a többi meg nagyon nem, ez van..
Ha lenne vmi szedánom, tuti megcsináltatnám ilyenre :D

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 13:05:03

A "nem latnak szivesen", meg a bukas kozott van nemi kulonbseg, szerencsere. Masreszt nincs ra szabalyzas, tehat meg a bukta is megkerdojelezheto, de szerintem te sem (en biztos nem) vizsgaztattam meg lsd-s autot. De ez nem tartozik az engedelykoteles atalakitasok koze, az biztos.

A statisztikas megjegyzesem szerintem felreertetted, az arra vonatkozott, hogy mi alapjan tortok palcat az itthoni lsd atepitesek felett a nemetek javara?

(Keserges helyett inkabb a problemak megoldasaval kellene foglalkozni szvsz, de persze ez mar izles kerdese, igy szigoruan szvsz.)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 13:09:53

"De ez nem tartozik az engedelykoteles atalakitasok koze, az biztos."

Debizony, az, és szabályzás is van rá.
Olvasd el az 5/1990-es és 6/1990-es KöHÉM rendeletet. Ha gondolod, este kiválogatom belőle.

Szerkezeti átalakítások szinte kivétel nélkül engedélyhez kötöttek.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 14:19:45

Hat, ha talalsz benne az ajot nyitasanak modjara vonatkozo, esetleg ajtozsanerra vonatkozo kitetelt...

ommm 2008.09.01. 14:23:59

XJS: nincs olyan, hogy aujtózsanér v. nyitási mód.
"szerkezeti átalakítás" van.

ebbe pedig bőven-bőven belefér. gyári? nem. kábé ennyi lesz a beszélgetés. magyarországon már csak így van.
ki lehet harcolni (pénzelni) de nem egyszerű.
jobb helyeken elég egy TÜV certifikat

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 14:33:25

OK, hiszek nektek. :) Meg abban is, hogy a nemeteknel meg ezt is igenyesebben oldjak meg. A kerites is kolbaszbol van arrafele, tudom, es meg a kek LED is TUV-os. Elnezest, hogy belevauztam az autobuzeriaba.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 14:47:39

XJS:
Ha már Trabant, látod bármi esélyét annak, hogy ezt az autót Magyarországon forgalomba helyezd ?

trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-446fb550da2da

Nem megépíteni, csak szimplán hazahozni a kint már forgalomban lévő gépet.

Magyarországon kívül bármely EU-tagállamba átviheted, és automatice regisztrálják minden különösebb hercehurca nélkül.
Nálunk... valószínűleg... nem... ugye...

Ha pedig építeni akarsz, és egy ilyen tervvel megjelensz a Mozaikban, át sem veszik tőled engedélyeztetésre.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.01. 15:11:13

XJS, itthon sokkal rugalmatlanabb a szabályozás, mint Németországban, hidd el.

Ott például sok ember szerel fel a motorjára kisebb indexeket, másik lábtartót, keményebb első villát, erősebb féket, ilyesmi. Mert náluk annyi az egész, hogy van egy szabvány, aminek meg kell felelnie, és ha annak megfelelően lett átalakítva, akkor 5 perc alatt kap a tulajdonos egy stemplit a forgalmiba, aztán az út széli rendőr nem kötözködhet.

A színcseréhez is faszán dukál egy új forgalmi-törzskönyv kombó, laza 12000 forintért. Ilyen szívatás nem sok országban van ám. Itthon kb 50 éve vehet magánember is autót, újra. Igen ám, csak akkoriban egy autóra elég sokat kellett várni, azt meg nem lehetett megengedni, hogy a jómunkásember építsen egyet a sufniban, és azzal járjon. Az egyenlő lett volna a Merkúr sorszámok kikerülésével, satöbbi. Annyi engedményt tettek, hogy lassú járművet lehetett vizsgáztatni, ha mindene megfelelt, valamint utánfutók kaptak rendszámot. Más nem. A rendszerváltás után ciki lett volna egyértelműen elutasítani mindent, ezért jött ez az engedélyezős dolog, ami a legtöbb esetben ugyanazt jelenti, mint 30 éve, csak most papíron kapod meg, hogy nem buzerálhatod a kocsid. Kb ezért nem szokás itthon bejelenteni egy motorcserét, egyszerűbb elvinni "okosba" műszakira és zöldkártyára, mint a hatósággal anyázódni.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 15:46:40

Srancok, meg 1x: nem a szabalyozas rugalmassagat/rugalmatlansagat kerdojeleztem meg (kozbevetoleg, ha jol tudom a nemeteknel pld a gumitipus benne van a motor forgalmijaban, ez most rugalmassag vagy rugalmatlansagnak szamit a ti velemenyetek szerint?), hanem az ertekiteletet, amit a post sugall...A post nem arrol szol, hogy jaj mi szegenyek meg egy nyamvadt lsd ajtot sem tehetunk fel, mert megdadaz a hatosag, hanem arrol, hogy mekkora fax, aki nem "minosegi" szettet vasarol es szerel be.

A honi szabalyozas visszassagait meg nem itt es igy kell szerintem ostorozni...ismet csak szigoruan szvsz. Aki meg addig el az "okos" vizsga lehetosegeivel, azt inkabb a masokra is veszelyes modok veszelyeirol kellene felvilagositani, mar ha a felvilagositas es nem a palcatores volt a poszt szandeka.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 15:56:26

"A post nem arrol szol, hogy jaj mi szegenyek meg egy nyamvadt lsd ajtot sem tehetunk fel,"

De, arról (is), nézd csak:

"Így aztán, talán éppen a hivatalos átalakítás reménytelensége miatt, akadnak kisebb kidolgozási különbségek a hazai, és mondjuk a német átépítések között..."

Nyilvánvaló, hogy egységsugarú user nem fog igényes (=drága) átépítésbe fogni, mert a végén úgysem mehet ki az utcára a géppel. Itt a párhuzam.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 17:21:34

Ertem. Ezek szerint ha nem tudom levizsgaztatni, akkor jo lesz nekem a szar is?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 18:26:27

Bizonyára pénzes srác lehetsz - csomót kereshettél már a kákán :)
Ha nem tudom levizsgáztatni, nem mehetek vele az utcán, akkor nincs értelme beleölni sok zsetont (és munkát).
Ilyen egyszerű. Akárcsak egy faék.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 19:54:19

A szemelyeskedes akkor jon, amikor kifogytok az ervekbol? Mindig tanul az ember.
Szerencsere vannak -biztos kevesbe autobuzik- akik atalakitasi engedely nelkul is csinalnak ezt-azt az autojukkal. Es ezzel masnak (is) oromet szereznek.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 20:02:45

Volt személyeskedés ? Utalni próbáltam arra, hogy hasogatod azokat a bizonyos szőrszálakat.

ommm 2008.09.01. 20:33:22

XJS: nem személyeskedünk, de bocs, ez nem a carstyling.
nem tudom, vannak-e köztünk olyanok, akik látják értelmét az LSD-ajtónak.
miért? akkor mutat jól, mikor nyitva van, nemigaz?
és mikor van nyitva? mikor ki- és beszáll az ember.
show-caron rendben van.
de sajna ótvar ronda kreálmányoat láttunk nem show-autón is (és csak a Verda Napokra néztünk el egy pár órára)
de mi a jó benne? könyebb lesz tőle az autó? gyorsabb? elmúlik az alulkormányzottsága? nem.
villantás, oké, mindenkinek más-más jön be, nekem ez az amerika-majmolás aztán nem.
privát vélemény, nem kell meghallgatni.

szerintem a kókány veszélyes és sokan enm gondolnak erre, mikor belefognak, mert hűdekúl lesz a verda.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.09.01. 21:04:04

Nem a carstyling. OK, kosz, hogy szoltok. Latom mar, nem ment at az uzenet, megprobalom meg1x maskepp is leirni.
Az a bajom a posttal, hogy altalanosit, tobb szempontbol is.
1., Aki lsd ajtot hasznal, ertelmes ember nem lehet.
2., Itthon minden kendacs
3., bezzeg a nemetek, nekik engedellyel is lehet (egyebkent muszakiliag teljesen felesleges es szerintetek (kivteltol fuggoen) eletveszelyes lsdjuk. )

Ez egy velemeny, az enyem meg mas. De felesleges volt leirni, igazatok van, ez nem a carstyling, hogy csak ugy irogassak.

Ez meg smileyval meg anelkul is vicceskedo szemelyeskedesnek tunik, de biztos en latom rosszul ezt is:
"Bizonyára pénzes srác lehetsz - csomót kereshettél már a kákán :)"

Inkabb maradok egysegsugaru user ezentul.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.01. 21:25:26

XJS:
Úgy fest, elbeszélünk egymás mellett.
Nagyon.
Ha nem esett le elsőre, meg másodikra, meg harmadikra, miről szól a post, akkor sokadszorra sem fog.


Szorri, meaculpa, legközelebb igyexünk egyértelműen fogalmazni.

Kösze 2008.09.02. 03:43:03

Hát igen, itthon a rend éber őrei szerint a műbizonylat csak kibúvó a közveszélyes baromságokra...ha megemlíted neki a TÜV-öt, jobb esetben odanyújt egy pézsét, és jobbulást kíván... :) engem kicsit a regadós szivatásra emlékeztet ez a hozzáállás... addig kötözködnek, míg inkább megkerülik az elszántak a sóhivatalt - és ha már "a Sanyi úgyis elintézi", mehet minden okosság... ne adj' Isten közveszélyes baromságok is...

Sam8888 2008.09.02. 11:38:23

Én szeretnék LSD-t az autómba. (Ha majd lesz egyszer) CSak nálam az LSD az Limited Slip Differencialt jelent. :D
süti beállítások módosítása