Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Koccintsunk!

2008.09.16. 08:00 | Rocko- | 55 komment

Címkék: zero tolerancia

Alig pár hónap telt el a zéró tolerancia bevezetése óta, és máris megjelent egy ombudsman. Ők azok a jó akaratú emberek, akik a látszat szerint csak a törvénytelen tetteket akarják legalizálni, megmagyarázni. Bár lehet ebben tévedek, tessék meggyőzni az ellenkezőjéről.

Ittas sofőr

Természetesen a statisztika is megvan hozzá: Magyarországon a karambolok 13-14 százalékáért okolható az alkohol. Idén a zéró tolerancia január 20.-ai bevezetése óta azonban javultak a statisztikák és ez az arány 10 százalék körülire esett vissza. "A cél az lenne, hogy az öt százalékhoz az ittas vezetők által okozott balesetek száma", mondta a Ruszó László, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának munkatársa.

No lássuk, jóbarátunk hogyan vélekedik a közlekedést megreformálandó szabályról:

 

Nincs alkotmányos alapja, hogy ittas járművezetéskor a jogosítványt minden esetben a helyszínen el kell venni a sofőrtől - ez aránytalan korlátozást, egyfajta előrehozott büntetést jelent az ombudsman szerint, tudatta az Országgyűlési Biztos Hivatala közleményben hétfőn.

 

Végülis teljesen jogos felvetés, nézzünk csak egy hírt a közelmúltból:

 

A szondáztatás és a vérvétel alapján bebizonyosodott, hogy a 38 éves férfi "bűncselekményi kategóriát meghaladó mennyiségben fogyasztott alkoholt", és okozott balesetet az M30-as autópályán, ám a helyszínről elhajtott. A rendőrök jogosítványát bevonták, elengedték, a férfi azonban újból volán mögé ült, és ismét karambolozott.

 

Kérdem én: ért valamit a zéró tolerancia? Nem! Ért valamit, hogy elvették a jogosítványt? Nem! Mi lenne a megoldás? A gépjármű elkobzása. A fent említett esetben ugyan nem történt baleset, és nem is szeretném a "mi lett volna ha" opciót nyomatékosítók táborát erősíteni, de egy belvárosban elég sűrűn vannak iskolák, óvodák, azaz gyerekek. Nem kívánnám senkinek se azt, hogy egy szerette hunyjon el, csak azért, mert szimplán lehetőséget hagytak egy potenciális balesetokozónak.

Persze lehet azt mondani, hogy bezzeg nyugaton. Bezzeg ők se tudnak nyugton ülni, ha kell, részegen, befüvezve, láncfűrésszel hadonásznak (teszem hozzá, jogos a felháborodás a pályamatricát illetően :) ), pusztán annyi a különbség, hogy ott ideje korán megfékezik a hasonló eseteket. Nagytöbbségében.

Tehát én inkább annak a pártján vagyok, hogy ne a jogszabályokkal hadakozzunk - ha nem szükséges -, hanem törekedjünk az ésszerűségre.

 Az M30-as esetnél egyértelműen a rend őrei hibáztak, hiszen, ha jól tudom törvényi kötelezettségüknek nem tettek eleget, miszerint alkoholos befolyásoltság alatt nem lehet gépjárművet vezetni, nekik emiatt ezt meg kellett volna akadályozniuk. Teszemaszt megvárják, míg az "elkövető" autójáért odamegy egy ismerőse. Vagy lezáratják vele és elviszik a helyszínről, mert ugye egy autópályáról nehéz és tilos is gyalog lekeveredni. Más esetekben érdekes módon elő tudnak halászni olyan létező ( vagy nem ) "tényállásokat", ha akarnak, hogy a helyszínen marasztaljanak egy egyébként józan sofőr által vezetett gépjárművet csak, mert nem szimpatikus.

Igen, ésszerűség. Csak bele kellett volna gondolniuk, milyen az ember, mikor "alkoholos befolyásotság alatt" tartózkodik. Biztos vagyok benne, ők is voltak már ilyen állapotban, emlékeztek arra, hogy az "éntudat" olyankor felülkerekedik az egyébként betartott szabályokon-törvényeken (a fizika törvényein is), az optimizmus (á, ugyan, csak hazamegyek a kertek alatt, nem lesz semmi baj ) konvergál a végtelen felé.

Ezért nagyon fontos, hogy soha, legkisebb mennyiségű alkohol elfogyasztása után sem üljünk kormány mögé/pattanjunk nyeregbe. Mert akkor nem mi vezetünk, nem nálunk van az irányítás, hanem az alkoholnál.

Jelen példában hibázó szolgáló-védőinknek adjuk meg az esélyt, hogy kevesen voltak, fáradtak voltak, tételezzük fel, hogy az elkövető "valaki volt", rosszul álltak a csillagok...

tomnemtom

 

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr37664763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EÖ (törölt) 2008.09.16. 09:19:01

kocsit elvenni, részeget lelőni

EÖ (törölt) 2008.09.16. 09:19:54

jó ez a statisztika is,
eddig 13-14 %, idén 10%, ez még a hibahatár is lehet, semmit nem jelent

saq 2008.09.16. 09:21:09

inkább az ombudsmanokat takarítsuk el a faszba!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.16. 09:39:50

mennyen már neki az ombucmanó autójának frontálba egy részeg kamionos, akinek még a jogsiját sem veheték el öt perccel előtte a rendőrök. költői igazságszolgáltatás lenne

Tsaby 2008.09.16. 09:47:39

"...az optimizmus (á, ugyan, csak hazamegyek a kertek alatt, nem lesz semmi baj ) konvergál a végtelen felé..."

Igen!

Így halt meg 10 éve a párom. Egy kamionos is hasonlóan gondolta...és ő persze túlélte pár karcolással.

Nem hiszem, hogy van középút az "Iszik, vagy vezet!" között.
Tehát kedves ombudsman Úr! A cél ne 5% legyen, hanem 0%. Aki pedig ittasan ül a volánhoz attól egy életre vegyék el a jogosítványt véralkohol-százaléktól függetlenül, plusz csinos kis büntetés gyorsított eljárással.

mifolyikitt 2008.09.16. 09:48:46

Végtelenhez nem konvergálunk... :)

Nade hogy a temához is hozzászóljak: valahogy azért csak kellene különbséget tenni. Igen, aki tökrészegen vezet, vegyék el az autóját is. De olyan velem is előfordult már, hogy ittam egy sört, aztán kb 2 óra múlva el kellett ugranom valahova autóval. Nyilván a sörnek semmi hatása nincs akkor már, de a szonda lehet hogy mégis kimutatná. Na és ha ilyen helyzetben elveszik az autót, az azért egy kicsit durva...

sturzi 2008.09.16. 09:51:56

Zéró toleranciát eltörölni, 0,08 %-ot engedélyezni!
fölötte büntetni!

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.09.16. 09:53:47

szabályokat hozni, vitatkozni rajtuk, újra szabályokat hozni, eltörölni, kellemes mulatság. Betartani felelősség, de betartatni is az! Meg macerásabb is.

Lyánosch 2008.09.16. 09:56:29

Mennyire gusztustalan dolog már a két hírt egymás után említeni. Az ombudsmannak van igaza. Ja, nem szoktam ittasan vezetni, mielőtt jön valaki nagyokos.

geiger 2008.09.16. 10:07:36

Zéró tolerancia vagy 0,08% nem tök mindegy?
16 éve vezetek, minden nap cca. 50-100 km-t. Autót, motort, teherautót, kisbuszt. Város, vidék, külföld. Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor igazoltattak. Ebből összesen egyszer szondáztattak meg. 16 év alatt. Nem a határokat és a büntetéseket szigorítani, hanem az ellenőrzések számát kell növelni. Ha valaki iszik (pohár vagy korsó, mindegy) nagyon kis esélye megúszni anélkül, hogy elkapják.

Float 2008.09.16. 10:10:25

Balesetet okozót a helyszínen rabosítani, és gyorsított eljárással letöltendőre ítélni. Alkoholforgalmazást betiltani. Ennyi

Herr Stahl 2008.09.16. 10:17:17

Sziasztok!

Nem kell hinni nekem, de egy hónapja vették el a jogsimat, mert egy fesztivál után hajnalban kinn aludtam a kocsiban. Nem csalás, nem ámítás! Felkopogtattak, hogy személyi, lakcímkártya, tanakodtak kicsit, aztán jogosítvány, forgalmi, szonda (0,59), előállítás! Nem volt ott senki, játszi könnyedséggel lett belőle egy feljelentés (xy úton ittas állapotban KÖZLEKEDETT) és hál' Isten még bele lehetett tuszkolni a bcs kategóriába is!
A rendőrök eddig is azt csináltak, amit akartak, csak most a feszített bűnmegelőzési tempó magas kvótákat követel meg tőlük, mint egy parkolóőrtől (persze hivatalosan nekik sincsenek teljesítmény elvárásaik-persze,persze). Kapva kapnak az alkalmon, ha olyan helyzetet látnak, amiben a polgár képtelen ellenbizonyítani! A lényeg, hogy a heti 4-5 rovás felkerüljön a dicsőségtáblára. Az, hogy elvesztettem a munkám, senkit sem érdekel!

johevi 2008.09.16. 10:21:08

Én a slusszkulcsot venném el. Autó leparkol ő meg taxizzon haza, másnap meg jelenjen meg az örsön. Kerüljön 5000 forintjába a taxi, meg egy szabadnapjába a kulcsért bemenetel. Aztán persze ettől még menjen a büntetőeljárás a maga útján. Volt egy katona ismerősön nála akkor telt be a pohár és ment el nyugdíjba, amikor egy állatorvos ombudsman lett kijelölve a honvédséghez megmondani a frankót...

Péter 2008.09.16. 10:23:00

Ne bántsátok az ombudsmanót. Ő sem az ittas vezetést szorgalmazza. A jogrendszer problémáira mutat rá. Sarkítottan: hogy a rendőr NE szivathasson, ha neki úgy kényelmes. Csak és kizárólag akkor, ha alkotmányos és képviselőink által megszavazott (stb, stb), tehát elméletileg az ország által egyetértésben meghozott játékszabályink alapján azt neki szabad. Ez a Máté bissztos jó munkásember (legális még ez a szófordulat?), mert bújta a sok paragrafust, bekérte a fakabátok saját kis szabályzatát, megvizsgált, amit bírt, töviről hegyire, és kijött neki, hogy ez így azért nem egészen stimmel, ELLENTMONDÁSOK és ARÁNYTALANSÁGOK vannak a leírt játékszabályokban, ilyenek alapján pedig szar játszani.
Hogy az index cikk hogyan tálalja, arra figyeljetek ésszel emberek.
( Személy szerint én is járműelkobzás mellett vagyok, és amellett, hogy akinél egyértelműen felróható a felelőtlenség, az életben ne vezethessen többet. Dodzsemet se. Komolyan. )

Rocko- 2008.09.16. 10:24:22

Lyánosch 2008.09.16. 09:56:29
na mennyire?

sturzi 2008.09.16. 09:51:56
na valahogy úgy.
de fölötte radikálisan kéne büntetni.

geiger 2008.09.16. 10:07:36
erre mondják azt, h minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belôle.

Herr Stahl 2008.09.16. 10:17:17
na igen, ez a totális baromság.

Herr Stahl 2008.09.16. 10:33:11

Én személy szerint garanciákat kérnék: 1 szaros webkamera minden járőrautóba, esetleg GPS (a legtöbben az sincs, pedig nem lenne rossz, ha meg lehetne állapítani néha, hogy ott voltak-e egyáltalán)! Már csak azért, mert az én esetemben a kamera igazolhatná, hogy egy parkoló autó sofőrjét kezdték el szívatni (a hangnem más téma, az is felháborító volt). Biztos annyival több rendőr kell, mint ahány képzetlen suttyót felvesznek mostanság, vagy inkább ilyen technikai felszerelésekre kellene költeni a pénzt? A másik: a rendőrkapitányságon (igen, kapitányság!) nincs kamera a kihallgatóban! Miért is? Tán csak nem azért, hogy ne tudd bizonyítani, ha megpofoznak? (utána néztem, mert panaszt akartam tenni a bántalmazás miatt, de nincs kamera és a legjobb, ha állítom, hogy megvertek, még én kerülök bíróság elé hamis vád miatt, mert nem tudom bizonyítani! Pár pofon és gyomros nyoma rég elmúlik, mire 4-5 óra után kiengednek!)

Herr Stahl 2008.09.16. 10:35:35

Rocko: Lennél a helyemben bazdmeg!

Rocko- 2008.09.16. 10:42:56

Herr Stahl 2008.09.16. 10:33:11
hohó, volt ilyen kezdeményezés, aaztán szépen elsikkadt ez is. teszem hozzá, kell ehehz az is, h az eljárás alatt álló autó mögé (belvárosban?!) álljon be a rendôr, h a klasszikus amerikai, belsô kamerás képet láthassuk. különben az egészet megette a fene.

Rocko- 2008.09.16. 10:43:55

pl: www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=193922

Herr Stahl 2008.09.16. 10:35:35
az eljárás menetére értettem, nem a szituációdra.

smalljudge 2008.09.16. 10:53:16

Rocko: Herr Stahlnak igaza lehet, láttam már karón varjút.
Ha isztok, igyatok sokat, mert büntető ügyekben általában enyhébbek a büntetések (pénzbüntetés eltiltás), mint amit a szabálysértési ügyekben kiszabnak...
Legalábbis nálunk.

Herr Stahl 2008.09.16. 10:57:14

Nem belváros! Csongrád! Én sem hittem volna, hogy ilyen megtörténhet, Nemzetünk Fővárosában 3 évente 1x ellenőriztek, 11 év alatt 2x szondáztattak! XIII ker. kapitányságon (lakhely szerint áttették az ügyet) csak csóválták a fejüket, amikor meglátták, hogy Csongrád! Messze földön híres a geciségéről, meg mellette Szentes és a környékbeli kisvárosok! Egy haverom szentesi, megkérdeztem ott hogy meg a dolog, azt mondta, hogy 1 éves jogsival még csak megközelítőleg sem tudná megmondani, hányszor igazoltatták és bizony kell kp. a zsebbe, mert az öv dolog menő arrafelé (nem tudod bebizonyítani, hogy márpedig be voltál kötve, alkalmanként 3-5e, hogy ne jelentsenek fel). Soha ne menj arra!

SumQuiSum 2008.09.16. 10:59:46

Ombudsman úgy általában menjen a picsába... Ennyi erővel az előzetes letartózatás is alkotmányellenes, mert ha együtt találnak egy hullával, kezedben a véres kés, elvben amíg a bíróság nem ítél el, addig ártatlannak kéne tekinteni. Na most ha egy ártatlan embert megbilincselnek, az milyen nemszép dolog már...
Megint más dolog, hogy szerintem az abszolút zérótolerancia elég nagy hülyeség, egy felelősen gondolkodó, felnőtt ember miért ne ihatna meg egy pohár (0,3 l) sört egy háromfogásos vasárnapi ebéd mellé, ami után még ejtőzik is egyet?
Az hogy a rendőr miért szivat, az egy harmadik kérdés. De ha megnézed, ugyanaz mint a tanár és az ellenőr: egy szarnak se tekintett ember kezébe hatalmat adnak. Ha nem tekintenék őket szarnak, hanem ők lennének a Rend Éber Őrei - így nagybetűkkel - és a szakmájuk mint olyan megbecsült lenne, helyreállna a rend...

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2008.09.16. 11:01:56

Tényleg jó kis poszt, és benne is van a tuti. csak sajnos ez nem az az ország ahol hipp-hopp zöldágra lehet vergődni ilyen - pfff bármilyen - témában. A törvényi szabályozásra persze szükség van, de ezek a dolgok alapvetően intelligencia, és ítélőképesség kérdése. A törvényre igazából csak a leírt szabályozás miatt van szükség, "lefektetik, hogy minek mi az ára".

Tomnemtomnak teljesen igaza van, és ezek a dolgok működtek is. Régen ha "Bélát" kiszedték a zsigából tajpicsarészegen, akkor kocsi szépen lezár, hazavisz - részegen úgysem indul az ember 100km-ekre -, papírok elrendez. Ki lehet józanodi, el lehet csattogni a rokonsággal/cimbivel a kocsiért... (addíg is van idő gondolkozni, hogy megérte-e)

De mondom, alapvetően nem kéne piásan beülni!

Nevelni kellene elsősorban a parasztot, nem büntetni!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.16. 11:06:53

"egy felelősen gondolkodó, felnőtt ember miért ne ihatna meg egy pohár (0,3 l) sört"

A honi közlekedésben (figyelve a forgalmat) meglehetősen kevés résztvevőre illik a fenti definíció.
Persze feltételezzük, hogy van ilyen ember. Jogosítvány mellé teszünk pszichológiai vizsgálatról jegyzőkönyvet, rendőr meg elkéri igazoltatásnál, és megnézi.
- Uram, a papír bizonysága szerint maga felelősen gondolodó. Mennyit ivott ?
- Ááá, csak egy pohár sört.
- Köszönöm, további jó utat !
:)

sturzi 2008.09.16. 11:07:35

geiger: nagyon nem mindegy a 0 vagy 0,08% (azaz 0,8 ezrelék) ezzel Herr Stahlt se b@szogathatták volna pölö

Herr Stahl 2008.09.16. 11:12:15

Azt, hogy a rendőr miért szívat, azt apám egyik ismerősétől tudom, aki az ORFK-nál dolgozik immár irodai melón (43 éves, mindjárt itt a nyugdíj!). Központilag meghatározott teljesítmény elvárások vannak, melyeket szépen lebontanak megyékre, aztán kapitányságokra. Ezeket teljesíteni kell. Pont. Ha nem, akkor ott van egy rakás fiatal tiszt, aki szeretne rendőrkapitány lenni! Slussz. Kitapossák a rendőrökből, ők meg belőlünk. Ennyi bcs kell, ennyi szabi kell. Ha nincs meg, a minősítés nem lehet jobb sima "alkalmas"-nál, ami azt jelenti, hogy az előléptetésre ki kell várni a 3 évet, ha jól értettem. Egyébként "kiválóan alkalmas" minősítés 2 évre rövidíti a várakozási időt (a fizu meg nem mindegy). Ha nincs elég bcs vagy szabi, akkor majd lesz!

sturzi 2008.09.16. 11:15:47

prokee:
Uram, a papír bizonysága szerint maga felelősen gondolodó. Mennyit ivott ?
- Ááá, csak egy pohár sört.
- Rendben, hajlandó megfújni a szondát?
- Természetesen!
(0,2)
- Köszönöm, további jó utat !

Herr Stahl 2008.09.16. 11:21:29

Az a másik, hogy 0,5 fölött (ami 3 dl bortól is lehet) személyes mérlegelés alapján minősítheti a rendőr bcs-nek! Személyes mérlegelés! Amikor érdekelt abban, hogy súlyosabb büntetést szabjon ki! Azért ez nem egészen kóser! Az ombudsman is a hasonló esetekre gondol a garanciák alatt, csak nem lehet kimondani, hogy valóban érdekeltek, mert a tervutasításos rendszer a rendőrségnél olyan alkotmánysértő, hogy ihaj! Persze ezt bebizonyítani lehetetlen, hiszen csak százalékokról van szó, meg bűnmegelőzési statisztikákról (pedig mindenki tudja, hogy burkoltan tervutasítás).

moto.sapiens 2008.09.16. 11:24:36

Herr Stahl mért adja oda a jogsit?Ha valóban nem volt beindítva az autó motorja....Na meg ezt ennyiben hagyni?Nem mártírkodni kell,hanem összecsődíteni az embereket,tanúkat hívni,ha kell becsöngetni mindenhova az utcában-nézzék meg jég hideg a jármű motorja!Ha kell fölveszem mobillal amint ráöntök vizet,kólát,és nem gőzöl a motor,vagy lehugyozom,bármi,de ilyen nincs!!!

smalljudge 2008.09.16. 11:36:15

moto sapiens ilyen van. Alapból a rendőrnek van igaza, mert (itt jön a kib..szás) ő KÖZOKIRATOT gyárt mikor feljelent v. bármit ír az ügyről. A közokirat-hamisítás meg bűncselekmény, tehát csak nem kovet el a rendőr bűncselekményt, tehát igaza van. Meg lehet dönteni ezt is csak senki nem mer nekikmenni és iszonyatosan nehéz, hosszú és sokba kerülne. Valóban lehetett volna tanúkat hívni meg lehugyozni a motort de ha ott a helyszínen nem mondja meg hogy mit fog bent az örsön legépelni akkor mire hívod a tanúkat?

Herr Stahl 2008.09.16. 11:37:48

moto.sapiens: 6320i ennyit a videóról, hajnal 4-kor az üdülősoron egy darab ember nem volt, a jogsit meg nem adtam oda, ki kellett pakolni a zsebeimet és elvették maguktól. Amúgy ha egy rendőr tudja, hogy jogellenes amit csinál, hol érdekli, hogy fogdosom a leömlőt? Mellesleg ha intézkednek, nem igazán rohangálhatsz a vezetőüléshez felnyitni a motorháztetőt, sőt egy lépést sem tehetsz! Nem is volt sok kedvem hozzá, mikor vigyorogva pörgette a köcsög a gumibotot az orrom előtt! Még megemlítenék valamit: egy átbulizott éjszaka után felébresztenek és 1 perccel utána nem úgy pörög ám az ember agya, ahogy szokott. Utólag sokan próbáltak már okosak lenni, de nem volt még olyan ötlet, ami abban a helyzetben kivitelezhető lett volna! Mint mondtam, biztosra mentek!

hpty 2008.09.16. 11:49:28

smalljudge: ott a pont!
Ezt kell megszüntetni.
Mitől Közokirat az Ő hazugsága, mennyivel több, mint az enyém!!!
Jogállam: bizonyítsa be Ő, hogy én vezettem, nem volt övem, stb. KAMERA!!!
Amerikában sikminden nem túl jó, de ez működik...sixor az buktatja le a "lúzer" zsarut is!! :):):)

hpty 2008.09.16. 11:50:05

...sokminden...

SumQuiSum 2008.09.16. 11:52:14

prokee, sturzi: megtörtént beszélgetés, még mikor nem volt nulltolerancia, vasárnap este 5 körül:
-Jónapot, közúti ellenőrzés, forgalmi... blabla
-Ivott alkoholt az elmúlt 24 órában?
-Igen, ebéd mellé megittam egy pohárka sört (ez akkor egy másfél deci volt)
-Hajlandó megfújni a szondát?
-Természetesen!
Megfújtam, ez az a hülye ampullaszerű szar volt, amit szerintem direkt csak azért találtak ki, mert két sör után már megfújni se tudod:) Kicsit elszineződött, de éppcsak. A közeg megnézte, ledobta az aszfaltra és eltaposta.
-Tartsa meg ezt a jó szokását, további kellemes napot Uram.

Herr Stahl 2008.09.16. 11:59:02

hpty: Pont így van, ahogy mondod, neki kell bizonyítania, hogy vezettél! Leírja, hogy vezettél, az hiteles közokirat, bizonyítva van, kész! Pont így működik! Nekem bezzeg még tanúból is minimum kétszer annyi kellene, mint ahányan a rendőrök voltak, hogy legalább kétesélyes legyen a dolog. A legdurvább, hogy ha a tanúk csak ketten lennének és látták volna és igazat mondanának, akkor is ők szívnák meg, mert kevesen vannak és hamis tanúzás miatt eljárást indítanának ellenük (a büntetési tétele 2x akkora, mint az ittas vezetésé)! Ez milyen! Próbálj bizonyítani, ha van merszed! Illetve az tanúskodjon, akinek nem számít a büntetett előélet! Tehát senki!

Tsaby 2008.09.16. 12:02:23

Ha egy pici csipet sz@r kerül egy kondér babgulyásba onnantól már ki enné meg?

Szóval aki ezzel a "csak egy pohárral ebéd után" szöveggel jön az ne nevezze magát felelős gondolkodású embernek. Mentegetőzni, magayrázkodni lehet persze. Mások meg belehalnak...

hpty 2008.09.16. 12:03:34

Nekem rendőr haver 1 tutit mondott. Ha 1 bizonyos rendőrre több különálló panasz érkezik, akkor lehet csak baja.
Haveri körben szerintem megoldható, ha Ők hazudnak, mi is fogunk...nem kevesen!!!!

sturzi 2008.09.16. 12:06:24

nekem is volt kísértetiesen hasonló:
Jóestét, közúti ellenőrzés, forgalmi... blabla
-Ivott alkoholt az elmúlt 24 órában?
-Igen, vacsora mellé megittam egy pohárka sört (ez akkor 2 deci volt)
-Hajlandó megfújni a szondát?
-Természetesen!
Megfújtam, ez az a hülye ampullaszerű szar volt, amit szerintem direkt csak azért találtak ki, mert két sör után már megfújni se tudod:) Háromszor újrafújatta, mert nem színeződött el. Majd miután harmadszorra se (legalábbis gondolom, különben min megmutatta volna a kollegáinak), ledobta az aszfaltra és eltaposta.
-Na hát akkor kérem, ön bevallotta, hogy fogyasztott alkoholt,- hallottátok fiúk? - Igen -Hajlandó ezt írásban is megtenni ?
- Milyen büntetést kaphatok, ha megteszem? A jogsim veszélyben forog?
- Haha, nem dehogyis, egy pohár sörért még nem vették el senknek se a jogsiját (2006 nagypéntek)!
- Tehát pénzbírság. Mekkora?
- Kb 15e de ha fellebbez (gimis voltam, no önálló kereset, + anyukám se miller), leveszik 5-re.
- És ha nem írom alá?
- Vérvétel az őrsön, továbbá bent tarthatjuk 72 óráig.
Nyilván aláírtam, majd megkérdeztem, hogy legalább hazavisznek-e ha már így "rajtakaptak".
- Nem, itt van az autója, menjen haza vele (ráadásul utasított, hogy behajtani tiloson menjek át) !!

két hónap múlva papír, 3 hónap jogsi + 35e HUF fellebbezés után 3 hónap jogsi + 20e HUF

sturzi 2008.09.16. 12:09:42

Tsaby!

Reggel félálomban munkábamenet , vagy este barátnővel vacsi + egy deci bor után veszélyesebb vezetni-e?

sturzi 2008.09.16. 12:10:18

vagy tiltsuk be a reggeli kocsival munkábajárást is?

Herr Stahl 2008.09.16. 12:11:39

hpty: Jelen helyzetben megoldhatatlan, csak egy embert ismerek a környékről, ő is szentesi (kb. 10 km). De amit mondasz igaz, nem lehet bajuk, még akkor sem ha lányokat erőszakolnak. Lehet, hogy az a Zsanett egy ribanc volt, de attól a rendőrök vallomásából minden lényeges tényt megcáfoltak (teló cellainfo). Egyedül azt nem tudta bizonyítani, hogy megdugták, mert későn ment el dokihoz. Mi lett? Ejnye-bejnye! Semmi! És ki ellen indult eljárás hamis vád miatt? Zs! Röhej!

SumQuiSum 2008.09.16. 12:20:10

sturzi: :( Akkor lehet hogy nekem eddig csak mindig szerencsém volt. Teljesen egyértelmű tilosban megállásért is engedtek már el azzal, hogy a jövőben tartózkodjak a szabálysértésektől. Se fenyegetőzés, se készpénzforgalom nem volt.

Herr Stahl 2008.09.16. 12:22:06

Volvo-nál kitalálták: szondás autó, csak akkor indul, ha józan vagy (persze ezzel az a gond, hogy anyu is megfújhatja). De azért mégis jó dolog! Igazából váltózárral kombinálva fasza, mert a svédek azon hőbörögtek, hogy ittasan mér' nem lehet beindítani és járatni a klímát? A részeg fagyjon meg? Azóta már sebességbe nem engedi tenni! Tök jó szerintem!

Tsaby 2008.09.16. 12:34:37

sturzi 2008.09.16. 12:09:42

Úgy tudom a közúti járművezetés alapvető feltétele a vezetésre alkalmas állapot. Ebbe a kipihent állapot és az alkoholmentesség is beletartozik. Hivatásos sofőröknél nem véletlenül ellenőrzik a pihenőidő betartását is.

Miért kell állandóan kibúvókat, egyénileg formált szubjektív szabályokat kitalálni, csűrni-csavarni a feketén-fehéren szabályozott dolgokat???

A közlekedés "tömegsport" ha úgy tetszik. Így az egyén másokért is felel. Nem dönthetek sem én, sem más szabadon mások életéről semmilyen magyarázkodással, ócska kifogásokkal. Pláne élő, törvényes jogszabályok ellenében cselekedve csak mert én másképp látom, mert szerintem így, meg úgy...

Másról sem szól ez az ország csak csúsztatásról, meg önbíráskodó, önmagukat minden és mindenki felé helyező emberekről. Akkor legyen Zéró Tolarencia betonkeményen a hatóságok részéről. Ha nincs egyéni belátás és felelősség, akkor legyen méltó büntetés.

hpty 2008.09.16. 12:39:13

Herr Stahl! Igazad van, csak felvetettem az egyetlent, ami ellenük alkalmazható... más kérdés milyen eredménnyel!
Én a minden kocsiban felszerelendő (civil) kamerát alkalmaznál GPS-szel kombinálva.... 50 000 Ft befektetés és szinte teljes bizonyító erő: mikor hol voltál, mit csináltál, mentél-e stb...... Ez cáfolja a szaros közokiratjával!!!! :D:D:D:D

hpty 2008.09.16. 12:39:44

...alkalmaznám...

Herr Stahl 2008.09.16. 13:11:29

hpty: Sajnos még nem akadt pénzem GPS-re, de ha esetleg jövőre visszakapom a jogsim, az első dolgom lesz! Kérdés persze, ha az ember alszik a kocsiban, miért tartaná bekapcsolva a GPS-t. Én így fogok tenni, ha sor kerül rá, de talán túlzás, hogy így kell védekeznem!
Tsaby: Amíg emberek vezetik az autót, ne várd el, hogy 01010011-szerűen viselkedjenek, nem vagyunk robotok! Ennyi erővel idegesen sem szabadna kocsiba ülni, mert az agresszivitás is fontos tényező lehet egy balesetnél! Esetleg ha pisilni kell és sietsz, az is büntetendő lehetne! Nyugdíjasoknál meg alkalmazni kéne a Seduxen szondát, mert a tökölés is ugyanolyan veszélyes!

Tsaby 2008.09.16. 13:15:30

Herr Stahl 2008.09.16. 13:11:29

"TILOS alkoholos befolyásoltság alatt autót vezetni!"

Szerintem ennyi felfogásához csak felelősségtudat, belátás, emberség kell, nem pedig kibernetika.

Magyarázkodni meg mindenki tud...

Herr Stahl 2008.09.16. 13:41:36

Tsaby: Ha olvasod a kommenteket, rájössz, hogy nem arról pofázunk, hogy lehessen inni (legalábbis én nem), hanem arról, milyen anomáliákat hozott felszínre a zéró tolerancia! Meg arról, hogy a rendőri szubjektív megítélés csak addig működik, amíg nem fűződik hozzá érdeke. Meg ilyenek. Elég fényes már a jelvényed, vagy polírozgatod még egy kicsit?

hpty 2008.09.16. 14:17:17

Ok, ebben az esetben lehet nem működött volna, a de legtöbb esetben megvédene!!! SZERINTEM!
És nekik is legyen a járőrkocsiban kötelezően!!!
Szerintem sok szarságot el lehetne kerülni!!!

HatR 2008.09.16. 19:55:24

tsabynak van igaza. az ivosoknak meg vegyek el a jogsijat es a kocsijat is, ha elcsipik.
kolonben is, mi a jo az alkoholban...

Krisi 2008.09.16. 19:59:32

Ez az "egy sör még mindenkinek belefér" ott van szopón, hogy mindenki máshogy reagál az alkoholra. Valaki már egy korsótól berúg - nem röhög, sok ilyen ember van (amúgy irigylem őket, olcsóbban kijönnek egy kocsmázás során, mint én)
És egy dolog, hogy én nem érzem, hogy ittam, de attól még bennem van, és negatívan hat az agyra meg ilyenek.
Az meg slusszpoén, hogy minél többet iszik az ember, annál jobb vezetőnek érzi magát, és annál bátrabban megy.
Aki meg nem bírja ki, hogy ne igyon meg egy sört amikor autóval van, arra van egy régi magyar kifejezés: alkoholista. Kezeltesse magát.

Krisi 2008.09.16. 20:00:54

mármint korsó sörtől berúg, elnézést.

Rocko- 2008.09.16. 20:42:53

egy sör belefér - egy hulla még nem ér!

Tsaby 2008.09.17. 09:51:18

Herr Stahl 2008.09.16. 13:41:36


Nem tudom milyen anomáliák jöhetnek elő annál az embernél aki józan állapotban kap egy közúti ellenőrzést?
Lehet, hogy sok rendőr szeret szórakozni a vezetőkkel, de olyat még nem hallottam, hogy józan embert ittas vezetésért elmarasztaltak volna.

Persze ez is csak jelvénypolírozás:-)))

Legközelebb majd arról megy a vita, hogy ha 5 mp-en belül hajt be valaki a piros lámpa után a kereszteződésbe akkor az még nem ér?

süti beállítások módosítása