Csalóka a cím, hiszen a Russian Bears Motorsport Team autóit már Valenciában is láthatta mindenki, akit kicsit is érdekel a felettébb izgalmas és késhegyre menő küzdelmet hozó bajnokság, a WTCC.
Tekintsünk most el attól, milyen volt a mostani, monzai hétvége (szokás szerint eszméletlen jó) és attól is, hogy a cefet Leon TDI-k ismét nyertek, hiszen ott volt a két csoda, az Independent (függetlenek) kategóriájában induló, a Lada 110 GTi-n (2110-6) alapuló versenygép.
A csapatnak van már bőven tapasztalata a tavalyi szezont végigcsinálták az E46-os BMW-kkel, ezeket cserélték le idén a Ladákra. Persze a homologizáció nem ment könnyen, legnagyobb gondjuk a kétliteres Opel C20XE motorral volt. Sokat kellett forgatni a FIA szabálykönyvét, míg végül sikerült elérniük, hogy a GM motor-orosz karosszérria kombinációt elfogadtassák, de sikerrel jártak.
Talán ez köszönhető az óriási orosz piacnak és annak a ténynek is, hogy 2010-től a tervek szerint utcai versenypálya épül Togliattiban.
Ahol persze WTCC futamokat is rendeznek majd.
A Russian Bears privát csapat ugyan, de részleges támogatást persze kapnak az AVTOVAZ-tól. Az itt begyűjtött tapasztalatok minden bizonnyal hasznosak lesznek majd ha a Lada Priora alapokra épülő versenyautó elkészül. A tervek szerint 2009-re már gyári versenycsapatként neveznének. Reméljük, hogy ez ezúttal nem csak egy újabb, nagyratörő orosz álom marad.
A jelenlegi 2110-6-os Swindonban előkészített 280 lóerős motorja teljesítményben nem marad el a mezőny többi erőforrásától, erejével egy Hewland HGT hatsebességes szekvenciális váltó segítségével küzdhetnek meg a pilóták.
Néha azonban lassítani is kell, ebben az AP Racing elöl négydugattyús 330 milliméteres, hátul kétdugyattyús 280 milliméteres fékei segítenek. A McPherson felfüggesztést Sachs lengéscsillapítók és Eibach rugók egészítik ki.
A mezőnyben szinte szürreális látványt nyújtanak az enyhén darabos-dobozos Ladák a BMW-k, Accordok és Seatok mellett, talán csak a "rokon" Chevroletek (lol, sosem szokom meg) hasonlóak hozzájuk, persze ezek más ligát futnak, mint a jelenleg még erősen tapogatózó "Ruszki Medvék".
Mindazonáltal a járgány vérbeli veresenyautó és mint olyan, természetesen tökéletesen pöpecül néz ki, utcára vele!
Gondolom, mondanom sem kell, hogy az Autófília blog motorsport-rajongó sejtje egyértelműen az esélytelen Ladáknak és Kirill Ladygin-nek drukkol. Talán valami csoda folytán feltűnhet még a szláv/viking hajót (Lad'ya -t) formázó logó az eredménytáblázatok első oldalain.
(A szláv mondakörben Lada névre hallgatott az ifjúság, szerelem és szépség istennője is, de inkább maradjunk a hajónál.)
A naftát a versenyautóban pedig, engedtessék meg, zsigerből, elvből utálom, rühellem továbbra is.
Beszóltak