Régebben, netes szörfözés közben bukkantam rá Hamster oldalára, órákon át bújtam, csupa érdekességeket írt. Ámuva olvastam külföldi tapasztalatait, élményeit, különösen az Különvélemény - Így is lehet(ne) című írását, melyben más megoldási módokat mutatnak be egy problémára, (főként) a (tömeg)közlekedés problémáira.
Ezek után nem csoda hogy fogékonyabb lettem az újabb trükkökre, mesterfogásokra, ami a közlekedést érintik. Pár napja Perillustris cimborámtól kaptam egy linket, melyben egy Dubaiba költözött magyar írja le, hogyan is működik ott a traffpiax. Hatásos, és kíméletlen. Ilyen:
A két legnagyobb autópályán, név szerint a Sheikh Zayed Roadon és az Al Khail Roadon szinte kilométerenként elhelyezett sebességmérő kamerák vannak. Csak automatizált sebességmérés van, nincs manuális.
Én egy 4000cm3-s Toyota terepjáróval járulok hozzá a nemzetközi ózonpajzs programhoz, de még 100-120-nál többel nem tudtam kipróbálni az autót, ugyanis ahol tudnám nyomni a gázt ott egyből kamera van. Nem beszélve arról, hogy itt az autók többségében folyamatosan megy a jelzősípolás, ha átléped a 120km/h-t.Most jön, ami számomra nagyon érdekes. Miután gyorshajtottunk és a kamera ezt rögzítette, a fotónk és a bírság adatai még abban a pillanatban bekerülnek az adatbázisba, és mire hazaérsz, akár láthatod a rendőrség honlapján a fotód.
Ott ha megadod a rendszámod, már látod is, hogy hol történt a dolog, mennyivel lépted túl a határt, hány hibapont jár ezért és ami a legfontosabb: egy PAY FINE gomb. Ha erre rákattintunk eldob a fizetős oldalra, ahol a hitelkártyánk megadásával megválthatjuk bűneinket.
Gyors mint a rögtönítélő bíróság és nincs magyarázkodás vagy lefizetés.
Fizetve? Lehet gyorshajtani újra. Pontosabban 24 pontig. Mert ha ezt elérjük, akkor lehet újra vizsgázni.
Egy piros lámpa 12 pontba kerül, egy indiai kollégámnak tavaly plusz 5000 dirhamba ami 300.000 Ft körül van és 3 hónapig nem használhatta az autót mellékbüntetésként.
Kíváncsian várjuk hát a további beszámolókat a végtelen gazdagság földjéről.
Beszóltak