Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

No Fear

2009.01.04. 16:35 | Rocko- | 19 komment

Címkék: design történelem matrica no fear betűvágás

Nó Fír. Azt hiszem nem tudnék mutatni embert, aki autózik, és ne ismerné az említett matricát. Gyengébek kedvéért:

Ugye, ismerős?

Minap gondoltam rá, társadalmi fricska gyanánt kéne rakni autóra. Vagy olyanra, amiből véletlenül se néz ki valaki ellenfelet (például családi Swift) vagy olyanra, amire mások nem mernek tekinteni ellenfélként (például egy Lancer Evo).

Na de hogyan is került ez az autókra, mi is ez?
Nó fír, azaz nincs kegyelem/félelem/törvénytisztelet. Mind a három értelme igaz lenne a jelenségre, ami a matricát körülöleli. Ugyanis a '90-es évek derekán terjedt el ez az autódíszítési forma, mely leginkább az utcai gyorsulgatók, vagy manapság boyracereknek nevezett egyének autóján. Hogy saját saját indittatásból (ne feledjük, rendszerváltás környéke, az angol nyelv ismerete a fiatalság körében elhanyagolható) kerültek fel vagy már az importált autókon alapáras (a kinti Janik streetracerek hathatós közbenjárására) volt, nem tudom, egyikre se mernék fogadni.

A fenti jelképek ugyanis a No Fear nevű ruhamárkáé. Ezt a céget egy 1989-ben alapította bizonyos Brian Simo alakította. Ő - elvileg - NASCAR versenyző, gyakorlatilag nincs számmottevő sikere a sportágban. Annál inkább a cégében, hiszen az mára már kinőtte magát, a Pepsivel közösen van energiaitala, a No Fear életstílussá nőtte ki magát, kaphatunk sport felszereléseket motocrossozáshoz, szimpla ruhákat vagy ruházati kiegészítőket, szóval az extrém, illetve technikai sportok közt jól csengő név ez.

Tehát így, innen jön a matrica. Ne feledjük: NÓ FÍR!




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr8855805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.01.04. 16:42:07

mikor elkezdtem olvasni, gondoltam majd most jólmegmondom, hogy ez ruhamárka, de aztán nem jött öszze ;)

egyébként meglepően tartósnak bizonyultak, mind a ruhadarabjaik mind a matricák, múltkor 1.6os TD II-es Golfon (LOL) láttam igencsak megfakulva, de szerkezetileg tökéletes állapotban...

Rocko- 2009.01.04. 18:07:02

naugye, mondom, ruhában többet tett le asztalra, mint NASCAR-ban. :)

Gerhard 2009.01.04. 18:48:22

kedvencem Trabanton volt, ott az R-betűből csináltak K-t.

sirfeise 2009.01.04. 22:47:59

és azt ki tudja, h mit jelent a HAL az autó fenekén?

Rocko- 2009.01.05. 07:02:49

Maybe_ 2009.01.05. 01:27:44
ez teljesen logikusan napszemüveg márka. :) ismert, No Fearrről nem hiszem, h ismert lenne.

sirfeise 2009.01.04. 22:47:59
na majd ennek is utána járunk. :)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.01.05. 07:13:32

Én "Philips Car System" csíkot ragasztottam a Wareszomra, valamikor a 90-es évek elején.
Mustár színű volt az autó, sötét zöld a matrica,meg volt ültetve a gép, két sárga ködlámpa volt elöl. De ezek sajnos alapjáraton rezegtek, mert a lökhárítóra voltak csavarova és hát azok a lemez lökhárítók nem voltak valami erősek.
:-)

Csabar 2009.01.05. 08:10:05

@sirfeise:
A hal tudomásom szerint a keresztény hitet szimbolizálja, a búvár sztem egyértelmű,a kutya- kutyák tudomásom szerint a tenyésztők "egyezményes" jele " szimbóluma, ugyan ez van a lovasokkal is . Ha esetleg tévedtem légyszi javítsatok!!!!!

Sabc 2009.01.05. 11:30:20

A hal, a hitgyülisek autóin van. Egy időben itt nemmessze, a Vasas csarnokban voltak a gyűléseik. Ne tudjátok meg, minden szerdán, amikor butítás volt, ameddig a szem ellát, halas autó, de mint nyúlszar a réten. Parkolni mondjuk a kisabc előtt? Felejtsd el. Mi csak úgy hívtuk, hogy "ma is szekta van". :)))
Aztán szerencsére kinőtték a Vasas-csarnokot, és elkotródtak.

HASBACK 2009.01.05. 12:06:30

és ezt eddig ki nem tudta? mi köze van a sztrítrészerekhez?
Il Ferro matricát is látni kocsikon, az mit jelent? ----------

Rocko- 2009.01.05. 12:34:46

én pl. nem tudtam. meg sztem sokan mások se.
és leírtam, h mi köze van hozzá: ezzel próbálták pimpelni a kocsikat.
ha manapság látsz Il Ferro matricát, az azt jelenti, h többszörösen hülye a tulaj. :)

Szendwich 2009.01.05. 19:54:46

@Rocko-: Ma nem Il Ferro matricat latni, hanem "Citroen Eger". Na ezek elol ugy menekulok, ahogy csak tudod. Nemelyik ugy kozlekedik, mint egy allat.

Rocko- 2009.01.05. 22:06:56

kereskedő. ezzel mindent elmondtam. :D
anyo amikor bátyámék is vettek új autót, mondták ,szopok nyalunk, felmatricázzuk a kocsit a kereskedés nevével, mennyit engedtek a feléből? hűt olyat nem lehet. ennyiben maradtak.

crix 2009.01.06. 08:43:10

én nem értem :)
ismerem a no fear márkát, valamint ritka ízléstelennek tartom matricázni az autót.
ezen kívül még a "tábláktól" hányok hupililát, pl.: "ne dudálj alszom" és társai

Rocko- 2009.01.06. 10:52:36

az összes ilyen matricaborzalom összegyûjtésére nem elég ez a blog. :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.01.07. 22:44:00

@sirfeise:

HAL=Hardver Abstraction Layer

Nomegaztán fenetuggya....

Én olyan kemény voltam,hogy a biciklimre is föltettem a NóFír matricát.

Sam8888 2009.01.08. 11:32:39

@sirfeise: Hardware AcceLerated! :D

Tommi 2009.01.26. 15:34:07

@sirfeise: Milyen halra gondolsz?

sok autón láttam már pl Fishbone (kevésbé ismert ruhamárka) matricát...

www.brandsoftheworld.com/brands/0003/4703/brand.gif

Keresztyény 2009.03.16. 13:24:47

Hal=IKTHÜSZ (görögül)
Ez pedig: "Iészusz Krisztosz Theu Hüiosz SZótér" mondat kezdőbetűiből származik, amelynek jelentése Jézus Krisztus Isten Fia Megváltó.
Keresztényüldözések idején az egyik hívő úgy ismerte fel a másikat, hogy egy félkört rajzolt a porba, s ha azt a másik egy félkörrel egészítette ki, akkor hal rajzolódott ki. Innen a halacskás matrica, amelyet nem (csak) HIT gyülisek, hanem keresztények tesznek ki gyakran az autójukra. (Nem minden keresztény HIT gyülis, de minden HIT gyülis keresztény!...mint a bogár, meg a rovar...)
süti beállítások módosítása