Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Vízkereszt, vagy mi a rák

2009.01.07. 13:00 | Lowtyo | 9 komment

Címkék: mercedes hellókarácsony mézeskalács barkas

A karácsony nem tartozik a kedvenc napjaim közé, van hozzá nagyon szép elméletem miért nem, de ezzel most senkit sem szeretnék fárasztani. Persze az, hogy apa ennyire antiszociális még nem jelenti, hogy a pici lányom is az lenne, neki nagyon tetszett, hogy bárkihez mentünk sok-sok ajándékot kapott, a kivilágított fák, a csillagszórók és, hogy apa és anya is otthon van egész nap. Ez utóbbit mondjuk én is élveztem és azt a sok dolgot is, amit együtt tudtunk csinálni. Egyik ilyen a lassan hagyománnyá váló mézeskalácssütés.


A családban szinte senki nem rajong ezért a finom illatú, puha édességért talán csak én, mégis idén már harmadszor rendeztük meg a családi mézeskalács sütögetést. A tésztát idén nejem készítette, a lánykám és én csupán a formák készítésekor jelentünk meg, igaz ekkor én mindjárt a tésztanyújtás is megnyertem magamnak, ami a mézeskalács esetén nem épp hálás feladat. A kis formák kivágása, viszont annál inkább. Nejem a tavalyi évi móka után már tudta, hogy a gyurmakészletből elő kell vennie a kisautós, traktoros formákat, egy alapos tisztítás után ott vártak azok is minket az asztalon a fóliába csomagolt tészta mellett, kezdődhetett hát a munka. Lelkesen vágtuk ki a különböző alakzatokat a tésztából, nejem angyalkákat készített, lánykám szakajtónyi kisautót szaggatott ki, rajtam meg, miután elkészültem a mézeskalácsház oldalaival és tetejével ismét eluralkodott az elmebaj.


Egy hanyagul kikanyarított bogárral kezdődött, majd a közel méretarányos Mercedes-csillaggal folytatódott, de valahogy egyikkel sem voltam túl elégedett, a tavalyi felhozatal jóval erősebb volt, így nekiálltam egy T2-es 23-ablakosnak. Ezzel kb. fél órára sikerült is elfoglalnom magam, mialatt már két tepsi angyalka, mackó, traktor, Barkas... kisült, így további jármű nem kerülhetett a mézeskalács flottába, ki kellett sütni a kis VW buszt is. A kész művek dobozba kerültek, hogy később, kidíszíthessük őket. Aztán a karácsonyi forgatagba, még összeszerelés előtt valaki gyomrában landolt a ház egyik teteje, a szebb angyalkák mentek ajándékba, jelentős mennyiségű járművet faltam fel én is, így a vízkereszti bontási műveletek után csupán néhány leharcoltabb darab maradt mutatóba, amikkel azonban így is remekül lehetett játszani „húzza a traktor a sort” meg „bukott angyalok támadják a házat” és még hasonló elmés játékokat.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr59863075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2009.01.07. 13:27:34

Hmmm... vannak még pihent emberek, nem csak én vagyok zizi. :-)
Bár idén a fehérnép csak egy Audi logót engedett, pogácsaszaggatóval. A többi mind szivecske, meg egyéb "normál" alakzat kellett legyen. :-(

Lowtyo 2009.01.07. 13:39:50

Audi jel megvolt tavaly. Barátaim kaptak egyet-egyet. Sittyi VW, Miki Audi, Szabolcs kettőt is, egy állólámpást, meg egy csillagot... mittoménmégmitnem.
Jó keményre sütöttem, nehogy megegyék.

loláb 2009.01.07. 14:22:19

A transzporter nagyon pihent, gratulálok!

csavarkulcs78 2009.01.07. 14:29:12

Kekec vagyok tudom de az T1 transporter akar lenni. Osztott szélvédővel.
Jól sikerült.

Lowtyo 2009.01.07. 14:34:34

igazából Typ 2 akart lenni :)

Zsomatograf 2009.01.07. 14:45:45

A 2009-es karácsonyra mindenesetre elmentettem az ötleteket. De honnan lehet szerezni ilyen formákat? Mindenütt csak megszokottak...

Lowtyo 2009.01.07. 15:09:20

zsírpapírra rárajzolod, kivágod és kész
autókat tavaly még szabad kézzel rajzoltam, idén már innen loptam
www.the-blueprints.com/
kinyomtatod a neked tetszőt, körbevágod, megvan a sablon, aztán jöhet megint csak a szabadkézi munka
traktor, kisautó pedig a lánykám gyurmakészletében volt

ZON 2009.01.07. 15:24:19

A harmadik a Bogár prototípusa, vagy túlsütött (és zsugorodott) Porsche 911?:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.01.07. 22:37:10

No, én sem mindig olvasom végig a kommenteket, de azt nem tudom, lehet, hogy már máshol mondtam-e, hogy a Lowtyo hülye?
De hogy jó lett a busz, az biztos! Németeknél láttam először T2-re ragasztva: Anyámék mondták, spóroljak, és járjak Busszal...
süti beállítások módosítása