Az közismert tény, hogy én autót szeretnék venni. Az viszont kevésbbé volt publikus, hogy apamackó is keresi a hármas Golf utódját, helyét a családba. Szerencséje volt, a szerkesztőségi levlistán kevesebb, de jobb tippet kapott, mint én, és jóval higgadtabban tudta kezelni a felmerülő lehetőségeket. Valamennyire egymásra is találtunk, mivel hasonló autók tetszenek, csak más-más árkategóriában. Szóval úgy döntöttünk, hogy ma, az úr 2009. évének első hónapjának tizedik napján feltérképezzük a budapesti használtautós terepet.
Alant apamackó beszámolója, amelyet az én kommentárom egészít ki.
A mai reggel 9-kor találkoztunk Rockoval és alaposan megmustráltuk a bordó '94 Passat-ot. Ha konzumidióta vagyok (vagy ha a józan eszemre hallgatok?) nem is megyünk tovább. Szinte szalonállapotú gép volt, a Golf után akár jó is lenne. De! Az autóbuzéria hajt, látnom kell még néhány vasat. Ígéret, hogy visszaszólok, kultúrált kereskedő úr. (50 körüli korrekt ember ritka fajta!)
Kicsit didergősre sikerült a reggel, hamarabb érkeztem, így némiképpen várnom kellett apamackóra. Metszően hideg van, épeszű ember nem mozdul ki ilyenkor, de nem baj, legalább látunk igazán hidegen indítást. Kolléga sajnos nem tudott álcázóautóval jönni, így érdekes volt felmatricázott céges autóval kocsit nézni. A fenti Passat igen nagyon jó állapotban volt, alig látható jele volt a használatnak. Engem az zavart kicsit, hogy volt egy kis kavarodás a kulcsok körül. Ugyanis a négy kulcsból kettő volt használható az autóhoz. Ettől függetlenül teljesen pöpec autó, ha a pénztárcám bírta volna, lehet én hozom el.
Tovább, következő használttelepen volt egy titkos tipp, egy 850-es Volvo: leinformáltam spanon keresztül. Volt törve súlyosan, de megreparálták. Mire ma mentünk közölték tegnap összefosta magát a motor, pedig nem is turbós. Hát ez kilőve. (És így sikerült hamar elvenni apamackó kedvét az autótól, pedig erős csábításban volt.)
Melette állt egy kis 440-es, de a dízelsége miatt elvetettem.
Velük szemben volt ez a két OT-s gyöngyszem. Az egyiket ajánlom Ommnak, a másikat Lowtyonak.
Mindkét autó nagyon szép állapotban volt, nem klimatizált, de időjárástól mentes, zárt üveggarázsban. A kettő közt volt egy letakart Ferrari, csak tán nem a 2009-es? :)
Tovább, kis eldugott XVI. kerületi telephelyre. Hát, olyan fazonok voltak a telep "irodájában" mint a Rejtő regényekben, csak az asztalba nem volt kés állítva meg a kezükből hiányzott kártya. Laptop az volt előttük, meg friss 7-es bömbivel mentek, de a telep inkább nézett ki a bontó előszobájának. Borzasztó leppukkant hely a neve már önmagában mulatságos volt (sajnos nem közölhetjük), pedig előre megbeszéltük, hogy azt lefotózzuk. Itt nem fotóztunk, futottunk.
Pedig volt 1-2 érdekes dolog, Jaguar XJ, 2. vagy 3. szériás, Audi 80 Coupe, néztem egy 1.6-os malacot, de miután apamackó kezében maradt a kilincs, inkább eljöttünk. NEPPEREK. Ezzel lehet leírni a helyzetet legjobban.
Elfele. Hívom a következő helyet: SAAB 900-at eladták, viszont a cégtulaj tesójának van egy 9000-e, de nem itt Pesten, hanem óbudán, szervízben. Hát úgy döntünk hogy egy még képen se látott autóért nem megyünk Óbudára. (Majd talán visszafelé.) Hálisten mert itthon megkaptam a fotót: a gép tényleg szép, de a lépcsőshátú változat ami az egyetlen ronda SAAB szerintem, így bármilyen jó, nem bánom hogy kihagytuk.
Volt az a fehér 9000 még a képben, de gondoltam előbb nézzünk meg egy kék autót Erzsébeten. A navi segített odatalálni, mert elég zegzúgos kis utcákon terelt át. A navi segítséget köszönöm ezúton is Rockonak.
Az volt a vicces, hogy amikor megérkeztünk, akkor rájöttem, ismerem a környéket, csak a XVI. kerületből ide nem ismertem az utat.
A koma nem volt ott, a kocsi az utcán állt így először alaposan körbenéztük én még majdnem alá is másztam, de jól alánéztem legalábbis.
Ekkor jött az autó, ami mindkettőnket megingatott: egy Multicar!
Ez a szódásautó egy külön mesét is megérne, az elején lévő kabala figurától kezdve, a hátul felsejlő szódáspalackon át, az ablakon virító TURBO matricáig, de nem ezért jöttünk.
Megmértem festékrétegmérővel is a kocsit. Mindenhol tuti érték kivéve a bal hátsó sárvédőt, de nagyon szépen megcsinálták nyoma sincs a javításnak. Valószínű jó régen, mert egy kis olasz (?) nyelvű matrica volt a márkajelzés mellett. (Nulla olasztudásommal, a szövegkörnyezetből ítélve én arra következtettem, hogy Olaszországban lett javítva az elem.) A jobb első ajtó cserés volt, ezt tudtam előre de szemre ez sem látszik. Emberünk megjött, kinyitotta jobban átnéztük, majd elindítottuk. Hát nem volt jéghideg a motor :-(, már reggel indította egyszer. De indult, nem volt vészes lánchangja, hagytuk melegedni, aztán próbaút.
Ember vezetett közben bemutatta, és magyarázott mint egy jó értékesítő. Korrektnek tűnő 50 körüli ember volt ez is mint a Passatot áruló bácsi. Vezettem én is aztán megalkudtunk 350 ezer Ft-ban. Hagytam 20-at foglalónak. A kocsi egyetlen (?) zsákbamacska pontja a klíma, mivel az ékszíjtárcsa le van véve, így a kompresszor nem kap hajtást. Mivel a klíma nem prioritás nálam, a gép meg nagyon egybelévőnek tűnik majd meglátjuk jó lesz-e ha visszarakatom és feltöltik. Van ismerős klímás remélem majd megoldják tavasszal. A fűtés és szinte minden más elektromos bisz-basz működik csak a vezető oldali ülésfűtés, és a jobb-külső tükör állítása nem.
Nekem is tetszett a gép, meglepődtem milyen tágas, milyen trükköket rejt, milyen jól megy, és hogy mennyire olcsó, ahhoz képest, amennyit nyújt.
Utána még kinéztünk a Nagykörösi úti piacra. Hát ha Rocko nem lenne autóbuzi csak egy mezei szegényember, aki zöldmatricás autót akar, akkor vehetett volna egy zsír állapotú '94-es Hunyadi Ponyt 250 pénzbe'. Ahány henger annyi ajtó, ezt tudta meg a zöld matricát. :-)
Kettőkor záróra kihajtottak minket. Amiket még ott láttunk azt Rocko meséli. Ja és láttunk 2001-es UNO-t Scheertinek és Samarat Tomminak.
Ácsi-ácsi-ácsi. Az nem úgy volt, hogy kinéztünk, hanem elindultunk, kifelé szól apamackó, azt nézd! Satufék, majd fénykép.
Kis-nagy vas. Szóval megkerestük a piacot, sajnos későn érkeztünk, kb. a 3. felszólításra mentünk ki. Fele telepet nem tudtuk bejárni, bár sokat azt hiszem nem vesztettünk, vagy az ár vagy a minőség nem találkozott az igényekkel. De láttunk sok érdekességet. Például az említett Fiatot, 2001-es, ki látott már ilyen jó állapotú Unot?
Aztán megnéztük a BENZ szekciót, elég érdekes összeállítás volt, egymásnak háttal két Zőcsséges kupé, mellettük egy G kocka.
Volt még Galant is, árban nem tetszett igazán.
Amit alaposabban megvizslattunk, az egy másik malac volt. Külsőre nem volt vészes (a reggeli persze léptékekkel jobb), hát megkérdeztük a srácokat, mit tudni a kocsiról, sajnos bentről befagyott a szélvédő, nem látni a kiírást. Mesélgettek, a hozzáállással nem volt gond, inkább a tartalommal. A kocsi nem indult, "állítólag" ebből (is) kilopták a benzint. Az egyik ajtó színe elütött a hátsó ívétől, azt mondták kiszívta a nap. Ja, persze, csak azt az elemet. A tulaj egy idős bácsika volt (mi más?), alig használta a kocsit. Ezt igazolta, hogy a kezemben maradt az egyik napellenző lámpája, a lehulló, eltérő színű fekete kárpit, és a kiült ülések. Persze talán alkudni lehetett volna, de inkébb nem. Utána már csak kocsitól-kocsiig rohantunk, semmi értékelhetőt nem láttunk.
Szóval terepszemlének tökéletes volt, láttuk a legalját, a közepét és a tetejét a hazai használtautós piacnak, számomra mindenképpen tanulságos volt.
És mit vett apamackó? Nem sokára kiderül!
Beszóltak