Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hogyan NE vásárolj alkatrészt

2009.02.03. 13:00 | prokee | 91 komment

Címkék: autó alkatrész autósbolt

Alkatrészekkel foglalkozom, nagyjából 14 éve. Ha úgy tetszik, "autósboltos" vagyok. Ráadásul az a fajta, aki szereti, amit csinál, sőt, szereti a vevőit is. Hogy ez vajon ritka, vagy gyakori állatfajta, nem tudom, ritkán vásárolok ugye másnál.

Azonban van néhány dolog, amit nekem is nehéz megszoknom még ennyi év után is. Ezért kérlek titeket, azok nevében is, akikhez ti jártok: könnyítsük meg egymás dolgát!

- Ha nem tudod, milyen autód van, nem tudok hozzá alkatrészt adni. Legalább egy forgalmival felszerelkezve érkezz, és még akkor is lehet, hogy lesznek zavarbaejtő kérdéseim.

- Ha nem tudod, mit szeretnél, akkor bajban leszünk. Sok autót láttam már, de egy félbetört vékony fekete műanyag biz-baszt még a leggyakoribb típusokon is nehéz beazonosítani, ha a tenyeredben fekszik, és nem tudod, honnan esett le.

- Nem vagyok távdiagnoszta! Hiába meséled el, milyen hangja van, ha hidegen, letekert ablakkal enyhe fékkel kanyarodsz - ebből nem fogom tudni kitalálni, mit kell vásárolnod, még akkor sem, ha félelmetesen életszerű hangutánzó szavakat ismersz. Ha volt is valaha ilyen tudással rendelkező ember, azt a szervízek titkos tanácsa már régesrég lekaszabolta egy életlen kalapácsnyéllel. Én egy egyszerű kereskedő vagyok, a hiba megállapítása az autószerelők feladata.

- Autósbolt van a cégtáblán, nem pedig alkatrész-kölcsönző! Nem örülök neki, ha az autó adatai híján az összes szóba jöhető alkatrészt elvinnéd, majd ami nem kell, visszahoznád. Annak pláne nem vagyok híve, hogy megfelelő hibakeresés helyett különböző dolgokat szeretnél sorra cserélgetni, hogy meglásd, mitől szűnik majd meg a hiba. Ha más megoldás nincs, van megoldás - de ne a lustaság legyen az ok.

- Ne használj olyan kifejezéseket, amit a marketingesek vertek a fejedbe!
A Twinport, Ecotec, Energy, GLS, CDi, LSD és hasonló kifejezéseket a te butításodra találták ki a marketingesek, nem pedig az autó azonosítására. Arra csak a motorkód alkalmas.

- Ne oszd meg velem az örömöd! Nagyon klassz dolog, hogy a szomszédod, a taxis rájött, hogy Volkswagen-motor van az Seatodban, vagy hosszas netes túrkálás után rájössz, hogy a Peugeot 807-be a Citroen Jumpy kuplungbovdene is jó - de hidd el, mi, akik évek óta alkatrészekkel, autókkal foglalkozunk, ezzel tisztában vagyunk. Ráadásul ezel így vannak a gyártók is, tehát ha a Seat alkatrész cikkszámán nem létezik valami, akkor a Volkswagenen sem fog, hiszen a cikkszám is azonos.

- Nincs olyan kifejezés, hogy MIND EGYFORMA! Hidd el, egy VW Golf első fényszóró számos verzióban létezik, és Toyota Corolla olajszűrőjéhez is kelleni fog minimum egy motor és egy évjárat. Ha pedig egy "MIND EGYFORMA" Suzuki Swifthez kérsz valamit, akkor tuti, hogy a tied egy kanadai gyártású, amerikai piacra készült turbós, ezres, automata kabrió lesz, és a fagyállón és rendszámkereten kívül az égvilágon semmi sem egyezik majd meg.

- Esküszöm, nem vagyunk egy világméretű összeesküvés részei a szerelőkkel és a gyártókkal együtt. Nekem sem jó, hogy az autódat tízféle, azonosíthatatlan generátorral szerelték, sem pedig, hogy azonos autón azonos évjáratban hatféle csapátmérővel létezik alsó gömbfej.

- Ha igényes vagy, ne add alább! Ha ragaszkodsz a minőséghez vagy legalábbis ezt a látszatot akarod kelteni, és kizárólag az általad ismert kétféle gyártótól vagy hajlandó vásárolni, légy következetes, és a végén ne a negyedannyiba kerülő noname távolkeleti alkatrésszel távozz!

- Ha énektanár vagy, ne akarj autószerelő lenni! Értem, hogy tájékozott vagy, határozott véleménnyel rendelkezel, azért kérdezed, milyen gyártmányú alkatrészt tudok adni neked - ám ennek ellentmond a csodálkozó, bizonytalan arckifejezés, amikor neves, ismert gyártók neveit sorolom...

- Nem tudok neked alkatrészt gyártani! Ha olyan büntetőautód van, amelyhez már nincs, vagy soha nem is volt alkatrész-ellátás, vagy ha mégis, kellemetlenül vaskos pénzért, ne engem utálj érte ! Ha Daihatsut, Tata Telcoline-t, Tavriát, Alekot, FSO Truckot, Talbot Samba Cabriót vagy Asia Rocstát vásárolsz, készülj fel rá, hogy a legtöbb alkatrész vagy beszerezhetetlen, vagy embertelenül drága, vagy iszonyatosan sokáig kell rá várni. Ha igazán balszerencsés vagy, mindez egyszerre jöhet: sok pénzért lassan érkezik, ÉS nem lesz jó hozzá. Ezek mind nagyon jó autók, de megszállott autóbuziknak valók, akiket nem vág földhöz, ha két-három hétig áll az autó alkatrészre várva.

- Néhány apró filléres gyösz egyszerűen nem létezik külön alkatrészként! Értem, hogy a visszapillantó tükröd állítószerkezetében található finombeállítócsavar biztosítórugója egy 0.01 cent értékű apróság, és ezért kár lenne komplett tükröt ezerszer akkora összegért megvásárolni. Te viszont azt értsd meg, hogy rajtad kívül még soha senkinek nem volt ilyenre szüksége. Ráadásul ha az összes ilyen fiszfasz hülyeséget külön raktározná a gyártó és az importőr, hatszor akkora raktárra volna szükségük, jelentősen megugranának a logisztikai költségek, ami sajnos rajtad csapódna le. Így a jelentéktelen kis rugód a rárakódó költségekkel együtt 20 Euro lenne, a komplett tükröd pedig, a rárakódó nem oszható költségterhek miatt duplájába kerülne.

Kedves vásárlóm, vagy bárki más vásárlója! Néhány kivételtől eltekintve mi abból élünk, hogy megoldást nyújtunk számodra, számotokra. Nekünk se jó, ha neked se jó, és nem fogsz minket szeretni, mert nem hozod hozzánk a pénzed, és nekem nem lesz fizetésem.

Hidd el, szeretünk hosszú távon gondolkodni, és azt szeretnénk, ha Kovács úr 50 év múlva megveszi másik autóját, ahhoz is nálunk vegye majd az ablaktörlőjét. Ehhez viszont Kovács úrnak is partnernek kell lennie.

Más tapasztalataid vannak? A pult túloldalán állsz? Kíváncsian várom, te hogyan látod. Várom a meglátásaidat a kommentekben, vagy akár egy komplett postban is.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,2/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr8817562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2009.02.03. 13:20:25

Prokee,egy havernak kéne energy 19-esre hátsó fékmunkahenger,tudsz szerezni? :D

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.02.03. 13:24:27

Autóalkatrész vásárláshoz mindíg magammal viszem a forgalmit (ami amúgy is mindíg nálam van) mert nem tudok válaszolni a kocsival kapcsolatos kérdésekre.
De már így is átb.sztak egyszer-kétszer (pl a nagy U-val kezdődő trade-nél) az autósboltosok.

Reszö 2009.02.03. 13:26:08

@csiky944:
Akkor most jön a kérdés;
Bendix-lucas-girling rendszerü a fék? :D
Na ugye....
Nem én irtam a cikket,de én is 15 éve vagyok autoalkatrészkereskedö.. Teljesen egyetértek... :)

csiky944 2009.02.03. 13:27:12

@Reszö: :) hogy igazán megértsd,ahhoz látnod kéne ami a belső levlistánkon történik :)

Reszö 2009.02.03. 13:27:19

@Lecso5: Sajnos van amikor nem elég a forgalmi.
Sok boltos pedig adja a cuccot, és ha nem jó az a Te bajod...
Oda nem kell többet menni... Ennyi... ;)

Reszö 2009.02.03. 13:33:28

Igazán nem nagyon akarnám megérteni, csak a tipusa kellene... :D
De hogy adjak egy kis háttérinfót; ha kerek a féktartóban a foglalata,akkor bendix, ha ováslis,akkor lucas. a Girling elég ritka...
A bendix 6500Ft a Bbetüs autoalkartészesnél, a lucas 7000körül van ugyanitt... ;)
És jobb bal különbözik... Ja, beülve nézzük az autot,nem szemböl! ;)

Pasas 2009.02.03. 13:35:10

A kanadai Swiften a rendszámtartó sem fog passzolni.

csiky944 2009.02.03. 13:40:05

@Reszö: tudjuk,már eljátszottuk :)
asszem bendix
csak a poénhoz kell a levlista ismerete :)

karlmann 2009.02.03. 13:51:40

Azért ehhez tegyük hozzá azt is, hogy ha nem értenék az autóhoz akkor ti simán megszívattok. Az első autóm egy '91-es A-s Vectra volt és tudtam, hogy C20 NE motoros, de a Láng szerint a vezérműszíjat 2 görgő feszíti, a Bárdi szerint egy, a Birner szerint egy se csak a vízpumpa. Mindhárom esetben mondtam az adatokat és volt nálam forgalmi is, de a három eltérő info miatt kissé összezavarodtam. Végül a biztosra mentem, levettem a burkolatot és láttam, hogy csak a vízpumpa feszít, így a nyertes a Birner lett. Amikor elosztófedél kellett, már rutinosan megnéztem mi van ráírva és úgy mentem, de akkor azt mondtátok, hogy abban az évjáratban nem is lehet olyan elosztófedél. Akkor kivettem a kocsiból bevittem, még mindig hitetlenkedés, de végül csak kierőszakoltam egy hozzávalót. Aztán amikor megint mentem pár hónap múlva megkérdeztétek széthullott-e már?

Reszö 2009.02.03. 14:07:11

@karlmann: Aki megszivat,azt kerülni kell. Ez igy müködik.
Amugy pedig jobb egy magánboltba bemenni,ahol nem a központban felvett alkalmazottak vannak, mert Ök s.rnak a vevöre...(TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!)
Ha egy B/L/U....bartner boltba mész,akkor ilyen nincs.
Vagy legalábbis ritkábban. Ott a boltos a saját zsebére "ver át",és ha visszaviszed mert rossz,neki áll benne a pénze... Igy sokkal korrektebbek a kis boltosok... (Mint én :D)

A hiba nem a számitogépes programban van, és álltalában nem a boltosban,hanem az autoalkatrészt beszerelö gyárban, elözö tulajban aki nem a gyári motort tette a kocsiba, nem a gyári elosztot kapta a bontóban elötte,és erröl nem is szolt mikor eladta az autot... A boltos csak a programot látja, az ügyeskedéseket álltalában nem.

A "minta mindig segit" szabály a legcélravezetöbb...

szálka 2009.02.03. 14:07:46

az összes "autósboltban" dolgozó társam nevében köszönöm, hogy ezt végre valaki így...
jót derültünk rajta bár szóról szóra igaz az egész.
és itt nem a nagy alkatrészáruházakról van szó ahol nagy többségben hozzá nem értő emberek dolgoznak (tisztelet a kivételnek), hanem olyan üzletekről ahol az emberek megtanulták használni a programokat, katalógusokat, ismerik a típusokat és tényleg számít nekik a vevő elégedettsége és nem passzióból adnak rosszat.
peace :)

karlmann 2009.02.03. 14:20:21

Reszö

Ebben van igazság, nyilván nem megyek vissza oda ahol egyszer már megszívattak. Viszont egy olyan autó, ami Németországból első tulajtól jött leinformálhatóan, sérülés és kókányolás mentesen, nem hiszem, hogy rossz elosztófedél lett volna rajta. Ne érts félre, nincs semmi bajom az autósboltokkal, sőt sok fejlődést látok ezen a területen, de van még tere a javulásnak is.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.03. 14:23:30

karlmann:
Ettől még lehet, hogy ötféle osztófejjel szerelte a gyár, és maguk sem tudják, melyikre mit tettek...

Reszö 2009.02.03. 14:29:17

@karlmann: Szoktam mondani; a Vevönek mindig igaza van! :)
Igen,van mikor a program is téved, vagy egy felületes eladóval keveredsz össze.
Egy "nagy" cégnél nem annyira fontos a pontosság... Ha nem mész vissza,majd egy másik boltba mész,aminek lehet megint csak Ök szállitanak...

Szóval probálkozz a kisboltokkal...
Még %-ot is adnak néha a kiskerárból,és segitnek amiben tudnak!
Hidd el, ha összehaverkodsz egy boltossal, akkor az neked elöny,mert nem kell csereautoval járni ha be kellene vinni a mintát a boltba.

Én francia autokra "tipizálodtam", hozzám szivesen jönnek a franciások. Sokat sporolok meg nekik,mert tudom mi kell a kocsijukba... Nem is mennek máshová, mert mindig korrekt vagyok velük, és nem verem át öket.
Én is a B/L/U.... nagykerektöl hozom az árut,de én jot hozok... :)

ChPh 2009.02.03. 14:32:38

holisezabóóót?

kellene 1-2 apróság, de a környéken nixt értelmes bót... nos? :)

AtoszMester 2009.02.03. 14:36:46

Véleményem szerint nagyon aktuális a cikk de nem a totalcarra való. Sokkal inkább elmenne egy nőklapja.hu nana.hu femina.hu oldalon, amely esetében el tudom képzelni, hogy szép leányok, vagy lányokra hasonlatos homokinézetű srácok így sétálnak be alkatrészért.

Na de egy totalcar olvasó...

Szerintem ez a prokee gyerek kiakadt a napokban egy eltévedt láma vásárlón, és most megírta a posztot, hátha felfigyel rá valami autósújságírós góré, és beteszi a teambe.

Én nem tudok úgy bemenni vezérműszíjért az autósboltba, mint ha 1 Kg kenyeret vennék. Ha nem váltanék egy-két mondatot az eladóval a motortérbeli világról, máris rossz érzéssel távozhatnék, és nem érezném sajátomnak a cuccost. :)

Másrészt, az, hogy szinte autószerelőnek nézik az autósboltost, az valószínűleg azért van, mert az esetek többségében szervizes ruhában van a srác, vagy tiszta olaj a keze. :)

Reszö 2009.02.03. 14:37:10

Én azt hiszem mi ismerjük egymást... :)
Egy bizonyos tuningoldalról... Ha nem tévedek... :D

Reszö 2009.02.03. 14:41:36

@AtoszMester: Sajnos olajérzékeny vagyok... :( Nem lehet olajos a kezem.
Aki pedig hasonló képpen áll hozzá egy autohoz,az inkább vigye be a szervizbe.
Onnan is hozzánk jönnek cuccért (50%-ban),csak Ök tudják mi kell nekik,és 2X annyiért adják tovább, mint mi! ;)

Csubakka Junior 2009.02.03. 14:41:48

Aki nem ért a témához, azt simán hasba lehet akasztani bármivel, és van aki meg is teszi. Amikor apám kocsijában hibaüzenet jött az ABS felől a szerelő azt mondta neki, hogy igen nagy baj van, és százezrekbe fog kerülni a javítás. Aztán sikerült találni ismerősön keresztül egy másik szerelőt, aki néhány ezer Ft-ból megoldotta (jeladó csere). Engem egyszer egy nyamvadt hálókártyával szívattak egy számítástechnikai boltban, mert nem hitték el nekem, hogy gyári hibás. De a legjobb az volt, amikor kijött a hűtőszekrény szerelő, valamit matatott 2 percen át, aztán azt monda, hogy 15ezer. Anyádba. Hát ilyenek, ezek a bizalmi dolgok.

Csimasz 2009.02.03. 14:52:03

Hol lehet ilyen boltot talalni, ahol hozzad hasonlo emberek vannak?
nekem meg nem sikerult:)
cs

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.03. 14:54:31

"Na de egy totalcar olvasó..."
Hej, ha tudnád, mennyivel veszélyesebb a félig képzett vásárló. Mindenről tud valamit, de inkább keveset, mint többet...

biker_kolee 2009.02.03. 14:58:22

Nekem van egy bejáratott ismerősöm, akinél mindig mindent veszek, még engedményem is van, több nem kell. :) Oláh Autósbolt Powa. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.03. 14:59:24

ChPh, Csimasz:
Nem csinálok ingyenreklámot, kis keresgéléssel kiderül :)

Aldo Moro 2009.02.03. 15:00:39

A régi Mercikhez minden bizbasz katalogizálva van, nem kell egész tükröt megvenni ha tönkrement a finomhangoló csavar.

Reszö 2009.02.03. 15:03:36

@Aldo Moro: Azok még autok voltak... Nem is kell hozzá sok bizbasz...;)

Teeboy 2009.02.03. 15:17:55

"Értem, hogy a visszapillantó tükröd állítószerkezetében található finombeállítócsavar biztosítórugója egy 0.01 cent értékű apróság, és ezért kár lenne komplett tükröt ezerszer akkora összegért megvásárolni. Te viszont azt értsd meg, hogy rajtad kívül még soha senkinek nem volt ilyenre szüksége."

Nekem is letört tavaly a Fauvén :D

Lowtyo 2009.02.03. 15:19:20

audi 80 2.8, klímakondenzátor rendel
motorszám, alvázszám bediktál
motyó jön
eleje lebont, régi kondenzátor ki, új be, egy menet nem stimmel
vissza a feladónak
következő héten újra játszuk, megint nem stimmel
pici idegeskedés, minden létező adat elküldése
pár nap múlva visszaszólnak, 4 félét hoz a katalógus, ebből kettőt már elküldtek, a maradék kettőből egy van raktáron, másikból egyetlen darab fetreng belgiumban
igen, a belgiumi kellett
kacagány, ha olvasod, vigyázz nagyon a klímahűtőre!

Teeboy 2009.02.03. 15:22:33

egyébként, baromságnak tartom, hogy ha minden apró alkatrész rendelhető volna, nagyobb raktár kéne...
egyszerűen csak külön lennének tárolva dobozokban, aztán ha kell egy komplett, össze legózzák és úgy szállítják. ha csak kis biszbasz kell, zacskóba csomagolják és küldök...ilyen egyszerű

isti77 2009.02.03. 15:23:47

Ebben a cikkben az a legjobb, hogy gyakorlatilag az összes kereskedő írhatná, a saját termékköréhez alakítva... na jó, ha mondjuk egy látványpékségben vagy ruhaboltban dolgozó nem is annyira, de az összes műszaki cikkel foglalkozó, autótól háztartási gépen keresztül híradástechnikáig.

karlmann 2009.02.03. 15:25:28

@Reszö:

Nekem xantiám van 99-es 2.0l 16V. Hol székelsz? Érdekelne pár dolog.

6ai 2009.02.03. 15:28:35

Cegléden pl van ilyen autósbolt... mindig abba a boltba megyek, ahol a haverom dolgozik... Most nyitott egy saját üzletet... sztem meglesz a "törzshelyem"

Reszö 2009.02.03. 15:40:14

@karlmann: Öszintén megmondom,hogy nem üzletszerzésböl irtam ide pár dolgot,ezért nem szeretnék magamnak reklámot.
Nem is volna korrekt.
Ha az oldal szerkesztöi kiadják neked az emailom,akkor segitek.
De többet nem tehetek! :)

Tanáccsal szolgálhatok,de itt ennyi.

Morgó Muki 2009.02.03. 15:52:34

@karlmann: Regisztrálj az alábbi oldalon és máris Tied minden tudás, amit a Citroën alkatrészekről hivatalosan tudni lehet. Ha szerencséd van, még az alvázsámát is felismeri az autódnak. Jó szórakozástt!

service.citroen.com/

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 15:54:36

prokee: Favorit blokkban fabia főtengelyes-hajtókaros, felicia hengerfejes, 78-as cseh T-dugattyús 120as skodához milyen hengerfejtömítést ajánlanál? :))))

Zsomatograf 2009.02.03. 15:56:49

@karlmann:
Ööö... ja. X20XEV-s Vectra esetében nekem is volt pár ilyen köröm, mert a Bárdiéknál erődkötek, hogy ahhoz a motorhoz csak egyféle olajteknő tömítés létezik.
Ahhoz képest mégiscsak sikerült mindkettőt kicserélni, mert a Láng-nál ugyanolyan márkájú tömítésből létezett mindkettő.
Az ilyen miért van? Se nem ritka, se nem 30 éve nem gyártott konstrukció...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 15:56:52

Jah, növelt kompressziós motor, szal valami komolyabb cucc kéne. :)

Lowtyo 2009.02.03. 16:10:57

@Maybe_: rakd rá tömítés nélkül (még nagyobb kompresszió!) és hegeszd körbe

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 16:12:14

Én pl. tudom a szörnyeteg motorkódját. sikeres vagyok-e? :D

Reszö 2009.02.03. 16:14:41

@Maybe_: Szerintem erre csak egyet lehet válaszolni; Csak autohoz árulunk alkatrészt... :S
Hülye kérdésre csak hülye választ lehet adni... :D

Morgó Muki 2009.02.03. 16:20:51

@Zsomi84: Ez jó kérdés! nem nagyon ismerem a Bárdi progit, de az online-on én is egyet találtam és tuti, kétféle van benne. Nézd meg itt:
webshop.tecdoc.net/ows/en/3914E5EEDD36687030E6561612FF46B1.srv?view=VIndexFramesetJsp

karlmann 2009.02.03. 16:21:59

@Zsomi84:

Na ez az! Mert ha valami extra ritka motorral szerelt változat lett volna még megértem, de így... Azt is csak csendben merem megírni, hogy az enyém CD felszereltségű volt ködlámpával, fényszórómosóval, fed.computerrel és gyári Philips magnóval+10lemezes cd tárral aminek az együttes előfordulási valószínűsége kb egy ezrede a fehér hollónak.

@Morgó Muki:
Köszönöm az infót, kipróbálom.

@Reszö
Én sem tudhattam, hogy francia autósboltod van, viszont örülök neki. Ezért kérem a szerkesztőt, küldje el nekem az e-mail címedet.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 16:29:08

@Reszö: A kérdés valós, a válasz pedig Temac gyári fabia/octavia 1.4, az pont kiadja a 78-as átmérőt, bár nem az van ráírva :) Jó na, köcsög kérdés volt. Viszont amikor bemegyek mondjuk a helyi U betűs alkatrészboltba, cikkszám alapján nem akarnak kiszolgálni, mert nekik motorkód kell, és én hülye vagyok hozzá, ők majd megmondják h mi kell. Aztán elmondom h milyen motor, akkor jön az a rész h ezt így lehetetlen összerakni, stbstb... Eskü segghülyének nézik az embert, megmagyarázzák neki h neki ez nem jó. Mostanában inkább ismerős rendeli a cuccot telefonon, úgy nincs kötekedés, és biztosan azt kapom, ami kell. Mondjuk prokeenál még nem vásároltam, ő biztosan jobban tolerálná az őrültségeket :)

rolgsxr 2009.02.03. 16:32:13

Hogyan ne árulj autóalkatrészt!
- Jó napot.
-Szia.
- '80-as Porsche 924-hez szeretnék gyújtógyertyát.
- Diesel vagy benzines.

Rocko- 2009.02.03. 16:35:01

AtoszMester 2009.02.03. 14:36:46
taníts mester!
szerinted nincs olyan, h valaki tök ismeretlenül téved be a boltba, és nem tudja mit akar? egy mûszakilag fogalmatlan szted tudni fogja h mi kell neki? akinek nem volt még autója, nem szervízelte, szerinted az honnan tudja, h mit akar?
szóval nagyonis hasznos ez a post, mindkét félnek.
harmadrészt meg mint említette prokee: van h a gyár két éven át 25 féle variációt dob ki, van h se a szerelô se a szervízes ne mtudja, hogyan várod ezt el egy mezei vevôtôl?

zazooo 2009.02.03. 16:36:26

@Reszö: vigyázz, mert nekem van egy olyan poliszim hogy ahol azzal akarnak jófejnek látszani hogy fikázzák a kocsimat, oda nemhogy én nem megyek, de minden vonatkozó fórumon elszórom hogy oda aztán senki ;) :D
bár ez inkább szerelőkre meg lakatosokra jellemző, nem a boltosokra

Defoe 2009.02.03. 16:53:37

Én történetesen motorcserés td 3as golfot vettem.Az eladó mondta is hogy ez SEAT Td motor. Szíj cserénél az alkatrészkufár nemértette miért SEAT-hoz kérem a szíjakat. Végülis igaz hogy a SEAT-ban VW motor van de, emberemnek SEAT-ból VW-be átültetett motor feladta a leckét.

misi107 2009.02.03. 17:02:03

Utolsó tapasztalat by Ford Hovány-Szeged.Alkatrész:-Ford Mondeo világítás kapcsolóba izzó-kis biz-basz kategória,de új autóban is képes kiégni a nyavalyás,ráadásul nem csak ebben a típusban van....Reakció eladói részről:Nincs,nem is volt,nem is lesz,ilyen nem is volt beszerelve az autóba,nem lehet cserélni,nem is gyártanak hozzá stb....CSAK A KOMPLETT KAPCSOLÓVAL EGYÜTT CSERÉLHETŐ!!!Ára:15.e ft...reakció vevő részről:anyádba...tungsram bolt: 150ft...

Ukrán Maty. · http://www.dobbenet.hu 2009.02.03. 17:17:33

Jajj az a csúnya gonosz alkatrészvásárló nem tudja pontosan mire van szüksége ezért rá kell szánnia az eladónak 5percet, hogy kiderítse. Szegény kereskedő.

Darti · http://www.darti.hu 2009.02.03. 17:42:25

Az eleje a kedvencem...:) bocs Prokee...:)

"- Ha nem tudod, milyen autód van, nem tudok hozzá alkatrészt adni. Legalább egy forgalmival felszerelkezve érkezz, és még akkor is lehet, hogy lesznek zavarbaejtő kérdéseim."

Hidd el örülj, hogy nem jártam még feléd a Narikocsival alkatrészért:) Azokon a helyeken ahol ismernek, nem vagyok éppen népszerű, amikor mondjuk kijelentem, hogy szeretnék egy Trabihoz egy Peugeot 307 kormányösszekötő gömbfejet vásárolni...

A párbeszédet gondolom mindenki el tudja képzelni. :)

tomnemtom 2009.02.03. 17:42:37

az énektanárok érdektelenségvédelmi tanácsa nevében kikérem magamnak !

na megyek is valami sokhengeres szörnybe kicsi alkatrészt szerelni.

Kockafej 2009.02.03. 18:17:00

Én is "autósboltos" vagyok... Az egyedileg átalakított autók tulajai sokszor felháborodnak, ha nem jó alkatrészt adok a kocsijukba... Annyi eszük általában nincs, hogy az átalakításkor feljegyezzék, hogy melyik alkatrészt mire cserélték ki. A saját, és az autósboltos dolgát is megkönnyítenék ezzel, nem kellene többször visszajönniük kicserélni az alkatrészt. Nagy részük megérdemelné, hogy ne vegyem vissza tőle az árut, hiszen én ahhoz a kocsihoz adtam, amihez ő kérte. Én arról nem tehetek, hogy ő ezelőtt mit tákolt bele...

gin74tonic 2009.02.03. 18:17:58

" egy noi elso belsot kernek!" :))) ez a legjobb mit hallottam:DDD ( noi biciklihez elsokerekbe belsogumit szeretett volna a nep fia)

Kockafej 2009.02.03. 18:19:48

@Ukrán Maty.: Ha a vevő nem tudja, hogy mit szeretne, akkor nekem honnan kellene azt tudnom??????
Mielőtt bejön alkatrészért, nézesse meg egy szerelővel a hiba okát,ha ő nem ért hozzá...

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.03. 18:23:09

Maybe:
Sok időt töltöttem én már el azzal, hogy vékony HFT-t kerestem 1050-es Abarth motorhoz, Trabantba, vagy nyomoztuk a 72mm-es krómgyűrűket, esetleg láncosról szíjasra alakító szettet (!!!) 903-as Fiat motorhoz - és bizony élvezem, sokkal jobban, mint a Golf I benzines olajszűrőt.
Igaz, ezt Ukrán Matyi és/vagy AtoszMester sosem fogja elhinni.

Skoda ügyben meg elővettem volna kedvenc Ajusa katalógusomat, a brazil gyártású, alkoholos Renault motoros VW-khez is tartalmaz tömítéseket. Van benne tűzgyűrű és dugóátmérő is, és kilapoztam volna neked a Fabia tömítést, igaz, annak csak 77.5 a tűzgyűrű-átmérője.
Nédda:

www.ajusa.es/noticias/data/upimages/SKODA.pdf

Apropó, aki magának akar alkatrész bújni, az olvasgassa ezt:

katalogus.prokee.hu

Folyamatosan töltöm, lassan arcot is adunk neki.

Darti:
Szerinted Dodi nem vásárol furcsaságokat nálunk ? :D

Rezső:
Mi sem látjuk a mélcímedet, de a nevedre kattintva lehet neked üzenetet küldeni, azt megkapod mélben.

dennisthemenace 2009.02.03. 18:31:05

Azt nem ertem,hogy miert nem lehet ugy,mint Angliaban.Barmit akarok venni a kocsimhoz,a rendszam alapjan azonositjak be es eddig meg mindig jot adtak hozza...

Reszö 2009.02.03. 18:36:20

Maybe_: Nem kételkedem,de ha "csak" gyáriban van,akkor azt vagy csak szervizben kapod meg, vagy rajtuk keresztül.
Gondolom itt ha a pénzügyi részét nézzük a dolognak,akkor közvetlen a szervizbe érdemesebb menni...
Álltalában egyedi autok nincsenek a programokba,igy nincs lehetöség a cikkszámok kikeresére. Katalogus pedig álltalában nyugati, amiben megint csak max20éves autoknak készülnek. Nyugaton az életszinvonal miadt nincs "öreg" auto, igy alkatrész se kell hozzá.

@zazooo: Én pont ebböl élek meg... Mindenkinek elmondják,hogy ide gyere,mert itt ránének az automra,és megmondják mi kell hozzá... :)

Sajnos sok boltos nem ért az autokhoz. Nincs hozzá érzéke...
Lehet tudja kezelni a programot,de nem érti mit kérnek.
Sokszor segiteni kell a vevönek, mert ugye Ök se autoszerelök.

Én ezt a szakmát is külön iskolához kötném. Jól esik a vevönek,amikor elég kinéznem az ablakon az autojára,és megmondom mikor gyártották, és milyen motorral szerelhették... (ugye ezt könnyen el lehet sajátitani egy kis autoismerettel...)
Máris már a vevö hozzáállása az eladóhoz.

Az ember a fogorvosnál is szereti tudni,hogy nem a jó fogát hizzák ki,hanem a rosszat.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.02.03. 18:42:30

@dennisthemenace:

Hú, nagy bajban lennének azok, akik a sufniban évente kétszer cserélnek motort, meg azok is, akik itt a piros, hol a piros-t játszanak az alvázszámmal:)

ps3peter 2009.02.03. 19:02:46

@karlmann:
Annyira azért nem ritka a jól felszerelt X20XEV, az enyém is ilyen volt valaha régen.

Kopi3.14 2009.02.03. 19:48:00

Valaki kisegitene? Tonkrement a verdan egy olyan kis herkentyu, ami a mutyurket birizgalja, egy pocoken altal, es a boha istennek nem talalom ap otlasat. Sajna a geprol osk infom nincs, a forgalmit megette a kutya, az emblemak lerohadtak az evek soran. De igerem be tudom vinni a boltba, a tenyeremben elfer. A pocoke, a bzibasz es a herkenytu is. Az autorol ne is beszeljunk. :DDD

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 20:14:12

@Reszö:
A gyárit úgy értettem, hogy sorozatban gyártják az alkatrészt :) Az a bajom, hogy ha bemegyek egy cikkszámmal, és van is olyan cucc, akkor se mindig akarják kiadni, mert én hülye vagyok hozzá, és ez nem ahhoz a motorhoz való... Mondom át van alakítva. Deakkorse. Na ilyenkor megy fel bennem a pumpa :)
Prokee:
"láncosról szíjasra alakító szettet"
Na ez milyen? Kisipari, vagy tényleg gyártottak ilyet?

Carisma001 2009.02.03. 20:25:24

Kopi3.14!! nyertél:D!!

Kétmárkás kereskedésben melózok, és néha felveszem a szervizes telefont. Sokan egyszerűen nincsenek tisztában az autójuk pontos típusával, pedig ezt mindig megkérdezzük az időpont kiadásánál. Kedvenc válaszaim:

Autója márkája?-A: Há a izé, most vettem egy éve! B: Micsu

Típus?- A:Tudod, a "Bélától" vettük B: Pajero ( ami mindig L200 ilyenkor)

Km állás? -A:ÓÓÓ nem mindegy? B: Józsi! mennyi van benne?

Azokról, akik a HYUNDAI-t HONDA-nak mondják, nem kívánok nyilatkozni!:D

apamacko 2009.02.03. 21:19:34

A lexebb az az ember aki a használauton Volga Passat PDTDI-t hirdet !
Meg lehet tekinteni nyugodtan !
Akartam neki emilt küldeni h így sose adja el de csak telefonszám volt azt meg éjjel nem hívtam..

Szendwich 2009.02.03. 21:24:38

Nem szeretném megsérteni prokee-t, de tudok pár negatív példával jönni:
"Ha nem tudod, milyen autód van, nem tudok hozzá alkatrészt adni" - Még az elején mindig nagyon szomorúan távoztam egy-két boltból. Mondtam mi kell, nincs! Biztos? Biztos! Aztán jött a csavarás kérdeztem, hogy rokon márka, ugyanaz az évjárat, stb. Van? Máris megnézem... Ezekbe a boltok ma már nem járok.
"Ha énektanár vagy, ne akarj autószerelő lenni!" Sajnos a mai világba ha nem akarja az ember, hogy átvágják, akkor vásárlás előtt / szerelő előtt / stb. átolvassa a "szakirodalmat". Nálam meg volt a tanulópénz, még egyszer nem ugrok be a csőbe.

Amúgy én attól vagyok rosszul amikor egy "nagyszájú" autószerelő is van a boltban és elkezdi osztani az észt. Ha az ember közli velük finoman, hogy "kuss" akkor fennhangon sértődnek meg. Ha közlöm, hogy miért van szükségem az alkatrészre, akkor rögtön az Ő diagnózisa. Ilyenkor majd felrobbanok. Bár ez már nem a boltos hibája...

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.02.03. 21:25:33

Autóalkatrész-árus klubhoz tartozom (na jó, kicsiben... modellbolt). A nép egyszerű fia bejön, csodálkozik majd "az én apukámnak kettő van stílusban" megjegyzi, hogy neki is van egy "ilyen" autója. Aha, 10 perce még azt se tudta, hogy létezik ilyen kicsi robbanómotor :)

De adjak már neki akkumulátort hozzá...

Az elején még próbáltam rávenni őket, hogy hozzák be a cuccot és megoldjuk de így, látatlanban nem megy. Idővel meguntam, már csak a színét kérdezem: "Ó, piros? Sajnálom, ahhoz nincs csak kékhez vagy zöldhöz". Van, akinek leesik és másnap ott vigyorog az autóval. A többiek meg csak azért vannak, hogy legyen kit kerülgetni az ucán :(

Kockafej 2009.02.03. 21:32:16

@Kopi3.14: Hasonló esettel volt dolgom: Telefonált egy ember, hogy dugattyúgyűrűt keres a Peugeotjához. Feltettem neki az ilyenkor szokásos kérdéseket: motorkód, évjárat, hengerűrtartalom... Ezek közül egyedül annyit tudott, hogy 405-ös Peugeot-ja van. Gondoltam akkor szűkítsük a kört: benzines, vagy dízel? Erre nem tudta a választ... Mit szokott tankolni?? - Nekem mindig a kutas tankol... Mi a motorszáma a kocsinak? -Nem találta a forgalmiban a motorszámot (szerinte az nincs a forgalmiban)... Már ott tartottunk,hogy felolvastatom az egész forgalmit, amikor ( az ő szavaival élve): "Találtam egy adatot, ami érdekes lehet önnek!" Mi az?(kérdem én) -Ide van írva, hogy Break!
Mikor mondtam neki, hogy ez csak annyit jelent, hogy kombi, további "segítségként" még megtudtam, hogy a kocsin gyári vonóhorog található, és van rajta tetőcsomagtartó is...
Ekkor azt hittem, hogy a Kész Átverésben vagyok...
Csak annyit tudtam tanácsolni az embernek, hogy hozza be a forgalmit (mivel a kocsi motorja darabokra volt szedve), és ha tud, hozzon mintát a gyűrűkből...
Pár nap múlva az úr megjelent a boltban, csak ekkor hittem el, hogy tényleg vannak ilyen sötét emberek.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.03. 21:34:35

én csak azt nem értem, hogy ha egyszer a szerelők mind annyira tapasztaltak, miért nem tudják az ötleteim nélkül megcsinálni a kocsimat

az utolsó három javítás alkalmával, mindnél én mondtam meg, hogy miként lássanak hozzá, mert enélkül soha nem lett volna kész

ráadásul olyan szintű triviális dolgokban balfaszkodnak, hogy elképesztő

pl. fej felett 50 centivel, abszolút hozzáférhetetlen helyen forrasztja a vezetéket, miközben azt tervezi, hogy a külső, tök kényelmesen hozzáférhető végére majd rányom egy kábelsarut

kérdezem tőle, mikor már fél órája nem boldogult a forrasztással mert állandóan lecsöpögött róla a cucc, hogy nem lenne egyszerűbb először a külső végére ráforrasztani az asztalon, aztán bent csak rányomni a sarut?

erre aszongya: ja télleg, erre nem is gondoltam

ettől kezdve 1 percen belül kész volt a kábel javítás

namost elképzelem, ha ilyen szintű problémához egy közgazdász szakértelme kell, mi van ha komolyabb a probléma?

a kockát gurítja, a gömböt meg viszi az okostojás, és még szidja az ügyfelet, hogy nem tud dolgozni ha ott áll mellette, pedig soha nem lesz kész nélküle

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.03. 22:47:20

dennisthemenace:
"Azt nem ertem,hogy miert nem lehet ugy,mint Angliaban.Barmit akarok venni a kocsimhoz,a rendszam alapjan azonositjak be es eddig meg mindig jot adtak hozza... "

Pikk-pakk előugrana a fékbetétes dobozból egy apró pici ombudsman, és a személyiségi jogaidra hivatkozva lekaratézna engem is, téged is.

Kopi3.14:
Van polcon :)

Maybe:
""láncosról szíjasra alakító szettet"
Na ez milyen? Kisipari, vagy tényleg gyártottak ilyet? "

Bizony, volt, épp tegnap (-előtt?) meséltem Ommnak. Az olajban forgó lánc helyére felmegy két szíjkerék és egy szíj, házzal együtt, hogy ne jusson be az olaj. Bizonyára nagyon tartós szerkezet lehet.

Carisma001
"Sokan egyszerűen nincsenek tisztában az autójuk pontos típusával,"

Ja.
"Suzukim van"
"Pontosan melyik?"
"Az a tömpe orrú"
Megtörtént.

Szendwich
"de tudok pár negatív példával jönni:"
Nem kétlem, bizonyára rólam is szól pár anekdota, nekem is szokott szar napom lenni, én is elúszom, ha sok a feladat. Az írás csak arról szól, hogy legyünk partnerek...

Rocko- 2009.02.03. 22:48:51

apamacko 2009.02.03. 21:19:34
már nincs fent, valszeg eggyel odébb görgetett. :)

Kockafej 2009.02.03. 21:32:16
Már ott tartottunk,hogy felolvastatom az egész forgalmit, amikor ( az ő szavaival élve): "Találtam egy adatot, ami érdekes lehet önnek!" Mi az?(kérdem én) -Ide van írva, hogy Break!
Mikor mondtam neki, hogy ez csak annyit jelent, hogy maga egy seggfej, és lecsaptam a kagylót.
:DDDD

GYUSZI BACSI · www.fizetesem.com 2009.02.03. 21:34:35
itt NEM a szerelőkről van szó.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.03. 23:25:07

@Rocko-: szerintem sok esetben a boltosok sajnos nagyon hasonlítanak erre

tessék egy példa:

bementem az egyik nagy, magát a legnagyobbnak hívó autó alkatrész áruházba, hogy vegyek az Audi Allroadra ablaktörlő lapátot

külön kértem, hogy hagyományosat adjon, amilyen eredetileg is volt rajta, mert az a gumilapátos nem törölt rajta rendesen

elkérte a forgalmit és beírta az alvázszámot - ekkor még röhögtem

mondta, hogy a kiadóban megkapom az SWF márkájú lapátokat

fél óra várakozás után kihozták a cuccot, természetesen nem a hagyományos, hanem a gumilapátos

10 perc várakozás után visszáruzás, új keresés

ismét fél óra a kiadóban, most aszonták Bosch lesz csak hagyományos, de természetesen az is gumilapátos lett

újra visszáruzás, megint új keresés

20 perc után megjön a hagyományos lapát

fizetek, kint próbálom rátenni a kocsira, és nem jó rá, mert a lapáton lévő lyukba nem fér bele a kocsin lévő karnak a vége

ismét visszáruzás, qrvaanyázás, pénzvisszakérés és másfél óra szívást követően lapát nélkül el

mi lenne, ha a motorba kéne valami???

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.02.03. 23:45:42

Én a B betűsnél szoktam vásárolni..
Egyszer fordult elő, hogy rendeltem jobbos-balos első indexbúrát, és két balos érkezett.. valamint egyszer kellett hátsó dobfékhez kinyomó munkahenger, ami létezik 19 illetve 21 mm-es belő átmérőben is.. namost kitudja, hogy melyik van a gépben 25 év után.. vettem párban, csere mindkettőt.. alig fél év, és az új is szivárog.. persze nem emlékeztem rá, hogy melyik fajtát vettem bele, úgyhogy megint párban csere.. mondjuk ez a saját hülyeségem.. 1100 körül volt darabja, szóval nem tragédia..

U betüshöz csak akkor megyek, ha vmi nincs a B betűsnél, és hamar kell, de az ritka.

L betűsnél még nem voltam.

crix 2009.02.03. 23:49:31

@rolgsxr: Muhahaha leestem az ágyról.

Kifordított kacagány 2009.02.04. 09:10:45

Lowtyo 2009.02.03. 15:19:20
arra gondoltam, hogy kutyás őröket fogadok:)

Rocko- 2009.02.04. 09:15:43

GYUSZI BACSI · www.fizetesem.com 2009.02.03. 23:25:07
na ez az amirôl szó van itt. senki nem mondta, h nincsnek hülyék a túloldalon. csak azt tudnám mondani, amit prokee: az együttmûködés a lényeg!

szatyi 2009.02.04. 10:22:35

@rolgsxr:

konkrét eset
- Mitsubishi Carisma GDI-hez keresek iridium gyergyát.
- Dízelbe gyertyát???

lor 2009.02.04. 10:35:42

ami ott van a kepen az a gombfej az milyen meretu?
mert nekem olyan kene ami 12-es csappal megy bele az agyba.

dextercapo 2009.02.05. 23:13:10

egy morzes , szabvany , tizenket voltos , 35 amperes relet kerek .
mihez ? (itt elborult az agyam) 91-es jeep wrangler , otos kezivaltoval (ax15-os) np 231-es terepvaltoval mx511-es motorral 4.0, HO , hengerenkenti befecskendezos , europai verzio .
nincs .
nabazmeg . lada van ?
van .
akkor az kell .
kene a forgalmi , motorkod a fenyvalto relehez ? gratulalok .

nincs azonos cikkszam . ugyanaz az alkatresz harom gyartonal lehet 5x, 4x , x aron - ugyanattol a beszallitotol erkezik de nem mindegy mihez veszem .
ennek ugyan osszeeskuves szaga van , de tenyleg mitol kerul ugyanaz a hulladek csapagy egy motorosboltban huszezerbe , mig ugyanez az skf-ben 1400-ba ?
@szatyi: tiz pontos ! :D

dextercapo 2009.02.05. 23:21:13

ohh , tegyuk meg hozza azt amikor eladjak a tank beontocsovet , ami harom ora alatt szetszakad , a masik is . a harmadiknal nem akartam levenni a tankot , ezert bedobtam egy vodor benzinbe - harom ora att gyumolcskocsonyava olvadt a cso .
pazar . ezutan tipushoz rendelek dugattyut . az egy 320 grammos , a masik 316 . ha a gyariak nem lettek volna halal pontosan 308 grammosok , akkor nem zavarna . de igy megis csak gaz . a motortarto bak ami szetrohad mar berakas elott es a gyartyak amik szetesnek a hengerben szaz kilometeren belul , a kondikrol amik nem birnak ki ezret , mar kar is beszelni .
lassan megszokom hogy a gyari cuccokrol sorjat csiszolok , mindent szet kell szedni osszarakas elott , mert a szimering ferden van besajtolva (4mm-t) a masik elszakitva - szeria. mar meg sem lepodok .

dextercapo 2009.02.06. 21:35:36

@Maybe_: letezik . van ekszijasrol hosszbordasra alakito szett is .

Hrzrasn (törölt) 2009.02.07. 12:38:44

@GYUSZI BACSI: "külön kértem, hogy hagyományosat adjon, amilyen eredetileg is volt rajta, mert az a gumilapátos nem törölt rajta rendesen"

Csak halkan jegyezném meg, hogy pont az integrált lapátok fekszenek fel jobban (tökéletesen követik a szélvédô ívét, hacsak nem típusidegen modellrôl van szó), és kisebb a szélzajuk.

Ja és ne vidd többet olyan szerelôhöz, aki kábelt forrasztgat. Kábelt nem forrasztással toldunk, hanem crimpelünk és zsugorcsövezünk. Jó, hogy nem pödrik össze, aztán szigszalagozzák. Vicc.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.07. 19:34:49

Hrzrasn:
"...hanem crimpelünk és zsugorcsövezünk"

Apa, az emberek jelentős része 5 évnél idősebb autókkal jár. Öreg autón NEM KRIMPELÜNK, mert büdös nagy átmeneti ellenállásod lesz.
Láttál már mondjuk egy Fiat Tempra kábelköteget 10 évesen ?
Forrasztunk, csomómentesen.

dextercapo 2009.02.08. 02:57:17

@prokee: nagy igazsag .
hozza is tennem meg hogy nem merunk ugy hogy megvagjuk a szigetelest , merunk , aztan osszehuzzuk . hihetetlen erdekes hibakat produkal par ev nedvesseg utan amikor egy vezetek _kozepe_ rohad el - nem siman megtalalhato . nem tudom ki csinalta az automon , de neheztelek ra erte .

Alf (törölt) 2009.02.17. 17:34:39

nekem meg egy apro eszrevetelem lenne a boltoshoz, miutan ezt igy elmondta:

en vagyok a vevo, te vagy a boltos, nem sziveseget kerek toled, hanem uzletet akarok kotni. ha te nem akarsz, vannak mas boltosok is.

ez a tipikus elektronikai bolt - szamitogep bolt- autosbolt - eleado hozzaallas, hogy bemesz, es ha nem mondasz pontos alkatreszvonalkodot, huzzak a szajukat, hummognek a bajszuk alatt.

Alf (törölt) 2009.02.17. 17:37:38

szerintem az a jo autosboltos, aki azon is tud segiteni, aki nem az autoknak szentelte az eletet. a tobbi boltos meg inkabb csak raktaros.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.18. 09:14:51

Alf:
Sajnálom, ha ezt olvastad ki a fentiekből.
Kérlek, mutass be nekem egy olyan embert, aki ki tudja elégíteni a következő vásárlót:

- Jó napot, szeretnék egy ilyen kis fém gyöszt, ami letört ott alul a feleségem autójáról. Nincs nálam, visszaragasztotuk. Renault, többet nem tudok, forgalmi a feleségemnél, nincs nála telefon.

Élő példa.

dextercapo 2009.02.18. 19:01:13

@prokee: ezt nem a bolti felszerelesbol elegited ki ha ki kell .

tlantos 2009.03.23. 22:24:09

jo dolog,ha van egy friss gyari software
Ha van FAST, jol tud jonni egy Nissanhoz :)

gabóapó 2011.10.13. 21:34:49

A Fácsebúkon akadtam rá,megosztás formájában. Fél óra alatt kb.15-en osztották tovább-én is. És hát kollégák mind. Jómagam több mint 15 év a kereskedői szakmában,és csoda,hogy miket lehetne mesélni-persze a kollégák is tudnának.A szimplák azok,hogy "adjál Astrához ékszíjat!-Milyenhez?-MIndegy,mind egyforma.-Biztos?-Ne okoskodjál,adjad!". És ilyenkor a kolléga hátranyúl,levesz valami sz--rt ami a kezébe akad,hogy tessék vigyed. Majd az ember visszajön 1:tajtékozva,hogy át..szták,szar gazember mindegyik,de majd beír a főnökségnek (U/B/L/S,stb), 2:visszajön sokkal szerényebben,és szembesül vele,hogy akár egy sima Astrán is simán lehet akár 10-15 féle szíj. A legjobb, (és ez lemaradt a cikkből),amikor az emberrel megküzdünk,nagynehezen,vértpisálva kitaláljuk,hogy mi is kellhet neki,majd közli,hogy neki csak minőségi kell. Ja,ez ennyi?Olcsóbb nincs?De hagyjuk is, (felírja a cikkszámot),a haveromnak az Unixban, (Bárdi,Láng,Start,stb.) van 79,45% kedvezménye,majd ő megveszi ott. Ilyenkor igen szívesen hozzávágnál mondjuk egy Sachs kettőstömegű lendkereket (laikusoknak:minimum 10-15 kiló),vagy egy Audi A8 készletből a leghosszabb lengőkarral addig ütni,amíg mozog. De te mosolyogsz,hogy hátha legközelbb is bejön,nem lesz ekkora suttyó,és te nem halsz éhen. Mert tudjuk ugye,hogy hazánkban mindenki ért a focihoz,nőkhöz,meg az autókhoz. Hogy úgy megy a boltba, hogy"Fiat Berlingóhoz kérek szűrőt",és itt a vége az infóknak?! Hát az már a kereskedő baja...

gabóapó 2011.10.13. 21:48:34

Ja,persze nem elírás a Fiat Berlingó, (konkrét eset),és hasonlók... Opel Kalimpa, (Calibra),Volkswagen Vectra,(Vento),stb... "aggyá' Audihozhoz szűrőt!- MIlyen,mikori,mekkora motor? -Hömm,izé... Piros kombi... ÉS ilyenkor is mosolyogni,segíteni,pedig üvöltenél,főleg,mert azt hiszi alapból,hogy át akarod b..ni. Pedig csak hihetetlen nagy farok az illető,és nem azért vonaglik a szád széle,mert rágózol,hanem igyekszel kibírni vonyítva-fetrengve röhögés nélkül. És persze a végén megsértődik! Laikusok közül tudja bárki is,hogy még a tényleg véregyszerű Swiftből,ugyanahhoz a típushoz hányféle féltengelycsukló van? És persze típusbetegség... Úgyhogy nincs olyan, hogy "jó az,csak adjad már!" Igenis forgalmi,vagy korábbi cikkszám,de legalább azt a nyüves autót vigyük már oda...
süti beállítások módosítása