Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Újabb Autófíl autó

2009.02.12. 23:03 | prokee | 19 komment

Címkék: vásárlás autó trabant technika autóvásárlás

Miközben Rocko az autóvásárlásán nyűglődik immár sokadik hónapja (és még fog is egy ideig), tomnemtom elhatározta, hogy autót vesz.

Már úgy értem, Trabantot, lehetőleg kombit.

Prokee: Szevasz, akarsz még Trabantot venni?
TomNemTom: Persze.
P: Limuzin.
T: Nem baj.
P: OK, most hozott be bontásra egy srác egy 4T-t, féltengelyek recsegnek mint állat, egyébként egyben. Motor jó, váltó finom, váltókulissza lemeze lerohadt. Vizsga, ZK szinte lejárt, van sminkelnivaló, de bódé korrekt.
T: Mennyi?
P: Nemtom, de ha érdekel, megkérdem, és szólok, ne adja bontásra.
T: Jó, jó.

Prokee: Figyelj, érdekli a cimborámat, ha nem sürgős, megnézné, és mondjuk holnap mondunk rá áment, OK?
Tulaj: Jó, jó.
P: Mit mondjak, mennyit kérsz érte?
Tulaj: Háát... nem tudom... mit kérjek?
P: Figyelj, nem én adom el, és nem én veszem, ne nekem kelljen árat mondani. Mindenesetre olyan árat mondj, hogy te tulajdonképpen bontásra hoztad.
Tulaj: Hát... Tízezer.

P: Megkérdeztem, tízezer. Kell?
T: Hö, simán.
P: OK, be tudsz jönni reggel meglesni?
T: Megyek.

Tehát TNT ma vett egy négyütemű Trabantot, tízezer forintért. Ehhez persze hozzá kell kalkulálni némi eredetvizsgát, zöldkártyát, vizsgát, és egy kevés alkatrész-költséget - bár nem sok olyan cserélnivalót tudok elképzelni, ami nekem nem lesz polcon a garázsban.

Ma hazahoztuk, finom kaland volt a félelmetesen recsegő féltengelyekkel, de - nem túl meglepő módon - a gép simán prezentálta a Szigetszentmiklós-Százhalombatta távot, autópályán.

Egy használt autó megvásárlása persze mindig tartogat meglepetéseket. A mai, garázsban töltött este után úgy tűnik, ez a gép leginkább kellemes és/vagy tréfás meglepetésekkel szolgál majd. Nyilván fogunk is róla postolni illő mennyiségben, ezt meg is előlegeznénk két érdekes képpel.

Nem írnék melléjük semmit, tessék emészteni a látványt, és megfejteni, mit is ábrázolnak egészen pontosan...




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (3,3/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr3940105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.02.12. 23:10:25

Az elsőt nemvágom. Vagy azt a gumicuccot kell figyelni a cső és az alváz között?

A másodiknál pedig az a zsírkirály biztosíték überbrutál. :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.02.12. 23:11:18

BIZTOSÍTék, BIZTOSÍTótű, nem mindegy ? :)

ergerberger 2009.02.13. 00:37:17

Asztat nem így kell, hanem a kiégett biztosítékot becsomagolni alufóliába, oszt úgy tenni vissza...

Sztávrosz_ (törölt) 2009.02.13. 01:06:22

A legendás kipufogó (Auspuffsystem) Asszem a gumipogácsa is gyári. Kereszben pedig maga a váz, mert ez még nem önhordó.
Boztosítéktábla, lépcsőház-tuning erősített áramkörrel, avagy lángoljon a kábel Part.2.

Zsola777 2009.02.13. 01:58:09

@ergerberger: ja, csak legyen a kezed ügyében tűzoltókészülék!

MP 2009.02.13. 02:02:44

Nem azért de a Trabi nem önhordó?

Szűcslaci 2009.02.13. 06:17:04

Sztávrosz: egy világ fog összedőlni benned: a Trabant önhordó karosszériás. Kizárólag a motor/váltó kombónak volt egy ún. " bölcső"-nek nevezett segéd-vázkerete. Ami a "hattyúnyak"-hoz illeszkedett. A Wartburg viszont valóban alvázas volt.

Werwolf 2009.02.13. 06:20:24

a trabi önhordo, nem? a wartburg volt alvazas.

georg 48 2009.02.13. 07:24:31

Kipuffantó! Csak halkan szeretném megjegyezni, soha nem tudtam elképzelni, hogy mitől ment a Trabi?!

Kopasz Szuzukis 2009.02.13. 07:32:36

Tul.képp van is alváz, meg nincs is alváz. Mint a pócvágenbogárnál. A padlólemez tartalmaz olyan, dobozszerkezetű merevítéseket, amiáltal alvázként funkcionál a padlólemi. A mai autóknál a padlólemez merevítését géppel hajlított bordázattal oldják meg. A trabancnál meg "esőcsatorna"-alakú lemezvályukat hegeszettek fel, merevítésnek.

Darti · http://www.darti.hu 2009.02.13. 08:18:59

Hiába nagyon zavaró tud lenni ha a kipuf belever a padlólemezbe. Gondoljunk csak bele, milyen idegesítő, ha a kismanók folyamatosan kopácsolnak

A biztosítótű pedig eredeti megoldás. A szokásos akció ilyenkor inkább a 10 vagy 20 forintos beillesztése. Viszont emberünk nem bízta a véletlenre a dolgot, hiszen az a biztosíték vagy a gyújtás, vagy a gyújtás nélküli pozitív (én már nem emlékszem fejből...), tehát úgy volt vele, hogy amíg a vezetéken szigetelés van, addig menjen a kocsi ha törik, ha szakad...

Kifordított kacagány 2009.02.13. 09:45:45

attól, hogy nincs rajta szigetelés, mert leégett, még el lehet vele járni. tudom, mert a drága mama anno simán levezetett néhány km-t, hogy lángolt az autó egész vezetékelése :) letekerte az ablakot, hogy legyen szellőzés(meg hamarabb égjenek le az egész) és jött mint a bajnok. nem volt semmi látvány.

az alufólia meg nem jó, mert nagyobb terhelésre átég és akkor megint kell cserélni. ez így, ahogy a képen látszik sokkal maradandóbb.

Csubakka Junior 2009.02.13. 09:49:33

Erre a példányra már majdnem tényleg igaz az a vicc, hogy hogyan lehet megduplázni egy Trabant értékét.

ZsZ 2009.02.13. 10:36:05

A gumibak vajon direkt került át új helyére? :) borzalmas költségek ezek, nem csodálom, hogy meg akarta spórolni :)

magyar-magyar szótár 2009.02.13. 11:03:33

Alaménium, de békebeli 1Ft-os (nem antallfillér) a jó biztosíték.
10ezret a papírjai érnek, jó bót vót.

loláb 2009.02.13. 13:59:11

10 rugóért megénéi megvenni, olyasmi autónak, mint ahogy Csikós Zsolt pandával tervzi, most, hogy megvette a bordót.

Szép lassan rendbeakod két forintért, otthon, leműszakiztatod, átiratod (ez mondjuk nem két forint, de sebaj), kötsz rá egy biztosítást (vagy nem, végül is vészautónak kell, nem fog sokat futi), és van egy bádog esőkabátod, ha lerobbanna az elsődleges autó.

Ráadásul 4 ütemű, ami azért jó, mert jó. Nekem a 2T-kben mindig megfájdult a fejem a hangzavartól.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.02.13. 18:08:33

Ok ezt tényleg benéztem a waresz alvázas. 4db 13-as csavar fogja a kocsiszekrényt.

Mea culpa, PEDIG jártunk leszedett tgetőlappal is trabival poénból. Mert a keret tartott és nem a tető.

Akkor módosítom mezei zártszelvény :)

crix 2009.02.15. 10:45:42

ennyiért
nekem is szólj legközelebb Prokee