Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Az a K. Jetronic...

2009.03.14. 08:00 | Rocko- | 79 komment

Címkék: közélet bmw audi szivar 100 autóvásárlás rocko autot vesz

KE-Jetronic. Aki tudja mit jelent ez, kérem ne olvasson tovább, tudja a végkifejletet. A többiek olvassanak bátran tovább.

Előélet: A technikai részhez kevésbbé hozzáértőknek - mint én -, elmodanám: a BOSCH a 70-es években kifejlesztett egy mechanikus-hidraulikus üzemanyag befecsekendezési technikát, amely azon alapul, hogy a befecsekendező rendszer folyamatosan működés alatt van. Ez a karburátorhoz képes igencsak előremutató technika volt. Aztán később, 90-es évek elejére teljesen kihalt, mert rájöttek, nehéz megtartani a nnyomást, különösen ha elkopnak az alkatrészek. Természetesen ezt még meg lehet fejelni azzal, hogy az újabb verziókban előkerült az diagnosztikai elektronika. Na most alsó hangon is közel húsz éves az az autó, amiben megtalálható, igazi dinoszaurusz az autógyártás tekintetében, nem csoda hogy elromlik. Utánpótlás nincs, csak ami bontott autókból előkerül.
Tehát csak azok az igazán bátrak ugranak ebbe bele, akik farzsebből előcsattintják a szopóálarcot, és vígan, dalolva húzzák fel, bárhol, bármikor, bármilyen pozícióban.

Az utazás: meg kell hogy állapítsam: a V8, az a pokolban is V8. Nincs semmi hozzáfogható ahhoz, hogy a tükörben előbb még villogó autó szinte csak egy ponttá halványul a horizonton. Vagy ahhoz, ahogy jön a ménes, és a közel 300 ló egyszerre hátbarúg. Lehet otthon menőzni a DCI, PD-TDI, HDI és egyéb Dezsők fogyasztásával, de utakon ez édeskevés.
Utitársam újfent Sabc kolléga volt, akivel korán találkoztunk, tán még túl korán is. Mint kiderült, az eladónál még vannak, épp nézik az autót. Nem szívesen utaznánk le oda vissza cirka 250 kilométert a semmiért. Másfél óra várakozás és egy röpke ebéd után kiderült: szabad a pálya, mehetünk. Némi kitérőt még tennék: az ebédet véletlenül sikerült a múlt vasárnap megírt nepperel szemközti parkolóban elfogyasztani. Mint kiderült, nem az az egy autó volt az "övé", hanem kb. az egész sor. Mivel volt időnk várni, megfigyelhettük, hogy melyik autóról tünteti el az olajfolyásokat, melyikben mit matat. Tartásunk még van, ezért csak gondolatban játszotunk el azzal: egy kollégát megkérünk, hogy vevőként édeklődjön az egyik autó iránt, majd vagy ő vagy mi, hirtelen megjelenve rákérdezünk: Ugye ez is váltóhibás?

Az autó: leutaztunk. Újabb mellékzönge: telefonban azt mondtam az eladónak, hogy egy nővel beszéltem. Erre rávágja, hogy ő az. Ciki, nem túl jó alap alkudozáshoz. Sabc igazolja, hogy nő volt.
Megérkezünk, meglátom. Nagy, hatalmas. Még hozzám mérten is. Majd jönnek az eposzi jelzők: gigantikus, sőt, a forgalmiban olvasom, gépjármű típusa: csillagközi cirkáló. Nem ez a kedvencem, de közel van hozzá, mondhatni Q. Csak egy lépésnyire.

Rám telepszik a lila köd, mellettem kolléga vizsgálja a gépet, ő talpig józan ész. Szegény a keverék képzés, valószínűleg KE-Jet elhalt, gázt pumpálni kell, hogy ezek különálló hibák vagy sem, ki tudja. Vannak még bajai (repedt fényszóró, nem működő kilométeróra és vízhőfokmérő), de semmi olyan, amit ne lehetne orvosolni idővel és pénzzel. Én meg közben szédülök. Enyém lesz? Készíthetem az álarcot? Hagyjam a francba, és keressek mást?

Viszont ott van ezer más. Hogy egy nagy tepsi. Az ülések, a kormány, az ablakok, mind-mind tetszik. Ott a műszerfal, ami pár Audin kívül máshol nem nagyon található meg, egyedül csak a Sanyi által ajánlott Mazdában volt hasonló, ez az ami megfogott abban.


A kép illusztráció.

Viszont mennyei, nadrágbavizelős soröt hang, fabetét, szakadt huzattal, de tolótető, ámulatbaejtő. Tetszik érteni, egy szivar! És mellette az esetleges motorhiba. Ha tudnám, elketyeg 2-3 évet, megvenném, megérné számomra. De így, bizonytalanra...

Őszintén: ki merte volna megvenni?

És mi lesz tovább? Kicsit megcsömörlöttem. Tetszik, nem tudok tovább lépni, de a józan eszemre is hallgatni kell. Talán jövő héten sikerrel járunk, mert mint írtam, két esélyest találtunk legutóbb.

Lassan egy hét telt el az esemény óta, és alaposan megrágtam magamban a dolgokat. Bármennyire is tetszik az autó, bármennyire is jó a soröt, nem veszem meg. Nem is az tántorított el, hogy dolgozni kell vele, ebbe beletörődtem, üsse kő, ha nem két hónap, hanem 4 lesz, az se baj, talpra állítom. Ott volt a baj, hogy igen közel volt műszaki vizsga időpontja, amin elég csúnyán jövök ki, ha megbukik az autó. Akor meg képességeimhez mérten túlvállalom magam, amit semmiképpen se szerettem volna.
Majd, legközelebb.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr59974446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.03.14. 08:12:09

Öreg autónál minden alkalommal fel kell készülni a szopóálarcos témára. Lutri. Ki tudja, mit tartogat. Előjön egy hiba, jön a következő. De ez is egy életforma, ezt is lehet szeretni-nemszeretni.

loláb 2009.03.14. 09:55:20

Én ezt venném a helyedben, Rocko:

www.hasznaltauto.hu/2034456_isuzu_lotus_1990

Hátsókerékhajtás +1pont
2 literes, 185 lóerős turbómotor:+1pont (asszem a vectra/calibra turbo motorja, kicsit megpiszkálva)
Lotus futómű: +1pont
Giugiaro design:+1 pont
Bukólámpák+1 pont

És egyedi, garantáltan soha nem jön szembe az úton. A képek alapján eléggé rendben is van, a piros szin ugyan kicsit gáz, de annyi baj legyen.

Ha nem félsz a szopóálarctól, akkor megérheti megnézni. Isuzu bontó van Gyálon (de a népitélet szerint megbízható), állítolag mindent be lehet hozzá szerezni. Ebay-en, főleg az angolon előfordulnak hozzá dolgok is, és van angol piazza club is, elég normális közösségnek tűnik, valszeg segítenek.

És elég régóta hirdetik, szerintem bőven lehetne belőle alkudni.

Magam venném meg, ha lenne garázsom, de sajnos nincs, utcára pedig én sajnálnám.

Sabc 2009.03.14. 10:14:38

Ezúton kérnék meg minden tisztelt fórumtársat, hogy fejezze be az elbaszott autók linkelgetését "Rocco, ezt vedd meg szerintem" címszóval!
Isuzu Lotus. Azbazmeg. Van belőle talán 10 darab Európában. Aztán ha kell hozzá egy garnitúra fékbetét meg egy szelepfedéltömítés, akkor Rocko 3 hónapra leállítja az autót, amíg megjön az Ebayről, nem? Okos. Vagy 180 ezer forintos BMW 750i . Az. Akkor már legyen kettő, hogy legalább akkor hallhasson működő 12 hengert, ha egyszerre jár mindkét autó. Arról nem is beszélve, hogy Rocko nyilván elégedett vigyorral az arcán fog krúzolni a 20 liter alá nem csökkenő városi fogyasztással, és boldogan tankolja tele a 103 literes tankot 3 naponta 25 ezerért.
Továbbá nem játszanak mindenféle lepukkant, fossárohadt huszonéves japán cirkálók, Alfák, Laciák, Fiatok, Pözsók, Citroenek, ritka angol és egyéb autók, grószerízige benzinmotorral felszerelt, de lehetőleg K-jetes német birodalmi lépegetők, tehát semmi olyasmi, ami második-harmadik darabként, hobbi és/vagy élményautónak kiváló, de kis pénzből fenntartandó első autónak semmiképpen sem.
Rockonak egy közepes méretű, vagy nagy, de max 2500-as motorral szerelt, benzines, egyszerű szerkezetű, műszaki újításokkal nem agyonbonyolított, , K-jetnél újab üzemanyagrendszerű, viszonylag megbízhatónak nevezhető, benzines, zöld színű zöldkártyamatricás, középszar és olcsó autó kell, amin a kasznin a fő tartóelemek épek, fődarabok jók, és nagyobb beinvesztálás nélkül elketyeg egy-két évet.
Köszönöm a figyelmet, lehet szidni az anyámat, bár ő semmiről nem tehet.

ommm 2009.03.14. 10:19:16

@loláb: Mondjuk pontosan az az autó az, amihez egy komplett új váltót kell összerakni.
Merthogy kollégámat érdekelte, amíg el nem küldte a srác a szétszedett váltó képeit.
Az alapján simán meg merném kockáztatni, hogy egy alaposan széthajtott példány. Szinkron csak mutatóban maradt rajta.
Szép, ha jó.
Megy, ha jó.
Egyedi, ha jó.

De ez baszdmeg nem jó, nem működik, fos. Működő autót keres lassú barátom már egy éve. Csak javarészt túl sokat agyal rajta :)

boibo 2009.03.14. 10:56:15

@Rocko-
Kösz a videót! :)))

Nem vígasztalásnak szánom, de...

Tudod, én eladtam a régi autómat. Egy 0 km-es, szalonból kigördülő lett helyette. Csak épp nem szeretem. A régit meg szerettem, az első pillanatban, ahogy megláttam, már tudtam, hogy szeretni fogom, és még most is NAGYON SAJNÁLOM! Kimegyek az utcára, és azt keresi a szemem, hogy hol a kis sárga gyönyörűm. De nincs, és ez nekem FÁJ :(((
Másrészt: 13 éves volt 174ezer lefutott km-rel, egy Renault. Meséljek még?! Akár bérletet is válthattam volna a szerelőhöz, alig volt olyan hét, hogy ne kellett volna mennem vmi kisebb-nagyobb problémával.

Nagyon jól teszed, hogy nem veszel meg műszakilag "bizonytalan" autót! Szép, megszeretjük, hozzánknő, aztán csak jönnek, jönnek a mindenféle hibák, és a végén megszakad a szívünk, mikor észérvek miatt túladunk rajta.

(Bocs! Már több helyen is rinyáltam ezen, hogy milyen szar nekem, mert egy vadiúj autó van a fenekem alatt. Nem, nem erről van szó - majd csak megszokom valahogy :), de akkor is hiányzik a régi!)

Szendwich 2009.03.14. 11:02:56

Rocko, 80-as kockat nem neztel? Ha mar a 100-asokat is figyeled :) Mostansag hirtelen sokat hirdetnek a hasznaltauto.hu-n. Van egy-ket szebb peldany is.

Rocko- 2009.03.14. 11:51:13

jó reggelt!
elsőként kezdeném kis kiegészítéssel: a héten megpróbáltam elhozni az autót, de telefonban olyan híreket kaptam, amely alapján használható autót nem tudtam(/tunk) volna belátható időn belül csinálni. ha házi, hobbiautónak lenne, akkor gondolkodás nélkül hoztam volna, de így sajnos örlődve, nagyon fájó szívvel de lemondtam róla.
aztán volt egy E28 Debrecenben, melyet Sabc kolléga megemlített, azt sajnos hétfőre már elvitték.
jelenleg úgy tűnik, van egy másik esélyes autó (egyelőre titok), mely városi közlekedésre lesz, nem szerelem lesz, megnyugvás, addig, amíg össze nem szedek pénzt olyanra, ami igazán tetszik.

biker_kolee 2009.03.14. 08:12:09
egyértelmű ez a dolog, tudatában vagyok ezzel. hogy a jó, az csak tünet, nem állapot. :)
ellenben itt volt egy elég közeli műszaki vizsga, amelyre biztosan nem tudtam volna felkészíteni az autót. mondhatni ún. járóképtelen állapotban lett volna. az meg egy jelentős hátrány ha nem jelenik meg az autó.

loláb 2009.03.14. 09:55:20
köszönöm szépen az ajánlásokat, igazából az "ezt vedd meg Rocko" sorozat csak egy poén volt, zalkapone dejéből pattant ki. egy része érdemleges volt, másik csak poén, a harmadik meg valakinek az agymenése, hogy ő mit venne. :)
nem volt rossz dolog, de túl komolyan nem szabad venni, nagyjából vannak elképzeléseim, hogy mit is akarok. tulajdonképpen annak függvényében örlődök hogy ennek az elképzeléseknekk a határait mennyire feszegetem.

Sabc 2009.03.14. 10:14:38
bár kicsit nyersen, de lényegében igen, megfogalmaztad h mi is itt most a cél. :)
köszönöm szépen.
a K-jetről meg azt hiszem még fogo kírni, bár az autóvásárlás témáján kívül.

ommm 2009.03.14. 10:19:16
"Működő autót keres lassú barátom már egy éve."
aljas rágalom! csak december óta! :D

boibo 2009.03.14. 10:56:15
nincs mit a vidoért.
"Egy 0 km-es, szalonból kigördülő lett helyette. Csak épp nem szeretem."
na ezért nem veszek új autót. nem személyedre szólóan, de azt mondom, én ilyenre nem avgyok hajlandó ennyi pénzt költeni. csak amig ketyegne a hitel törlesztő, addig értékvesztene az autó. így lehet könnyen a szalonból kigurulással veszteni 1-3 millió forintot. nálam annak lenne jobb helye is.
ellenben veszek egy régi, nem olyan megbízhatót, és inkább szerelni kelljen annyit, mint hogy bukjak.

"Másrészt: 13 éves volt 174ezer lefutott km-rel, egy Renault. Meséljek még?"
nem, a Rönóval elmondtál mindent. :D
csiky kolléga fog cáfolni, Renault 25 pl. nagyon tetszene, de még a BKV-tól is elmenne a kedvem, mert azt is géperejű jármű hajtaná, szóval idegenkedek tőle. lehet alaptalan, de nekem jobb az óvatosság.
"Nagyon jól teszed, hogy nem veszel meg műszakilag "bizonytalan" autót"
ha kifejezetten lenne annyi háterem és időm, akkor nem zavarna, de így kb. az lenne, hogy utcáról beeső embert odaálítanak a levegőben lévő repülő pilótafülkéjéhez, h nesze, vezesd.

Szendwich 2009.03.14. 11:02:56
C4, C3, B4, B3, ezek jöhetnek számításba. egyrészt forma miatt, másrészt ezekből esélyesek zöld matricások. ezutóbbi nélkül pesten nem lehet majd megmaradni.
mert hát itt van amit ugye audiklub fórumon ajánlgattak: www.hasznaltauto.hu/2768123_audi_80_1984 csak most vagy működik ebben a Jetronic, vagy nem. illetev sárga matrica esélyes.

tudom, idegesítő, nekem is elég zavaró, néztek hülyének nem egyszer emiatt a kérdés miatt, de egyszerűen muszáj lesz, nem akarom, h basztassanak a rendőrök. (amíg persze a BKV busz vígan dízelfüstölöghet)

jah, amúgy néztem 80-as kockát. :))))))))))
suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=39338780&pageNumber=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1980-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=47813874&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1980-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=108691505&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1980-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
ez "csak" kupé:
suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=97841157&__lp=11&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=9

Rocko- 2009.03.14. 11:52:02

ó hogy az a rohadt blog. h rohssaz el. kicsomagolta a href.hu-s linkeket. bocs.
szóval 3 +1 linket dobtam be.

lally 2009.03.14. 11:53:23

Oké Sabc. 1.6-os Liana jó lesz? :)))

loláb 2009.03.14. 12:12:30

@Sabc:

"...Rockonak egy..."

Ja, értem én, csak azt nem, hogy miért nem ilyen autókról szólnak a posztok.

Mert ebben az esetben viszonylag egyszerű dolga lenne: 1.8-as F astra(kombi), annyi van belőle mint a szemét, megy is, zöld is, olcsó is, megbízható is, fillérekből fenntartható. És biztosan lehet találni belőle épet, a hahun lévő cirka 2500 hirdetés között.
Ellenben unalmas, tucat, tökéletesen megértem, ha valakit a víz is kiveri miatta, és nem akarja egy F astrára költeni az összekuporgatott pénzét.

De vehetne suzukit, régebbi megane-t, ventot, basszus, tele a padlás ilyen autókkal.

Az isuzu tényleg kurva ritka, de ha átnéZETI alaposan, akkor felmérheti mibe vág bele. Aztán vagy megkockáztatja, és van egy olyan autója, ami gyors, szép, különleges, és viszonylag olcsón vette, vagy nem, és akkor keresheti az olcsó, megbízható, nagy, szép, gyors, nem tucat autót az élete végéig. Mert ilyen NINCS. Kompromisszum, na az van.

@ommm: Egy szürkét hirdették (miskolcon, vagy hol) váltóhibásan. Ez egy szfehérvári kereskedésben áll (a 8as út bevezetőjénél). Még nem láttam, de tavasszal lehet, hogy elugrom megnézni, gyanítom még meg lesz akkor is...

LoneWolf 2009.03.14. 12:29:04

Kedves YoungTimer Rajongók,

Nem kell elkeseredni. A Bosch felismerte a K/KE Jetronic
alkatrészekre fennálló hatalmas igényt, és újraindítja a
gyártásukat.

www.bosch-presse.de/TBWebDB/en-US/Presstext.cfm?CFID=761&CFTOKEN=56164738&ID=3550

Így az elkötelezett autofilnek már csak az anyagiak állhatják útját...

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.03.14. 12:57:31

@LoneWolf: Igaz, hogy egy éves hír de nekem új volt... Köszönöm az infót.

Kettő darab K-Jetronic-os Scirocco van a családban, természetesen egyik sem tökéletes. Most már csak annyit kérek az élettől, hogy vegyetek tőlem sok-sok RC autót/alkatrészt/makettet és lesz két jó Scirocco-m :D

Rocko- 2009.03.14. 13:48:13

lally 2009.03.14. 11:53:23
hé, na!
egyrészt Lianát ne csesztessük, mivel szerkesztőkollégának van. unalmas, de nincs baj vele azon kívül.

loláb 2009.03.14. 12:12:30
"De vehetne suzukit, régebbi megane-t, ventot, basszus, tele a padlás ilyen autókkal."
na, vento az nincs. még malac passat se. hidd el, napi szonten kapom, h milyenek vannak.

LoneWolf 2009.03.14. 12:29:04
és kapható is?
mert 1 éves hír, ahogy írják, de nem nagyon hallani róla.

lally 2009.03.14. 13:54:34

Maximális jóindulattal mondtam a Suzit.
Ha te is elismered, akkor vedd fel a listádra.
De én gyanítom, te német párti vagy. Vagy sznob?/kicsit/. Vagy nincs is szükséged autóra, hiszen idáig is a békávét szeretted :)))

LoneWolf 2009.03.14. 14:05:22

@Rocko-: az elektronikus Bosch katalógus egyenlőre "megszűnőfélben" státusszal hozza be az alkatrészeket (vagy még úgy sem). Remélhetőleg
a régi gyártógépek felújítása és a raktárkészletek újratöltése, nomeg a
katalógus frissítése folyamatban van. Lehet, hogy megérne egy levelet
írni a Bosch-nak, hol tartanak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.14. 14:40:40

@loláb:

>1.8-as F astra(kombi), annyi van belőle mint a szemét, megy is, zöld is, olcsó is, megbízható is, fillérekből fenntartható. És biztosan lehet találni belőle épet, a hahun lévő cirka 2500 hirdetés között.

Ez mindi igaz, de egy baj van vele. Sokat kell keresni olyat, ami családi autó volt, és nem a kőművesé. Előbbire minden mondatod igaz, utóbbira inkább a kíméletlen szopás.

>"De vehetne suzukit, régebbi megane-t

Akartam. Ne ajánld neki, ha jóban akartok lenni. Én is ezért vettem egy öreg 19-est Mégane helyett. Én csak annyit tudok erre modnani, hogy a 19-es nálam SOKAT kap, tényleg. A Mégané szeritnem nem bírná.

Engem mindenki hülyének nézett, mikor egy R19-est vettem és nem Suzukit. Főleg itt vidéken, ahol az autó az F Astra vagy Suzuki volt. Bár nem szeretem annyira, mint az előzőt, a kis fityót( Uno 1.1, ment mint a veszedelem), de egy Suzukinál azért barátságosabb.

Rocko- 2009.03.14. 15:16:07

lally 2009.03.14. 13:54:34
gyűlölöm a BKV-t. a Suzukitól meg menekülök, lévén h van is egy a családban. német autókat szeretem, de nem elkötelezetten, adok másoknak esélyt, de valahogy az ízlésem arrafelé terel. na most hogy ezek után sznob vagyok, vagy sem... nem tudom, döntsék el mások, a németekt preferálom, de nem szűnik meg a látóköröm azon kívül.

LoneWolf 2009.03.14. 14:05:22
és hova hozzák be? amúgy lehet nem a folyamatos gyártás lenne a megoldás, hanem a könnyen átépíthető rendszer bevezetése.

scheerti · scheerti.blog.hu 2009.03.14. 14:40:40
és tegyük hozzá, h nem szereted az R19-et ellenben szopsz vele.

loláb 2009.03.14. 15:25:53

@scheerti:

"..Sokat kell keresni olyat, ami családi autó volt, és nem a kőművesé.."
Azért lehet talállni ilyet. És a melóssautót jó messziről fel lehet ismerni.

Egy haverom vett öt éve a trabija helyett egy 1.0 ás suzukit. A srác 135 kg, CNC esztergályos. Szállít vele anyagot, családot, hasonló súlyú munkatársakat esztergom-gödöllő viszonylatban napi szinten.
Az autó csak megy és megy. Tescos olajjal, kopogó féltengellyel, szanaszét rohadva, meló után kihegesztve, hulladék táblalemezekből, de soha nem állt meg.
A zöldkártya ugyan simlis rajta vagy két éve, a kocsi hihetelten mit kap, de bírja. Jó kis autó az, ha az ember megbarátkozik a beltérrel. Mert az csakugyan lehangoló.

Kismillió olyan autó van, amit érdemes megvenni, első autónak nem kell nagy igényűnek lenni. Én pl wartburggal kezdtem, és még itt vagyok.
A BKV-hoz képest bármi minőségi ugrás. Nem kell egyből 100as audi bőr üléssel, meg full extrával, mert abból kevés pénzért csak a hulladék van.

LoneWolf 2009.03.14. 15:43:18

@Rocko-: Az elektronikus katalógus "hozza be" (cikkszámkeresés eredményeként),
esetleg szerencsésebb lett volna részemről a "hozza fel" szóhasználat,
nem fizikai alkatrészmozgást értettem alatta.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.14. 16:14:18

Nem szopok vele, ezt te csak beképzeled magadnak. A fékfelújítás, ami egy 15 éves autónál nem meglepő módon szükségszerű, szerintem nem szopás.


Na jó, ki kéne pucolni a radiátort is, hogy rendesen fűtsön. Ez szerintem nem nevezhető szopásnak. Ha bevásároltál volna egy KE-jetes Ódit, akkor megtudtad volna, mi az a szopás.

Rocko- 2009.03.14. 16:20:00

loláb 2009.03.14. 15:25:53
"Az autó csak megy és megy. Tescos olajjal, kopogó féltengellyel, szanaszét rohadva, meló után kihegesztve, hulladék táblalemezekből, de soha nem állt meg.
A zöldkártya ugyan simlis rajta vagy két éve, a kocsi hihetelten mit kap, de bírja. Jó kis autó az, ha az ember megbarátkozik a beltérrel. Mert az csakugyan lehangoló."
ezt nem tagadom, lehet ütni vágni, keményen. ellenben én nem bírok megbírkózni a beltérrel és a harmatgyengeségével (bocsánat, de nekem személy szerint kimeríti a közlekedésbiztonságban a vezsélyességi tényező fogalmát).
"Nem kell egyből 100as audi bőr üléssel, meg full extrával, mert abból kevés pénzért csak a hulladék van."
na most nekem elég lenne az első két jelzőig. 100-as Audi. pont.

LoneWolf 2009.03.14. 15:43:18
akkor úgy kérdem: rendelhető valahol? :) vagy csak EtKa-ban jelenik meg? a kettő nem ugyanaz! :)

scheerti · scheerti.blog.hu 2009.03.14. 16:14:18
uram, sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom. :)

boibo 2009.03.14. 16:21:30

@scheerti:
hi-hi, az enyémben is halott volt a fűtés :)))

LoneWolf 2009.03.14. 16:26:02

@Rocko-: Tudomásom szerint pillanatnyilag még nem rendelhetőek :(

LoneWolf 2009.03.14. 16:34:16

Esetleg ha valaki rendelkezik újságírói jogosítvánnyal, és érdeklődik a:
"Mikor kerülnek újra gyártásba a K/KE Jetronic alkatrészek?" kérdéskörben
ide írjon:
Heiderose.Dreiner@de.bosch.com

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.14. 16:39:25

@boibo:

Ehh, pedig nem lenne drága megcsinálni, igazából vízkőoldó kell hozzá, de egy új radiátor is valami ötezer, szóval nem durva.

De szét kell szedni hozzá a fél műszerfalat, amitől azért félek, mert a műanyag elemek az én kezemben nincsenek biztonságban:)

zalkapone 2009.03.14. 19:59:46

Én még mindig azt nem értem, hogy miért nem nézted meg a Galantot?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.03.14. 20:06:44

Mondom én,hogy f astrát köll vönnöd!
Csak találni kell egy viszonylag megkiméltet,de tudsz miből válogatni.

Rocko- 2009.03.14. 20:22:25

zalkapone 2009.03.14. 19:59:46
prokee megnézte, vannak hibái. másrészt nem éreztem valahogy sokkal többnek egy suuzukinál méretben.
ellenben ajánlottak egy Escortot, ami szontén nem tecc.

BeeTm 2009.03.14. 20:06:44
asztra. brr. az F az egy nagyon jó jelző rá. :D

zalkapone 2009.03.14. 20:35:36

@Rocko-:

Egyre inkább hajlok Ommm véleményére. Nem veszel te autót... :-)

crix 2009.03.14. 20:47:40

Rocko!
Teljesen átérzem a problémádat. De remélem csak holnapig :D
Ha nem akkor úgyis jövök sírni ide

boibo 2009.03.14. 21:21:39

@crix:

inkább dicsekedni gyere, drukkolunk!

Rocko- 2009.03.14. 23:06:32

zalkapone 2009.03.14. 20:35:36
dehogynem. csak körülményesen. :)

crix · wade.hu/crix 2009.03.14. 20:47:40
na majd mesélj.

29 Palms 2009.03.14. 23:06:56

Tényleg nem kötekedés, csak kíváncsiságból. Ki lehetne fejteni bővebben, hogy miért pont a K-Jet volt a leggyanúsabb? Dadogott? Ingadozott az alapjárat? Nem pörgött fel? Rángatott a próbaúton?
Ha ilyesmi volt, én megértem hogy inkább továbbáll az ember, azzal nem is vitatkozom, de mi az a jelenség ami egyértelműen utalt a befecskendezőrendszer hibájára?

Na most jól megvárom a választ, ha lesz, aztán majd mondom tovább. :)

zalkapone 2009.03.15. 00:06:29

Egy amatőr kérdés! Ha úgyis szar a jetronic, akkor nem lehet más valamit felpattintani helyette?

Rocko- 2009.03.15. 00:12:08

29 Palms 2009.03.14. 23:06:56
dadogott, főként. aztán pumpálni kellett a gázt.
de pontosabban Sabc kolléga tudná elmesélni.

zalkapone 2009.03.15. 00:06:29
elvileg de, gyakorlatilag ennél össztetteb a kérdés. láttam már átépítettet, majd írok róla postot.
ellenben ez már erősen a felújítás kategóriájába tartozik, és ha hobbinak vettem volna, akkor modnanám, h nosza, hajrá, viszont nem árt ha nem csak abalkból nézhetem a gépet, ha közlekedni akarok vele.
plusz nem tudom ez mennyire átépítés, mennyire engedélyköteles, és mennyire akarnának hivatalosan regadóztatni.

Rocko- 2009.03.15. 00:12:57

meg hát a "felpattintani" jellegű dolog azt tudod h nem ilyen egyszerű dolgo csak. :)

crix 2009.03.15. 01:36:58

köszi srácok :)
szólok azonnal
remélem vigyorgás lesz

Sabc 2009.03.15. 09:41:29

@zalkapone: Nem lehet sajnos. Ugyanis a BMW-vel ellentétben, aki bölcs előrelátással 82-ben jó messzire elhajította az egész rühes K-jetronicot, és utána ugyanazokat a motorokat L-jetronical, majd később Motroniccal szerelte, az Audi végig kitartott mellette, tehát nincs ugyanahoz a motorhoz tartozó korszerűbb befecskendező rendszer. Amik vannak, azok már az úgynevezett "A6-kasztnis" Audikban leledzenek, és azok már teljesen más motorok tudomásom szerint, mint a régi szivaré.

Sabc 2009.03.15. 09:43:15

@29 Palms: Szar indulás, szar alapjárat, gázadásra fulladás, gyér menetteljesítmény.

zalkapone 2009.03.15. 12:48:14

@Rocko-:

SABC válaszából kiindulva nem hiszem, hogy tovább kéne agyalnod ezen a (most kimondom, lesz, ami lesz) szar Audin! Ha eleve egy gyenge konstrukció, akkor hiába veszel egy abban a pillanatban jót, úgyis behal, előbb-utóbb. Pláne, hogy nincs is utánpótlás ebből a jet-ből.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.15. 13:06:25

Sabc, én mondtam Rockonak, hogy vegyen bele egy sorhatós BMW blokkot, aztán egy hengerről lehúzzuk a pipát, ha úgyis Sor5 hangot akar:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.03.15. 15:11:57

@Rocko-: Pedig hidd el jó az!
Nálunk most van egy 93-as 1.6-os 430 eKm-rel!
Motor nem csörög,nem csattog,nem villámlik, a jellegzetes olajszivárgás van a hengerfejnél.
Természetesen a kasztni,belsőtér ütött-kopott,de a motor az megy és megy!

zalkapone 2009.03.15. 16:24:32

@Sabc:

Nem tudod Te sem rábeszélni szegény fiút egy normális autóra? :-)

Kifordított kacagány 2009.03.15. 17:50:52

@BeeTm: ne már. miért akarod, hogy szenvedjen? én pl közel sem vagyok akkora ember, mint Rocko(na jó széltében nagyobb, de most nem arról van szó), de egyetlen és remélhetőleg utolsó utam egy astrában mély nyomokat hagyott a lelkemben és a lábamban is. az egy szűk kényelmetlen kis vacak és amúgy lehet, hogy elnyűhetetlen, meg jó autó, de Rockonak szenvedés lenne benne az élet(már azt sem értem, a suzukival hogy boldogul, pedig az tágasabb).

@zalkapone: nocsak, nem csak én jutottam erre a következtetésre?:) pedig én még a levlistán folyó borzalmat sem látom:D

@Rocko-: az oltogatás ellenére átérzem a problémádat és igazat is adok abban, ahogy megválogatod a lehetséges jelölteket és próbálod a kevés pénzből is azt a maximumot kihozni amit lehet. pláne, hogy eddig a tőke hiánya se sürgetett nagyon. viszont ha tényleg csak pár évre kell a vas, amíg szebbet, jobbat nem tudsz venni, talán nem kellene ennyire a tökéletességre vágyni. sem típus, sem náció, sem pedig állapot terén. ahogy boibo olyan szépen rávilágított, ha megszereted, akkor nehezebben dobod el, mikor rákerül a sor. nem lenne jobb akkor egy majdnem tökéletes, amit könnyebben kidobsz? pl egy japán, ami tök jó, de nem német és nem audi, tehát csak majdnem tökéletes és lehet emiatt mit "utálni":)
vagy egy omega, esetleg vento, ami ugyan német, de még mindig nem audi és tuti van annyira romos, hogy pár évnél tovább ne akard használni, vagy talpra állítani.
persze ha valójában az a cél, hogy a pár év használat után megmarad és "pénznyelőnek" akarod használni, akkor nem szóltam, akkor tényleg olyant kell venni, ami "tökéletes"

Rocko- 2009.03.15. 19:15:29

Sabc 2009.03.15. 09:41:29
a C4 kasznisban (mindegy hogy 100-asnak avgy A6-nak hívjuk, lásd: m.blog.hu/au/autofilia/image/Rocko/audista/A6.jpg) már más van, nem K-jet, kivéve a sorötösöket (2.2T illetve 2.3)

Sabc 2009.03.15. 09:43:15
köszönöm.

zalkapone 2009.03.15. 12:48:14
nem a szivar a szívem vágya, szóval nem áll fent ez. vagyis de, ha lesz S4-esem. viszont akkor már átcsinákolom nem K-Jetessé.

zalkapone 2009.03.15. 16:24:32
de. csak elvitték. :/

Kifordított kacagány 2009.03.15. 17:50:52
"már azt sem értem, a suzukival hogy boldogul, pedig az tágasabb"
sehogy. értsd: zárt dobozos gokart.
amúgy FAstra témára: ma ültem egy Omegában, fogjuk rá h az viszonylag jó méret. elnézést, lehet sznobozni, de egyszerűen az obermittel klasse való nekem.

"viszont ha tényleg csak pár évre kell a vas, amíg szebbet, jobbat nem tudsz venni, talán nem kellene ennyire a tökéletességre vágyni. sem típus, sem náció, sem pedig állapot terén."
de, egyre inkább erre tendálok, lesz egy olyan, amit "el tudok viselni" amíg nem lesz más. kisebb szívással jár, nem tökös autó, ellenben nem gyűlölöm meg egy életre a sjatá autó tartását, talán szerelést is megtanulom mellette, mondhatni: tanulópénz.
"pl egy japán"
egyszerűen nem találtam oylan japánt, ami szolíd megkötésekkel beleférne. még a Galant se.
"vagy egy omega"
omegától félnék, vagy leenné a gatyámat.
"esetleg vento, ami ugyan német, de még mindig nem audi és tuti van annyira romos, hogy pár évnél tovább ne akard használni, vagy talpra állítani."
nincs olyan romos Vento, amit érdemes lenen megvenni, még a nagyon romosak feljebb vannak árazva. pedig azzal ellennék pár évig. kicsivel olcsóbbak a malacok, azok szem előtt vannak ,viszont jó állapotot nehéz kifogni így.
"persze ha valójában az a cél, hogy a pár év használat után megmarad"
nem, most már biztos, h beugró autó lesz, pár évig, aztán kuka, eladom, valami. és akkor veszek majd olyat, ami igazán a szívemnek kedves.

29 Palms 2009.03.15. 19:18:44

A konstrukció maga nem szar, és nem is nagyon láttam még olyan K/KE-Jet-et ami elcsesződött volna úgy hogy normálisan karban volt tartva az autó. Jó, nem vagyok autóreszelő, és a világ összes K-Jet-es autóját sem követtem figyelemmel, de bizonyos autós szerveződési kereteken keresztül látok úgy 80 W124-est...ja és el ne feledjem, a fater is Audi 100-ast hajt, közel a 400 ezer km-hez és az örök szerelemhez. A Mercedesek tulajdonosi köre az elvakult rajongóktól a pályakezdő ifjú titánokig terjed. 2 darab W124-es döglődött/döglődik K-jet gonddal ezek közül, de azok már beszerzésükkor is tragikus állapotban voltak, és a jelenlegi tulajaik is úgy vannak vele, hogy a fakormányra, a sötét hátsó lámpára, és az akciós könnyűfémfelnire érdemes spórolni, tankolni meg a falusi "noname" benzinkúton kell mert 5 forinttal olcsóbb egy lityi, szűrőkből is mindig a legolcsóbbat kell beszerezni, meg majd úgy 2-3000 km múlva, mert a Mercedes az bírja. No hát ezekben megy gallyra a K-Jet. Mindezt csak azért írom le, hogy miért kaptam fel a fejem a poszt címét olvasva.

Ha írnál poszt a K-Jet-ről Rocko, nagyon helyes, de valahol emeld ki, hogy az olcsó benzin, és a filléres szűrők ölik meg leginkább ezt a fajta befecskendezőrendszert. Maga a K-Jet hisztéria kicsit túlmisztifikált, lehet rengeteget találni ami jó, és normális odafigyeléssel az is marad. Ha hidegen-melegen jól indul, élénken reagál a gázra, nem fullad, nem dadog le fordulatszámesésnél, akkor nagy baj nem lehet. Sajnos az tény és való, hogy megbontani nem lehet, utángyártás nincs, bontottat találni meg egy a millióhoz az esély.

A konkrét Audival kapcsolatban szerintem is jól tetted hogy Sabc-ra hallgattál, sajnos jó eséllyel igaza van, kár hogy valószínűleg nem lesz jobb sorsa az autónak. Egy dolog miatt kár hogy nem vitted el. Mennyi sok Autófília poszt születhetett volna "Rocko vs. K-Jet" címkével. :)

Kifordított kacagány 2009.03.15. 20:27:31

@Rocko-: nem hiszem, hogy sznobizmus, ha a kicsibe nem férsz el.
mondjuk motorikusan az omegával nem volt bajunk, csak ment, meg fogyasztott. tény, hogy az nem megy el 6 literrel. inkább 10-12-vel.

Rocko- 2009.03.15. 20:44:09

naj, erről van szó. :)
na, majd erről a méretek dologról is fogok írni még azt hiszem.

zalkapone 2009.03.15. 20:59:17

@Rocko-:

Kicsit ne vegyél, mert tényleg nem férsz bele! Amúgy sem biztonságos, ha a lábad az olajteknőben van. :-)

zalkapone 2009.03.15. 21:20:45

@Rocko-:

Akciós A8 érdekel?

www.langlovagok.hu/html/galeria/3010.shtml

(Bocs, de nem bírtam megállni!)

crix 2009.03.15. 21:43:28

az nem s8?
csak így ránézésre

zalkapone 2009.03.15. 21:50:21

@crix:

Majd a szakértő megmondja! :-)

Rocko- 2009.03.15. 22:16:39

zalkapone 2009.03.15. 20:59:17
ne félj, bizonyos szint alá nem megyek.

zalkapone 2009.03.15. 21:20:45
nevetni fogsz, de balesetttől eltekintve ez az egyetlen A8-as, ami érdekel. nem érdekelnek a kivagyian nagy autók, ezt még bírnám, újabb nem tetszik már.
illetve ahhoz képest h fejre borult, nézd meg, bent ülők nem nem sok baja lehetett.

zalkapone 2009.03.15. 21:50:21
a plakettek stimmelnek, viszont nem látom a kardánt hátra, az összkerékhez.

Sabc 2009.03.15. 23:08:04

@29 Palms: Szerény tapasztalataim alapján arra a megállapításra jutottam, hogy a K-jet légüres térben is képes falsot szívni. :)

zalkapone 2009.03.15. 23:17:29

@Sabc:

Megvan a felelős a "fekete lyukakért"! :-)

Kifordított kacagány 2009.03.16. 06:13:02

@zalkapone: kedvencem a twingo, annál szemlátomást a lökhárítóba építették a gázpedált:)

@Rocko-: vedd meg. bár gondolom még így törötten is elkérik érte egy valami kisebb új árát

Rocko- 2009.03.16. 06:49:57

oké, csak ki fizeti a helyreállítást és az üzemanyagot? :)

Kifordított kacagány 2009.03.16. 08:27:51

helyreállítás? ugyan, kell egy kalapács hozzá, meg némi ducktape a szélvédőhöz. beviszed a garázsba, aztán pár sör mellett helyrekalapáljátok:)

Sabc 2009.03.16. 13:36:21

@29 Palms: Amúgy miért voltam teljesen biztos benne, hogy Mercis vagy? :)
Lehet lottóznom kéne... :))

Rocko- 2009.03.16. 13:54:02

29 Palms 2009.03.15. 19:18:44
hoppá, ezt a komment észre se vettem, elnézést. :)

szóval technikailag túlzottan belemenôen nem írnék róla. lévén hogy nincs a házban, és nem értek hozzá. majd ha lesz, és szereltem, akkor fogok.

"Egy dolog miatt kár hogy nem vitted el. Mennyi sok Autófília poszt születhetett volna "Rocko vs. K-Jet" címkével. :)"
nyitott kapukat döngetsz, ezt már megkaptam a levlistán, h a "rocko_autot_vesz" történetnek ez lehetne a megfelelô folytatása. :)

29 Palms 2009.03.16. 15:39:20

Sabc 2009.03.16. 13:36:21

Ezt vehetem provokálásnak? :)

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.03.16. 13:54:02

Ha csak egy ember fejébe bele tudná verni egy poszt, hogy némi alapvető törődéssel mennyi baj elkerülhető, már megérné.

Rocko- 2009.03.16. 16:05:47

29 Palms 2009.03.16. 15:39:20
"Ezt vehetem provokálásnak? :)"
nem. :)

"Ha csak egy ember fejébe bele tudná verni egy poszt, hogy némi alapvető törődéssel mennyi baj elkerülhető, már megérné."
igazából ez a K-Jeten túl mutat, erre nagyon jó példa Csikós Zsolt minden vasárnapi írása, mellyel egy roncsnak kinevezett autóból épít egy jó autót. vagy mások, akik rendszeresen karbantartják az autóikat megfelelô példát mutathatnak ebbôl, hogy a karbnatartás nem csak a kötelezô szervízt és a törlesztôt jelenti.

zalkapone 2009.03.16. 18:52:47

@Rocko-:

A karbantartás nem kell, hogy a szükséges rosszat jelentse! Sajnos ebben a történelmileg nem túl szerencsés országban még mindig a kalapácsos Zsiguli javítást jelenti. Azt is csak vészhelyzetben, mikor már megállt a vas. Pedig a jószág meghálálja a törődést! Nem önreklám, de nézd meg az én 16 éves autómat. Mintha most jött volna le a gyártószalagról (kis túlzással, mert azért a fényezésen itt-ott már látszik az idő, és a kárpitok is fakóbbak már).

Kifordított kacagány 2009.03.16. 21:14:46

na de nemsokára újabbak lesznek azok a kárpitok is:)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.03.16. 22:07:06

Vazze mennyi komment!

Ennyi idő után is ennyi ötlet, s indulat:)

Hogy Rocko mit vesz az már rég nem érdekel, de hogy a Fosch, öööö Bosch mekkora bizniszben van...

Legyártja a szart, aztán amikor szűkül a piac, szotyiért újra kezdeni gyártani hozzá a fost. Ehh. Már nem is tudom mit akartam ezzel.

kikapcs

Rocko- 2009.03.16. 22:14:22

zalkapone 2009.03.16. 18:52:47
épp erről beszélek én is, h a karbnatartás nem csak azt jelenti, h valami elromlik akkor javítassuk meg, ha már végképp rossz.
van megelőző karbnatartás is ugye, vagy állagjavító. na ezek hiányoznak pl. a fejekből.

Sanyi. 2009.03.16. 22:07:06
az nem baj, h nem tudod mit akartál, az a baj, h mi se tudjuk. :)
és igény van rá, h gyártsák. logikus léps az az lenne h egy modern, könnyen átépíthető rendszert dobánanak ki hozzá.

LoneWolf 2009.03.17. 22:59:38

Sanyi. 2009.03.16. 22:07:06
"Legyártja a szart..." :) Szerintem nem szabad ennyire lenézni a cuccot.
Figyelembe kell venni, hogy a K/KE Jetronic befecskendezőrendszer
alkatrészeinek élettartama a gyakorlatban messze túlteljesítette a járművek
tervezett élettartamát. A járművek tervezett élettartama a '80-as évek közepén
(amikor a K-Jetronic rendszer is piacra került) olyan 8-12 év volt,
szemben a mai 5 évvel. Továbbá azt a tényt sem szabad lebecsülni, hogy a
"nyugaton" már bezúzásra ítélt autók még évekig szolgáltak/szolgálnak
itt "keleten", legtöbbször nem túl igényes karbantartás mellett is.
Az már csak mellékes, hogy a '80-as évek közepén gyártott autók is sok esetben
jóval túlteljesítették a tervezett élettartamelvárásokat, emiatt nem tűnt el a
K/KE-Jetronic a süllyesztőben.

LoneWolf 2009.03.17. 23:36:00

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.03.16. 22:14:22
"logikus léps az az lenne h egy modern, könnyen átépíthető rendszert dobánanak ki hozzá. "
Szerintem egy ilyen átépítő szett ára összevethető lenne az autó értékével.
A modern rendszerek elektromos vezérlésű injektorfúvókákat tartalmaznak,
ennek darabja (Bosch-ban) 30-40ezer forint, ami egy négyhengeres,
hengerenkénti befecskencskendezéses motor esetén már 120-160 ezer Ft.
Egy másik komoly tétel maga a vezérlőegység, ami alaphangon 200 ezer
környékéről indul, illetve itt van még a légmennyiségmérő, lambda szonda,
üzemanyag nyomásszabályzó, érzékelők, kábelköteg....
Még ha az átépítő szett ára valamivel alacsonyabb is lenne, mint az egyes
alkatrészek árának összessége, akkor is felvetődik a gazdaságosság kérdése.
Úgy gondolom, ilyenkor már egyszerűbb/olcsóbb a meglévő rendszer javítása,
vagy megszabadulni az autótól...

Rocko- 2009.03.18. 07:00:09

LoneWolf 2009.03.17. 22:59:38
"A járművek tervezett élettartama a '80-as évek közepén
(amikor a K-Jetronic rendszer is piacra került) olyan 8-12 év volt"
szerintem meg nem volt terveztetett avultatás (mert mi a francnak galavnizálták a karosszériát akkor?), szóval ebben az esetben a meg a K-Jet hullott el leghamarabb.

LoneWolf 2009.03.17. 23:36:00
persze, egy teljesen komplett rendszer átépítése sokba fáj. de ha csak a kritikus elemeket vesszük, már nem olyan vészes lenne a tétel.
"Úgy gondolom, ilyenkor már egyszerűbb/olcsóbb a meglévő rendszer javítása,
vagy megszabadulni az autótól..."
hát ha így lenne, akkor nem lennének rajongói fórumok, nem kezdenék újra gyártani, nem írnám a 71. komment a posthoz. :)

LoneWolf 2009.03.18. 08:53:43

@Rocko-: Már a '80-as években is nyomultak a marketingesek és a gazdasági
szakemberek, ennek eredménye az egyre rövidülő modellciklus. A gyártók
szempontjából nem szerencsés, ha egy autó "örökéletű", emiatt indokolt
szerintem a "tervezett avultatás" (galvanizálástól függetlenül).

Kritikus elemek alatt mit értesz?

Az "egyszerűbb/olcsóbb" mondattal arra próbáltam utalni, hogy egy alapvetően
mechanikus befecskendezőrendszer bármely elemének megbolygatása
(modernizálása) jófórmán a komplett rendszer cseréjéhez vezet. Arról a
vonatkozásról el is felejtettem írni, hogy egy ilyen jellegű átalakítás esetleg
"szentségtörés" lehet egyes tulajdonosok szemében (kor/típusidegen alkatrészek
beépítése). Ha valaki az autót csupán használati tárgynak tekinti, akkor vetődik
fel ez az "egyszerűbb/olcsóbb" kérdés. Rajongóknál a kérdés nyilván nem ebben
a formában merül fel.

Rocko- 2009.03.18. 09:35:53

LoneWolf 2009.03.18. 08:53:43
sztem 80-as években még nem indult meg az a mizéria. akkorra érett be kb. a technikai fejlôdés, 90-es évektôl próbálták minimalizálni az élettartamot. már ha mondjuk az európai autóipar nézzük, japánnak, amcsinak más a filozófája)

"Kritikus elemek alatt mit értesz?"
na most ez elég pongyola megfogalmazás lesz: szívócsövek, amik hajlamosak 20 év után megrepedni, illetve az üzemanyagelosztót.

"jófórmán a komplett rendszer cseréjéhez vezet"
na ezt kéne kiküszöbölni - ha lehet - a fent említett elemek cseréjével.
"egy ilyen jellegű átalakítás esetleg "szentségtörés" lehet egyes tulajdonosok szemében"
van benne igazság, de ez leginkább hitvallási kérdés.
"Rajongóknál a kérdés nyilván nem ebben a formában merül fel."
láttam már átépítve, rajongói autót.
gondolom kiszámolta h mi éri meg: x évente szívni vele, vagy némileg megerôszakolni magát és modernizálni.

29 Palms 2009.03.18. 11:36:36

LoneWolf...csak nem még egy Mercis? :) Abban egyetértek, hogy maga a K/KE-Jet nem annyira tragikus mint mondják, és rengeteget kibír. Viszont azt írod: "Még ha az átépítő szett ára valamivel alacsonyabb is lenne, mint az egyes
alkatrészek árának összessége, akkor is felvetődik a gazdaságosság kérdése.
Úgy gondolom, ilyenkor már egyszerűbb/olcsóbb a meglévő rendszer javítása,
vagy megszabadulni az autótól..."
Az a baj, de én örülnék a legjobban ha rosszul tudnám, hogy nem nagyon lehet a meglevő rendszert javítani. Szerencsés esetben meg lehet próbálni tisztítani és bejön, szerencsétlenebb esetben "csak" valaki próbálkozott a beállítócsavarokkal (lehet kísérletezgetni, de igazi sosem lesz), legrosszabb esetben szét kellene szedni, de azt meg nem lehet. Tehát ha nem a keverék szabályzásának egyéb elemeivel van a gond (pl. lambdaszonda egyes K-Jeteknél), akkor lehet vadászni bontottat, és az sem nagyon lesz 6 számjegyű összeg alatt, és a "legújabb" bontott is 14-15 éves. Sajnos ez vitathatatlan hátrány, ezen nincs mit szépíteni. De ha van itt a témának avatott szakértője, aki tud trükköket, ne fogja vissza magát, az Amatőr Mercibuherálók Világszövetsége örökké hálás lesz. :)

Rocko- 2009.03.18. 11:54:30

29 Palms 2009.03.18. 11:36:36
"LoneWolf...csak nem még egy Mercis? :)"
vicces, h egy technikai megoldás hogyan tudja összekötni a tulajokat. :)
"akkor lehet vadászni bontottat, és az sem nagyon lesz 6 számjegyű összeg alatt, és a "legújabb" bontott is 14-15 éves."
igen, errôl van szó. :( ezért fájó ez az egész. tehát marad az újragyártás. vagy rendszercsere.

LoneWolf 2009.03.18. 12:35:33

@29 Palms: Sajnos nem Mercis, bár kedvelem a M110-es motorú 280CE-t
(legyen K vagy D-Jetronic-kal szerelt), az egyéni favoritom a Mercik közül
a W111 "heckflosse" kupé, de egyiket sem tudnám korrektül fenntartani.
Anno I-es GTI Golfokkal nyűglődtem. A rendszer "nem javíthatóságával"
egyetértek. A téma onnan jutott ide, hogy a Bosch elvileg újraindítaná a
K/KE-Jetronic alketrészellátást, így a nem megbontható (és emiatt
javíthatatlan) alkatrészekből lenne ismét utánpótlás. Sokaknak biztosan
jól jönne egy működő bemelegedés szabályzó vagy egy-két jól porlasztó
befecskendező szelep.

A lambda szondás kiviteleknél lehet alkalmazni az új gyártású "keskenysávú"
szondákat is (ha csak ez a baj). A "mai" szondák kimenő feszültsége megegyezik
a korai darabokkal, talán még egy kicsit gyorsabban is reagálnak.

29 Palms 2009.03.18. 22:20:45

És alkalmazható a keskenysávú szonda mondjuk nagyobb motorokra is? Vegyük úgy hogy hangosan gondolkodom, mert nincs ilyennel tapasztalatom.

A feszültségszint az egy dolog, de a "skálázhatósága" már más kérdés. Van ugye egy levegő-benzin keverési arány, ami változik, pl. ha lepadlózom az autót. Azt értem, hogy a Swiftben erre a szituációra elég a keskenysávú lambda (írhattam volna Citroen C2-t is), de a 300-asban lehet sokkot kapna a szonda. A vezérlés meg várna valami visszacsatolást a szondától, hogy mennyi benzint döntsön be még pluszba. Ilyenkor mi történik a szabályozással? Befullad, vagy nyomja a benzint ami a csövön átfér? Ha az utóbbi, akkor gyakorlatilag kinyírom a katalizátort. Vagy nem?

P.S.: jó, tudom hogy a katalizátort kivágjuk, és csak a vizsgára meg a zöldkártyára hegesztjük vissza, de most tegyük fel hogy ott van. :)

LoneWolf 2009.03.18. 23:35:23

@29 Palms: Igen a keskenysávú szonda nagyméretű motorok esetében is
használható. A jelenleg futó szabályzott keverékképzésű benzines autók
99%-ában ilyen van, legyen az "kicsi" vagy "nagy". A "keskeny" és "szélessávú"
szondák működési elvüken is eltérnek, egymással "csak úgy" nem cserélhetők fel.
A szélessávú szondák 1994-ben jelentek meg.

Ha a kipufogógáz oxigéntartalma alacsony (dús keverék esetén), akkor a
"keskenysávú" szondák által generált feszültség az 1V-os értékhez konvergál.
Ez a kb. 1V-os feszültség a szonda felső határfeszültsége, ami 0.8-as, illetve
az alatti légfeleslegtényező (lambda) esetén áll fenn (pl lepadlózáskor).
A "befulladást" elkerülendő vezérlőegység ilyenkor elkezdi csökkenteni a befecskendezett üzemanyagmennyiséget, amire a szonda (még ha átmenetileg
ki is akadt a feszültsége 1V körül) előbb-utóbb csökkenő feszültséggel reagál. A befecskendezett üzemanyagmennyiség addig csökken, amíg a szonda
kimenőjele lecsökken 80-100mV-ig. Ekkor a vezérlőegység ismét elkezdi növelni
a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, amíg a szonda kimenő feszültsége
ismét el nem éri az 1V környékét....
Ezzel a folyamattal marad normális tartományban mind a kis, mind a nagy
motorok keverési aránya. A szonda mérőcellája (Bosch) képes tartósan elviselni
a 600 fokos gázhőmérsékletet, rövid időre pedig a 800 fokot is.
A forgalmazott szondák legtöbbször a villamos csatlakozásban, és a beépített
fűtőelem teljesítményében különböznek (bár még létezik fűtés nélküli szonda is).

29 Palms 2009.03.19. 16:47:46

LoneWolf, jogos és érthető, remélem sokáig nem lesz szükségem a tippre, de megjegyzem.

Most hogy sikeresen szétoffoltuk a K-Jet-et a lambdaszondával, elégedetten hazamegyek. :)