Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Atomháború után...

2009.03.21. 15:00 | Következő Vásárló Miklós | 34 komment

Címkék: poén rover range tie

...Range Roverek kergetik majd a csótányokat a nukleáris tél nyomán megmaradt kopár sztyeppéken.

Legalábbis ezt sugallja nekünk Tie, akinek minden kommentjéből a jeges nyugalommal a Niagara vízesésen egyes-alapjárat-felezővel öltönyben, nyakkendőben Range-ével felcaplató Sean Connery képe bontakozik ki.

Itt van például kirovi taxisokról szóló postomhoz fűzött kommentje:

Ilyen szokott lenni időnként Pesten is. PL. a Béke úton az aluljáróban meg szokott állni a víz, amikor hirtelen van bazinagy zuhé, aztán volt már, hogy ott állt a rendőr, hogy már több autó is leállt bent alul, mert vizet szívtak, itten nem lehet átmenni. Felhívtam a figyelmét az Ződ Szörny sajátosságaira, majd kiröhögtem, és átmentem, pedig jó 80 centis víz volt. :)

Aztán persze kihúzkodtam magammal két-három autót is, bár azoknak már tökmindegy volt, mert megitatták a motort vízzel alaposan. :)

Tie, 2009.03.20. 13:37:28

Namost, nem titok, hogy az Autófília titkos archívumai több titkot őriznek, mint a KGB levéltárának alagsorában befalazott helységek sötét hátsó sarkaiban fal felé fordított páncélszekrények felső polcának leghátsó zugába rejtett lehegesztett acélkazetták fedelének titkos rekeszében található, titkosírással kódolt levelek.

Ebből az archívumból feltárunk most nektek egyet. A dátum 1986 májusa, egy, a munka ünnepén tartott városligeti felvonulásról beszámoló blogpost kommentjei között találtuk:

Amikor 1986 tavaszán ukrán turistákat szállítottunk haza a pártértekezletről, Pripjaty belvárosában marcona, de segítőkész szovjet katonák állítottak meg frissen zsírozott Kalasnyikovokkal hátukon. Nem értettem teljesen őket, de valami problemet, meg sztojt motyogtak, és egy füstölgő, a réseken fehéren izzó betontörmelék-halomra mutogattak, amely körül buzgón sürgölködtek hólyagos arcú, fejkendős traktoristalányok.
Felfogtam, azt szeretné tudatni velem, hogy a környék nem javasolt közlekedésbiztonsági szempontból, de felhívtam a figyelmét a Zöld Szörny néhány technikai sajátosságára, kiröhögtem, és felengedtem az alapjáraton, egyes fokozatban recegő gép kuplungját.
A Range kissé megrázkódott, és angolos hidegvérrel mászta meg a néhai négyes blokk reaktorának romjait. Sajnos a valamikori tetőszerkezet egyik vastraverze belemart a hátsó diffi olajleeresztő csavarjának réz tömítőalátétjébe, és szivárogni kezdett a 12 liter hajtóműolaj.
Nem vettem észre, hogy gond lenne, így hazaindultam. Lvov környékén éreztem, hogy finom remegés fut át az autó hátulján komolyabb gyorsításnál, ezért félreálltam egy kis külvárosi benzinkúton.
Miután megittam a kávém, többször határozott sajnálkozásomat fejeztem ki a kutasnak a kerékagy-kupakkal véletlen lebontott egyetlen kútoszlopáért, amely magával rántotta az irodaépületet, a mögötte álló tízemeletes sorházzal együtt. Hagytam pár rubel borscsravalót a kutasnak, mert furdalt kissé a lelkiismeret. A slusszkulccsal arrébblöktem pár kisebb, de annál porosabb vasbeton-gerendát, amelyek az ajtókilncsre dőlve utamat állták. Egy laza vállrándítással elintéztem a matt fényezésen esett újabb karcokat, és a bicepszemet megfeszítve kinyitottam a sofőrajtót. Mivel az első szélvédőn nem láttam ki rendesen a ráborult panelháztól, első nekifutásra bekapcsoltam az ablaktörlőt, amely azonban a lakóház által elsodort elektromos távvezeték kábeleit magára tekerte, és alternáló mozgásával magára rántotta a távvezeték legközelebbi öt oszlopát.

Nem volt más lehetőségem, mint bekapcsolni a felezőt, és elindulni. Nem volt könnyű művelet, a kart ugyanis utoljára akkor mozgattam meg, mikor a tököli repülőtéren a leszállópályán túlfutott, futóműsérült Antonovot segítettem behúzni a hangárba, így kissé sercegősen mozdult. Az angol technika azonban a pokolban is angol technika, egy halk kattanással tette a dolgát.

Valahol Munkács környékén tűnt fel, hogy a tank rohamosan ürül. Gyors fejszámolással kikalkuláltam, hogy nem lesz ez így jó, kinek van kedve a 32 literrről 52-re felugrott fogyasztást szponzorálni. Félreálltam hát egy útmenti parkolóba, és a  csomagtér oldalkárpitjának EÜ-csomag elrejtésére szánt rekeszéből elővettem órásmester nagyapámtól örökölt toldható szárú, áttételes erővágó-fogómat. Feltekertem a kétméteres nyélre a plusz egyméteres menetes toldót, majd egy helyi traktoros és hű piros Belarusza segítségével elvonszoltam az autó elejéig a 650 kilós szerszámot.

Hogy biztos fogást vegyek, feltámasztottam a sárvédőn elhelyezett oldalindex búrájára, majd a vágóélek közé illesztettem a távvezeték oszlopait, és igen erősen rámarkoltam.

A szerszám tette a dolgát, és alig egy óra múlva a parkoló menti árokba dobhattam a lvovi lakótelepet, amelyet eddig a távvezetékbe gabalyodva magam után vonszoltam.

Innen már könnyű dolgom volt, az autó könnyedén repített hazáig, nyomtam is neki egészen a 90 km/h-ás tempóig.

Jóval később, egy bakonyi kirándulás alkalmával a barátom kiáltott át a másik autóból, hogy gond lehet hátul, mert lóg a futómű. Nem állltam meg rögtön, mert épp akkor közölte a GPS-em, hogy "Hajts fel a szántóföldre, majd menj tovább 50 kilométert", de hazaérve besétáltam az autó alá, és ellenőriztem a gép műszaki állapotát.

Nos, meglepve tapasztaltam, hogy immár cirka 1300 kilométeren át hordoztam magammal feltűnés nélkül a lvovi kommunális üzemet, hókotróstól, kukásautóstól, utcaseprőnénistől a hátsó hídra tekeredve. Leszedtem, pótoltam az elfolyt hajtóműolajat is, azóta nem volt gondom a Range-dzsel.

Míg egyszer el nem ütöttem a Kínai Néphadsereg egyik páncélos-hadosztályát - legközelebb talán ezt is elmesélem...

UPDATE

Video Tie-tól, de nem róla, köszi :




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr101014936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guni 2009.03.21. 15:29:35

"Hajts fel a szántóföldre, majd menj tovább 50 kilométert"

ROTFL :D

Kifordított kacagány 2009.03.21. 15:30:25

sírtam a röhögéstől:D és igen, mindezt ki is nézem Tie-ból és a Range-ből:D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.21. 16:26:58

Hát ez kész, ez odab.sz, gyerekek, köszi. Behugyoztam, úgy röhögtem. :-DDD

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.21. 16:30:48

Amúgy van rá némi esély, amit az elején írsz. Van egy olyan legenda a Land Roverekről (és mint tudjuk, a legendáknak mindig van valamennyi igazságmagjuk), miszerint a gyártás kezdete óta (1948) elkészült Land Roverek 70%-a mind a mai napig jön-megy. ;)

loláb 2009.03.21. 17:06:09

Ezekhez a régi Range-ekhez elképzelhetetlen a szalon állapot, csillogó villogó fényezés.
Úgy kell rá a horpadás, mint a marhapörkölthöz a kékfrankos.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.21. 17:49:51

Hát, azért van egy-két fotóm e-bay-ről, amin kaliforniai, makulátlan állapotú Range-eket hirdettek... úgy se néznek ki szarul. ;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.21. 17:56:57

@Kifordított kacagány: Nem, azért ritkán, de előfordulnak még ilyesmik. Kaliforniában ugyebár az autók nem ismerik a rozsda fogalmát, és ha tényleg ritkák is, de néha-néha felbukkan egy-egy Classic Range, ami apuci autószerelme volt, és a garázsban vigyáztak rá az utóbbi 5 évben. Ezek többnyire utolsó szériás darabok, 94-95 körüli autók, persze el is kérik az árukat vastagon. Olyan 15ezer dollár körül szokták őket leütni E-Bayen, ha ritkább darab, pl. egy Overfinch, vagy más hasonló gyári tuning, akkor meg el tudnak menni 25-30ezer dollárig is. Persze ezek már gyűjtői ritkaságszámba mennek.

biker_kolee 2009.03.21. 18:08:04

Csodálatos. :DDDDDD Eszméletlen. :DDD

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.21. 18:18:49

Ez a videó is arról árulkodik, hogy szinte megállíthatatlanok. :)

www.youtube.com/watch?v=GZ_nMnnRhLQ

Bell & Sebastian 2009.03.21. 18:28:04

Teljesen hihető, volt már szerencsénk egymáshoz, de a barátai sem piskóták!

Egyedül a Nissan Pathfinderektől fosnak. Meg a benne ülőktől.
Nem is tudom, minek köszönhetjük, hogy anglomán létükre még itt élnek?
(Meglehet annak, csak itt találtak fejhető csordát. Mint Feri & Co.)

Tűzön vizen át előre... a szakadékba és nem vissza!

Szánalmas. Hivatásos hazudozók, ál-szakértők, egészségükre!
(a paródia viszont ütős, csak hatástalan, olvasva a totalcar hsz. -eit)

loláb 2009.03.21. 19:03:47

@Tie: Aztaku...felnin, kerékagyon...beszartam...

zassz 2009.03.21. 20:02:17

Hát van benne valami, bár nekem nem nagyon jött be a Rangie. (76-os 3.5 V8 benzin-gáz) volt a gép, bőr, klíma, stb.A hangja beszarás, terepen óriási, fogyasztása is elment, 14. liter gázból. Ám hamar kiérdemelte a gép a MURPHY becenevet, mert ami elromolhatott rajta, az el is romlott, így hamar elváltak útjaink. Szerencsére - nálunk igen kevesen tudják a gép valódi értékét és képességeit - nem ment el a Range-korszak idejére a kereskedésbe betámasztott SIII-om, így gyorsan visszaültem abba. Ez egy 1973-as, Emil FRey kasztnis (svájci postának gyártott, teleszélvédős) darab volt, én, mint 2. gazda 6 éven át nyomattam. Brutális gép, egyszerű, mint a fakocka, de ezen aztán nem romlott el szinte semmi. Persze volt féltengelytörésem, 20-an a siratófalon felfelé Babodon, hát ez már sok volt a ZUK féltengelyből drótozott vacaknak. Reggel telefon Kelenföldre a Roveros Sanyinak, aki a legjobb alkatrészes az országban, haver lehozza a gyári féltengelyt, vasárnapi felár, így volt 15. ezer. Sajnos ezt a gépet meghírdettem és elvitte egy olyan idősebb faszi, akinek 20 éve volt ilyen és azóta bánta, hogy eladta. Mostmár én is bánom. Volt még Discovery-m is, ez majdnem a Range kényelme és majdnem a SIII terepjáróképessége, de ez már nem alu, hanem acél, áltában rohadt szét, úgyhogy elváltak útjaink. Most csak egy Land Rover sapka, egy poló és egy kulcstartó emlékeztet a régi szép időkre, Land Rover talikra, meg rengeteg fotó és video. Külön bolgot lehetne indítani, ha lenne időm, megírni az összes kalandot, elakadást, eltévedést, stb. Szóval ez az a kocsi, amit ha egyszer vettél, mindig vágysz rá.

zalkapone 2009.03.21. 20:10:23

Na igen. Aztán meg mennek át tökön-babon, természetvédelmi területen, kikaparják a szálanként tízezer forint eszmei értékű hóvirágot... :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.21. 20:22:42

@zassz: A "blog" megvan, nézd meg, az MLRE új oldala ilyesmi lett. Regelj be az oldalra (www.mlre.hu), aztán dobj egy mailt Alfrednak, ő meg ad olyan jogokat, hogy tudj írni ilyesmiket az oldalra. Én is fogok írni mindenfélét, túrabeszámolókat, autóbuherát, ilyesmiket. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.21. 20:24:01

@zalkapone: Nem, ilyeneket nem csinálunk, erre odafigyelünk!

zalkapone 2009.03.21. 20:41:47

@Tie:

Tudom, tudom! :-)
Csak az a fránya irigység... :-)

Kifordított kacagány 2009.03.21. 21:20:35

@Tie: vétek garázsban őrizgetni, ott nincs sár;)

a videón ez a fickó is biztos hallotta, hogy valami van ott elöl, de gondolta majd ha hazaér megnézi, addig nem sürgős. jó sokáig bírta.

@zalkapone: ugye? én is utálom a manuszt rendesen:)

zassz 2009.03.21. 21:24:35

én sem megyek át tökön-babon, nem vágom fel pl a hortobágyi őstalajt, csak hogy tudd. Nem mélyítem ki úgy az erdei utakat, hogy ugyanott ne tudjon elmenni a rozzant ladás, vagy bárki. Ehhez is ész kell, s persze ez nem mindig arányos a pénztárcával, láttam én is sok dűrhő állatot terepjáróval. DE! Nem láttam még Landievel ilyen jellegű állatot, s ez a különbség szerintem. Ebben a kocsiban, illetve az összejáró túrázó csapatban pont az a jó, hogy nem ilynek vagyunk. Csak egy példa: 2006-os találkozó, verseny itinerrel, időre. A Discomnak volt egy olyan problémája, hogy ha sok sár ment a motortérbe beállt a gázbovden és pl dagadtgáznál ez elég gáz volt. Megoldás: motortér kinyit, régi telefonkönyvből egy oldal kitép, oszt megtakarítom a bovdent. A felnyitott motorháztetőt látva a VERSENYBEN! legalább 3-an álltak meg 2 perc alatt, hogy mit segítsenek. Na ez egy ilyen banda, ez a stílus. Amúgy meg tökön-babon, saját birtokon, de sosem természetvédelmi területen.

Rocko- 2009.03.21. 23:37:29

Tie 2009.03.21. 18:18:49
jézusom.

zassz 2009.03.21. 23:53:58

Talán két jellemző történet, mindkettő a SIII-mal esett meg: Tudni kell, hogy vidéken lakom egy nagyon pici faluban megfelelő távolásra a várostól, ahol dolgozom. Körülöttünk erdő, ott meg ha esik az eső, kiváló terep keletkezik. Ahogy Feri barátommal ki szoktuk számolni, az első nap az alvázmosós, a második harmadik a jó, mert addigra szikkad a talaj (errefelé úgy mondjuk szottyososdik) és akkor már vendégmarasztaló a sár (a dagonya) Történt egy ilyen 3. napon, hogy F. barátom úgy döntött, hogy a még inkább a civilizációtól távolabb eső házát nem a konvencionális főút-jó minőségű földút pároson abszolválja, hanem febuzdulva a velem megjárt utak élményén, nosza ő is, csakhogy volt két zavaró tényező: 1. vele volt asszonya. 2. egy W123 Merc-cel voltak. Távozásuk után 10 perccel telefon. "Figyu, már majdnem elértem a struccfarmot, előtte vagyok a dél felé eső szakaszon, tökig sárban. Egy Avia ki akart húzni, de az is megmerült. Jössz ugye?" Az öreg SIII- becenevén Winston - be az erdőbe, kötélre az Aviát, annak a végén kötélen Feri és a 23, fél kettő, alapjárat és kint vannak.
Másik jellemző történet: Tél, tartós minusz 10-15 fokok. Este betolom anya Mergáját a fedett, de nem zárt kocsifeljáróra, rátolom a Rangie-t Winston már nem fért be, mert 2 kocsinak van hely, én barom kint tartom az utcán, két hete rá se b.., illetve figyeltem, belepte a hó. Másnap reggel a Rangie nem indul, akksi lemerült. Ez már gáz, mert a Merga mögötte parkol, de sebaj, az is nagy vastömb, valahogy letoljuk az útból Murphyt, csakhogy a jó germán vas se indul. Nem baj, legalább nem töröm össze a két vasat a feljárón. Irány az utcára egy seprűvel, Winston bal első ajtaját körbeseprem, beülök, szivató És: INDÍT, KIGURUL, FELSZÁLL! A fél falut én vittem, vontattam be a városba. Legközelebb: Nyár, erdő, Bea a csalánban. Lehet még: Murphy és a hóbucka, Winston elszabadult Babodon a lejtőn egymagában, Amikor öt kilométer helyett 40-t megyünk éjjel az esőben, stb. Ha bárkit érdekel megírhatom, magamnak felesleges, itt vannak fejben, meg fotón, meg videon ezek, de ha bárkit érdekel....

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.22. 00:41:55

Na ilyesmire gondoltam, amikor azt mondom, hogy rendben van:
cgi.ebay.com/ebaymotors/Land-Rover-Range-Rover-TWR-1995-RANGE-ROVER-COUNTY-LWB-BROOKLANDS-Edition_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ66Q3a2Q7c65Q3a3Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem170312043400QQitemZ170312043400QQptZUSQ5fCarsQ5fTrucks

TWR kit (spéci első, és hátsó lökös), ritka, mint a fehér holló. :)

Na, és valami ilyesmire mondom azt hogy korrekt hirdetés... néhány kép van róla. :)

Rocko- 2009.03.22. 00:45:00

hát ha van kedved, akkor írd meg, mi szívesen megjelentetjük a blogon. :)

loláb 2009.03.22. 10:58:00

@Tie: Szép darab, de egy ilyet lenne szived egy siratófalon felkergetni?

crix 2009.03.22. 11:50:52

@loláb: Alap, hogy fel a siratófalon
Ezért van, ezt szereti :)

yeti 2009.03.22. 13:13:32

A videóban a kocsi eleje kapott egy sportos ültetést:-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.22. 13:15:17

@loláb: Nem, egy ilyen legfeljebb hétköznapi autó volna.

Na jó, esetleg egyszer felzavarnám valami homokbányában, "csak az íze végett". ;)

zalkapone 2009.03.22. 15:32:44

@Tie:

Nem tudnálak ezzel elképzelni! Hogy vennéd le a motorháztetőt egy jó kis grillpartihoz? Még a Te szíved is megszakadna, hát még a miénk! Én legalábbis egy ilyet nem vinnék nagyon sár közelébe. Esetleg síelni... :-)

loláb 2009.03.22. 19:42:18

@Tie: Khm...nekem más fogalmaim vannak a hétköznapi autóról, nem egy V8-as Range Rover. De hát nem vagyunk egyformák, szerencsére, mert baromi unalmas lenne a világ, ha mindig én jönnék szembe magammal.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.22. 21:10:01

@loláb: Hát igazándiból nekem az ideális hétköznapi autó egy 88inches Series III volna, 2.25-ös benzinmotorral, aminek a hengerfejéből lekapunk 2mm-t. Úgy lesz kb 100 lóerő, ami az 1300kg-hoz hátsóhajtással bőven elég jönni-menni. Pici, rövid, könnyű vele parkolni, akkora, mint egy kettes golf, nem akadály a járdaszegély, a padka, a szar utak, a kátyúk Pesten. Esetleg átalakítva tiszta gázüzemre, hogy zöld matricát kapjon, és lehessen vele járni szmogriadókor is bármikor, mondjuk úgy 11 liter gázból. Igaz kicsit huzatos, meg gépészkedős, de a pöffeszkedő kényelem már régen nem izgat.
Persze, ha véletlenül egy reggel arra ébrednék, hogy a ház előtt felgyűlt egy ilyen Brooklands Range, makulamentes állapotban, a 4.2-es vényóccal, injektoros gázzal (az úgy megáll 22 liter gázból), és csak járni kéne vele, nagy duzzogva, méla undorral elkényelmeskednék benne hétköznapokon. :)
Személyautók régóta nem izgatnak fel, csak ha valami őrült marhaság (régi Mini, Fiat X1/9, vagy valami hasonló elmebaj, de ezek sem hétköznapi használatra - Budapest megölné őket pikk-pakk).

De hát tényleg ízlések, és pofonok. Én már megmaradok a jó öreg Landyknál. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.27. 22:01:31

Ahh... ismerős talált képeket arról a fehér Range-ről, ami az üldözős videóban látható. Valami kereskedő megszerezte a járgányt, és kiállította:

discoweb.org/javiervelador/index.htm

Durva. :)

Rocko- 2009.03.27. 22:07:25

állat!
nincs is sok baja. :D
süti beállítások módosítása