Van az úgy, hogy amikor az ember mindenféle autósport helyszíneken lófrál, egyszer csak felkiált, vagy nem – egyszerűen nem jut szóhoz. Jártam már így a Puszta Mad Max esetében, na ami most jön, az sem piti:)
Az egész úgy indult, hogy álltunk hétvégi drift edzés bevezető aszfaltcsíkján, beszélgettünk. Tőlünk pár száz méterre bömböltek a BMW-k, egy-egy Hacsikocsi, Ford is feltűnt, egyszer csak megpillantottuk a látomást.
Meredezett a szemünk. Jól látunk?
A gumifüstön át egy matt fekete autó sziluettjét véltük feltűnni, de a látvány annyira szürreális volt, mint Jack Sparrow kapitány fekete gyöngye a ködben. Na nem húzom: Golf MkII.
Ment is a találgatás, hogy mi a megfejtés. Az látszott hogy a kocsi rendkívül erős, és a motorja is nagyon gyorsan vette a fordulatot. Na ez biztosan nem sor 4.
Túltettük magunkat a sokkon – pedig akkor még nem tudtuk, hogy igazából nem is -, lefutottak a találgatások, aztán egy jó órával később egyszer csak ott álltunk mellette…
Hát hmm…első ránézésre elég elrettentő a látvány. A kasztni igencsak viseletes, a kerékjáratoknál méretes szélesítések, Frankensteini varratok.
Bekukkantottam az ablakon, és ott megleltem a szerencsétlen bádog-embert bádogembert, aki egy gyengébb pillanatban elhagyta a sárga utat és hősünk kardánalagútnak beépítve végezte. Ipari.
Aztán megjelent az pilóta és ötletgazda aki feltárta előttünk rettenet minden titkát. Elmondása szerint, unatkoztak télen, driftelni akartak, valamit kéne csinálni, van egy száraz kenyér Golf, némi Bajorszalonna. Kenjük meg, az büntetni fog. Hát erre elég jól ráéreztek…
Nos igen, BMW 3.5L sor hat. Ezt sikerült installálni hajtáslánc, a váltó és a futómű elemekkel együtt. Ez természetesen nem egy plug and play művelet, minden egyes bekötésnek, rögzítő pontnak ki kellett alakítani a megfelelő helyet. Természetesen az erősen rohadásban lévő karosszériát is át kellett alakítani, ezek miatt váltak szükségessé a kisipari megoldással megálmodott szélesítések is például.
A kardán sem volt egyszerű. Ki kellett venni egy méretes darabot a tengelyből, és a váltónak is hely kellett. Hát, végül is megoldódott:)
A sor 6-os motor is helyet követelt magának. Az eredetileg keresztbe beépített sor4 szűk kis fészke nyilvánvalóan nem volt elegendő számára. E probléma megoldására két variáció kínálkozik. 1. meghosszabítjuk a kocsi orát 2. hátrébb visszük a tűzflat. Esetünkben az utóbbi volt a megfejtés. Fal hátra, ülés hátra. Kormány betold.
Benéztem alá is, mégis milyen igényes műszaki megoldások vannak, hátha. Hát nem, - de legalább szó szerint átlátható az alváz.
Remélem mindenki élvezte…
Lapzárta után érkezett:
Beszóltak