Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Bayerische Motoren Wagen

2009.03.30. 08:30 | Sanyi. | 30 komment

Címkék: bmw autó drift vw

Van az úgy, hogy amikor az ember mindenféle autósport helyszíneken lófrál, egyszer csak felkiált, vagy nem – egyszerűen nem jut szóhoz. Jártam már így a Puszta Mad Max esetében, na ami most jön, az sem piti:)
Az egész úgy indult, hogy álltunk  hétvégi drift edzés bevezető aszfaltcsíkján, beszélgettünk. Tőlünk pár száz méterre bömböltek a BMW-k, egy-egy Hacsikocsi, Ford is feltűnt, egyszer csak megpillantottuk a látomást.
Meredezett a szemünk. Jól látunk?

A gumifüstön át egy matt fekete autó sziluettjét véltük feltűnni, de a látvány annyira szürreális volt, mint Jack Sparrow kapitány fekete gyöngye a ködben. Na nem húzom: Golf MkII.


Ment is a találgatás, hogy mi a megfejtés. Az látszott hogy a kocsi rendkívül erős, és a motorja is nagyon gyorsan vette a fordulatot. Na ez biztosan nem sor 4.

Túltettük magunkat a sokkon – pedig akkor még nem tudtuk, hogy igazából nem is -, lefutottak a találgatások, aztán egy jó órával később egyszer csak ott álltunk mellette…

Hát hmm…első ránézésre elég elrettentő a látvány. A kasztni igencsak viseletes, a kerékjáratoknál méretes szélesítések, Frankensteini varratok.


Bekukkantottam az ablakon, és ott megleltem a szerencsétlen bádog-embert bádogembert, aki egy gyengébb pillanatban elhagyta a sárga utat és hősünk kardánalagútnak beépítve végezte. Ipari.


Aztán megjelent az pilóta és ötletgazda aki feltárta előttünk  rettenet minden titkát. Elmondása szerint, unatkoztak télen, driftelni akartak, valamit kéne csinálni, van egy száraz kenyér Golf, némi Bajorszalonna. Kenjük meg, az büntetni fog. Hát erre elég jól ráéreztek…

Nos igen, BMW 3.5L sor hat. Ezt sikerült installálni hajtáslánc, a váltó és a futómű elemekkel együtt. Ez természetesen nem egy plug and play művelet, minden egyes bekötésnek, rögzítő pontnak ki kellett alakítani a megfelelő helyet. Természetesen az erősen rohadásban lévő karosszériát is át kellett alakítani, ezek miatt váltak szükségessé a kisipari megoldással megálmodott szélesítések is például.


A kardán sem volt egyszerű. Ki kellett venni egy méretes darabot a tengelyből, és a váltónak is hely kellett. Hát, végül is megoldódott:)


A sor 6-os motor is helyet követelt magának. Az eredetileg keresztbe beépített sor4 szűk kis fészke nyilvánvalóan nem volt elegendő számára. E probléma megoldására két variáció kínálkozik. 1. meghosszabítjuk a kocsi orát 2. hátrébb visszük a tűzflat. Esetünkben az utóbbi volt a megfejtés. Fal hátra, ülés hátra. Kormány betold.

Benéztem alá is, mégis milyen igényes műszaki megoldások vannak, hátha. Hát nem, - de legalább szó szerint átlátható az alváz.


Remélem mindenki élvezte…

Lapzárta után érkezett:




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,1/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr651034272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cleinor 2009.03.30. 11:40:29

Nem kis munka van benne!

Driftre kellett nekik, driftre is csinálták nem pedig utcai villogásra :)
Ilyen kasznival legalább nem kap szívrohamot egy esetleges kicsíszásnál, koccanásnál.


És egyébként is... Gazdasági válság van!!!! :D

Szerintem nagyon ügyesek. (és nagyon unatkoztak a télen :D )

apamacko 2009.03.30. 12:53:47

Azt a leborultszivarvégir neki !
Egyszer lenne időm ennyit unatkozni ilyen alapanyagok és szerszámok mellett!
Nem kis meló lehetett grat.

biker_kolee 2009.03.30. 17:15:33

Brutális. Kipróbálnám. :)

zalkapone 2009.03.30. 17:21:37

Azért a karosszériára még dobhattak volna pár munkaórát...
Ki a fa... akarom mondani ki a fene merne beülni egy ilyen rozsdaboglyába? Persze, nem sajnálja, hogy kicsúszik! Aztán mint a száraz perec, kettétörik...
Ekkora erő alá azért csak kéne valami támasztás!

Tommi 2009.03.30. 18:11:05

@apamacko: építünk egy drifter 9000-est? :)

paker 2009.03.30. 21:56:37

Nem kis elmebeteg emberek vannak:) Látta már mondjuk BMW motoros Lancia Delta hajtással épített Wartburgot. Az nagyobbat ütött. Na ahhoz képest Frankeinstein egy Brad Pitt!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.31. 00:02:00

@Sanyi.: Gyömrőn. :)

Saját szememmel láttam, bár akkor még Lada Niva osztómű volt benne, és egy 200 lovas alfa V6, hátul BMW híddal, elöl meg az alfa első hajtásával. :)

Később az arc belerakott egy asszem BMW V8, a többi részéről nem tudok, de mintha lett is volna róla valami cikk valahol.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.31. 09:30:06


@Sanyi. @Tie: : Na most akkor csak annyit kérdeznék, melyik on-line autós médiumot szokták olvasni az urak? És milyen alapossággal, he? Csibészek! Erre nem emlékezni: totalcar.hu/magazin/szerelem/wartburgbmw/

AhdyZroe 2009.03.31. 10:33:34

Azért ezt a sornégy fikázó dumát nem értem...

Árpád82 2009.03.31. 10:58:55

Nagyon állat!!!Nem kevés meló volt vele az biztos, de megérte.

Rocko- 2009.03.31. 11:47:28

AhdyZroe 2009.03.31. 10:33:34
mit nem értesz rajta? postban nem volt fika.
amúgy meg azon kívül h jól jár, sok pozitívum nem mondható el róla.

qmas 2009.03.31. 11:52:12

Ez az autó sem gyenge, de tényleg, Tommi, egy drifter 9000-es! Azt hiszem nem bírnám abbahagyni a vigyorgást.

eddynyul 2009.03.31. 12:02:16

Hasonlóra már én is gondoltam egy R19-el kapcsolatban. Lehetne egy kis hírnevet szerezni neki :P
Látom, nem csak nekem vannak hasonló beteg gondolataim, igy hát fel s simaszk és irány a legközelebbi bank :DD
Am grat!

w a s d 2009.03.31. 12:29:34

Ami hasonló eddig eszembe jutott (mármint FWD/AWD- ből RWD):
- Mi lenne, ha egy quattro hajtásláncát egyszerűsítené le az ember (vagy tenné be egyszerűsítve egy hosszmotoros Passat alá)?
- Mi lenne, ha egy sincro Golf első féltengelyeit dobnánk ki, és próbálnánk a viszkós diffit fixre alakítani?

Lowtyo 2009.03.31. 13:03:26

@F/: nem kicsit eszik az olajat ezek a suzukik

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.31. 18:55:24

A kiszélesített kettes golf Porsche tehnikával volt már?
cache.jalopnik.com/assets/resources/2007/05/gti928b.jpg
nem fotoshop!!!!

gin74tonic 2009.03.31. 19:45:33

anno a duna kupa rallycross sorozatban ( 1994-1998 ) voltak szep mikulasok, skoda 100 kasztni alfa v6 motor, de ami mindent vitt eddig nalam ( mivel v8 fan vagyok ) az 1988-ban szekszardon a szolohegyi krosszpalyan rendezett roncsderbi volt, volga kasztni es v8 zil motor, hatul dupla kerekes megoldassal:) a fenykepet mar vagy tiz eve sem talaltam, de emlekeimben ugyis elevenen el:)

gin74tonic 2009.03.31. 19:49:35

Gyurma73 2009.03.31. 19:43:52
na ezt kerestem:
www.vodcars.com/post/544/artz-vw-golf-bodied-porsche-928


EZ MEKKORA MELO LEHETETT!!!!!!!!!!

Shelby_Cobra 2009.03.31. 22:01:00

Na ez az a fajta barkácsolás, ami abszolút tetszik. "A cél szentesíti az eszközt".

Lord heckman 2009.04.01. 09:51:10

Nem az a menő, hogy hátsó kerekes, hanem hogy tömör rozsdából csinálták az alvázát :-) Ez ám a riszájkling! :-)

sufnyi 2009.04.01. 12:27:21

ez igen. ezt nevezem én magyar találékonyságnak. Kis országunkban nem nagyon bővelkedünk profi tuningműhelyekben, de ez.....? Egy kincs és szerintem minden hozzá hasonlót aranyba kéne foglalni. Le kalappal. Akinek meg nem tetszik az csináltasson drága pénzen amit akar,a melót és a kitartást tisztelem benne nem a dizájnt.

oldtimer 2009.05.14. 13:44:29

@gin74tonic: Hello örülök ,hogy tetszett ugyanis azt én követtem el a volga zil párosítást. Mindenhol hatalmas sikert arattunk a géppel, bár a roncsderbire amire ugyanis szántuk sosem volt igazán jó, a rossz súly elosztása miatt. www.5mp.eu/honlapkepek/oldtimer/Q5UnlBmmC6/nagy/duplakerek.jpg
ez a kép a Szekszárdi versenyen készült :)
süti beállítások módosítása