Autóvásárlás közben az embernek mérlegelni kell a preferenciáit. Hogy mennyi pénze van, és ezért mit vár el. Ha nem, akkor két eshetőség van. Túlvállalja magát, mondjuk hitellel vagy beleugrik egy hirtelen autóvásárlásba, mely nem lehet túl jövedelmező. A másik opció, hogy vesz egy mértéktelenül rossz autót, amivel csak szenved.
Tehát fontos a jó választás, nekem a maximális preferenciáim szeritnem elég alacsonyak, hiába preferálom az egyik német márkát, mégis: nekem elég, ha egy autóban elektromos ablak, elektromos tükör, rádiós központi zár van, esetleg tolótető. Nem kell ABS, nem kell tempomat, nem kell full bőr, nem kell ülésfűtés, nem kell klíma, nem kell nem. Csak a fentiek. Ezek csak az extrák, de mit tegyen az ember, ha vannak más tényezők is?
Mert vannak. Konkrétan én cipőben 193 centiméter vagyok. (Délután 3 órakor, cipőben, igen, abban vezetek, nem strandpapucsban). Ha veszek egy autót, akkor abban szeretnék is elférni, kényelmesen. Érzékeltetném mi a nem kényelmes, biztonságos és élhető:
Volt már "szerencsém" így levezetni nem kevés kilométert, nem esett jól. Egy idő után zsibbasztó a pozíció, ettől csak nyűgös leszek, ha az ember mögött ülnek jön a térddel vese és hátmasszázs, sőt, volt hogy még ennél is keevseb helyem volt. Ez itt már nem a kényelemről szól, hanem a vezetés biztonságosságáról. Tehát ebből a szempontból nagyon sok autót kénytelen vagyok elvetni, nem lehet lezavarni azzal, hogy akkor told hátra koppig az ülést, mert ez a koppanás. (Múltkor prokee meg is jegyezte: Rocko tényleg nem fér el a Suzukiban.)
És itt jön az a pont, ahol sokan keverik a kényelmet a luxussal. Mint ahogy korábban említettem: van igény a tágas, kényelmes autókra. Még ha nem is egy széles rétegnek, de az embereknek van igényük arra, hogy egy kényelmes, ellenben nem feltétlenül prémium autóval éljék le a napjainkat. Azaz egy új, fapadostól éppenhogy csak ellépő, de kéynelems autóval. Viszont ahogy nézem a kínálat nem a legjobb kiszolgáltatottsággal rendelkezik, konkrétan két autó jut eszembe. Az egyik a Fiat Linea, a másik a Skoda Octavia. Bár ezutóbbi legújabb változata mint ha kezdené (f)elkapni ezt a Volkswagen allűrt, hogy ő a népautó, ami több, mint népautó. Ezzel viszont nagyon csúnyán elszaladhat a ló.
Tehát kereslet van, kínálat nincs rá, és ahogy nézem régen se voltunk eleresztve ilyen téren, inkább a prémium márkák alsó-felső középkategóriájából (vagy minek nevezzem őket) lehetett választani, lásd Audi 80, malac Passat, 190-es Mercedes (W201).
A kérdés adott: miért nincs ilyen - tágas de nem luxus - autó?
Beszóltak