Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Párhuzamos univerzumok

2009.04.17. 13:00 | Sanyi. | 19 komment

Címkék: hiba para dilemma bmw 626 út autóvásárlás coupe e34 rocko rav

Derűs napnak indult, egész héten minden reggel daloltak a madarak, haladt a meló – szóval minden sínen volt. Péntekre egy hosszabb utat terveztünk az ország másik végére a kis családdal, húsvét, dédi-mama, miegymás.

A sztorihoz hozzá tartozik, hogy újabban csütörtökönként meló miatt Debrecenbe járok, ezért csütörtökre jutott 1100 km a minden francia kényelemmel (spanyolcsizma szerű) ellátott céges géppel. Clio II, semmi oldaltartás a leginkább lóca szerű ülésben, kemény kuplung, hajnali 3 órás start, este 8-as érkezés. Úgy beállt a hátam, mint a beton, de ettől függetlenül tényleg minden kurva jól alakult.

Volt benne jó 150-200 km, Debrecen körüli keverés is.

Visszatérve az eredeti történethez... sikerült du. 6 körül elindulnunk, egy 30 perces visszafordulásból megúsztuk a dolgot (otthonmaradt egy kabát). Voltak ugyan gyanús apró jelek, meg szürke fellegek, de ez akkor nem tűnt annyira veszedelmes dolognak. Történt ugyanis, hogy a Mazda megint csak igen sokat állt a garázsban mozdulatlan – megint le is merült az akksi, ami nem nagy etvasz ellenben a későbbiekben fontos szerepe lesz a történetben, ugyanis ilyenkor az ECU (és minden más) resetel -, és bizony ilyenkor szoktak fura dolgok történni. Az alapjárat rakoncátlankodott, állandóan lejjebb ejtette, ingadozott, valami nem volt ok. Ráadásul a keverékképzés sem volt a legjobb. Kicsit emeltem manuálisan az alapjáraton, aztán uccu neki elindultunk.

Kellemesen telt az út eleje, megálltunk a Duna parton, kényelmesen – bár rettentő lassan – haladtunk. Aztán elértünk Pörbölyre – ahol az a rettenetes busz vs. vonat baleset történt jópár éve – és itt egy olyan esemény történt, ami úgy néz ki megváltoztatja életem/ünk.

Kedves párom is kezdett már türelmetlenkedni a tempó miatt, én is untam már a tökölést, úgyhogy nekilendültünk. A falu végén lévő vasúti átjárót nem túl gyorsan – igaz nem is túl lassan – metszettem. Ámde mivel töltésen van, nem láthattam a túlsó oldalon lévő ipari léptékű mészoltó gödröt.

Egyik pillanat suhanó zöld fák, kék ég, a másikban egy hatalmas csattanás. Azt hittem az ég szakadt ránk. A vasút után egy kanyar van. Kormány stabil, kocsi irányítható, aztán döbbente konstatálom, hogy nincs fordulat, legalábbis jel,, mert azért némileg reagál a gázadásra, de lassul... atyaég. Kisfiam hátul, párom arcán már látom hogy kezd aggódni, félregurulunk. Kiszállok. Körbejárom a kocsit, megpróbálok megnyugodni. Sérülés nincs – megmondom őszintén én egy törött felnire számítottam, ellenben defekt sincs.

Szu-szá. Elszámoltam tízig, beültem, indítok, semmi. Halk baaaazdmeeeg. Azt hiszem ekkor kezdtem el vörösödni, kopár homlokom pedig erős gyöngyözésnek indult. Na jó, biztos szerul lőttem be az alapjáratot. Visszatekertem a csavart, semmi. Itt már nagyon ideges voltam, úgyhogy mivel elkezdett besötétedni egyre csak fokozódott a pánikhangulat. Átnéztem a gyújtókábeleket, semmi. Rendbenn, toljuk be. Létszám: 2 fő felnőtt 1 lassn 3 éves fiúcska. Ok, én tolom a laza 1300 kilót, 50 kilós párom birkózik a nem létező szervóval, meg a kuplungfelengedéssel... amit addig sosem csinált. 500 méter után a kocsi nem indult, én ellenben kifingottam.

Lányos zavaromban leintettem egy kocsit, belenyúltam, az egyenleg még egy 50 kilós csaj, meg egy idősebb faszi. Párom kiszáll a kiscsákóval, csaj a volánhoz, faszi velem hátra. Újabb 400 méter, semmi. Ekkor a fickó beszáll, elkezdi nyektetni az önindítót. Én igazgatom a csatikat a motortérben, de nincs változás. Feladtam, tele a tököm, itt állunk a halál fäszán egy döglött 5 méteres ültetett kombival, egy álmos poronttyal, meg a szolidan feszültté kezdő váló Párommal. Feladtam, letenyereltem a kocsira... és ekkor... röff! Leugrott a gyújtás végfok 7 lábú fémrugós biztosítású csatija, ami a 80 kilóm alatt azért visszaugrott a helyére.


Ennyi, mehetünk...

Gyors alapjárat állítás – nem tökéletes, de teszek rá – indulunk tovább. Sima út, de azért valamiért kicsit erőtlen alul.

Másnap ragyogó napsütés, 11-kor keltem, házban családi idill. Kicsattogok a kocsihoz... motortér kinyit. Na gondolkozzunk Béláim. Szépen jár a motor, de alapjáraton fulladozik, kicsi füst/gőz/akármi a karterszűrőkből, de csak 800-1500 f/min között. Ekkor feldereng egy régi emlék. Tavaly egyszer 2 hónapot állt a kocsi, lemerült az akksi – mint most is -, és utána a vezérlés 3500-nál tiltotta a gyújtást (dolgozott a beépített RevLimiter a gyújtásvezérlő egységben, mert egy korábbi programra állt vissza. Akkor konkrétan a bejáratási módhoz.

Fogtam megnéztem a vezérlőegységet. Laptop ki, felcsattanok az egység aljzatára, és döbbenten látom, hogy egy szar programra állt át, ami túl nagy alapjárati előgyújtást ad. Igazából még fel sem ér a dugattyú, amikor adja a szikrát. Na, megvan mi a hiba!

A Rox Racing Equipements IGC gyújtásvezérlője úgy működik, hogy az egység segítségével tudunk bizonyos fordulatszám tartományokhoz elektronikusan nagyobb értékeket rendelni, ami a rotoron beállított előgyújtás (° - fok) adódik hozzá. Ez azért hasznos, mert a gyári rotorral a teljes tartományt szabályozzuk csak, így viszont sokkal pontosabb gyújtásképlettel rendelkezhetünk minden fordulatszámon.

Szépen feltöltöttem egy megfelelő programot – gyakorlatilag a teljes tartományban, maradok a gyári képletnél (1 fokot hozzáadva, a pontosság kedvéért).


Azért csináltam így, mert a tüzelőanyag/levegő keverékarányát szabályzó egységet még nem építettem be – konkrétan fogalmam sincs hol van, eltűnt a lakásban. Bár ismerek valakit, akinek lehet köze a rejtélyes eltűnéshez:) A részletes programozással meg csak együtt érdemes foglalkozni. Kibírom!? (Majd meglátjuk...) 

Szóval immáron minden a legnagyobb rendben. Ellenben...

...felmerült, hogy a kocsi nem teljesen képes kiszolgálni a családi igényeket.

A mennie kell melletti érvek:


- Hangos (ez sajnos így van, engem is zavar)
- Túl kemény a futóműve (ez így is van, ellenben sokakat meglepő kanyarvételekre képes)
- Öreg, kényelmi (Klíma) és biztonsági (NO ABS, NO légzsák) extráktól mentes

A maradjon melletti érvek:

- Szeretem
- Szép

Szóval itt vagyunk épp. Igazából, ahhoz hogy én is azt mondjam megfelelő a menetképessége, nagyon hiányzik az a kompresszor. Így sem rossz, de 130Le vs. 1200 kg, az mégse 180-200 vs. 1200. Az viszont nem olcsó. Aztán a kipuffba is bele kéne nyúlni az is lé...

És ekkor...

...jön a RAV! Rocko Autót Vesz. Már a csillagokat is lehoztuk az égből szegény tinónak, de az se kellett. Én meg egy hete ajánlok neki egy isteni vételt. 1990-es Mazda 626 2.0 16V Gti Coupe – 150Le/190Nm!

Makulátlan motor, szép belső, friss papírok, új futómű, kipuff, hajtás. A kasztni mondjuk rohad, de kilakatolni lehet, aztán meg fényezni is. Persze, természetesen olyan barnára mint az enyém...

...mert...

...és most tessék megkapaszkodni...

...N Y O L C V A N  E Z E R...
...magyar forint...

Vazze! Eladom a sajátomat mondjuk 800 ropiért (irányár?). Megveszem (80e), átírom (50e), sk szétkapom, lakatolás (150e), fényezés (150e) és van egy hibátlan, valamint ütős gépjárművem. Az egyenlegem 800-430=370 ezer HuF. Alá vágok még egy ütős futómű szettet, egy Postert body-kittet meg offkóz fóliát – 200 ezer. És hajajajajajj... Üt!

Persze a levegős hülyeség felejtős.

Nekem meg maradt 170 000 a zsebemben...

Vagy vegyek egy pofásabb E34-et?

 

...és ez most komoly!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr451067647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palex 2009.04.17. 13:38:35

Már elnézést, de ki venné meg ezt a "csotrogányt" 800e Ft-ért??? Ennyiért 10-12 éves, klímás, légzsákos, ABS-es autókat adnak-vesznek mostanság.

Kifordított kacagány 2009.04.17. 13:40:02

ne már. jövő héten meg mentek az arabusokhoz. hát szabad így viccelődni?

Lowtyo 2009.04.17. 13:56:53

@Palex: akinek van szépérzéke, esetleg aki japán-buzi, vagy akinek többet jelent egy autó annál, hogy eljut vele a-ból, b-be, esetleg valaki, aki tudja mennyi pénzbe kerül, amíg ilyen szépen összeáll egy projekt, vagy aki szeretne egy egyedi autót.
mondjuk olyanoknak nem való, akiknél az autóépítés és a tuning kimerül a teszkós kékled, meg a króm kipufogóvég felszerelésében.
szerintem

kacagány: :D
mondtam sanyinak, hogy a múltkori után senki sem fogja elhinni, hogy tényleg eladó, pedig de.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.17. 14:17:27

Pörbölyi átjárón átkelésnél ott érdemes betartani a 30-at mert szopacs az íve!
Ja,és bent a faluban szoktak mérni a rendőrök.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.04.17. 14:21:55

Sztem semmiképp ne add el, nagyon fogod bánni... A legjobb lenne, ha megvennéd mászkálósnak/igáslónak a fehéret, szarni a fényezésre, a rohadásokat nagyjából eltüntetni, hétvégén meg elővenni néha a kombit. Szerintem.

Kifordított kacagány 2009.04.17. 15:05:14

@Lowtyo: mondjuk úgy, erős kétkedéssel fogadtam az újabb hírt:)
nem hittem volna, hogy komolyan elgondolkodik valaha is az eladásán, mikor annyi munkát beleölt és ilyen szépen megcsinálta. valaki jól fog járni vele.
megbánni szerintem nem lesz ideje, mert az új autó elég szórakozást fog adni ahhoz, hogy ne érjen rá merengeni:) más kérdés, hogy mire az is összeáll olyanra amilyenre szeretné, az sem lesz jobban alkalmas családi kiruccanásokhoz:) öreg lesz, hangos és túl kemény futómű lesz alatta:)

jól emlékszem, hogy az audihoz adtál egy első indexlámpát is, a cserélt párját?

Lowtyo 2009.04.17. 15:11:13

@Kifordított kacagány: igen, aszem adtam
ugye semmi baja a kicsinek????

martong 2009.04.17. 15:22:51

Sajnálom, hogy mennie kell, egy pillanatig eljátszadoztam a gondolattal, hogy jó volna egy kombi itthonra.
De nem én leszek az aki megveszi mert garázs meg akna az ugyan van, és elszerelgetném, de az elektronikájával szívni semmi hangulatom nincs, az nekem egyrészt magas (főleg a programozás része), másrészt ha lemerül és szarakszik akkor az plusz szívás és így csökken a "beleülök és megyek" faktor (amit a mostani autóm teljesít - igaz ingerszegény, unalmas stb..) majd talán egyszer.

5let: nem lehetne a vetérlőegységre egy plusz áramforrást rakni, pl, egy kis akksit vagy szimpla elemet? kb. mint a szgép BIOSának a gombeleme.

biker_kolee 2009.04.17. 15:27:04

@Lowtyo: Elég gyanús nekem Kk Audis kérdése...


Én nem adnám el. Annyi mindent megcsináltál rajta, ráadásul szereted is, nem kicsit..

Kifordított kacagány 2009.04.17. 16:52:20

@Lowtyo: mondanám, hogy semmi, de tegnap leesett a belső tükör, ami miatt ma már túl vagyok egy kisebb fajta agyvérzésen:)
az indexet csak azért kérdeztem, mert gondoltam lecserélem a másikat is, hogy egyforma legyen a kettő. mivel három hete keresem hova rejtettem el(biztos valami tuti helyre ahol úgy gondoltam megtalálom), már kezdtem kételkedni, hogy jól emlékszem-e egyáltalán.

amúgy teljesen jól szolgál. mióta kijött a jó idő, az asszonyt ki se lehet szállítani belőle.

Kifordított kacagány 2009.04.17. 17:05:00

@biker_kolee: és nem kell kelteni a feszültséget. holnap úgyis viszontlátja

Today05 2009.04.17. 18:07:37

most azért kicsit irigy vagyok...
Én is 626 coupe keresésben vagyok, ismerősök/külső segítség nélkül 2-t találtam ami magyar és az fe3 as blokk van benne, de olyan szintű romhalmazok, hogy 7 számjegyet kéne rájuk költeni, hogy kinézzenek valahogy, és még az áruk is betegesen magas. :( no sebaj, nálad remélhetőleg legalább nem lesz tele aggatva otthon kartonból eszkábált "szpojlerrel" és hasonló "ricetastic" kiegészítőkkel

pickapu 2009.04.17. 18:43:42

Nekem a kombi jobban kéne, és így színre fújt küszöbbel tényleg jó lett. Utoljára még fehéren, félig összerakva láttam...Nem lehetne megtartani a másik mellett? Alapból keveset látni kombi 626-ost, pláne ilyet!

Kifordított kacagány 2009.04.17. 19:25:54

@Today05: csókolom, veszel egy papíros romot fillérekért és hozol be hozzá egy normálisat a papírjaival.

loláb 2009.04.18. 12:00:52

Szerintem ne add el. Annyit úgysem kapsz érte, ami megközelítőleg egálban lenne a beépített cuccokkal meg a ráfordított energiával.
És minek is adnád el, ha kezdenéd az egészet előről egy coupéval?

Rocko- 2009.04.19. 19:17:24

én megtartanám. bár nem vagyok Sanyi.

tegnap mentem vele, szerintem nagyon jó, ami kell bele extra azt bele lehet szerelni, amit meg nem, vagy neheze azzal együtt lehet élni.

szóval ennyi munka után megtartanám az öreglányt, mivel ez inkább alkalmasabb családi autónak, mint a kupé.

zalkapone 2009.04.19. 21:46:26

Komoan azt hittem, hogy megint vicc van! Hádehádeháde...? Viszont akkor tényleg szigorúan valami műkedvelőnek!

gyerek9.3 2009.10.05. 20:59:11

MI mostegy hónapig kerestünk egy szép e34 et 400-650E közöt képeken sok szép volt élőbe sok lelombozóbb( tipikus küszöb ,ajtó alja rohadásal+mlég minden féle keh) olyan kocsira amire idézek különböző gazdiktól:-meg kimél állapotban
-a legszebb e34
-Szépa kaszni is
-MEG kimmélt állapotban(ez egy 525ix volt bordó képeken állom szép élőbe hát nem)
ÉS a leg jobb at azt 340ft-t SIKERÜLT MEG VENNI !Színe ugyan csúnya,kezd rohadni,meg első futómű bajok vannak+VANOS majd lassan meg áll.De ami 600-700 ezezrét volt majdnem anyi baja volt mint ennek.Ugyhogy ha E34 akkor ne csak a reális árúakat nézegesd.
süti beállítások módosítása