Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Még hogy egy Skoda S100 nem lehet cool!

2009.05.09. 09:00 | apamacko | 28 komment

Címkék: retro veterán skoda találkozó kgst

Május 1-én sok szép dolgot láttam. Többet is be szeretnék mutatni sorban, de ez kívánkozik az első helyre.

Elsőre ámulatba ejt.

A Škoda S100 típusát a legsemmilyenebbnek tartják márkán belül sokan. Nem akkora ugrás az elődjétől, mint amit az 1000MB tett meg az Octaviahoz képest. A 105/120 szériához képes elég rövid ideig készült, és ha nem lett volna belőle az oly szép kupé kivitel, el is felejtődik tán csendben. Nem egy veterános álom, bár az én szívemnek kedves.
De mikor ezt megláttam, leesett az állam. Pedig a kocsi nem volt ismeretlen számomra, de eléggé projekt állapotban találkoztam vele utoljára. Akkor még nem sejtettem, hogy ilyen szép pillangó válik belőle.
A jármű szűkebb hazámbanm egy székesfehérvári kis cégnél készült. Ők főként kárpitozással, pontosabban bőrözéssel foglalkoznak. Csináltattam már én is náluk kormánybőrözést, akkor is szép munkát végeztek.
A felnik igen mutatósak és egyediek. A tetőn lévő szörfdeszka színben nagyon jól passzol. A kocsi is alapvetően fehér, csak a külső rész nagy része lett világoskék. A színek összeválogatásáért külön elismerésem.


A csomagtartó is igen szépen kidolgozott.




A motortérben több finomság is látható. A merevítő csövek is bőrözve vannak. A légszűrőház finoman megfelezve, bőrözve, és persze egy direktszűrő rajta a korona! A blokk a kocsi színére fújva. Minden ami csak lehet gyönyörű polír. A leömlő pedig kívánatosabb az autóbuzi szemének, mint egy szinpadon álló egyenes krómcső.

Itt is sok, a szép részlet. A tetőkárpit kockásban, igen ütős. A tetőcsomagtartó talpai alá is a megfeleő színű anyag került. A tetőn lévő hűtőtáska mintázata pedig, minden 30 felettinek ismerős kell hogy legyen gyerekkorából!

A beltér egyszerűen fantasztikus! A színek e káprázatos kombinációja ámulatba ejtő! A vékony kormány ilyen finoman bőrözve oly kecses, hogy a kor hangulata tökéletesen megmarad. Semmi fölösleges csicsa ami megtörné a varázst. Az alkotóknak ezúton is gratulálok!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr351109607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.05.09. 09:27:54

Skodálatos. :) KÉNE. :)

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.05.09. 09:34:26

Volt ilyen nekünk is.. pirosban, Szergej néwwel")))

apamacko 2009.05.09. 10:10:06

Cseh ember Szergej ? Ejj Ejj !

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.05.09. 10:13:48

Huhh, anno családunkban volt 100-as, csak én arra már nem emlékszem, ellenben szép emlékeim vannak a 105S és a 120L-ről, ami még volt ezen kívül.

arthur877 2009.05.09. 11:10:34

Nekem is volt egy ilyenem. Codálatosz otó vót, szerettem.

vancello · http://vancello.hu 2009.05.09. 11:23:17

Hihetetlenül gyönyörű!!!

Önjáró Talajgyalu 2009.05.09. 12:18:27

Ha no" lenne, ez az auto lenne, amiert haromszoros eletfogytiglant kapnek emberrablasert es tobbszoros nemi eroszakert... Ennel jobban mar csak egy ugyanilyen kene, mondjuk 110R kaszniban. Van akinek az akarmilyen Ferrari vagy az amcsi V8 dogok, nekem ez. Nem vagyunk egyformak.

A motorter es a gepeszet egyebkent meger egypar szot egyebkent, azon kivul hogy beszaratos szepsegben van elkeszitve. Az ott hatul egy Favorit blokk (az alu hengerfejrol, a hozzavalo szelepfedelrol es a szivocsonkrol konnyen kiszurhato), kettorku Jikov karburatorral (az S100-on gyarilag csak 1 torku van, ha jol remlik, ez a masodik torok ufo-alaku vakuumos mechanikajarol ismerszik meg konnyen), plusz a hutes elore van teve mint egy 105/120-ban, (az S100-e ugye hatul van gyarilag), de messze, nagyon messze a legkulturaltabb elorerakott-hutes hekk, amit S100-ban lattam. Szoval tuningkent is csemege, bar abszolut nem log ki az auto stilusabol, csak az avatott szem veszi eszre. :)

Egyebkent ahhoz kepest, hogy a post elejen az iro mennyire lehuzza, nekem rettenetesen kene egy S100-as is, a 105-osom melle... De sajnos eleg szep arakat kernek a jobb allapotu darabokert, szoval egyelore alom marad.

serwer 2009.05.09. 12:22:23

Rövid történet:
Kb. 2000. nyara Hungaroring, gyorsulási verseny:
Skoda 100-as rajthoz áll.
Helyi műsorvezető kérdi:
- Mi történt ezzel az autóval? Olyan ütött-kopott.
- Hááát idefele Borsodból leesett az utánfutóról.
- Jesszus ! És utána mi lett?
- Visszaraktuk és jöttünk tovább.
Persze megnyerte a kategóriáját.

Önjáró Talajgyalu 2009.05.09. 12:25:48

@serwer: Nem rossz. :P Gyorsulasi verseny vs. S100 temaban normanrls-t es gepjarmuvet a Szolid Brutalitast tudom ajanlani. :) Erre: www.youtube.com/results?search_query=normanrls

buntus 2009.05.09. 12:43:13

titkos álmom, vágyam egy skoda100! persze más mocival.... az "bűn"?

Szendwich 2009.05.09. 12:56:53

Fater ilyen égszínkék 100-as Skodával jött anyámért és értem a szülőotthonba :-) Család első autója volt, fater használtan jutott hozzá. 5 évig használtuk. Fater máig élő emléke róla: "borzasztó lomha" :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.05.09. 13:18:25

@buntus:

Nem bűn, a Skoda S100 borzasztó jó versenyalap, tán még szép is( nekem tetszik). Nem is kell típusidegen motorért szaladni, a legjobb ebbe is a Favorit motor, duplatorkú Weberrel. Egész szépet ugrik egy ilyen konfiggal.

Halálos_fogkefe 2009.05.09. 14:43:31

épp pénteken láttam csepelen egy zöld kupét. nagyon szakadtnak nézett ki, bár elég messziről láttam de a formájával és világos színével kitűnt a tömegből.
nekem is abszolút tetszik a formája.

min 2009.05.09. 15:01:15

Nagyon szép! Találkoztam vele Siófokon is ápr.26-án. Akkor is megcsodáltam. Az a szörfdeszka jó ötlet a tető. Gratula a kivitelezőknek.

zalkapone 2009.05.09. 19:03:27

Valahogy tényleg jól néz ki. Pedig nem vagyok nagy Skoda-fan, de ez tényleg szép. Tűkön ülve várom viszont Crix barátom Rapidját!!! :-)

Kifordított kacagány 2009.05.09. 19:07:57

szép és jó munka, tetszik. csak neki kéne már állnom a bátyuskájának

rognork 2009.05.09. 19:39:46

sajnálattal látom, hogy mindannyian átugrotok az egyik legszebb részleten: az igazi szoci puha hűtőtáskán.

Kifordított kacagány 2009.05.09. 20:52:48

@rognork: az engem ennyire nem dob fel, van egy a kamrában.

crix 2009.05.09. 23:38:48

Ahh imádom! Gyönyörű volt élőben is. Bár haverom nyűgös volt, és kicsit én is, mert Zsemle még mindig otthon várja a műtétet.
OFF
Skoda és 100...
Rajongásom azonban Zsemle megvásárlásával teljesedett őrületté. Nem is tudom mióta van ez. Kezdődött azzal ,hogy még a főiskola alatt ráizgultam valahogy a 100-as hátsó ajtajának megdöbbentően egyszerű és gyönyörű vonalára. De akkor ez elsikkadt. Aztán pár hete összeírtam álmaim autóit. Volt abban minden, de a skoda részleg büntetett: 100, 110r, Rapid. Egyedül Porsche volt több. De mondjuk egy 959-hez nem a világ szerencsésebb részére születtem.
Aztán valami elragadott. Tudom. Tervben volt némi újságírás. Sajnos vagy szerencsére ebbe Zsemle beleköpött csúnyán, de ez csak később lett. Nos az újságírás kapcsán jött a Skodaklub, és az egyik kollégám mesélte, hogy van rapidos ismerőse. Azt már nem is kell hozzátennem, hogy ő is Krisztián. Szó szót követett... Elragadott a hév. Zsemle azóta épül, én problémákat oldok meg, tervezek, egyeztetek, telefonálok, sikálok, szerelek, sikálok, tisztítok, sokat tanulok, fúrok, faragok, türelmetlenkedek, idegeskedek, telefonálok. Tegnap például annyira felidegesítettem magam azon, hogy nem bírtam megoldani a vízpumpa felapplikálását, hogy összepakoltam és feljöttem. Nem a vízpumpa vagy más alkatrész a hibás, esetleg a szerszámok. Elvégre ha a kacsa nem tud úszni nem a víz a hülye. Ma szombaton nem mentem le. Morcos voltam. De este azért a boltba induláskor megveregettem Zsemle hátsóját, és odadörmögtem neki - amivel szerintem a játszótéren gyülekező gitározó olcsósört suttyomban ivó sumákban cigiző kamaszokból súlyos derültséget váltok ki - "Te vagy itt a leggyönyörűbb! Nemsoká kész leszel!"
ON - Bocs a hosszért meg az offért

crix 2009.05.09. 23:42:50

@a 923-as réme: huhh
Szép, de ennyi pénzért én is inkább egy Fiva minősítésű, OT rendszámos 110R-et, meg egy rohangálós favit, meg egy sportosított vasaló/puncilámpást. Meg trélert :D

apamacko 2009.05.10. 13:03:00

@Önjáró Talajgyalu: Köszönöm a motor ilyen szép kifejtését. Nem akartam olyat írni amiben nem vagyok biztos, de ilyen irányba sejtettem a dolgokat én is. A típust meg nem akartam lehúzni, nekem egyszerűségében még jobban is tetszik mint az 1000MB. A gyerekkoromból majd tíz évet töltöttem 105S-ben aztán nekem is volt kettő is. Közel áll szívemhez a márka.

crix 2009.05.11. 00:33:24

@apamacko: Azért egy dologért szivesn orrbaverném a tulajt, mégpedig a zseniálisan csodálatos légszűrőház széthenkölése. Szép-szép, de azért ez megbocsáthatatlan

Darti · http://www.darti.hu 2009.05.11. 12:10:07

Szép autó, jó autó, maximális tisztelet érte.

Van akik szerint nem jó, mert nem tuning, és nem is veterán. Szerintem pont ez benne a lényeg, hisz ez az egészséges középút. A saját autóm is valami hasonló cél jegyében készült.

MekkMester 2011.01.25. 17:33:10

Nagyon szép az autó, respekt érte! :)
Szívemben megrzdűltek a húrok: az első kocsim egy már akkor is öreg, és lepusztult S100-as volt.
Hihetelen, de csajozáshoz tökéletes volt! :)))

Sákif za morro? 2012.07.11. 05:23:25

A gyari allapot SZVSZ jobban allna az autonak. Nekemigy egy kicsit cirkuszi, ettol fuggetlenul tisztelet a munkaert!
süti beállítások módosítása