Jön a meleg, mindenki megy nyaralni, jönnek az autós találkozók, előkerülnek a cabriok, havaj, dizsi, szánsájn. Vigyor fülig, végre hó- és latyakmentesen lehet autózni. Vagyis lehetne. Ugyanis a budapesti városházán már megfőttek a fejek.
Minap került elém ez a cikk: Mesterséges dugókkal kísérletezne a főváros.
MIVAAAAAN?
Budapest így is egy élhetelne koszfészek, a negyede járhatatlan egy presztízsmetró miatt, a maradk részén a kátyuk váltogatják egymást, ehhez hozzájön, hogy belvárosban főutcát kell építeni, nehogy közlekedni lehessen, szóval alapértelmezett dolog a dugó. Erre most még mesterségesen is előidéznek párat. Megbuggyantek ezek? Kidugják az orrukat néha az irodából? Tudják miről beszélnek? Idézném:
Az írás szerint szinte az összes bevezető főúton lezárnának egy-egy sávot, hogy így kényszerítsék autóbuszokra és kerékpárra a budapestieket.
Mert hogy vonzerő az nincsen, rá kell kényszeríteni az embert a tömegközlekedésre. Nem akarod használni, de muszáj lesz. Ehhez jön hozzá, hogy 300 forintra emelnék a menetjegyek árát, melyhez igazodik a parkolási díj. Fizess ember fizess, az utolsó leheleteddel is fizess. Komolyan mondom, ezek ész nélkül vetnek papírra minden agymenést. Az amúgy is járhatatlan utakat még beszűkíteni? Ugyan, kinek jó ez? P+R parkoló? A rendszert kiötlő egyének láttak már olyat? Megmutatnák, hogy az elmúlt 5-10 évben mennyi létesült? Ebből mennyi őrzött? Volnának szívesek kiszámolni, hogy a megnövekedett menetidő mennyivel veti vissza a gazdaságot? Hát az agyukat hol hagyták?
Az útszűkítésekkel párhuzamosan a kísérleti hónapban sűrűbben járnak a tömegközlekedési eszközök
Melyikek? Nap mint nap arról hallani, hogy egyre romlik a buszok állapota, nincs pénz felújítani őket, nem hogy újat venni. Akkor honnan pótolják az extra szükségletet?
Egy teljes sávot vennének le mindkét irányban a Kossuth Lajos utcából, a felszabadult terület "kereskedelmi célú, valamint sétálóterületként funkcionálhat".
Sejteni lehet, hogy minden más érdeket totálisan magasról teleibetojva találták ezt ki, csak hogy egy vastagabbocska boríték a zsebbe csúshasson. Pénzért bármit, ugye.
idéznék az eredeti, Origos cikkből is:
A terv lényege az lenne, hogy ne csak számítógépes szimulációkon, hanem élesben is kipróbálják, milyen hatása lenne a bemenő forgalom fizikai korlátozásának Budapest forgalmára. Így az is tesztelhető, hogy a városlakók hogyan reagálnak a korlátozásokra, és hogy mennyivel javul az életminőség a belvárosban a forgalom csökkentésével.
Lenne egy nagyon jó tanácsom. Ne várják meg a reakciókat, ha kedves számukra az önnön életük, mert nem lesz ennek jó vége.
Nagyon remélem, hogy ez az egész csak egy rossz álom, amiből hamarosan felébredünk.
Beszóltak