A Szocialista Járműipar Gyöngyszemeinek nagy tavaszi seregszemléjén megjelent legelvetemültebb széria jármű az alább látható gép volt.

Na ez vajon mi?
A szovjet elvtársak alkotása bizony ez a kicsiny terepjáró jármű. Elég valószínűtlen volt, hogy ilyet is látni fogunk Május 1-én, de mégis ott volt. Tréleren érkezett ugyan, de azonnal körülvettük és mustrálni kezdtük. Az elvetemültebbek persze tudták mi ez.

A vezetőülés középen.
Kétoldalt két hordágyon helyezhetők el a sebesültek.

Hátul méretes antenna.
)
Bizony öszkerékhajtású! (hivatalosan úszni is tud)
Nem titkolózunk tovább mi sem. A jármű egy LuAZ-967M sebesültszállító jármű. A technikai adatokat a Szovjet Teherautók honlapjáról kölcsönöztem. Itt további változatokról is lehet olvasni és vannak fotók is.
Technikai adatok
| Típus | LuAZ-967M |
| Össz. gördülőtömeg | 1350 kg |
| Saját tömeg | 930 kg |
| Szálítható tömeg | 420 kg |
| Vontatható tömeg | 300 kg |
| Kerékképlet | 4*4 |
| Fajlagos teljesítmény | 20,3 kw/t |
| Hosszúság | 3682 mm |
| Szélesség | 1712 mm |
| Magasság | 1550 mm |
| Rakfelület mérete | 2000 mm*1560 mm |
| Hasmagasság | 285 mm |
| Terepszög elől/hátul | 34°/36° |
| Nyomtáv elől/hátul | 1320mm/1320mm |
| Tengelytáv | 1800 mm |
| Max. sebesség műúton | 75 km/h |
| Üzemanyagtartály térfogata | 37 l |
| Hatótáv műúton | 400 km |
| Lejtőmászó képesség | 30° |
| Gázlóképesség | úszóképes |
| Kerékabroncsok száma/mérete | 4/? |
| Motor típusa | MeMZ-967 A |
| Motor rendszere | benzinüzemű, négyütemű |
| Hengerek elrendezése/száma | V4 |
| Max. teljesítmény(kw/Le) | 27,5/37 |
| Sebességváltómű | 4+1 fokozatú, kézikapcsolású |
| Tengelykapcsoló | egytárcsás, száraz |
| Fékrendszer (üzemi) | hidraulikus dobfék |
| Fékrendszer (rögzítő) | mechanikus |
| Elektromos rendszer | 12 V |
| Gyártó vállalat | Lutszki Autógyár (LuAZ) |
| Alkalmazási helye | Szovjetúnió, VSZ tagországok |








Beszóltak