Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Munkahelyi lol

2009.06.08. 13:25 | csiky944 | 44 komment

Címkék: francia renault

Átlagos nap a szervízben. Egy Clio III Grandtour-ra tettünk fel vonóhorgot. A pótkereket le kell venni hozzá, mivel az a csomagtartó alatt van. Kiszedtem a csomagtartóból a szőnyeget, és Jééé! Valamiért nem rémlett, hogy hogyan van megoldva a pótkerék rögzítése. Pedig érdekes megoldás, igazi francia.

(kattra nagyobb)

Szóval kitekerjük a biztosítóanyát, ráütünk egyet a csapra, a kerék meg leesik a földre. Beteg, főleg, hogy én először megemelt autóval játszottam ezt el, szóval nagyot csattant, én meg jót röhögtem rajta. Egy műanyag talp van, abba kell bekasztani a bowdent. Visszarakásnál pedig egy erősebb rántással húzzuk helyére a pótkereket. Zseniális és idióta megoldás egyben. Ötvennél többször nem lehet eljátszani a műveletet, mert többet nem bír. :D
Hülye franciák, francia hülyék. :)




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr701164257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2009.06.08. 13:33:21

Az mondjuk "vicces" lenne, ha mondjuk aknán állna az autó, és közben alul valaki dolgozik. Ha csak lezúg mellette a kerék, az már felér egy infarktussal. Én besza/behu...

csiky944 2009.06.08. 13:45:07

@Zsomi84: naja :)
de amúgy tényleg ötletes megoldás :)

zalkapone 2009.06.08. 14:04:57

Szerintem eleve agyaroggyant, aki kívülről teszi fel a pótkereket! Biztos sokkal jobb a szaros kereket onnan leszedni, ha tényleg szükség van rá...
Ettől nyomorultabb csak a Lada Niva motorteres elhelyezése volt. Egy év alatt megette a motorhő a gumit...

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.06.08. 14:14:03

@zalkapone: alkalomadtán majd megmutatom a Pontiac Trans Sport pótkerekének rögzítését. Mankókerék helye az autó alján, következésképp sáros, hozzáférhetetlen. Levétele egy rejtett csavarral történik az utastérből, a két első ülés között kicsavarom és hopp, már le is esett. Elvileg. Gyakorlatilag meg sem moccan. A fiúk egyszer megpróbálták lerángatni, mikor meg volt emelve az autó, majd kemény izommunka, verejték, némi kosz és olaj ruhára gyűjtése után feladták.

Zsomatograf 2009.06.08. 14:25:09

@csiky944: naja, tényleg ötletes. Rotációs kapával, benzines láncfűrésszel/fűnyíróval rendelkezők előnyben, mármint ami a berántást illeti. Csak arra kell figyelni, hogy töfögés hiányában ne rántson rá reflexből újra. :-)

ciel 2009.06.08. 14:33:19

@zalkapone: Az mennyivel jobb amikor a szaros defektes kereket kell a tiszta csomagtortoba visszatenni?

zalkapone 2009.06.08. 14:39:38

@ciel:

Nekem a gumis adott egy erre a felhasználási célra való nejlonzsákot. Összehajtva bent pihen a csomagtartóban. Ja, és egy fűzővel össze lehet húzni a végét, ami meglepő módon nem a futófelületen, hanem a peremén megy körbe, tehát ha jó oldalával rakod, akkor nem is folyik ki belőle semmi. Ennyi. Egyszerű és nagyszerű!

zalkapone 2009.06.08. 14:45:50

@a házisárkány:

Pedig az ámerikaiak sem szeretnek koszosak lenni... Nézzük például a Hummer H2-őt, ahol a fél hátulját elfoglalja a 22-es kerék. Jó, persze, terepjáróra nem lehet alulra rakni, mert megsérül. Mondják ők. Akkor egy rendes személyautóra miért lehet? Az nem sérül?
Mondjuk a fent említett francia csoda szerelési szempontból sem tartozik a kedvencek közé...

csiky944 2009.06.08. 14:50:06

@zalkapone: miért?
szereltél már olyat? :)
egyedül az 1,4-esen szopó az olajszűrő csere,amúgy okés

Cleinor 2009.06.08. 15:00:02

@csiky944: Mai napon vettem át "új" francia csodám, ha minden igaz nemsoká egy nagyobb szösszenet formájában összegzem :)
De nekem csomagtérben van a pót, mondjuk van hely dögivel :D

Ááááá megyek is vissza hajtani tovább :)

zalkapone 2009.06.08. 15:06:05

@csiky944:

Van egy jó barátom, autószerelő. Neki szoktam segíteni néha, ha elfog a vágy, hogy olajos akarok lenni. Meg ha megkér, mert egy Tranzit váltót kéne fölrakni...
Nála szoktam érdekes dolgokkal szembesülni. Például Mitsubishi Galant lengőkarral, amiben nem lehet cserélni a szilentet, mert préselt, és ezért vehetsz egy egész lengőkart. Hogy ne mondják, mindig csak a francia autókat fikázzuk... :-)

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.06.08. 15:09:26

@zalkapone: uppsz, mindjárt megjelenik az uram, aztán jól lecsesz, hogy milyen szőke vagyok. :-(
ez nem az eredeti amerikai megoldás, az eredetileg volt rendes helye hátul, csak a gázosítás miatt az megszűnt és így oldották meg.

zalkapone 2009.06.08. 15:16:50

@a házisárkány:

Igen, így azért jobban hangzik a dolog. Mondjuk volt egy kisbusz, nem emlékszem melyik, ahol az anyósülés alól lehetett leengedni a pótkereket, és a mechanizmus okán hasonló tálcás módon, mint a mozgáskorlátozott padlók a buszokon.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.08. 15:22:56

@zalkapone:

Amit bepréseltek, azt ki is lehet préselni... ha van pótalkatrész és nem csak komplett lengőkar.

XM-en pl a kerékcsavarokon kívül 4 csavart kell kitekerni, és a kezedben a lengőkar. Nade amíg abból kiműtöd a szilenteket... :-D Nagysatu, kalapács, fűrész, hidegvágó...

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.08. 15:26:24

A külső pótkeréknek megvan a maga logikája: nem kell kipakolni a tele csomagteret defekt esetén. Nomeg manapság viszonylag kevésszer van defekt.

A francia mérnököknek sok olyan ötlete van, ami egy német-japán stílushoz szokott embernek igen kreténnek tűnik. A megfelelő technológia és (cél)szerszám birtokában azonban valóban könnyű a meló. Ha nincs meg valamelyik, akkor jön a "bezzeg a német autó", meg a szapora anyázás. Mondom ezt keleti, nyugati és japán kocsik után.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.06.08. 15:34:35

@bervas: mondjuk nem tudom, hogy férsz hozzá ehhez a leengedő/felhúzó mechanizmushoz, ha nem pakolod ki a csomagtartót. :P

arthur877 2009.06.08. 15:44:00

Nagyon ráálltál mostanában ezekre a francia sz@rokra Árpi! :D
Én akkor is inkább a tiszta pótkereket részesítem előnyben a külső felszerelt koszossal szemben! Sztem a mi klímánkon kevesebbszer van esős-latyakos idő, mint száraz...!

zalkapone 2009.06.08. 15:44:43

@bervas:

Ha cimborám és a DATA nem téved, akkor melegen préselt a szilent, amit hidegen a büdös életben nem szedel ki anélkül, hogy a lengőkart ne tedd tönkre. Próbáltunk mi sok türelemmel (na, az nem én voltam), és erővel kijátszani a kis tetűt, de hiába. Aztán lett jó tízezer forintért zsír új lengőkar, ami kibír újabb tíz évet. Áldás, békesség!
Ha van mégis valami nyerő tipped, akkor a régit szívesen a rendelkezésedre bocsátanám egy bemutató erejéig! :-)

csiky944 2009.06.08. 16:15:07

@arthur877: :)

legjobb megoldás az alul lévő sztem,abból is az amelyiknél a csomagtartó legelejébe van a leeresztő csavar

nico_baby 2009.06.08. 16:53:48

felhívtátok a figyelmemet egy eddig lényegtelennek tűnő tényre...életemben először látok praktikus megoldást is a Swiftemben...a csomagtartóban elrejtve a műanyag lap alatt egy "gödör", ahol elfér a pótkerék és a trapézemelő. Nem kell csavarozni sem! :)))

pickapu 2009.06.08. 17:00:14

Nekem eddig az összes autómon külső pótkerékfelfogatás volt (S105, Clio I., Mazda E2200, Nissan pickup), de csak a Mazdán kaptam defektet (3x). Sikeres-e vagyok? :)

csiky944 2009.06.08. 17:07:40

amin külső volt azon nem volt defekt
a mostanin belül van,volt is defekt,persze teli volt cuccal a csomitartó :)

Tommi 2009.06.08. 17:21:14

@zalkapone: A Nivában nem a pótkerék van a motortérben. Az a légzsák! :D

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.06.08. 17:55:53

Ha egy autó egy nap alatt egy defektet kap, akkor hány autó hány nap alatt hány defektet kap?

martong 2009.06.08. 18:29:13

Ez egy hülye megoldás, de még mindig jobb, mint a defektmentes gumik, amik méregdrágák és még defektet is kapnak (tapasztakat :( )

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.08. 19:51:46

A régi Skodáknál is hasonló megoldás volt, csak ott egy lenyíló "csapóajtón" esett le a kerék. Mayarán "hirtelen eltátotta a száját" :)

Alf (törölt) 2009.06.08. 21:46:08

ds citroenben is a motortérben van, de kb 1 méterre a motortól , a hűtő előtt, és szerszámtárolóként is szolgál. emelő meg ugye nincs...

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.08. 22:47:39

ott kezdődik, hogy nem kell defektet kapni, ugye. lapanet.hu/div/sus/defekt_nem.jpg

ezeken (is) laknak ilyesmik: commons.wikimedia.org/wiki/Category:Mercedes-Benz_G-Class_in_Canadian_military_service

nemtom lefordítja-e a linkeket.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.08. 22:49:24

ettől eltekintve plusz egy szavazat a csomagtér peremén kicsavarós-alul kiesős verzió mellett, ez kimaradt.

kalandrover 2009.06.09. 09:22:27

Lehet egy kérdéssel több?

7. kép. Nem értem, hogy miért kell azt a 20 kg-s zsákot kivenni? :-)

martong 2009.06.09. 09:43:02

Tényleg, most az azt jelenti, hogy 20kg-mal kell húzni, vagy azt, hogy max annyival mert különben leszkad? :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.09. 11:16:23

Új Range-eknek, meg Disco III-nak is a feneke alatt van a teljesértékű bazinagy pótkerék, és mégse sérül meg, pedig van, amit terepen is használnak, pl. a G4 Challenge-nél...

De a legjobb a terepjárók megfejtése, hátul az autó végén kívül felrakva. Nem koszolódik, nincs útban, nem foglal helyet a csomagtérben.

Kifordított kacagány 2009.06.09. 11:38:41

@zalkapone: nagyon ismer már engem ez a nőszemély. tényleg reklamáltam volna. egyébként az eredeti megoldással is kívül van az autó alatt, csak nem középen, hanem hátul. valamivel egyszerűbben szerelhető helyen. a jelenlegi megoldással csak 3 probléma van. egyrészt csak mankókerék fér el az autó hasa alatt, több hely nincs, már így is kellett alakítania a kipufogón az ügyes mesterembernek, aki kitalálta. a másik probléma az, hogy ha leveszed a kereket, amit egy keret rögzít, akkor amellett, hogy a defektes kerékkel valamit kell kezdened, még a keretet is vissza kell rögzíteni a helyére, ha nem akarod leszakítani. na most ehhez azért be kell kissé mászni a kocsi alá. esőben ez elég kellemetlen és az sem árt, ha nem egyedül vagy. viszont a legjobb a dologban, hogy aki kivágta a padlólemezt és kialakította a furmányos rögzítést, az minimalista lévén nem akart túl nagy furatokkal dolgozni, így egy normál szerszámmal nem is lehet hozzáférni. kezdetben még voltak olyan ötleteim, hogy leszedjük, megcsinálom kezelhetőbbre, de némi tökölődés után arra jutottam, hogy kínlódjon vele az akinek két anyja van. azóta van két defektspray a csomagtartóban azt jóccakát.

@nico_baby: ezért igazán kár márkahűnek maradnod, egy csomó másik típusnál találkozhatsz ezzel a megoldással;)

@Gee Halen: nem esett le, ha a MB1000/100-as típusokra gondolsz. ott bizony kemény munkával ki kellett rángatni a csapóajtó mögül.

Kifordított kacagány 2009.06.09. 12:06:11

@Tie: én is gondoltam rá, hogy száműzzük oda hátra, de azért egy ilyen kisbuszon nagyon hülyén nézne ki szerintem.

nico_baby 2009.06.09. 13:05:52

@Kifordított kacagány: ezért nem is maradnék az :) egyébként márkahűségről szó sincs (ezt Gizi meg ne tudja), ezt dobta a nyerőgép anno. Swift vs BKV= 1:0

zalkapone 2009.06.09. 19:06:17

@Kifordított kacagány:

Voyagerre való gyári pótkeréktartót tudok hátra. Nem lehet, hogy a Pontiac-ra is van? Ja, és nem ilyen álbukócső jellegű dologra kell gondolni, mint amit a "sikeres" ML Mercisek szeretnek felcsavarozni! Olyasmire gondolj, mint ami anno a Thunderbirdökön volt. Amolyan hátizsák jellegű kis púp.

Kifordított kacagány 2009.06.10. 06:51:55

@nico_baby: a BKV típut nem ismerem, de már sok rosszat hallottam róla, olyant ne vegyél.

@zalkapone: lehet, hogy van, majd utánanézek. más kérdés, hogy ér-e annyit az egész, amennyibe valószínűleg kerülni fog. igaz, ha olyan defektet kapok, amire nem jó a spray, akkor egész biztosan megérné az árát:)
persze ez elmélet csak, addig amíg az asszony el akarja adni, addig nem költünk ilyen bohóságokra.

Rocko- 2009.06.10. 11:08:45

@Kifordított kacagány: ejj, pedig minden álmom egy iylet vezetni, esetleg venni: www.ma.hu/images/2008/04/ikarus260.jpg

Rocko- 2009.06.11. 07:10:31

simán. a színnek ilyennek kell lennie. :)

Integrált Szerverterror 2009.06.19. 13:14:29

De még milyen jó megoldás!

Vittem a gumishoz az autót újracentíroztatni mert hogy ráz. Mire ő az a gumi baja meg sokat megyek pályán egyedül blablabla, deformálódik a gumi blabla. Ok akkor cseréljük ki a pótkerékkel.

Ugyanezt eljátszottuk mi is, a művelet végén a gumis felüvöltötte a fél utcát(kertváros) hogy ˝Emberek ezt nézzétek, ezt a buzi megoldást! Ilyet Európa nem baszott!˝ stb. Inkább kicentírozta rendesen a kereket. Ingyen. Azóta jó. Hehehe.

Méghogy nem jó megoldás! :DD
süti beállítások módosítása